Уроку


Скачати 85.93 Kb.
Назва Уроку
Дата 19.09.2013
Розмір 85.93 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Фізика > Урок


Тема уроку: Традиції декоративно-ужиткового мистецтва в побуті. В'язання гачком

Мета

Навчальна: ознайомлення учнів з асортиментом виробів, виконаних гачком, інструментів і матеріалів для в'я­зання, із правилами безпечної роботи і санітарно-гігієнічними вимогами;
Розвиваюча: удосконалення вмінню підбирати гачок і нитки для в'язання;
Виховна: вихо­вувати свідоме виконання правил безпечної роботи, художній смак, інтерес до цього різновиду рукоділля.
Обладнання: вироби, виконані гачком, або їх ілюстрації, роботи учнів, таблиця «Правила безпечної роботи», колекція ниток для в'язання, гачки різного виду.

Інструменти та матеріали: нитки для в'язання, гачки.

Основні поняття: декоративні вироби, пряжа (бавовняна, вовняна, кордова нитка), гачок.

Міжпредметні зв'язки: хімія, фізика.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Структура уроку

  1. Організаційна частина 1 хв.

  2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів 2 хв.

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів 2 хв.

  4. Повідомлення теми, мети і завдань уроку 2 хв.

  5. Вивчення нового матеріалу: 13 хв.

  1. В'язання гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва.

  1. Інструменти і матеріали для в'язання
    (із практичним закріпленням).


  2. Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи
    під час в'язання.


  3. Умовні позначення елементів на схемах.




  1. Вступний інструктаж 5 хв.

  2. Практична робота. В'язання ланцюжка 15 хв.

  3. Підведення підсумків уроку 3 хв.

  4. Прибирання робочих місць і майстерні 2 хв.


Хід уроку


І. Організаційна частина:

  1. перевірка наявності учнів;

  2. перевірка готовності учнів до уроку;


ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
ІV. Повідомлення теми й мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу:

1. В'язання гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва.
Розповідь учителя.

В'язання — це спосіб виготовлення полотна або окремого виробу шляхом згинання ниток у петлі, що переплітаються між собою.


Вироби в’язані гачком
























В'язання — один із найдавніших видів декоративно-ужиткового мистецтва, що існує понад трьох тисяч років. В'язані речі були зна­йдені у стародавніх похованнях Єгипту, Риму, Греції.

В одній із гробниць фараонів була знайдена дитяча в'язана шкар­петка. Великий палець був вив'язаний окремо, тому що в той час носили взуття, схоже на наше пляжне.

У V ст. в'язання набуває розвитку на Сході й приблизно у IX ст. приходить до Європи.

Особливо поширилося мистецтво в'язання у середні віки в Англії і Шотландії у зв'язку з розвитком вівчарства у цих країнах.

У XIII ст. ручне в'язання стало доволі прибутковим ремеслом у кра­їнах Західної Європи, але найвищого рівня розквіту воно досягло наприкінці XVI ст.

В'язання гачком доступно всім. За допомогою цього простого інструмента можна виготовити модний одяг, а також декоративні вироби (серветки, скатертини, гардини, шалі тощо). Тому в'язання гачком залишається модним і популярним і нині. Невичерпна кіль­кість вузлів і їх комбінацій дають можливість виявити свою творчу фантазію.

2. Інструменти і матеріали для в'язання (із практичним закріп­ленням).

Розповідь учителя.

Використовуючи матеріали й інструменти, наявні у швейній май­стерні, а також підготовлені учнями для роботи, учитель розповідає про види ниток, гачків.

Основним матеріалом для в'язання гачком є пряжа. Для в'язання гачком підходить будь-яка пряжа, головне, щоб вона відповідала при­значенню виробу.

Для декоративних виробів частіше використовують бавовняну пряжу: котушкові нитки № 10, кроте, «ромашка», ірис, а також / бавовняну рибальську ліску (кордову нитку).

Для моделей літнього одягу також підходять бавовняні нитки, і а для зимового одягу — шерстяні й напівшерстяні нитки з додавай- І ням акрилу, бавовняних ниток та ін.

Гачок — це алюмінієвий або сталевий стрижень із загну­тим кінцем, який слугує для того, щоб захоплювати нит­ку й працювати з нею різни­ми способами. Найтонші гачки захищені ковпачками з того ж металу. їхня товщина позначається номерами: як і для ниток, найтонший гачок позначе­ний найбільшим числом і навпаки, найтовщий — най­меншим.



Розмір гачків визначає міжнародна нумерація. Гачки діаметром від 0,60 до 1,75 мм зроблені зі сталі, інші — від 2 мм до 1 см — з алюмінію.


Вибір гачка залежить від товщини нитки, якою буде виконуватися візерунок.

Нитки

Сучасні технологи пропону­ють найширші асортименти ниток: льон, бавовняні нит­ки, вовна, шовк, штучний шовк. Також відмінно підходить для роботи гачком віскоза, текстильні штучні нитки, одержувані з целюлози. Нитки розрізняють за но­мерами,

відповідно до їх­ніх назв. Номери ниток ви­ражають співвідношення між довжиною нитки та її вагою. Якщо говорити про льон, бавовняні нитки, вов­ну, то чим більший номер, тим тонша нитка. У шовку та штучного шовку нав­паки — чим більший но­мер, тим товщою є нитка.

Гачки для в'язання виготовляють зі сталі, дерева, пластмаси за­втовшки 1—8 мм, завдовжки 12—15 см. (Учитель демонструє будову ' гачка, пояснює призначення його частин, демонструє прийоми роботи 1 з ним.)

Гачки повинні бути добре відполіровані.

Кращими є сталеві гачки (не гнуться, не ламаються), а. для в'язання ' виробів із вовни і мохеру можна користуватися дерев'яними і пластмасовими гачками.

Як, на вашу думку, слід підбирати гачок для роботи?

Товщина гачка певним чином повинна відповідати товщині пряжі: І гачок, повинен бути вдвічі товщим за нитки. Таке співвідношення за­безпечує оптимальну щільність в'язання.

Міні-практикум.

  1. Розгляньте підготовлені вами для роботи пряжу і гачок.

  2. Оцініть відповідність товщини гачка товщині пряжі.

  1. Для в'язання яких виробів можна використовувати таку
    пряжу?


3. Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи під час в'язання.

Бесіда.

  1. Яких санітарно-гігієнічних вимог ви дотримувалися при ви­-
    шиванні? Чи можна сказати, що при в'язанні слід виконувати
    такі ж вимоги?


  2. Які правила безпечної роботи, на ваш погляд, важливі при в'я-­
    занні?


Учитель доповнює і систематизує відповіді учнів.

  1. Умовні позначення елементів на схемах.

Виконання роботи гачком може бути пояснене двома способами:

  1. За допомогою схеми (або малюнка), де пояснення представлені в графічному виді.



  1. За допомогою скорочень.



VІ. Вступний інструктаж



  1. 2. 3.

1. Зробіть петлю, притримуючи нитку великим і вказівним пальцями лівої руки .

2. Просмикніть гачок у петлю, що утворилася, і затягніть її.

3. Покладіть нитку на гачок, захопіть нитку й протягніть її в петлю. Повторюйте ці дії, поки не одержите ланцюжок бажаної довжини.

Ланцюжок є початковою стадією виконання будь-якої роботи гачком. Він неповинен бути занадто затягнутим. Краще, якщо він буде вільним, щоб виріб не був затягнутим.



VІІ. Практична робота учнів

ПРАКТИЧНА РОБОТА « В'язання ланцюжка»

Інструменти і матеріали: гачок, нитки, ножиці, тканина (папір). Інструкційна карта : «В'язання ланцюжка».

Но-мер з/п

Послідовність виконання

Графічне зображення.

1.


Узяти нитку великим і вказівним пальцем лівої руки.




2.



Підвести гачок борідкою вниз під нитку і повернути, утворюючи петлю.




3.



Підвести борідку під нитку, і, зачепивши її, утягнути в петлю.

Продовжити в'язання ланцюжка потрібної довжини.



4.



Умістити ланцюжок на тканину чи папір відповідно до рисунку, пришиваючи в декількох містах.






VІІІ. Підведення підсумків уроку

  1. Підсумки роботи класу і ступінь поставленої на уроці мети.

  2. Аналіз роботи окремих учнів.

  3. Виставлення і мотивація оцінок учнів.

  4. Завдання додому:

  1. Підготувати інструменти і матеріали для в’язання.

ІХ. Прибирання робочих місць і майстерні:

  1. Видача завдання черговим у майстерні.

  2. Контроль за прибиранням робочих місць учнями класу.

Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка