Мета: виховання в дітей патріотизму, поваги до людей, які врятували світ Проходить як шкільна лінійка. 1-й учень


Скачати 68.33 Kb.
Назва Мета: виховання в дітей патріотизму, поваги до людей, які врятували світ Проходить як шкільна лінійка. 1-й учень
Дата 05.11.2013
Розмір 68.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
Мета: виховання в дітей патріотизму, поваги до людей, які врятували світ

Проходить як шкільна лінійка.

1-й учень

Чи чуєш ти, світе,

Як гірко ридає полин,

Як тяжко і тужно

Моєму народу болить?

2-й учень

Чи буде квітень, як завжди

Дарунками весняної доби,

Чи власним іменем біди

Ми назвемо його «Чорнобиль»?

Чи, може, викреслим його

З календарів своїх, допоки,

Нас теплий грітиме вогонь

Ще не відкритих ізотопів?

Безмежна мить не має меж,

Її спинити годі!

І ти, Чорнобилю, ти теж

Не маєш меж сьогодні.
3-й учень

Настала Великодня світла мить,

І котиться святкова колісниця.

Для нас же це – Чорнобильська річниця,

І серце запечалене щемить.
4-й учень

Святковий дзвін –

То подзвін про Чорнобиль…

Свічки у церкві жевріють в імлі,

Лунає спів невидимого хору,

Ми молимось про всенародне горе

На цьому боці матері-землі.
5-й учень

Жилось легковажно,

Жилось безбережно,

Та вибух дістав нас –

Пожежа!

Сади очманіло цвітуть,

Бентежно,

А в дзвонах вітрів –

Пожежа!
І ВЕДУЧА. Чорнобиль… Це назва невеликого районного центру, що знаходиться в 130 км від Києва. В історію Чорнобиль увійшов назавжди як місто, що дало назву одній із найбільших техногенних катастроф.

Для України, для всіх, хто причетний до трагедії, життя поділено на дві частини:

до 26 квітня 1986 року і після нього.

26 квітня 1986 року. Чорний день в історії України, день, коли Чорнобиль став відомий усьому людству. Гірка, як полин, слава.

(Тиша. Удар дзвону)

П ВЕДУЧА. Протягом 25 квітня 1986 року були збої в роботі, що не дозволяли провести випробування четвертого ядерного реактора.

26 квітня 1986 року субота, 1 година 22 хвилини. Прийнято рішення почати випробування. Одночасно була відключена аварійна система захисту.

(дзвін частіше і сильніше).

І ВЕДУЧА.1 година 22 хвилини 30 секунд. Електронно-обчислювальна машина видала інформацію про необхідність термінової зупинки реактора, але оператори продовжували процес. Потужність реактора почала швидко зростати.

1 година 23 хвилини 40 секунд. Натиснуто кнопку аварійної зупинки реактора. Пізно… Через декілька секунд - вибух.

(дзвін стихає)

З руїн реактора вирвався стовп зловіщого вогню, уламки блискучих труб, палаючих шматків графіту. Стовп стрімко, як ракета, піднявся в небо, освітлюючи корпуси, станції, річки з верболозами. Вогняний стовп завмер на висоті 1,5 км. Нарешті утворилась світла куля, яка начебто засмоктала в себе цей примарний стовбур, усередині якого щось рухалося.
УЧЕНЬ.

Зойкнула Земля чаїним криком:

  • Сину, вбережи і захисти!

Вийшла матір із іконним ликом:

Іди, синочку. Хто ж, коли не ти?

Спалахнуло небо, впало крижнем:

Сину, вбережи і захисти! –

Вийшла жінка з немовлятком ніжним

І уже ні сина, ані мужа,

Лиш розверсті зорані поля…

Та пліч-о-пліч стали

Біль і Мужність.

Дух і Воля.

Небо і Земля.
П. ВЕДУЧА. Першими до ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС приступили пожежники. Зовсім молоді пожежні вступили в вируюче полум»я, у смертельну небезпеку, якою дихав реактор, пожежні в ту ніч, не шкодуючи ні сил, ні свого життя, виконали присягу на вірність народу України.

