ВІДДІЛ ОСВІТИ РОЖНЯТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Погоджено: Затверджено:
методист ОІППО завідувач РМК
_________С.М. Подолюк __________ О.В Шевчук
“____” ____________2010 р. “_______” ________2010 р.
ПЛАН РОБОТИ
методиста з географії та основ економіки
Шищак Дарії Дмитрівни
на 2010-2011 н.р.
смт. Рожнятів
2010 рік
I.Вступ
Аналіз
методичної роботи за 2009-2010 н.р та завдання на 2010-2011 н.р
з вчителями географії та основ економіки
У 2009-2010 н.р Полицький В.П працював над проблемою: «Впровадження нових педагогічних технологій в методику викладання суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін. Робота над реалізацією діалектичного підходу до вивчення явищ, процесів, заходів оточуючої дійсності, що дозволяє критично осмислювати минуле, сучасне та прогнозувати майбутнє»
Виходячи із науково-методичної проблеми, методичною роботою було охоплено 44 вчителя географії. Напрямкам та завданням, що окреслені методичними об”єднаннями підпорядкована практична діяльність районних семінарів.
Відповідно до плану роботи було проведено 2 засідання ПДС з географії та економіки на базі РМК, на яких розглядалися такі питання: обмін досвідом по впровадженню нових педагогічних технологій, інтерактивні методи, критичне мислення, підготовка вчителів географії до ЗНО. Два виїздні семінари з географії та основ економіки були проведені на базі Перегінської ЗОШ 1-111 ступенів №2, Красненської ЗОШ 1-111 ступенів.
Відповідно до функціональних обов’язків методист РМК організовував та здійснював методичний супровід Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2010».
З метою активізації роботи із обдарованими дітьми, пошукової та дослідницької роботи була проведена районна конференція «Наш бойківський край» на базі Брошнів-Осадської ЗОШ 1-111ступенів.
На базі РМК проводились конкурси,а саме:
-учнівських пректів «Молодь тестує якість»;
-історико-географічна експедиція «Історія міст та сіл України» у номінації «Туристично-краєзнавчий маршрут».
У структурі методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін працювала творча група вчителів, результатом роботи якої стала підготовка дидактичних матеріалів «На допомогу вчителям суспільно-гуманітарного циклу в проведенні інтегрованих уроків».
Постійно проводились індивідуальні консультації з вчителями природничого циклу та періодично – групові тематичні консультації з питань організації роботи шкільних методичних об'єднань вчителів, обговорення нормативно-правових документів, методичних рекомендацій, про закінчення навчального року, проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Однак в організації методичної роботи є ряд невирішених питань. Більшу увагу слід звернути на впровадження в практику вчителів інновацій, елементів новітніх технологій, ППД, проведення моніторингових досліджень. Потребує активізації робота опорних шкіл, гурткова робота, позакласна робота з предмету. Як правило,в роботі з обдарованими дітьми задіяно кілька вчителів.
Основні напрями роботи на 2010-2011 навчальні роки:
виконання рекомендацій МОН України та ОІППО щодо викладання предметів природничого циклу, зокрема географії та основ економіки;
підвищення професійної майстерності вчителів географії та основ економіки шляхом впровадження у педагогічну практику новітніх технологій;
зростання професійної компетентності вчителів відповідно до вимог модернізації освіти, розвитку творчого потенціалу та майстерності викладання предмету;
впровадження інноваційних технологій у навчально-виховній роботі з предметів;
здійснювати методичний супровід та тримати на контролі якісне виконання практичних робіт з географії та економіки;
активна участь вчителів у масових заходах, проведення позакласних робіт з предмета;
удосконалення змісту і форм методичної роботи у школах;
співпраця з керівниками шкіл;
використання теоретичної спадщини та педагогічного досвіду у розв’язанні актуальних проблем.
II. Участь в управлінській діяльності РМК:
№
|
Зміст роботи
|
Термін
виконання
|
Відпо-відальний
|
Відмітка про викон.
|
1.
|
Провести аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік,щоб виявити актуальні проблеми,які необхідно вирішувати найближчим часом та визначення конкретних завдань на наступний навчальний рік.
|
Вересень
|
Методист
|
|
2.
|
Надавати консультації заступникам директорів щодо планування та вибору форм методичної роботи.
|
Вересень – Травень - Червень
|
Методист
|
|
3.
|
Співпрацювати з ОІППО,брати участь в обласних семінарах та на радах згідно плану роботи ОІППО.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
4.
|
Організувати методичну роботу з пед. працівниками на базі опорних шкіл.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
5.
|
Аналізувати нові навчальні програми для 11-річної школи із географії та економіки.
|
Вересень
|
Методист
|
|
6.
