|
Скачати 121 Kb.
|
Тема. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – здатність екологічно мислити та бережливо ставитись до природи; предметних компетентностей: формувати в учнів вміння змінювати дієслова минулого часу за родами, правильно писати в них закінчення; поглиблювати знання про текст, вчити складати опис за ілюстрацією; розвивати усне й писемне мовлення школярів; виховувати любов до природи, бажання охороняти її. Тип уроку: закріплення нового матеріалу. Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів, кругів Ейлера. Обладнання: мультимедійний проектор, відеозаписи, мікрофон, ілюстрації. ХІД УРОКУ І. Організація класу до уроку Коли риби виростають, Добре плавають в воді, Птахи високо літають. Звірі бродять по землі. А людина виростає – Їздить! Плаває! Літає! Одкриває, пізнає Геть усе, що в світі є. (В.Фетисов) - До чого закликає нас поет Фетисов? Ось і ми з вами спробуємо на уроці української мови зробити для себе маленьке відкриття. Тому будемо працювати плідно Протягом всього уроку, Щоб всі знали на «відмінно» Мову рідного народу! ІІ. Актуалізація опорних знань
(Приклади запитань). - Яку частину мови вивчаємо? - Які ще ви знаєте частини мови? - Що таке дієслово? - Як змінюються дієслова?
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. СЛАЙД 3
ІV. Закріплення вивченого матеріалу Вибірковий диктант. - Випишіть дієслова минулого часу. Зацвіла в долині червона калина, Ніби засміялась Дівчина - дитина, Любо, любо стало, Пташечка зраділа І защебетала. (Т.Шевченко) - Визначте рід дієслів, позначте суфікси і закінчення. СЛАЙД 4 Висновок
V.Формування умінь і навичок 1. Словниковий диктант. - Запишіть відгадки на загадки. 1) Довгі ноги, довгий ніс, Прилетів – обід приніс. Смачних жабеняток Для твоїх маляток. (Журавель). СЛАЙД 5-10 2) Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає, Та у лісі в холодку Все кує: «Ку-ку! Ку-ку!». (Зозуля). 3) Невеличка гарна пташка. Побачити її дуже важко. То чарує всіх людей Гарним співом … (соловей). 4) Не людина, а говорить.( Папуга). 5) Що воно за дивна птиця? Світла денного боїться… Дзьоб крючком, великі очі, І не спиться їй щоночі. Ху-ху-ху! – кричить вона. Відгадали? Ні? … (Сова). 6) Перший я приніс весну, Пробудив усе від сну, Заспівав під вікном, Звуть мене усі… (Шпаком) - Яку користь приносять птахи?Як ми повинні ставитися до них? Що можна хорошого для птахів робити взимку? Влітку? 2.Робота в групах. СЛАЙД 11 - Доберіть дієслова минулого час до слів відгадок, визначте рід дієслів. Що вам помогло визначити рід дієслів? (Іменники, запитання, закінчення)
Випишіть у стовпчик дієслова минулого часу чоловічого роду Утворіть від них дієслова жіночого й середнього роду й запишіть через риску. Приніс Пробудив Заспівав
Птахи — наші друзі.
А .М С . D В К.
Фізкультхвилинка Руки вгору! Погойдали - Це дерева в лісі. Опустили і стріпнули – Збив росичку вітер. Руки в сторони, змахнули – Летимо, мов птахи. Приземлились, відпочили – Руки-крила склали.
Словникова робота. Чвалало — пленталося, тяглося. Прожогом — якнайшвидше. Примчав — прибіг, прилетів. V. Розвиток усного мовлення 1. Робота над скоромовкою (Впр. 180). СЛАЙД 15-16 – Про яку пташку скоромовка? - Чим корисна ця пташка? (Несе дуже цінні яйця, в яких багато поживних речовин.) Тлумачення слів. СЛАЙД 17 Випідпадьомкала — кликала; підпадьомкає — видає уривчасті звуки; перепідпадьомкають — перемовляються або повторюють звуки. - Вимовте кілька разів скоромовку, запишіть її за варіантами. 2. Диференційована робота. СЛАЙД 18 І в.Письмо по пам’яті однієї скоромовки. ІІ в. Переписати одну скоромовку Самоперевірка. Самооцінювання за шкалою. 3. Розвиток зв’язного мовлення, (впр. 179). а) Відгадування загадки. - Відгадайте ще одну загадку. Вірно людям я служу, Їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників їм добуваю. (Дятел) Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом б'ю. Я не цвяхи забиваю — Я комашок дістаю. (Дятел) СЛАЙД 19
б) Опис зовнішнього виду дятла. Розгляд малюнка.(с.75) - Розгляньте малюнок. в)Складання опису дятла (усно). Виділення істотних ознак опису. - У якій послідовності треба викласти опис дятла? Схема опису. СЛАЙД 20 Зачин. Загальне враження про предмет чи явище. Основна частина. Ознаки предмета чи явища. Кінцівка. Висновок.
План (на дошці)
СЛАЙД 21 Опорні слова і вислови: пір’я чорне з білими смугами, на голові — червона «шапочка», лоб і щоки білі; крила широкі; рожево-червоне підхвістя, долотоподібний дзьоб, твердий хвіст, на нього дятел спирається, коли лазить по деревах; короткі лапи з міцними кігтями. СЛАЙД 22-23 Строкатий - який має різнокольорове забарвлення, оперення (про птахів); Оперення – жорстке Тіло – чорне з білими смугами, боки жовтуваті, підхвістя рожево-червоне Хвіст – твердий, пружний. На нього птах опирається, коли лазить по деревах. Крила - широкі і тупі, з білими плямами Голівка - на потилиці має червону шапочку Дзьоб - прямий, гострий, міцний, як долото. Він є знаряддям для роздовбування кори і добування корму. Лоб і щоки - білі Язик - із зазубринами, далеко висовується з рота. Тому птахи можуть діставати їжу із щілин. Лапи - короткі сильні, нагадують щипці (два пальці вперед, два — назад). г) Слухання текстів, які склали діти. Редагування. в) Розповідає підготовлений учень або вчитель Чи знаєте ви, що... Життя дятлів тісно пов'язане з деревами. На них вони їдять, гніздяться, ховаються від ворогів. У лісах нашої країни живе їх 11 видів. Дятли - осілі птахи, але восени і взимку кочують у пошуках їжі. Найбільш поширеним на Україні є дятел строкатий великий. Маса його 100 г. Розмножується дятел навесні. У цей час у лісі чути барабанний стук. Це самець закликає до себе самку і сповіщає, що прийшла пора будувати гніздо. Гніздиться в дуплах дерев, але не приносить в них ані бадилиночки. Пташенята повзають по голому дну. Самка відкладає 5 яєць і насиджує 14-15 днів. Близько місяця батьки годують пташенят комахами, личинками. Далі вони переходять до самостійного життя. Живляться дятли переважно комахами, їхніми личинками. Цих птахів називають лікарями дерев, бо вони знищують величезну кількість комах-шкідників. Вистукуючи стовбури дерев, вони дізнаються – яке дерево пошкоджене, бо здорове відгукається дзвінко, а пошкоджене глухо. Узимку, коли немає комах, вони їдять насіння сосни, ялини. Роздовбують шишку, встромлюючи її в щілину кори. Під деревами нагромаджують купу вилущених шишок. Це місце називають "дятлова кузня". Дятлів у наших лісах небагато, тому вони потребують охорони. VІ.* (Якщо є час) Написання розповіді «Як дятел «лікує» дерева». Строкатий дятел – корисний птах. Видовбуючи дупла, які самими дятлами повторно звичайно не використаються, вони тим самим створюють житловий фонд для багатьох інших дуже корисних птахів (наприклад, синиць і мухоловок), що влаштовують гнізда в готових дуплах. Крім того, дятли здатні витягати й знищувати таких небезпечних для лісу шкідників, як комахи ксилофаги (короїди, вусані і т.п.), які не мають інших, крім дятлів, ворогів серед пернатих.
Зразки твору Дятел На одному з дерев дятел влаштувався. Який він красивий! Голова й спинка чорні, на потилиці червона плямочка, а на чорних крилах білі цяточки й смуги. Весь барвистий, тому його строкатим дятлом і прозвали. Сів дятел на стовбур дерева. Роздовбає кору, дістане шкідника і з'їсть. І подумав я: недарма дятла лісовим лікарем називають. Він лікує хворі дерева. (Г. Скребицький) VІІ. Підсумок уроку
Гарний. Строкатий. Дістає, лікує, видовбує. Дятел приносить користь. Дятел – «лікар» дерев
VІІІ. Домашнє завдання
Список використаних джерел: http://h.ua/story/175451/#ixzz2QqhRmZCt uk.wikipedia.org/.../Великий_строкатий_дяте... https://sites.google.com/site/.../zagadki-pro-ptah.. Вашуленко М. С., «Рідна мова. 3 клас. 2 частина», підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рекомендований Міністерством освіти і науки України. Сторінок: 130, видавництво: Освіта, 2003 О.Пометун, Л.Пироженко «Сучасний урок». Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. Київ, «Видавництво А.С.К.», 2004, 192с. І.П.Підласий, «Спільна дія», Харків, видавнича група «Основа», 2012 |
Оцінювання мультимедійної презентації Список використаних джерел добре відформатований, містить як друковані матеріали, так і Інтернет-ресурси |
«Клітина як цілісна система» Методична розробка уроку з теми: «Обмін речовин і енергії в клітині. Енергетичний обмін» з використанням інтерактивних, проектних... |
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій |
Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології... Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості.... |
Урок-конференція з використанням мультимедійних технологій 10 клас «Глобальні проблеми людства» Застосування інформаційно-комунікаційних та мультимедійних технологій на уроках географії |
Тема: Розробка сценарію та створення учнівської мультимедійної презентації Мета: з’ясувати шляхи використання мультимедійних презентацій в проектній діяльності; розробити учнівську презентацію і форми і... |
"АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням... Тема: "АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням інформаційних ігрових технологій та комп`ютера |
Урок-проект з української мови Тема: удосконалення знань про складне... Тема: удосконалення знань про складне речення і його типи (з використанням інформаційних технологій) |
Використання інтерактивних технологій у методичній роботі Слід зазначити, що інтеграція традиційних та інтерактивних методів значно підвищує ефективність методичної роботи. Інтерактивні... |
ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ... Ріння іноземною мовою. Однією із складових частин комунікативної компетенції є соціокультурна компетенція, яку слід розуміти як систему... |