|
Скачати 76.22 Kb.
|
Санжарівська Наталія Володимирівна Директор, учителька української мови та літератури вищої категорії, Старший учитель ОЗОШ Іллічівської міської ради Одеської області Так інколи хочеться думками поринути у свої шкільні роки, з висот сьогодення подивитися на себе, колишнього учня, котрий тоді ще не підозрював, скільки незвіданих доріг, несподіваних зустрічей готує попереду життя! Але з часом розумієш, що у всьому є певна закономірність і логіка, своя система. Мета життя й діяльності: запалити вогник в очах учнів, зробити навчання посильним і радісним, цікавим і захоплюючим, досягти того, щоб кожний урок сприяв розвитку пізнавального інтересу, творчій активності учнів. Відомий мандрівний філософ Г.С. Сковорода вважав, що людина протягом життя має шукати і знайти щастя. Звичайно, школа не знає, де воно знаходиться, але її завдання – підготувати дитину до пошуків, тобто випустити у самостійне доросле життя із належним багажем знань. Я впевнена, що вчителями не стають, ними народжуються. Хоча, звичайно, вчитель – це не тільки Божий дар, а й дуже відповідальна та наполеглива праця і серце, віддане дітям. Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що і я буду чимось корисна для України. Почуваюся щасливою, коли в дитини загоряються цікавістю оченята, коли я бачу, що в дитячій голівці народжується ідея, коли дитина з радістю поспішає вранці до школи. Увесь час пам’ятаю, що повинна бути для учителів та учнів зразком у всьому, тому постійно тримаю руку на пульсі сучасності. У сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу, як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського. У книзі „Сто порад учителю” він писав: „Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...” «Не можна пізнати дитину, не люблячи, не поважаючи її гідності. Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині Людину. Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса — повсякчас відкривати в людині нове» - говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський. Тема. Числівник як частина мови. Кількісні та порядкові, прості і складні числівники Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, дати відомості про поділ числівників на групи за значенням (кількісні та порядкові) і за будовою (прості, складні та складені);
Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання: комп’ютери із встановленим програмним забезпеченням Windows, MS Office (Power Point), презентації, картки. ЕПІГРАФ Весна летить на солов’їних крилах Ліна Костенко ХІД УРОКУ
Слово вчителя Доброго дня, діти. Сядьте рівненько, посміхніться й почнемо працювати.
Бесіда за запитаннями
Сьогодні за допомогою презентації ми з вами познайомимося ще з однією частиною мови. Якою? Відгадаймо загадку. Я, відомо, дуже знатний, Кількість можу означати І порядок при лічбі, Підкажу мерщій тобі. Чи який, чи котрий , скільки – Запитай мене лиш тільки. Щоб не буть багатослівним Називаюсь я … (числівник). - Правильно. Будемо з вами говорити про числівник як частину мови. Тому розгорніть зошити , запишіть число, класна робота і тему нашого уроку. У мене на дошці і у вас на столах лежать цілі сьогоднішнього уроку. Зачитаємо їх. Будуть доповнення. Добре. - Порадившись у групах, згадайте все, що ви знаєте з теми «Числівник як частина мови». Що пригадали? - Діти розповідають. - ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: Чим відрізняється числівник від інших частин мови, що мають числове значення (двійка, подвоїти, двічі)? Відповідь на це питання ми дамо , коли вивчимо числівник.
Слово вчителя А зараз розгорніть підручник на ст... прочитайте поданий у підручнику матеріал про числівник, доберіть до кожного твердження власні приклади. Порівняйте уже з почутим і зробіть висновок , чи правильні теоретичні судження ми висловлювали. - Діти читають. - А зараз послухайте про граматичну долю числівника. - Які числівники згадуються у розповіді.(Діти називають). На домашнє завдання вам потрібно було підготувати зразки усної народної творчості із використанням числівників. І група – прислів’я, фразеологізми, ІІ група – загадки, народні пісні. Давайте послухаємо, чи вдалося виконати це завдання. (Діти відповідають). -А зараз попрацюєте з текстами на картках. Діти зачитують тексти , потім завдання. Виконують. Відповідають , аналізуючи. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Ми трішечки втомилися і треба відпочити. Я буду зачитувати вам слова. Якщо ви розпізнаєте числівник , то піднімайте обидві руки вгору, а якщо іменник , то витягуйте руки вперед. ЧИСЛІВНИКИ – стотисячний, двадцятип’ятимільйонний, трьохтисячний, шостий, тридцять два , сто п’ятдесят вісім, нуль. ІМЕННИКИ – двійка, п’ятиденка, восьмирічка,сотня. (додаток 1) 5. Вивчення нового матеріалу Демонстрація слайдів. Кількість слайдів відповідає кількості учнів у класі. 6. Закріплення вивченого матеріалу Презентація, крім розповіді, передбачає ознайомлення з практичним застосуванням. Я пропоную вам виконати ряд завдань, які пов’язані з повсякденним життям. 1 завдання. Наш клас прикрашений табличками з числівниками. Запишіть ці числівники, визначте серед них кількісні, порядкові, дробові, збірні, складні, прості, складені. 2 завдання. З поданих кількісних числівників утворіть порядкові: один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять, одинадцять. 3 завдання.. Складіть міні-твір про свій клас, використавши якнайбільше числівників, виконати розподільний диктант, з поданих кількісних числівників утворити порядкові. 7. Підведення підсумків Вправа „Мікрофон” Наша презентація завершується і я, як позаштатний кореспондент журналу „Олександрівський бізнесмен”, прошу її учасників розказати про свої враження, що нового вони сьогодні дізнались. Уявіть, що ви по-черзі тримаєте в руках мікрофон і саме вам потрібно висловити думку. Тому інші учні не можуть говорити, кричати з місця, оскільки право говорити має тільки той, у кого «символічний», мікрофон. - А зараз , діти, подивіться на екран. Тут представлені всі рослини нашої області , які занесені до Червоної Книги. Перегляньте , будь ласка, і запам’ятайте , що всі рослини повинні оберігати , зокрема ті , які занесені до Червоної Книги. - Діти, ми сьогодні з вами чули прислів’я,загадки, фразеологізми, уривки із народних пісень, працювали з текстами, подивилися сюжет. Скажіть, в яких стилях мовлення можуть використовуватися числівники? (науковому , публіцистичному, розмовному,художньому…) Отже, зробимо висновок .Числівник присутній у всіх стилях мовлення. Наводимо приклади. - Дуже багато помилок ми допускаємо , коли вживаємо числівники у власному мовленні. Щоб не допускати таких помилок, гляньте у підручник на сторінку …. Розглянемо таблицю «Культура мовлення». Зачитаємо її. (Діти читають). - Зараз ви будете конструкторами. Для кожної групи я дам одне із прислів’їв, а ви повинні скласти зв’язне висловлювання. І група – сім п’ятниць на тиждень, ІІ група – сім раз одмір , а раз одріж. (Діти працюють). Відповідають. -Ох і на славу ми сьогодні попрацювали. Наш урок добігає кінця .Діти , то які ж підсумки ми підведемо?Що нового ми дізналися про числівник як частину мови? Погляньмо на наші цілі ? Ми досягли їх?. Так. Що ж було вам найлегше на уроці? А що найважче? Діти відповідають. Я роздаю вам картки для самооцінки. Оцініть себе, хай група оцінить вас , а потім ми підведемо кінцеву оцінку . 8. Оцінювання знань учнів Хоча вже зараз я хочу подякувати всім, зокрема активними були Конопельнюк Анастасія, Ніколаєнко Юлія, Стрельченко Володимир Усі творчі завдання, над якими ви працювали, оформіть у «Папку успіху» 9. Домашнє завдання 1. Підготувати вибірковий диктант за матеріалами з історії України, який би містив числівники. 2. Скласти тест за темою уроку. 3. Підготувати рекламу числівника Як ми вже сказали, що числівник використовується у різних стилях мовлення. Ви повинні підготувати зразки текстів таких стилів мовлення , які ми сьогодні не чули. Також розробити питання до текстів. А зараз ви складете вірш сенкан про свою групу. |
Санжарівська Наталія Володимирівна Директор, учителька української... Таким чином, рідна мова є основою становлення пізнавальної сфери особистості, забезпечує розвиток її інтелекту, сприяє виробленню... |
Наталія Ігорівна Бессмертнова та Михайло Леонідович Лаврівський. Автобіографія ... |
Касперович Тетяна Володимирівна Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської... |
Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої... Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні... |
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ... Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст с. Павлівка |
1 Тимошенко Юлія Володимирівна |
Склад громадської ради при Уляновській районній державній адміністрації... |
Сторінками Червоної книги Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу |
Сторінками Червоної книги Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу |
Стасюк Наталія Миколаївна Ціль Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (кафедра «Маркетинг», 4 курс, заочно) |