|
Співпрацювати із керівниками навчальних закладів щодо організації творчого пошуку педагогів,спрямування їх у наукове,конструктивне русло.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
III. Зміст та організація науково-методичної роботи в районі
Вивчення рівня загальної та професійної компетентності
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відпові-
дальний
|
Відмітка про викон.
|
1.
|
Провести діагностування вчителів географії і основ економіки,щодо виявлення проблем та планування форм науково-методичної роботи.
|
Вересень
|
Методист
|
|
2.
|
Проводити методичне консультування вчителів з питань навчально-виховного характеру .
|
Систематично
|
Методист
|
|
3.
|
Планувати курсову підготовку вчителів та надавати методичну допомогу щодо вибору докурсових завдань.
|
Постійно
|
Методист
|
|
2.Організаційно-методична робота щодо підвищення кваліфікації
й фахової освіти
1.
|
Здійснити аналіз кількісного та якісного складу вчителів району з географії та економіки.
|
Жовтень
|
Методист
|
|
2.
|
Скласти список вчителів,які атестуються в 2010-2011 н.р.
|
Жовтень
|
Методист
|
|
3.
|
Брати участь в інструктивно-методичних нарадах керівників шкіл.
|
Систематично
|
Методист
|
|
4.
|
Спланувати та організувати роботу проблемних семінарів вчителів географії та економіки.
|
Вересень
|
Методист
Бігун Н.В
Михайлів М.М
|
|
5.
|
Скласти графік виїздів з метою надання методичної допомого молодим вчителям.
|
Вересень-
Жовтень
|
Методист
|
|
6.
|
Скоординувати роботу по призначенню наставників для молодих вчителів.
|
Вересень
|
Методист
|
|
7.
|
Провести творчі звіти вчителів,що атестуються на вищу кваліфікаційну категорію.
|
Квітень
|
Методист
|
|
8.
|
Організувати дні відкритих дверей для молодих вчителів на базі: Нижньострутинської, Рожнятівської,
Сваричівської ЗОШ.
|
Листопад-
Лютий-
Березень
|
Методист
Бігун Н.В
Михайлів М.М
Волощук Л.В
|
|
3.Інформаційно – методичне забезпечення педагогічного процесу.
Видавнича діяльність
1.
|
Забезпечити вивчення й опрацювання вчителями нормативно-правових документів.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
2.
|
Знайомити педагогів з новинками науково-методичного характеру,опублікованими у фахових періодичних виданнях.
|
Регулярно
|
Методист
|
|
3.
|
Зібрати інформацію про поглиблене та профільне вивчення географії та економіки.
|
Вересень
|
Методист
|
|
4.
|
Оформити тематичну папку «Профільне навчання. Методичний супровід»
|
Протягом року
|
Методист
|
|
5.
|
Зібрати інформацію про гурткову роботу у школах.
|
Вересень
|
Методист
|
|
6.
|
Розробити завдання для першого етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії та економіки.
|
Жовтень
|
Методист,
члени комісії
|
|
7.
|
Розробити методичні рекомендації щодо використання ІКТ в навчально-виховному процесі.
|
До квітня 2011
|
Методист
|
|
8.
|
Рекомендувати до друку в обласних та республіканських виданнях кращі матеріали з досвіду роботи вчителів району..
|
Протягом року
|
Методист
|
|
4.Вивчення,узагальнення та впровадження ППД
1.
|
Вивчати потреби вчителів у підвищенні фахового рівня,мотивації участі педагогічних кадрів в навчально-методичній роботі.
|
Постійно
|
Методист,
Бігун Н.В
Михайлів М.М
|
|
2.
|
Створити банк інформаційно-методичних матеріалів із досвіду роботи кращих вчителів району,області.
|
Листопад
|
Методист
|
|
3.
|
Постійно дбати про стимулювання творчого пошуку,ініціативи вчителів.
|
Постійно
|
Начальник управління освіти і науки,
методист
|
|
4.
|
Продовжити вивчення досвіду роботи вчителя Рожнятівської ЗОШ Михайлів М.М.
|
Протягом року
|
Методист,
Бігун Н.В
|
|
5. Інноваційна діяльність.
1.
|
Створення банку даних щодо використання інноваційних технологій вчителями.
|
Листопад
|
Методист,
Бігун Н.В
|
|
2.
|
Створювати та використовувати електронні презентації уроків в навчальному процесі.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
3.
|
Впроваджувати проектну діяльність учнів та вчителів.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
4.
|
Організовувати впровадження нових педагогічних методик та технологій навчання та виховання.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
6. Дослідно-експериментальна діяльність.
1.
|
Організувати апробацію програмних педагогічних засобів з географії та економіки.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
2.
|
Провести апробацію підручників для 10-го класу з географії.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
3.
|
Апробувати «Зошит-практикум з географії».
|
Протягом року
|
Методист
|
|
7.Організація роботи з учнівською молоддю.
1.
|
Залучати учнів до участі в конкурсах:
- Всеукраїнська історико-географічна експедиція «Історія міст та сіл України»;
- Обласний конкурс учнівських проектів
«Я – громадянин України»;
- Всеукраїнський конкурс учнівських проектів «Молодь тестує якість».
- Обласний турнір з географії;
- Обласний турнір з економіки.
|
Вересень-
Березень
Вересень-
Листопад
Лютий-
Квітень
|
Методист,
вчителі географії
|
|
2.
|
Забезпечити проведення районних та участь в обласних олімпіадах з географії та основ економіки.
|
Листопад-
Лютий
|
Методист
|
|
3.
|
Поповнювати банк даних «Обдарованість»
|
Протягом року
|
Методист
|
|
4.
|
Організувати для вчителів географії виїзний семінар в Манявський скит.
|
Квітень
|
Методист,
вчителі географії
|
|
8.Педагогічний аналіз та експертиза.
1.
|
Взяти участь в експертизі діяльності освітніх закладів району згідно плану відділу освіти.
|
Протягом року
|
Методист
|
|
2.
|
Провести моніторинг участі та результативності в 2-му етапі Всеукраїнської олімпіади за 3 роки
|
Лютий
|
Методист
|
|
3.
|
Проаналізувати виконання плану і запити вчителів,щодо забезпечення курсової підготовки вчителів.
|
Жовтень
|
Методист
|
|
4.
|
Підготувати методичні картки на вчителів,які атестуються.
|
Березень
|
Методист,
Бігун Н.В
|
|
9.Управління процесом самовдосконалення методиста.
1.
|
Удосконалювати вміння володіти комп’ютером.
|
Постійно
|
Методист
|
|
2.
|
Опрацьовувати наукову та науково-методичну літературу.
|
Постійно
|
Методист
|
|
3.
|
Працювати над створенням творчого порт- фоліо по проблемі «Вдосконалення навчально-виховного процесу,через запровадження сучасних технологій навчання,зорієнтованих на підвищення педагогічної майстерності вчителя».
|
Постійно
|
Методист
|
|
10.Навчально-матеріальна база кабінету.
1.
|
Підбір та поповнення даних картотеки цікавих методичних та педагогічних навичок.
|
Постійно
|
Методист
|
|
2.
|
Зібрати дані та створити картотеку ППД вчителів географії району.
|
Грудень
|
Методист
|
|
3.
|
Зібрати матеріали та створити картотеку інновацій методики викладання географії.
|
Листопад
|
Методист
|
|
Додаток №1
Аналіз кількісного складу
вчителів географії та основ економіки
Кількість вчителів
|
Кваліфікаційна категорія
|
Вчитель-методист
|
Старший вчитель
|
спеціаліст
|
друга
|
перша
|
вища
|
43
|
9
|
7
|
8
|
18
|
2
|
1
|
Додаток №2
Структура методичної роботи
№ п\п
|
Форма методичної роботи
|
Науково-проблемне питання
|
На базі якого закладу
|
Керівник
|
1.
|
Районне методичне об’єднання вчителів географії.
|
Інноваційні технології як складова особистісно-орієнтованого навчання.
|
РМК
|
Шищак Д.Д., методист РМК
|
2.
|
ШМВ.
|
Методика проведення практичних робіт на уроках географії та основ економіки
|
РМК
|
Волощук Л.В., вчитель Сваричівської ЗОШ
|
3.
|
ТГ вчителів географії
|
Шляхи підвищення ефективності шкільної економіко-географічної освіти.
|
Рожнятівська ЗОШ I- III ст.
|
Михайлів М.М. , вчитель Рожнятівської ЗОШ
|
4.
|
ПДС вчителів географії і основ економіки.
|
Впровадження нових педагогічних технології в методику викладання географії та основ економіки. Навчально-методичне забезпечення.
|
РМК
|
Бігун Н.В., вчитель Нижньострутинської ЗОШ І-ІІІ ст..;
Соломчак В.В., вчитель Перегінської ЗОШ
І-ІІІ ст.. №1;
|
5.
|
Опорна школа з географії та основ економіки.
|
Через екологічну освіту до екологічної культури. Навчально-методичне забезпечення з основ економіки.
|
Нижньострутинська
ЗОШ І-ІІІ ст.;
Перегінська
ЗОШ І-ІІІ ст.. №1
|
Бігун Н.В., вчитель Нижньострутинської ЗОШ І-ІІІ ст..;
Соломчак В.В., вчитель Перегінської ЗОШ
І-ІІІ ст.. №1
|
|