|
Скачати 65.47 Kb.
|
(урок в 7 класі) Краснодемська Л.Ф. – вчитель географії Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІ ст., Томаківського району Дніпропетровської області спеціаліст Вищої категорії, звання «Старший вчитель» 2012 р. МЕТА : 1.- Дати учням знання про Євразію, як найбільший материк Землі, особливості її фізико-географічного положення та берегової лінії. - Закріпити поняття географічного положення материка та вміння складати план географічного положення і давати характеристику географічного положення материка.
зробити правильний висновок про вплив географічного положення на природу Євразії. 2. Розвивати критичне мислення, увагу, вміння робити з настінною картою, атласом, з контурною картою, текстом підручника. 3. Виховувати почуття любові до природи, до прекрасного, до предмету. ТИП УРОКУ : Вивчення нового матеріалу. ОБЛАДНАННЯ : настінна фізико-географічна карта півкуль, мультимедійний проектор, ноутбук, таблиці. ДЕВІЗ УРОКУ : «В природі все взаємозв'язане, все потрібне людині» ХІД УРОКУ : І. Організаційний момент. Оголошення теми, завдань уроку. Тема нашого уроку «Фізико- географічне положення материка Євразії». Ось і завершується тривала подорож океанами й материкам нашої дивовижної планети. Чотири океани й п’ять материків відкривали вам свої таємниці, допомагаючи пізнавати наш різноманітний навколишній світ. Попереду на вас чекає шостий континент планети – Євразія – материк, на якому ми живемо. Із сьогоднішнього дня ви почнете відкривати для себе унікальність цього материка його красу, неповторність. Ваше завдання зуміти застосовувати ваші знання та визначати географічне положення материка, зробити висновки, як впливає географічне положення на різноманітність природи. ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Не знаючи і не розуміючи географічних законів життя буде не стільки складним, скільки нецікавим. Щоб стати всебічно розвиненою людиною потрібно любити і знати свою землю, свій материк. Девіз уроку ви бачите на дошці. Я б хотіла, щоб в кінці уроку ви мені його пояснили і довели, що в природі дійсно все взаємозв'язане. Прийом «Проблемне питання». ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів. Прийом «Знайти помилку» 1. На дошці план вивчення материка. а/ Фізико-географічне положення материка. б/ Історія дослідження. в/ Клімат. г/ Рельєф, геологічна будова, корисні копалини. д/ Внутрішні води. ж/ Природні зони. з/ Населення, політична карта 2. Які материки вивчили, покажіть на карті? Прийом «Три речення» 3. Презентація материків. а/ Найсухіший материк. Найвіддаленіший. Найменший (Австралія) б/ Екватор проходить майже посередині. Займає ІІ місце по S. Найжаркіший материк (Африка) в/ Найвологіший материк. Найдовша гірська система. Найповноводніша річка (Південна Америка) г/ Материк покритий кригою його відкрили Лазарєв і Белінсгаузен. Це континент «миру» та «науки» (Антарктида) д/ Лежить в північній та західній півкулях. Дуже порізана берегова лінія. Одна із частин суші належала колись Росії (Північна Америка) Прийом «Логічна послідовність» 4. Розмістіть ці материки від найбільшого до найменшого. 2. Африка 3. Північна Америка 4. Південна Америка 5. Антарктида 6. Австралія 5. А кому ж належить першість? Так – це материк «Євразія» Что такое Евразия ? Это Европа + Азия Из 2 частей возник Самый большой материк. Прийом «Викликаю асоціацію» 6. Які асоціації виникають у вас коли ви чуєте материк Євразія - найбільший - 2 частини світу - ми живемо на ньому - дуже різноманітний природний світ… Прийом – презентація «Рекорди Євразії» 7. По якому плану ми вивчаємо географічне положення материка ? (вивісили план і записують «шапку») 1/ Розміри материка. 2/. Відносно екватора. 3/. Відносно «0» меридіану. 4/. Відносно океанів, інших материків. 5/. Миси, крайні точки, протяжність. 6/. Кордон між Європою та Азією. 7/. Берегова лінія. Прийом- презентація «Географічне положення Євразії» 1/. Розміри материка. Це материк гігант пн пд = 8500 зах сх = 16000 S = 53,4 млн. км² = S Африка + S Північна Америка = S Євразії = 1/3 частини суші (149 млн. км²) Прийом – презентація «Рекорди Євразії» Найвища точка - Джомолунгма, Еверест 8850 Найнижча точка - -402 м (Мертве море) Найвологіше місце – Черапунджи 10854 Найсухіше - м. Хаіль Аравійський п-в Найжаркіше - +53 º Іранське нагір'я Найкрасивіше – о. Байкал і наше село Найхолодніша – о. Ойм'якон -72º Ці рекорди можна продовжити нескінчено. Вивчаючи материки ви записуйте їх і в кінці теми встановимо рекорд «Гіннеса». Прийом «Робота в групах»: «Південь, північ, захід, схід» 10. Ми багато вже знаємо про материки тож будемо працювати самостійно по цьому плану. 1. 53,4 млн. км² 2. В північній півкулі, з островами в південній 3. «0» меридіан – східний та західний 4. На півночі - Північно-Льодовитий океан, на заході – Атлантичний океан, на сході – Тихий океан, на півдні – Індійський океан. Від Африки - Гібралтарська протока, від Північної Америки – Берінгова протока, від Океанії – Малаккська і Зондська протоки. 5. Визначте назву крайніх точок, їх координати : • північ - м. Челюскіна (78 º пн. широти 103 º сх. довготи) • південь – м. Піай ( 1º пн. широти 103 º сх.. довготи) • захід - м. Рока ( 38 º пн. широти 9 º зах. довготи) • схід - м. Дежнева (170 º зах. довготи 66 º пн. широти). 6. Визначити кордон від Європою та Азією : 7. Визначте берегову лінію нанесіть на контурну карту (кожний своє завдання) (в групах) 4 групи : «Північ» «Південь» « Захід» «Схід» (стор. 205, 206) (капітани, лоцмани) (показують на карті) ІV. Закріплення нового матеріалу : гра «Так» - «Ні» (Прийом «Робота в парах»). 1. Євразія найбільший материк - так 2. Мертве море – найнижча точка – так 3. Євразія омивається 3 океанами – ні 4. Найхолодніше місце - Ойм'якон - так 5. Євразія разом з островами розташована в усіх півкулях - так 6. Ми живемо на материку Північна Америка – ні 7. Черапунджи найсухіше місце –ні 8. Азовське море наймілкіше – так 9. Мис Піай - це північний мис - ні 10. Найвища точка Євразії – Джомолунгма – так 11. Європа – це материк – ні 12. Ми живемо в Азії – ні. V. Домашнє завдання : § 44, виписати найбільшу кількість рекордів, вміти показувати номенклатуру, доробити практичну роботу № 8 вдома, за бажанням повідомлення та реферати про дослідників. VІ. Підсумки уроку (оцінки) VІІ. Етап рефлексії (Прийом «Мікрофон») 1. Який девіз нашого уроку ? 2. Як він відобразився в темі нашого уроку ? 3. З якими труднощами ви зіткнулися ? 4. Що найбільше сподобалося на уроці ? 5. Чи не захотілося б вам передати настрій нашого уроку в віршах, малюнках ? Легенда розповідає, що у фінікійського царя Агерона була донька, яку звали Європа. Всемогучий Зевс полюбив прекрасну Європу, перетворився на бика і викрав дівчину «Європу». Він відвіз її на о. Кріт. Так, земля на яку вона ступила, носить її ім'я. Легенда 2 «Азія» так звали одну із дочок бога – титана Океана. Найчастіше її зображають на верблюді з щитом в одній руці і шкатулкою зі східними прянощами - в другій. |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
УРОК-ПРОЕКТ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 11 КЛАСІ «ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК» Мета і завдання проекту: Розширити й узагальнити знання учнів що до вивчення історії розвитку олімпійського руху, його ідеалів та... |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі |
Урок німецької мови у 8 класі на тему: Підготувала |
Аналіз уроку I. Загальні відомості про урок Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним... |
Урок в 9 класі з теми Характер. Риси характеру. Фактори, що впливають... Урок в 9 класі з теми Характер. Риси характеру. Фактори, що впливають на формування характеру |
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,... Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська... |
Урок з історії України у 8 класі за темою: «Запорізька Січ у другій половині 17 ст.» |