УЧЕНЬ. Навіть небо двигтіло од вогнянного болю,

І тривога палюча долітала здаля,

А трагедія кожну мить наростала,

Мов зібрала зі світу пожежі розплату, війну,

І немов, Хіросіма, з безодні повстала

Перед людством відкрила свою таїну.

Як спинити її? Гуртувало єдине бажання.

Не терпілось, не ждалось – загрожував

Згаяний час.

Непоборкане атомне випробування

Випало, перші пожежні, на вас.
УЧЕНИЦЯ. З полум»ям стали до бою,

З полум»ям смертоносним

І заступили собою

Світ, що малий, що дорослий,

Світ з посивілим життям.
УЧЕНЬ. Подій могло не буть цієї ночі,

А скільки сили віддано й життів

За те, що хтось там, десь там був неточний,

За те, що хтось у чомусь поспішив.

Чорнобиль – тільки лиш маленька віха

Загрозливої для людей біди,

Він є відлунням ядерного віку,

А, можливо, в нім майбутнього сліди…

Впала з неба додолу потривожена

Ангелом зірка,

Покотилась до обрію, збудила зоряну синь.

На душі стало сумно,

На устах стало солоно-гірко,

Бо Чорнобиль трава – то полин.
І ВЕДУЧА. В цю жахливу ніч пожежні працювали – вони рятували атомну електростанцію, рятували Чорнобиль, Україну та нас всіх. Скільки імен є в списках жертв цієї катастрофи?

А скільки ще буде?

Згадаємо всіх поіменно хто першим кинувся у полум’я, а потім помер отримавши смертельні дози радіації.( Після кожного імені удар дзвону)

Віктор Кібенок

Микола Ващук

Василь Ігнатенко

Микола Титенок

Володимир Тищура

Володимир Правик

УЧЕНЬ. Рахунок буде – 905…

Всіх поіменно – у незабуття…

І буде суд, який поверне віру,

Та не поверне молоді життя…

УЧЕНИЦЯ. А думка людська пам’ятатиме вас,

А пам’ять людська повертатиме вас.

Безумство хоробрих – де вічність і мить,

Де згасли для вас і життя, і блакить.

Де зір ваш затьмарить скорбота земна,

Де нам, як набат, імена, імена…

П ВЕДУЧА. Вшануймо ж хвилиною мовчання пам’ять тих, хто віддав своє життя під час ліквідації Чорнобильської катастрофи.

Хвилина мовчання.

І ВЕДУЧА. У результаті вибуху 4-го енергоблоку Чорнобильської АЕС постраждало 7 мільйонів людей, в тому числі 1 мільйон 300 тисяч – дітей.
П ВЕДУЧА. Невже вислів «Ніхто не забутий, ніщо не забуто?» який ми закріпили воєнним періодом сорокових років, знову бунтує наші серця?
І ВЕДУЧА. Коли загроза пожежі минула, прийшла інша біда. Зона… Зона відчуження. Через 40 років після Великої Вітчизняної війни знову прозвучало це страшне слово – евакуація.

П ВЕДУЧА. Евакуація… масовий вихід тисяч людей з насиджених місць. Хто пережив це, той знає яка суєта царила в цьому Поліському краю. Батьки шукали своїх дітей, жінки – чоловіків, з усіх куточків бувшого Союзу в уже не діючі відділення зв»язку летіли телеграми від рідних та близьких.
І ВЕДУЧА. Чорнобиль схватив в смертельні обійми 786 населених пункти шести областей, які стали зоною відчуження.

П ВЕДУЧА. А який урок нам дав Чорнобиль?

Чорнобиль… Мертва зона… Заростають деревами, кущами, травою опромінені села.

УЧЕНИЦЯ. А в тім селі – ні голосу, ні звуку,

І вікна випромінюють розлуку,

І двері навхрест дошками забиті,

І журавлі криничні сумовиті,

І тихий сад біля старої школи,

І дітям в ній не вчитися ніколи.
І ВЕДУЧА. Уроки… За даними ООН: 375 000 осіб відселено із забруднених територій після аварії на ЧАЕС, 800 000 ліквідаторів складають групу ризику, 125000 з них тяжко хворі, 7500 уже померло.

П ВЕДУЧА.І ще, безперечно, урок великого героїзму, мужності і милосердя.

(Запалюють свічку).

УЧЕНИЦЯ. Свічка поминальна.

І свічка Надії…

26 квітня полум»я їхні

В кожному нашому домі

Зіллються в одне полум»я Віри!

Ми будемо жити.
І ВЕДУЧА. І ми живемо…

П ВЕДУЧА. І кожен прожитий день сьогодні не йде, а плине, мов на білому крилі. Кожна людина живе на своїй, так званій, «малій батьківщині», вкорінюється покоління від покоління, рід від роду. І де б ми не були, куди б не закинула нас доля, ми завжди повертаємось до батьківського порогу.

І ВЕДУЧА. Люди, які були евакуйовані із 30-ти км зони ЧАЕС де б вони не мешкали, в їхньому життєвому паспорті значиться прописка «чорнобилець».

П ВЕДУЧА. З такою пропискою проживають і люди в нашому селі. Для евакуйованих із зони відчуження було побудовано цілий масив. За 26 років люди на новому місці вже обжилися, діти, які народилися тут, вже народили своїх дітей і всі потихеньку змирилися з цією бідою.

Але трагічне ехо Чорнобиля не замовкає. Біда зачепила майже кожну сім»ю: ці люди втрачають здоров»я, ламаються тисячі доль. Довго будуть заживати чорнобильські рани на землі.

І ВЕДУЧА. Тож, шановні учні, хай доля дарує вам здоров»я, миру, успіхів, любові, Хай вітер розвіває все зло, а сонце принесе тепло. Дай Боже щоб більше ніколи не повторилася така біда.

П ВЕДУЧА. Люди, які перенесли таку страшну трагедію серед нас. Це наші земляки, сусіди, родичі. Будьмо чуйними, добрими у ставленні до них. Будьмо людьми. Скрашуймо наше життя своїм теплом, ласкою, усмішкою, випромінюйте зі своїх сердець лише добро, побажаймо один одному тільки щастя.

Звучить пісня «Щастя, щастя і добра…»

І ВЕДУЧА. О мати Маріє, з високого неба

Молитву прийми, що несемо до тебе,

За тих діточок, що в недузі, хворобі,

Що впало на них люте лихо Чорнобиль.

Подай їм надії, найкращого ліку,

Втиши їхній біль і прийми під опіку.

Ми любимо їх, дай нам їм помагати,

Маріє свята, всіх покривджених Мати!

Схожі:

Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей...
Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,...
НАКАЗ
України і світу через науково-пошукову діяльність; виховання підростаючого покоління в дусі патріотизму; любові до своєї Батьківщини,...
Закон від 26. 04. 2001. №2402-ІІІ «Про охорону дитинства»
Проект Закону України «Про виховання дітей та молоді» // Світ виховання. – 2004. – №3(4). – С. 6 – 20.)
Урок літератури рідного краю у 10 класі
Тернопілля Соломії Крушельницької, розвивати естетичний смак, навички зв’язного мовлення, почуття гордості за славетну землячку;...
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО
МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати...
Будемо не байдужі до чужого горя
Мета. Виховувати в учнів почуття чуйності, доброти, милосердя, поваги до людей з обмеженими вадами
Виховання поваги до мови, культурно-нац і ональних ц і нностей України...
Виховання поваги до мови, культурно-національних цінностей України в позакласній діяльності вчителя словесника
Конспект практичного заняття №3 з вступу до історії України для 5 класу на тему
Мета : на основі зібраних в музеї історії села Михля матеріалів, показати ба- гату та різнобарвну історію нашого краю; виховувати...
УСНИЙ МАТЕМАТИЧНИЙ ЖУРНАЛ «Світ не знав лише, що він українець» МЕТА
МЕТА: Сформувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення математики, ознайомити з життям і науковою діяльністю видатного українського...
«Тато, мама, я – разом ми сім’я» Мета
Мета: Розширити й поглибити знання учнів про значення матері й батька; формувати в дітей культуру почуття обов’язку перед батьками....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка