|
Скачати 85.93 Kb.
|
Тема уроку: Традиції декоративно-ужиткового мистецтва в побуті. В'язання гачком Мета Навчальна: ознайомлення учнів з асортиментом виробів, виконаних гачком, інструментів і матеріалів для в'язання, із правилами безпечної роботи і санітарно-гігієнічними вимогами; Розвиваюча: удосконалення вмінню підбирати гачок і нитки для в'язання; Виховна: виховувати свідоме виконання правил безпечної роботи, художній смак, інтерес до цього різновиду рукоділля. Обладнання: вироби, виконані гачком, або їх ілюстрації, роботи учнів, таблиця «Правила безпечної роботи», колекція ниток для в'язання, гачки різного виду. Інструменти та матеріали: нитки для в'язання, гачки. Основні поняття: декоративні вироби, пряжа (бавовняна, вовняна, кордова нитка), гачок. Міжпредметні зв'язки: хімія, фізика. Тип уроку: урок формування умінь та навичок. Структура уроку
Хід урокуІ. Організаційна частина:
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів: ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: ІV. Повідомлення теми й мети уроку. V. Вивчення нового матеріалу: 1. В'язання гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Розповідь учителя. В'язання — це спосіб виготовлення полотна або окремого виробу шляхом згинання ниток у петлі, що переплітаються між собою. Вироби в’язані гачком В'язання — один із найдавніших видів декоративно-ужиткового мистецтва, що існує понад трьох тисяч років. В'язані речі були знайдені у стародавніх похованнях Єгипту, Риму, Греції. В одній із гробниць фараонів була знайдена дитяча в'язана шкарпетка. Великий палець був вив'язаний окремо, тому що в той час носили взуття, схоже на наше пляжне. У V ст. в'язання набуває розвитку на Сході й приблизно у IX ст. приходить до Європи. Особливо поширилося мистецтво в'язання у середні віки в Англії і Шотландії у зв'язку з розвитком вівчарства у цих країнах. У XIII ст. ручне в'язання стало доволі прибутковим ремеслом у країнах Західної Європи, але найвищого рівня розквіту воно досягло наприкінці XVI ст. В'язання гачком доступно всім. За допомогою цього простого інструмента можна виготовити модний одяг, а також декоративні вироби (серветки, скатертини, гардини, шалі тощо). Тому в'язання гачком залишається модним і популярним і нині. Невичерпна кількість вузлів і їх комбінацій дають можливість виявити свою творчу фантазію. 2. Інструменти і матеріали для в'язання (із практичним закріпленням). Розповідь учителя. Використовуючи матеріали й інструменти, наявні у швейній майстерні, а також підготовлені учнями для роботи, учитель розповідає про види ниток, гачків. Основним матеріалом для в'язання гачком є пряжа. Для в'язання гачком підходить будь-яка пряжа, головне, щоб вона відповідала призначенню виробу. Для декоративних виробів частіше використовують бавовняну пряжу: котушкові нитки № 10, кроте, «ромашка», ірис, а також / бавовняну рибальську ліску (кордову нитку). Для моделей літнього одягу також підходять бавовняні нитки, і а для зимового одягу — шерстяні й напівшерстяні нитки з додавай- І ням акрилу, бавовняних ниток та ін. Гачок — це алюмінієвий або сталевий стрижень із загнутим кінцем, який слугує для того, щоб захоплювати нитку й працювати з нею різними способами. Найтонші гачки захищені ковпачками з того ж металу. їхня товщина позначається номерами: як і для ниток, найтонший гачок позначений найбільшим числом і навпаки, найтовщий — найменшим. Розмір гачків визначає міжнародна нумерація. Гачки діаметром від 0,60 до 1,75 мм зроблені зі сталі, інші — від 2 мм до 1 см — з алюмінію. Вибір гачка залежить від товщини нитки, якою буде виконуватися візерунок. Нитки Сучасні технологи пропонують найширші асортименти ниток: льон, бавовняні нитки, вовна, шовк, штучний шовк. Також відмінно підходить для роботи гачком віскоза, текстильні штучні нитки, одержувані з целюлози. Нитки розрізняють за номерами, відповідно до їхніх назв. Номери ниток виражають співвідношення між довжиною нитки та її вагою. Якщо говорити про льон, бавовняні нитки, вовну, то чим більший номер, тим тонша нитка. У шовку та штучного шовку навпаки — чим більший номер, тим товщою є нитка. Гачки для в'язання виготовляють зі сталі, дерева, пластмаси завтовшки 1—8 мм, завдовжки 12—15 см. (Учитель демонструє будову ' гачка, пояснює призначення його частин, демонструє прийоми роботи 1 з ним.) Гачки повинні бути добре відполіровані. Кращими є сталеві гачки (не гнуться, не ламаються), а. для в'язання ' виробів із вовни і мохеру можна користуватися дерев'яними і пластмасовими гачками. — Як, на вашу думку, слід підбирати гачок для роботи? Товщина гачка певним чином повинна відповідати товщині пряжі: І гачок, повинен бути вдвічі товщим за нитки. Таке співвідношення забезпечує оптимальну щільність в'язання. Міні-практикум.
3. Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи під час в'язання. Бесіда.
Учитель доповнює і систематизує відповіді учнів.
Виконання роботи гачком може бути пояснене двома способами:
VІ. Вступний інструктаж
1. Зробіть петлю, притримуючи нитку великим і вказівним пальцями лівої руки . 2. Просмикніть гачок у петлю, що утворилася, і затягніть її. 3. Покладіть нитку на гачок, захопіть нитку й протягніть її в петлю. Повторюйте ці дії, поки не одержите ланцюжок бажаної довжини. Ланцюжок є початковою стадією виконання будь-якої роботи гачком. Він неповинен бути занадто затягнутим. Краще, якщо він буде вільним, щоб виріб не був затягнутим. VІІ. Практична робота учнів ПРАКТИЧНА РОБОТА « В'язання ланцюжка» Інструменти і матеріали: гачок, нитки, ножиці, тканина (папір). Інструкційна карта : «В'язання ланцюжка».
VІІІ. Підведення підсумків уроку
ІХ. Прибирання робочих місць і майстерні:
|
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |