|
Скачати 49.32 Kb.
|
Урок в 9 класі з теми »Характер. Риси характеру. Фактори, що впливають на формування характеру. Цілі уроку: розкрити поняття «характер», його основні риси; з'ясувати значення знань, одержаних з теми, в житті людини для вибору професії, в спілкуванні, у сімейному житті; спонукати учнів до роботи з додатковими джерелами інформації; розвивати вміння в учнів критично мислити та усвідомлювати необхідність самовиховання. Основні поняття: характер, риси, воля, самовиховання. Методи і методичні прийоми: розповідь, бесіда, демонстрація. Хід уроку I. Організаційний етап II. Мотивація навчальної діяльності Вчитель. Напевно, учні , жодне диво світу не може зрівнятися з тим, що завжди з нами. Це диво – ми самі! Софокл колись сказав: »Чимало див у світі нашім, та все ж людина – диво над дивами.» На думку Бєлінського В.Г., «Людина завжди була і буде найцікавішим явищем для людини.» Отож, сьогодні, діти, ми продовжуємо вивчати особливості людської психіки, структуру особистості і поговоримо про характер.(Слайд 1) III. Вивчення нового матеріалу ( Запис теми уроку на дошці та в зошита. Запис плану уроку).Слайд 2 1. Визначення поняття «характер» 2. Історія становлення вчення про характер. 3. Риси характеру. 4. Фактори, що впливають на формування характеру. 5. Практичне значення знань про характер. 1.Вчитель. Кожен день ми чуємо висловлювання про свій характер, характер наших друзів чи знайомих. Ми висловлюємо власні міркування і сприймаємо міркування оточуючих. «Плакса», «воєвода», «тихоня» , - нерідко говорять про дітей, маючи наувазі характер. «Егоїст», «оптиміст» - почуємо про дорослих. Чимало видатних людей звертали увагу на характер у своїх висловлюваннях. (Слайд 3 ) Народна мудрість українців насичена висловами про характер. (Слайд 4) То що ж можна назвати характером? Спробуємо дати визначення та порівняємо його з визначеннями в підручнику.(Робота з підручником) 2. Люди здавна намагалися визначати чи передбачати характер, вдаючись при цьому до різних способів. (Слайд 5,6,7 ) Послухаємо повідомлення учнів про найбільш цікаві методики визначення характеру – графологію і фізіогноміку. (Повідомлення учнів). У наш час ні антропологія, ні анатомія, ні психологія не мають достовірних даних на підтвердження того, що характер людини залежить від будови тіла, форми черепа, конфігурації обличчя, волосся чи шкіри, довжини кінцівок. Чи випливає звідси те, що характер взагалі не потрібно вивчати? Зовсім ні, його просто не слід пов’язувати з будовою тіла. Про характер людини потрібно говорити на основі вчинків, у яких найбільш повно відображається його суть. Відома східна приказка стверджує: “Посій вчинок – пожнеш звичку, посієш характер – пожнеш долю.” Акцент у ній правильно поставлений на людських вчинках, які, повторюючись, стають звичними і закріплюються в рисах характеру, впливаючи на статус людини, її місце в суспільстві. 3. Вчитель. Понад 1,5 тисячі слів в нашій мові описують риси характеру. Серед них деякі є головними, інші другорядні; при цьому вони можуть гармоніювати або різко контрастувати між собою. Виокремлюють позитивні і негативні риси. Поміркуйте, які з них притаманні вам. Виокремлюють риси характеру, що виражають такі ставлення:(Слайд 8)
4.Вчитель. Розглянемо фактори, що впливають на формування характеру. (Учням пропонується проблемна ситуація, здійснюється обговорення прослуханого) - Послухайте уривок з казки Є. Шварца «Звичайне диво». «Я страшна людина! Дуже страшна. Я тиран, деспот. А, крім цього, я підступний, вередливий. І найобразливіше те, що я в цьому невинен…Винні предки. Прадіди, прабабки, внучаті дядьки, тітки різні. Вони поводились за життя як свині, а мені доводиться відповідати. Я за натурою добряк, розумник, полюбляю музику, рибалку та кішок. І раптом такого натворю, хоч плач. Разом з родинними коштовностями я спадкував усі підступні родинні риси. Уявляєте задоволення? Зробиш гидкість – усі бурчать і ніхто не хоче зрозуміти . що це тітка винна»
5. Вчитель. Біологічною основою психофізіологічної індивідуальності людини є тип вищої нервової діяльності, темперамент людини, що, як ми вже знаємо зумовлені генетично. Давайте встановимо взаємозв’язок між темпераментом і рисами характеру. (Робота в групах, обговорення. Серед перерахованих нижче якостей учні визначають ті, які властиві сангвініку, холерику, флегматику, меланхоліку: товариський, агресивний, пасивний, відкритий, імпульсивний, песимісти, миролюбний, стриманий, ініціативний, запальний, спокійний, дратівливий.) Отож, якщо темперамент – дар природи і тому не може бути поганим або хорошим, то характер – результат досвіду, виховання, свідомих зусиль людини. Порядним, чесним і вихованим можна бути за будь-якого темпераменту. Але тут необхідним фактором є самовиховання. - Проаналізуйте слова поета М.Заболоцького : Не дозволяй душі лінуватися! Щоб воду в ступі не товкти, Душа зобов'язана працювати І день і ніч, і день і ніч! Значну роль у вихованні та самовихованні відіграє воля. - Що таке воля? Назвіть риси характеру вольової людини. - Подумаймо, навіщо нам необхідні знання з теми уроку. (Слайд 10) IV.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу (бесіда, слайд 11)
V.Домашнє завдання. (Слайд 12) 1.Прочитайте відповідний параграф підручника. 2.Складіть перелік пропозицій про самовиховання. 3. Провести етнопсихологічне дослідження « Національний характер» Література
|
Тема: Характер Мета: Розкрити поняття «характер». Аналізувати риси характеру. Виховувати в собі позитивні риси характеру |
Психічні властивості особистості. Основні поняття теми: Основні поняття теми: темперамент, холерик, сангвінік, флегматик, меланхолік, екстраверсія, інтроверсія, характер, акцентуація, риси... |
ТЕМА: ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА СТУПЕНЬ УРАЖЕННЯ ЛЮДИНИ ЕЛЕКТРИЧНИМ СТРУМОМ. МЕТА МЕТА: Ознайомлення учнів з факторами електричного характеру, які впливають на ступень ураження людини електрострумом. Виховування... |
Нестандартний урок у 10 класі з теми «Загальні властивості металів» Цілі Цілі: узагальнити, поглибити й закріпити основні теоретичні знання теми будова, тип зв'язку, фізико-хімічні властивості, способи... |
УРОК 17 Тема уроку ... |
Урок української літератури в 5 класі Тема: І. Франко. Казка «Фарбований... Мета: дати поняття про головні та другорядні персонажі; розвивати навички переказу казки, характеристики її героїв; уміння виділяти... |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
3. Фактори, що впливають на конструювання РЕС Студенти повинні знати основні фактори, що впливають на конструювання РЕС, розуміти їх роль при конструюванні. Вміти враховувати... |
Урок у 9 класі з теми «Естери. Жири. Мила» ... |
ТАРИФИ Волинської області додаткових послуг правового характеру, які не пов’язані із вчинюваними нотаріальними діями, а також послуг технічного... |