|
Скачати 276.91 Kb.
|
РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ВІДДІЛУ ОСВІТИ РОЖНЯТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: методист ОІППО директор РМЦ _________С.М. Подолюк __________ О.В Шевчук “____” ____________2011 р. “_______” ________2011 р. ПЛАН РОБОТИ методиста з географії та основ економіки Шищак Дарії Дмитрівни на 2011-2012 н.р. смт. Рожнятів 2011 рік I.Вступ Аналіз методичної роботи за 2010-2011 н.р. та завдання на 2011-2012 н.р з вчителями географії та основ економіки. Протягом 2010-2011 навчального року всі вчителі географії працювали над проблемою: «Інноваційні технології як складова особистісно-орієнтованого навчання». Уся робота з вчителями будувалась на основі попереднього аналізу різноманітних даних, результатів діагностичних досліджувань, опитувань і здійснювалася відповідно до Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами в закладах освіти. Протягом 2010- 2011 навчального року в школах Рожнятівського району географію викладали 43 вчителі, з них
Звання «старший вчитель» т а « учитель методист» отримали по два вчителя географії. Під час атестації у квітні 2011 року протестувались на встановлення вищої кваліфікаційної категорії 2 вчителя, звання «старший вчитель» присвоєно одному вчителю. У міжатестаційний період вивчено систему роботи даних вчителів, оформлено методичні картки. Волощук Л.В., яка атестувалась на присвоєння звання « старший вчитель», презентувала свою роботу на методичній раді методкабінету. Планування методичної роботи здійснювалось на основі аналізу анкет, що дало можливість програмувати педагогічну діяльність учителів району. Поєднувались колективні, індивідуальні форми роботи, застосовувались нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя й задоволення запитів учителів. Поглиблено теоретичні знання педагогів щодо сутності інновацій та особливостей інноваційних підходів до управління сучасною школою, зібрано матеріал, літературу для забезпечення науково-методичного інформування з окресленої проблеми, підготовлено методичні рекомендації щодо структури, моделювання інноваційних педагогічних технологій, форм і методів роботи, спрямованих на реалізацію дієвої виховної системи, - «Інноваційні підходи щодо впровадження програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»». Проаналізовано мотивацію педагогів щодо продовження роботи над науково-методичною проблемою, упорядковано та узагальнено отриманий в ході роботи над проблемою досвід, обґрунтовано його, створено на цій основі методичні матеріали і удосконалені форми проведення методичної роботи, спрямовані на створення ефективної системи обміну досвідом педагогів з питань практичного використання педагогічних технологій для реалізації компетентнісного підходу, на виховання творчого потенціалу вчителя. Було сплановано методичну роботу, визначено єдині методичні дні, вивчено запити і потреби педпрацівників щодо організації роботи. З метою підвищення кваліфікаційного рівня педагогів, обміну досвідом роботи, ознайомлення з новими технологіями виховання, навчання проведено секційні заняття учителів географії на яких розглядались питання моделювання та впровадження виховних систем, організація психологічного супроводу навчально-виховного процесу, координації роботи з батьками та громадськістю, забезпечення формування предметної, історичної та громадянської компетентності учнів за умов поєднання активних та інтерактивних форм, методів і технологій організації пізнавальної діяльності, прогнозування своєї діяльності, успішне здійснення організації та управління виховним процесом, використання найбільш раціонального й оптимального, використання методу проектів на уроках географії для розвитку особистості школярів, використання ІКТ на уроках. Відмовившись від традиційних засідань, в роботі методоб’єднань великого значення надавалося використанню педагогічних ситуацій, тренінгів, круглих столів, роботі в групах, підготовці презентацій. Успішно використані технології опрацювання дискусійних питань (займи, зміни позицію, аукціон ідей, дебати), дискусії в стилі телевізійного ток-шоу. Дискусія дала змогу виявити розбіжності у поглядах, сприяла правильному розумінню проблеми. Важливим аспектом у системі методичної роботи було створення умов щодо максимального задоволення професійних потреб, розвитку творчого потенціалу педагогів та зростання їх професійної майстерності. Цьому сприяв підбір форм інтерактивної Основною організаційною формою методичної роботи з вчителями є діяльність районного спрямованості. Практикували урізноманітнення методичної роботи, форм проведення. Так, окремі засідання проводили на основі інтерактивних технологій, тренінгових занять з використанням міні-лекцій, інформаційних повідомлень, вивчення літератури, бесід, дискусій, презентацій. методичного обєднання вчителів географії, (керівник Шищак Д.Д, проблема «Інноваційні технології, як складова особистісно-орієнтованого навчання»), ПДС вчителів географії (керівник Бігун Н.В, проблема «Впровадження нових педагогічних технологій в методику викладання географії»). Творча група вчителів географії (керівник МихайлівМ.М.» Шляхи підвищення ефективності шкільної економіко-географічної освіти.» Структура методичної роботи поряд з традиційними формами включала творчо працюючих педагогів у творчій групі учителів географії. Діяльність цієї творчої групи передбачала використання форм і методів, які орієнтовані на особистість і стимулюють кожного з педагогів до активної участі у науково-методичній роботі. Це, зокрема, методична естафета, яка реалізується через:
Працювала школа молодого вчителя (керівник Волощук Л.В, проблема «Методика проведення практичних робіт на уроках географії»). Найбільш ефективними були заняття проведені на базі Нижньострутинської, Рожнятівської і Сваричівської ЗОШ I- III ст.. та Берлогівської ЗОШ I- II ступенів. Щомісячно проводились інструктивні наради з усіма категоріями педпрацівників, надавались індивідуальні консультації з питань планування, організації та проведення семінарів, здійснення самоосвіти, самооцінки та самоаналізу стану виховної роботи в навчальних закладах. Консультації надані і з питань:
Забезпечено підготовку та проведення I- II етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з географії та економіки. Належна робота проводилася з обдарованими дітьми, про що свідчать 3 призових місця на обласних олімпіадах з географії та економіки. Вчитель географії Сваричівської ЗОШ Волощук Л.В підготувала переможця III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії. Протягом минулого навчального року комплексними перевірками були охоплені Лугівська і Берлогівська ЗОШ I- II ст. та Перегінська №1 та Ріпненська ЗОШ I- III ст. Результати перевірок показали, що вчителі виконують вимоги навчальних програм, працюють над проблемою реалізації особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів до навчання, впроваджують інноваційні технології. На базі Рожнятівської ЗОШ проведено педагогічну практику слухачів обласних курсів вчителів географії. На високому науково-методичному рівні було проведено показовий урок та позакласний захід вчителем географії Михайлів М.М. Узагальнено досвід роботи вчителя географії Сваричівської ЗОШ Волощук Л.В з теми: «Інтерактивні форми навчання на уроках географії». Досвід роботи затверджено на методичній раді РМК та занесено в районну картотеку передового педагогічного досвіду. Учні району взяли участь в таких Всеукраїнських конкурсах, а саме :
Протягом навчального року курсову підготовку при ОІППО пройшли 9 вчителів географії. Постійно надавалася методична допомога вчителям у підготовці до курсових завдань. Створено базу даних про атестації та курсову підготовку вчителів географії. Постійно проводилися індивідуальні консультації з вчителями та періодично – групові консультації з питань організації роботи методичного об’єднання, методичних рекомендацій щодо закінчення навчального року, проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Однак в організації методичної роботи є ряд невирішених проблем, а саме: впровадження ППД, активізація позакласної роботи з предмета, відсутність достатньо розробленої системи методичної роботи педагога у міжкурсовий період із метою оволодіння сучасними знаннями; поверхова обізнаність учителів географії з інноваційними технологіями навчання, їхня неготовність до засвоєння й упровадження новітніх технологій; недостатнє залучення педагогічних працівників до дослідницької, пошукової та видавничої видів діяльності; недостатнє впровадження в практику роботи з педагогічними кадрами моніторингових процедур через відсутність інструментарію; відсутність критеріїв та механізму оцінювання ефективності діяльності методичної роботи. Учителям буває важко методично грамотно, здійснити самоаналіз, тому потрібно підготувати схеми самоаналізу, захист матеріалів з питань самоосвітньої роботи, створення яких підсилить практичний досвід, наукову обізнаність, розвине індивідуальну творчість. Не було чіткого механізму аналізу виконання докурсових завдань учителями географії, дирекцією шкіл та методистом. Не проводилась презентація нових методико-педагогічних друкованих видань. Недостатньо залучались учні до роботи в МАН. Методичну роботу спрямувати на розв’язання таких завдань:
Основні напрями роботи на 2011-2012 навчальні роки:
II. Участь в управлінській діяльності РМЦ:
III. Зміст та організація науково-методичної роботи в районі 3.1.Вивчення рівня загальної та професійної компетентності.
3. 2.Організаційно-методична робота, щодо підвищення кваліфікації й фахової освіти.
3.3.Інформаційно – методичне забезпечення педагогічного процесу. Видавнича діяльність.
4.Вивчення,узагальнення та впровадження ППД.
5. Інноваційна діяльність.
6. Дослідно-експериментальна діяльність.
7.Організація роботи з учнівською молоддю.
8.Педагогічний аналіз та експертиза.
9.Управління процесом самовдосконалення методиста.
10.Навчально-матеріальна база кабінету.
Додаток №1 Аналіз кількісного складу вчителів географії та основ економіки
Додаток №2 Структура методичної роботи
|
ВІДДІЛ ОСВІТИ РОЖНЯТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ... «Впровадження нових педагогічних технологій в методику викладання суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін. Робота над реалізацією... |
Районний методичний кабінет відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації... Схвалено і рекомендовано до друку рішенням ради методичного кабінету відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації |
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний центр УРОК-РЕТРОСПЕКТИВА Мета. Виховати в учнів почуття гідності, любові до рідного краю, поваги до батьків |
Сценарій зустрічі з художником-земляком Г.Є. Бабійчуком Виступ Кириленко... Виступ Кириленко Л. П. методист з бібліотечних фондів відділу освіти Бородянської райдержадміністрації |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Установіть відповідність між дієприкметником у реченні та відмінком, у якому його вжито |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Вкажіть, у якому рядку в орудному відмінку всі слова пишуться з подвоєними приголосними |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... У якому рядку в усіх словах у орудному відмінку відбувається подовження (ким? чим?) |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Човен пройшов 8 км за течією річки і 6 км проти течії, витративши на весь шлях 1 год. 12 хв |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної комісії... Коротке, переважно віршове алегоричне оповідання, у якому закладено дидактичний зміст; один з різновидів ліро-епічних жанрів |
Погоджено Затверджено Заступник голови адміністрації Начальник відділу... |