Касперович Тетяна Володимирівна


Скачати 70.55 Kb.
Назва Касперович Тетяна Володимирівна
Дата 08.02.2014
Розмір 70.55 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Початкова школа

Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,»старший учитель»,учитель початкових класів Дебальцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 м. Дебальцеве Донецької області

Тема : Скарби неба і душі.

Мета : розкриття душевних якостей дітей.

Завдання : на прикладі неба дати зрозуміти дітям,які скарби заложені в людині (доброта,чистота,чесність,щедрість,любов,дружба),розвивати моральні якості людини.

Літературний ряд :

  • Л.Костенко «Крила» (читає Б.Ступка)

  • Газета «Родник» ,№3/79 від 13.03.2012

  • Тематичний словник школяра (Небозвід)

Зоровий ряд :

  • А.І.Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі», «Рання весна»

  • І.Айвазовський «Дев’ятий вал», «Буря поблизу мису Айя», «Вид Ялти», «Буря у північному морі»

  • А.Вінт «Вітер у вітрилах»

  • В.Васнецов «Альонушка», «З царівни підземного царства»

  • І.Левітан « Сутінки», «Золота осінь», «Яблуні ,що квітнуть»

  • А.Грицай «Зима»

  • Рилов «У блакитному просторі»

  • Зоряне небо

  • Малюнки «Скарби неба»

  • Матеріал до гри «Чарівні квіточки моєї душі»

Музичний ряд :Л.В.Бетховен «Місячна соната»
І.Рефлексія. Мотивація навчальної діяльності.

Емоційний настрій на урок

Вірш «Крила» Л.Костенко (читає Б.Ступка - запис)

ІІ. Повідомлення теми уроку та девізу

Девіз : «Дві речі ,що наповнюють мене священним трепетом – зоряне небо над головою

і моральний закон душі »

І.Кант

Слово вчителя

Жити на землі. Душею прагнути до неба. Така доля людини.

ІІІ. Релаксація

Звучить «Місячна соната» Л.В,Бетховена

  • Закривши очі ,уявити, що дивимося у безкрайнє небо.

  • Відкрити очі. Розповісти,яким побачили небо.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда за картиною А.І.Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі»

Музичний супровід «Місячна соната» Л.В.Бетховена.

«Що це таке ? Картина або дійсність? У золотій рамі або у відкрите вікно бачили ми цей місяць,ці хмари, цю темну далечінь,ці тремтячі вогні сумних сіл і це мінливе світло,що сріблясте відображення місяця в течії Дніпра, цю поетичну, тиху, чудову ніч.»

У Петербурзі була відкрита незвичайна виставка однієї картини – «Ніч на Дніпрі» А.І.Куїнджі. Публіка буквально ломилася у зали . де була картина.

Перші глядачі були зворушені ефектом місячного світла. Живописний ефект насправді був потрясаючим. Дехто навіть заглядав за полотно,шукаючи тайно приховане позаду неба джерело світла.

Знавці й аматори мистецтва за тисячі верст, через океани й континенти сходилися до цього ,не маючого собі рівних ,полотну в Росії.

  • Які почуття відчуваєте, коли дивитися на цю картину ?

  • Що відчуваєте у місячну ніч ?

2. Робота над висловами великих людей про небо

  • «Безглуздо говорити,що небо поза нами, воно усередині… і людина ,що сприймає небо, є його місткістю, само небо й ангел.»

  • І. Кант. «Є дві речі, що наповнюють мене священним трепетом. І одна з них –зоряне небо над головою»

  • Айванхов «Духовне життя – це зв'язок з небом»

3.Бесіда про скарби неба

  • Слайд : зоряне небо

  • Робота з «Тематичним словником школяра» «Небосвод» ,стор. 28-29

  • Як гадаєте,що є скарбами неба ?

(Зорі, місяць,сніг, дощ,хмари, Сонце, планети, комети, райдуга, північне сяйво)

  • Розгляд виставки малюнків «Скарби неба»

  • Закінчити речення :

  • Якщо б на небі не було зірок, то ….

  • Якщо б ніколи не йшов дощ, то ….

  • Якщо б на небі не світило Сонце, то ….

  • Якщо б взимку не йшов сніг, то ….

  • Фізхвилинка

Добре те, що сонце світить (руки вгору)

Добре те, що вітер віє (коливають руками)

Добре те, що цей ось ліс (присідають)

Разом з нами ріс і ріс ! (підтягуються)

Добре те , що в нашій річці (підіймаються угору)

Синя . не брудна водиця («плавають»)

І мене матуся рідна (крокують)

Після школи зустріча (стрибають)

Добре гратися на дворі (плескають у долоні)

Добре вчитися у школі ! (сідають за парти)

4.Бесіда про скарби душі людини

- Чи є серед земних скарбів такі, які можна назвати небесними ?

- Які це скарби?

(Добрий характер,світла душа, дружба,любов)

- Що спільного між небом і душею людини ?

- Які почуття народжує небо в душі людини ?

5. Слайдова презентація

  • Бесіда про колір неба

  • Якого кольору небо ?

  • Дійсно ,небо завжди різного кольору ?

  • Від чого залежить колір неба ?

  • Погода

Слайд : І. Айвазовський «Дев’ятий вал», « Буря поблизу мису Айя»

  • Змінюється колір неба : спочатку спокійне світло – бузковий, при переході до шторму стає темним, грізним, майже чорним.

Слайди : І.Айвазовський «Вид Ялти»,

А.Вінт «Вітер у вітрилах»

  • Час доби

Ранкове небо відрізняється від того, коли Сонце заходить. Воно рожеве,світле, а ввечері – від нічного.

Слайд : В.М.Васнецов «Альонушка»

І.Левітан «Сутінки»

  • Пора року

Літнє, осіннє, зимове, весняне небо.

Слайд : І.Левітан «Золота осінь»

А.Куїнджі «Рання весна»

І.Левітан «Ябуні, що квітнуть»

А.Грицай «Зима»

  • Колір неба впливає на наш настрій.

Слайд : Рилов «У блакитному просторі»

Слайд : В.Васнецов «З царівни підземного царства»

Слайд : І.Айвазовський «Буря в північному морі»

V. Дослід «Чудодійне зникнення»

Банка з чистою водою.

  • Уявіть ,що це моя душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але зі мною трапилося щось , і я одного разу сказала неправду (додаю фарби),а ланцюжок потяг другу неправду (знову доливаю фарбу). Душа моя помутніла, їй важко. Вона страждає, болить. Я не винесла цих душевних мук і в усьому зізналася. (вливаю «Білізну»).

  • Якою стала вода ?

  • Чому нас може навчити цей дослід ?

( Потрібно завжди говорити тільки правду ,якою б вона не була. У народі кажуть : «Краще гірка правда, ніж солодка брехня» )

VІ. Вірш «Від серця і до серця»

У житті діє такий закон : коли ми робимо добро іншим , то й самі стаємо добрішими, а потім це добро повертається до нас сторицею. «Чиніть з іншими так, як би ви хотіли, щоб чинили з вами.(Євангеліє)

Від серця і до серця

Від серця і до серця

Ми приклали стежинки

У кожного позичим

Любові на краплинку

Ми ключик доберемо

До кожного серденька

Попросим милосердя

Насипати у жменьку

Від серця і до серця

Збудуємо місточок

Ми доброти попросим

Малесенький шматочок

Усім за ці щедроти

Сторицею воздасться,

Бо вміти дарувати –

Найвище в світі щастя.

VІІ. Зерна духовної мудрості.

Газета «Родник» ,стор. 9

Притча « Не дозволяйте вашим серцям віддалятися друг від друга, не вимовляйте слів, які ще більше збільшують відтань між вами. Тому що може прийти день, коли відстань стане такою великою, що ви не знайдете зворотнього зв’язку.

Консультанти : 2 учня з класу

VІІІ. Дидактична гра «Чарівна квіточка моєї душі»

  • Вписати у пелюстки ім’я того, кого бажаєш.

Я хочу з тобою, … дружити.

Вибач мені,…, за те, що ….

Я прощаю тебе,…., за те , що ….

Я хочу допомогти тобі, ….

….,…., мені добре з вами усіма.

Я захищатиму тебе, ….

Я хочу сидіти за партою з тобою, ….

Я хочу сказати ….

  • Обговорення

Це малюнки подарунки вашої душі небу.

ІХ . Підсумок

Просто дивовижно узнавати закони планет на небесному своді. Але найголовніше чудо природи , достойне вивчення і захоплення – життя людини.

Тільки в людині загадковим способом запалюються, як вогники, свідомість, совість, мораль ,ностальгія , співчуття, відданість, любов.

Бажаю : « Не збирайте собі скарбів на землі»

Але збирайте скарби на небі, бо де скарб ваш,там і серце ваше.

Хочу ,щоб ваші серця прагнули до неба, там ваші скарби.

Х. Рефлексія.

Заповнення діаграми емоційних суджень.

завдання правильно виконано



завдання



є помилки



не виконано


успіх

Завдання :

1.Обговорення слайдів картин

2. Робота зі словником

3. Фізхвилинка

4. Малюнки на виставку «Скарби неба»

5. Вірш «Від серця і до серця

6. Притча (консультанти)

7. «Квіточки моєї душі»

  • Кожний погляд,

Кожне слово

Має значення

Я прощаюся із вами!

….(Допобачення!) – діти.

Схожі:

Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої...
Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні...
І НФОРМАЦ І Я про діяльність Головного управління юстиції у Волинській...
Ярема Тетяна Володимирівна – освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет, на займаній посаді з 05....
ЛІЦЕНЗІЙНИЙ ДОГОВІР ПРО НАДАННЯ ВИКЛЮЧНОЇ ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОРИСТАННЯ...
М. Львів, 79052, яка іменується надалі «Ліцензіар», з однієї сторони, та Мозговим Сергієм Петровичем, адреса: вул. Червоноармійська,...
1 Тимошенко Юлія Володимирівна

Андрющенко Тетяна Костянтинівна

На правах рукопису КУЗЬКІНА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА
ВСТУП
Вікторія Володимирівна Косар
Ефективним інструментом перспективного керування діяльністю торговельного підприємства є стратегія
Матеріали статті до міської газети «Козацька вежа» (підготувала практичний...

РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПАРАЗИТИЧНИХ ПЛОСКИХ ЧЕРВІВ
Подгальська Марія Володимирівна, Новоград – Волинська ЗОШ І – ІІІ ступенів №3, вчитель біології
Конспект уроку Тема: Хімічні властивості основ, їх застосування
Будавіцька Світлана Володимирівна, учитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка