|
Скачати 35.2 Kb.
|
Тема: « Чорнобиль не має минулого часу» Мета: розширити знання дітей про трагедію століття – вибух на ЧАЕС; розвивати в учнів мислення, пам'ять, естетичний смак; виховувати їх уважними ,милосердними людьми, патріотами, справжніми громадянами своєї країни. Обладнання: плакати: « У 10 разів збільшилася кількість онкозахворювань у дітей», « Демографічна криза», « Дегенерація нації», « Земля в біді просить захисту». Хай стане мир міцнішим у стократ, Хай над землею чисте небо буде. Чорнобиль – попередження, набат? Його уроки людство не забуде. Хід заняття Учитель: Дорогі діти! Минуть роки й десятиліття, а чорний день Чорнобильської трагедії все одно хвилюватиме людей, - і тих, кого він зачепив своїм недобрим крилом, і тих, хто народився далеко від скривдженої землі. Проблеми Чорнобиля – це біль України. Т.Шевченко писав так: Світе тихий, краю милий, Моя Україно! За що тебе сплюндровано, За що, мамо, гинеш? Чи ти рано до схід сонця Богу не молилась? Чи ти діточок непевних Звичаю не вчила? « Молилась, турбувалась, День і ніч не спала, Малих діток доглядала, Звичаю навчала». Учениця. Чорнобильська трагедія. Це повість, що зіткана із правди, скорботи, мужності людей, зібраних у зоні неприборканої стихії. Покинуті пусті будинки, рудий, помираючий ліс, четвертий енергоблок АЕС, оплетений сріблястим смертоносним димом…- все тут сприймається як докір нашій безвідповідальності. Як застереження світу, що крокує в грізне атомне століття. Тут, в Чорнобилі, земля давня. Тут князь Святослав наречену собі вибирав. Більше тисячі років цьому маленькому містечку. Це районне місто Київської області одержало назву від різновидності гірського полину – чорнобилки. Спочатку так іменувалося стародавнє поселення, потім місто, а за ним і сучасна атомна електростанція. Учениця. Саме в ту ніч, із 25 на 26 квітня час став уже далеко не мирним, а бойовим і аварійним. Відлік пішов на години, хвилини, секунди.1 год 23 хв 58 сек( час, коли всі безтурботно спали) – у різних приміщеннях блоку пролунали послідовно три вибухи. Щоб оцінити масштаби радіоактивного виділення, нагадаємо, що атомна бомба, скинута на Хіросіму, важила 4,5 т. Реактор четвертого енергоблоку Чорнобильської АЕС викинув в атмосферу 50 тонн випаруваного палива (тобто 10 хіросімських бомб, а на додаток 70 тонн палива і близько 700 тонн радіоактивного графіту, що осів в районі аварії). Учень. Трагічним було прощання людей, яких евакуйовували з зони, з домашніми тваринами. Коти заглядали людям в очі, собаки різних порід вили, прориваючись в автобуси, їх виволік ували звідти під плач дітей. Але брати їх з собою не можна було – шерсть тварин набрала багато рентген. Довго ще собаки бігли за автобусами. А згодом повернулися в покинуте місто й почали об’єднуватись у ватаги і зграї… Учениця. Колись археологи прочитали цікавий надпис на вавилонських табличках: « Якщо в місті пси збираються в зграї – місто буде зруйнованим». Місто Прип’ять залишилося покинутим, законсервованим радіацією на кілька десятків років. Місто-привид. Об’єднані в зграї собаки з’їли більшу частину радіоактивних кішок, почали загрожувати життю людей. Протягом трьох днів мисливці відстрілювали вівчарок , догів, спанієлів, пуделів, болонок… 29 квітня покинуті вулиці були засіяні трупами різномастих собак. Учитель. Немає, мабуть, в Україні такого місця, яке б не було пов’язане з горем Чорнобиля. Комусь довелося стати в ряди тих, хто ліквідував наслідки аварії, комусь – рятувати життя і здоров’я потерпілих, інші допомагали і матеріально, і морально. Полтавщина, Закарпаття і Крим одними з перших відгукнулися на лихо, що спіткало людей, які працювали на Чорнобильській АЕС або жили в зоні з підвищеним радіоактивним забрудненням. Учениця. За днями дні, минав повільно рік. За днями дні – і другого немає. Нехай же лихо наше проминає І в світі не повториться повік. Учень. Хай стане мир міцнішим у стократ, Хай над землею чисте небо буде. Чорнобиль – попередження, набат, Його уроків людство не забуде. Учитель. А який урок нам дав Чорнобиль? Учні. Урок милосердя. Усі люди відгукнулися на біду, прийшли багатьом чорнобильцям на допомогу: збирали кошти у фонд Чорнобиля; діти – чорнобильці відпочивали й оздоровлювались в санаторіях, будинках відпочинку; надходила гуманітарна допомога з усіх кінців світу для сімей, які прибули із зони відчуження. Коли академіка Д. Лихачова запитали, у чому він убачає сенс життя, учений відповів: « Природа творила людину мільйони років. Давайте ж поважати цю роботу, проживемо життя гідно, підтримуючи все створене і протистоячи всьому руйнівному в житті». Бути людиною – не дуже просто, Бути людиною – геройство в наші дні. Встати і крикнути з трибуни, з помосту: « О, люди! Залишайтеся людьми!» Бесіда на тему: «Чорнобиль не має минулого часу» |
ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ. ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ МИНУЛОГО ЧАСУ ЗА РОДАМИ... Обладнання: підручник для 4 класу М. С. Вашуленка «Рідна мова»; мультимедійне обладнання; магнітофон; рюкзак |
Урок енергозбереження в Українському національному музеї “Чорнобиль”для... На екскурсії до музею «Чорнобиль» учні дізналися про найбільшу техногенну катастрофу в історії людства |
ПЛАН КОНСПЕК Т для проведення заняття із гуманітарної підготовки... Тема “ 26 квітня 2006 року 20 річниця аварії на Чорнобильській АЕС. Чорнобиль це спільний біль, що не має кордонів.” |
ПЛАН КОНСПЕК Т для проведення заняття із гуманітарної підготовки... Тема “ 26 квітня 2006 року 20 річниця аварії на Чорнобильській АЕС. Чорнобиль це спільний біль, що не має кордонів.” |
Урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної... Тема. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з... ТЕМА: “ 26 квітня 2006 року 20 річниця аварії на Чорнобильській АЕС. Чорнобиль це спільний біль, що не має кордонів.” |
Тема уроку : Козацька Україна Мета уроку З давніх-давен людям відомо „дерево життя” – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок символ минулого часу, другий... |
ЧОРНОБИЛЬ Пам’ятай Чорнобиль. Урок пам’яті, присвячений 25-й річниці Чорнобильської трагедії / Автори-упорядники: В. Кудін, М. Онищук, В. Семенець.... |
Що таке сім’я? Повторити граматичні конструкції теперішнього і минулого часу дієслів. Навчати спілкування за темою. Удосконалювати техніку читання.... |
Мета: виховання в дітей патріотизму, поваги до людей, які врятували... ВЕДУЧА. Чорнобиль… Це назва невеликого районного центру, що знаходиться в 130 км від Києва. В історію Чорнобиль увійшов назавжди... |