№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
К-сть
годин
|
Використання ІКТ
|
Примітки
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год)
|
1.
|
|
Основні класи неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
|
2.
|
|
Періодичний закон, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Хімічний зв'язок і будова речовини.
|
|
|
|
Розчини (15 год + 3)
|
3.
|
|
Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
|
|
|
|
4.
|
|
Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.
|
|
|
|
5.
|
|
Розчинність, її залежність від різних факторів.
Насичені й ненасичені розчини.
|
|
|
|
6.
|
|
Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати.
Дем.1. Теплові явища під час розчинення.
Дем.2 Зразки кристалогідратів
|
|
|
|
7.
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів.
|
|
|
|
8.
|
|
Обчислення масової частки й маси речовини в розчині.
|
|
|
|
9.
|
|
Приготування розчинів.
|
|
|
|
10.
|
|
Практична робота №1
«Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини».
|
|
|
Тематична
|
11.
|
|
Електролітична дисоціація.
Електроліти й неелектроліти
Дем.3
Дослідження речовин та їх розчинів на електропровідність
|
|
|
|
12.
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Л.Д.1. Визначення йонів Н+ і ОН- у розчинах
|
|
|
|
13.
|
|
Ступінь дисоціації.
Сильні та слабкі електроліти.
|
|
|
|
14.
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
Дем.4 Реакція обміну в розчинах електролітів
|
|
|
|
15.
|
|
Йонні рівняння.
Складання йонних рівнянь
. Л.Д.2,3,4 Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води,
виділенням газу, випаданням осаду
|
|
|
|
16.
|
|
Практична робота №2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
|
|
|
|
17.
|
|
Йонні рівняння.
|
|
|
|
18.
|
|
Практична робота №3.
Розв’язання експериментальних задач.
|
|
|
|
19.
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини»
|
|
|
|
20.
|
|
Оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Розчини»
|
|
|
|
Хімічні реакції (9 год + 1)
|
21.
|
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
|
|
|
|
22.
|
|
Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу.
Дем.6. Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу.
|
|
|
|
23.
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів.
Дем. 5 Залежність швидкості хімічної реакції металів із хлоридною кислотою від природи металу й концентрації кислоти
|
|
|
|
24.
|
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні реакції.
Термохімічні рівняння.
Дем. 6. Реакції екзо- й ендотермічні
|
|
|
|
25.
|
|
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага.
|
|
|
|
26.
|
|
Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники.
|
|
|
|
27.
|
|
Окисно-відновні реакції, їх значення.
|
|
|
|
28.
|
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
|
|
|
29.
|
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
|
|
|
30.
|
|
Узагальнення знань з теми
«Хімічні реакції»
|
|
|
|
31.
|
|
Контрольна робота
|
|
|
|
Найважливіші органічні сполуки (31 год)
|
32.
|
|
Загальні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук
|
|
|
|
33.
|
|
Особливості будови атома Карбону в основному та збудженому станах. Утворення ковалентного зв’язку між атомами Карбону. Структурні формули органічних речовин.
|
|
|
|
34.
|
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення в природі.
|
|
|
|
35.
|
|
Гомологи метану. (Молекулярні та структурні формули, фізичні властивості гомологів метану). Значення моделювання в хімії.
Дем.7. Моделі молекул вуглеводнів.
|
|
|
|
36.
|
|
Хімічні властивості алканів.
Дем.8. Горіння парафінів, визначення якісного складу за продуктами горіння.
Дем.11. Реакція алканів з розчинами кислот, лугів, калій перманганату.
|
|
|
|
37.
|
|
Етилен і ацетилен. (Молекулярні та структурні формули, фізичні властивості.)
Л.Р.6. Складання моделей молекул вуглеводнів.
|
|
|
|
38.
|
|
Хімічні властивості алкенів і алкінів.
Дем.9, 10 Одержання й горіння етилену та ацетилену.
Дем.12. Реакції ненасичених вуглеводнів з розчинами кислот, лугів, калій перманганату.
|
|
|
|
39.
|
|
Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних співвідношень газів за хімічними рівняннями.
|
|
|
|
40.
|
|
Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних співвідношень газів за хімічними рівняннями.
|
|
|
|
41,
42.
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.
Дем.13. Визначення властивостей поліетилену: реакція на нагрівання, реакції з розчинами кислот, лугів, калій перманганатом.
Л.Д. 7. Ознайомлення зі зразками виробів з поліетилену та інших пластмас.
|
|
|
|
43.
|
|
Бензен як представник ароматичних вуглеводнів. Використання вуглеводнів.
|
|
|
|
44.
|
|
Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями.
|
|
|
|
45.
|
|
Проміжне оцінювання навчальних досягнень з теми «Вуглеводні».
|
|
|
|
46.
|
|
Метанол, етанол. Гліцерин.
|
|
|
|
47, 48.
|
|
Хімічні властивості спиртів.
Використання спиртів.
Дем. 14. Вз. етанолу з Na. Дем.15. Вз. гліцерину з Na.
Л.Р.8. Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ) гідроксидом
|
|
|
|
49.
|
|
Отруйність спиртів, їх шкідливий вплив на організм людини.
|
|
|
|
50.
|
|
Оцтова кислота. Функціональна карбоксильна група. Використання оцтової кислоти.
Л.д. 9. Дія оцтової кислоти на Ind.
|
|
|
|
51.
|
|
Хімічні властивості оцтової кислоти.
Л.Д.10. Вз. оцтової кислоти з Ме, лугами, солями.
|
|
|
|
52.
|
|
Практична робота 4.
Властивості оцтової кислоти.
|
|
|
|
53.
|
|
Поняття про вищі карбонові кислоти.
|
|
|
|
54.
|
|
Жири. (Склад жирів, їх утворення). Жири в природі. Біологічна роль жирів.
|
|
|
|
55.
|
|
Вуглеводи. Глюкоза й сахароза.
(Будова, властивості, застосування.)
Л.Д. 11. Вз. глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.
|
|
|
|
56.
|
|
Крохмаль і целюлоза. (Полімерна будова, властивості, застосування).
Л.Д.12,13. Реакція крохмалю з водою. Вз. крохмалю з розчином іоду.
|
|
|
|
57.
|
|
Використання вуглеводів, їх біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру.
|
|
|
|
58, 59.
|
|
Узагальнення й систематизація знань про оксиґеновмісні органічні сполуки, взаємозв’язок між класами органічних сполук.
|
|
|
|
60.
|
|
Оцінювання навчальних досягнень з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки».
|
|
|
|
61.
|
|
Амінооцтова кислота.
Її будова і властивості. Дем.16. Зразки амінокислот
|
|
|
|
62.
|
|
Білки.
Дем.17,18. Денатурація білків. Кольорові реакції білків.
Л.д. 14. Розчинення й осадження білків.
|
|
|
|
63.
|
|
Нуклеїнові кислоти.
Біологічна роль нуклеїнових кислот.
|
|
|
|
64.
|
|
Природні й синтетичні органічні речовини.
|
|
|
|
65.
|
|
Значення продуктів органічної хімії.
|
|
|
|
66.
|
|
Контрольна робота.
«Органічні сполуки».
|
|
|
|
У З А Г А Л Ь Н Е Н Н Я З Н А Н Ь З Х І М І Ї
|
67.
|
|
Місце хімії серед наук про природу.
Роль хімічних знань у пізнанні природи.
|
|
|
|
68.
|
|
Роль хімії в житті суспільства.
|
|
|
|
69.
|
|
Значення хімічних процесів у природі. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
|
|
|
|
70.
|
|
Підсумковий урок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|