Санжарівська Наталія Володимирівна


Скачати 76.22 Kb.
Назва Санжарівська Наталія Володимирівна
Дата 14.12.2013
Розмір 76.22 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Санжарівська Наталія Володимирівна

Директор, учителька української мови та літератури вищої категорії, Старший учитель ОЗОШ Іллічівської міської ради

Одеської області

Так інколи хочеться думками поринути у свої шкільні роки, з висот сьогодення подивитися на себе, колишнього учня, котрий тоді ще не підозрював, скільки незвіданих доріг, несподіваних зустрічей готує попереду життя!

Але з часом розумієш, що у всьому є певна закономірність і логіка, своя система.

Мета життя й діяльності: запалити вогник в очах учнів, зробити навчання посильним і радісним, цікавим і захоплюючим, досягти того, щоб кожний урок сприяв розвитку пізнавального інтересу, творчій активності учнів.

Відомий мандрівний філософ Г.С. Сковорода вважав, що людина протягом життя має шукати і знайти щастя. Звичайно, школа не знає, де воно знаходиться, але її завдання – підготувати дитину до пошуків, тобто випустити у самостійне доросле життя із належним багажем знань.

Я впевнена, що вчителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, вчитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям.

Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Почуваюся щасливою, коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитина з радістю поспішає вранці до школи.

Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учителів та учнів зразком у всьому, тому постійно тримаю руку на пульсі сучасності.

У сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу, як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського. У книзі „Сто порад учителю” він писав: „Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...”

«Не можна пізнати дитину, не люблячи, не поважаючи її гідності. Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині Людину. Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса — повсякчас відкривати в людині нове» - говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський.

Тема. Числівник як частина мови. Кількісні та порядкові, прості і складні

числівники

Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, дати відомості про поділ числівників на групи за значенням (кількісні та порядкові) і за будовою (прості, складні та складені);

  • формувати уміння розпізнавати числівники в реченнях, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль;

  • розвивати в учнів логічне мислення, пам’ять, уміння ставити мету;

  • спонукати до пошукової діяльності, активного мислення школярів;

  • сприяти розвитку словникового запасу;

  • виховувати інтерес до мови, бажання самовдосконалюватися.

  • Цілі:

  • УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ: про числівник як частину мови; на які групи поділяються числівники за значенням.

  • УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: розпізнавати числівники у тексті; поділяти їх на групи за значенням; використовувати числівники у власному мовленні.

  • КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ЛІНІЯ: «Хай б’ється завжди зелене серце природи” .

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: комп’ютери із встановленим програмним забезпеченням Windows, MS Office (Power Point), презентації, картки.

ЕПІГРАФ

Весна летить на солов’їних крилах

Ліна Костенко

ХІД УРОКУ

  1. Етап орієнтації. Позитивна установка на роботу

Слово вчителя

Доброго дня, діти. Сядьте рівненько, посміхніться й почнемо працювати.

  1. Оголошення теми уроку

  2. Спробуйте визначити мету нашого уроку. У кінці підведемо підсумки, чи досягли ми її.

  3. Етап проектування та мотивація навчальної діяльності учнів на уроці

Бесіда за запитаннями

  1. Який розділ науки про мову ми вивчаємо?

  2. Що вивчає морфологія?

  3. Які частини мови ми вивчили?

Сьогодні за допомогою презентації ми з вами познайомимося ще з однією частиною мови. Якою? Відгадаймо загадку.

Я, відомо, дуже знатний,

Кількість можу означати

І порядок при лічбі,

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, чи котрий , скільки –

Запитай мене лиш тільки.

Щоб не буть багатослівним

Називаюсь я … (числівник).

- Правильно. Будемо з вами говорити про числівник як частину мови. Тому розгорніть зошити , запишіть число, класна робота і тему нашого уроку. У мене на дошці і у вас на столах лежать цілі сьогоднішнього уроку. Зачитаємо їх. Будуть доповнення. Добре.

- Порадившись у групах, згадайте все, що ви знаєте з теми «Числівник як частина мови». Що пригадали?

- Діти розповідають.

- ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: Чим відрізняється числівник від інших частин мови, що мають числове значення (двійка, подвоїти, двічі)? Відповідь на це питання ми дамо , коли вивчимо числівник.

  1. Етап орієнтації виконання плану діяльності

Слово вчителя



А зараз розгорніть підручник на ст... прочитайте поданий у підручнику матеріал про числівник, доберіть до кожного твердження власні приклади. Порівняйте уже з почутим і зробіть висновок , чи правильні теоретичні судження ми висловлювали.

- Діти читають.

- А зараз послухайте про граматичну долю числівника.

- Які числівники згадуються у розповіді.(Діти називають).



На домашнє завдання вам потрібно було підготувати зразки усної народної творчості із використанням числівників.

І група – прислів’я, фразеологізми,

ІІ група – загадки, народні пісні.

Давайте послухаємо, чи вдалося виконати це завдання.

(Діти відповідають).

-А зараз попрацюєте з текстами на картках.

Діти зачитують тексти , потім завдання. Виконують.

Відповідають , аналізуючи.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Ми трішечки втомилися і треба відпочити. Я буду зачитувати вам слова. Якщо ви розпізнаєте числівник , то піднімайте обидві руки вгору, а якщо іменник , то витягуйте руки вперед.

ЧИСЛІВНИКИ – стотисячний, двадцятип’ятимільйонний, трьохтисячний, шостий, тридцять два , сто п’ятдесят вісім, нуль.

ІМЕННИКИ – двійка, п’ятиденка, восьмирічка,сотня.

(додаток 1)

5. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація слайдів. Кількість слайдів відповідає кількості учнів у класі.

6. Закріплення вивченого матеріалу

Презентація, крім розповіді, передбачає ознайомлення з практичним застосуванням. Я пропоную вам виконати ряд завдань, які пов’язані з повсякденним життям.

1 завдання. Наш клас прикрашений табличками з числівниками. Запишіть ці числівники, визначте серед них кількісні, порядкові, дробові, збірні, складні, прості, складені.

2 завдання. З поданих кількісних числівників утворіть порядкові:

один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять, одинадцять.

3 завдання.. Складіть міні-твір про свій клас, використавши якнайбільше числівників, виконати розподільний диктант, з поданих кількісних числівників утворити порядкові.

7. Підведення підсумків

Вправа „Мікрофон”

Наша презентація завершується і я, як позаштатний кореспондент журналу „Олександрівський бізнесмен”, прошу її учасників розказати про свої враження, що нового вони сьогодні дізнались. Уявіть, що ви по-черзі тримаєте в руках мікрофон і саме вам потрібно висловити думку. Тому інші учні не можуть говорити, кричати з місця, оскільки право говорити має тільки той, у кого «символічний», мікрофон.

- А зараз , діти, подивіться на екран. Тут представлені всі рослини нашої області , які занесені до Червоної Книги. Перегляньте , будь ласка, і запам’ятайте , що всі рослини повинні оберігати , зокрема ті , які занесені до Червоної Книги.

- Діти, ми сьогодні з вами чули прислів’я,загадки, фразеологізми, уривки із народних пісень, працювали з текстами, подивилися сюжет. Скажіть, в яких стилях мовлення можуть використовуватися числівники? (науковому , публіцистичному, розмовному,художньому…) Отже, зробимо висновок .Числівник присутній у всіх стилях мовлення. Наводимо приклади.

- Дуже багато помилок ми допускаємо , коли вживаємо числівники у власному мовленні. Щоб не допускати таких помилок, гляньте у підручник на сторінку …. Розглянемо таблицю «Культура мовлення». Зачитаємо її. (Діти читають).

- Зараз ви будете конструкторами. Для кожної групи я дам одне із прислів’їв, а ви повинні скласти зв’язне висловлювання. І група – сім п’ятниць на тиждень, ІІ група – сім раз одмір , а раз одріж.

(Діти працюють).

Відповідають.

-Ох і на славу ми сьогодні попрацювали. Наш урок добігає кінця .Діти , то які ж підсумки ми підведемо?Що нового ми дізналися про числівник як частину мови? Погляньмо на наші цілі ? Ми досягли їх?. Так. Що ж було вам найлегше на уроці? А що найважче? Діти відповідають.

Я роздаю вам картки для самооцінки. Оцініть себе, хай група оцінить вас , а потім ми підведемо кінцеву оцінку .

8. Оцінювання знань учнів



Хоча вже зараз я хочу подякувати всім, зокрема активними були Конопельнюк Анастасія, Ніколаєнко Юлія, Стрельченко Володимир

Усі творчі завдання, над якими ви працювали, оформіть у «Папку успіху»

9. Домашнє завдання

1. Підготувати вибірковий диктант за матеріалами з історії України, який би містив числівники.

2. Скласти тест за темою уроку.

3. Підготувати рекламу числівника

Як ми вже сказали, що числівник використовується у різних стилях мовлення. Ви повинні підготувати зразки текстів таких стилів мовлення , які ми сьогодні не чули. Також розробити питання до текстів.

А зараз ви складете вірш сенкан про свою групу.

Схожі:

Санжарівська Наталія Володимирівна Директор, учителька української...
Таким чином, рідна мова є основою становлення пізнавальної сфери особистості, забезпечує розвиток її інтелекту, сприяє виробленню...
Наталія Ігорівна Бессмертнова та Михайло Леонідович Лаврівський. Автобіографія
...
Касперович Тетяна Володимирівна
Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської...
Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої...
Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні...
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ...
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст с. Павлівка
1 Тимошенко Юлія Володимирівна

Склад громадської ради при Уляновській районній державній адміністрації...

Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Стасюк Наталія Миколаївна Ціль
Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (кафедра «Маркетинг», 4 курс, заочно)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка