ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ Дружба Справжній друг


Скачати 142.21 Kb.
Назва ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ Дружба Справжній друг
Дата 11.02.2014
Розмір 142.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинська спеціальна загальноосвітня

школа  ступенів № 10

ЗАНЯТТЯ

З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

Дружба

Справжній друг


Підготувала психолог

СЗШ № 10

Алісіменко Л.В.

Шостка 2013 р.
Година психолога

Тема: Дружба. Справжній друг.

Мета: допомогти підліткам дізнатися про ознаки справжньої дружби; оцінити себе, свої сильні та слабкі сторони в дружбі, отримати знання про шляхи вдосконалення дружніх стосунків.

Види діяльності:

  • міні – сценки ;

  • робота із словником;

  • тест;

  • мозковий штурм;

  • пояснення вчителя;

  • робота в підгрупах;


Хід заняття
З давніх-давен люди говорять про дружбу і про те, яка вона важлива. Від античних мудреців та філософів до сучасних фільмів і книжок – тема дружби обговорювалась стільки, скільки існувало людство. Ну давайте поговоримо і ми!

У поняття «дружба» кожний вкладає свій зміст. Давайте з'ясуємо, що ж таке дружба, а що таке товариськість.

(Робота із словником , діти дають визначення поняттям дружби й товариськості.)

Дружба- це сосунки на ґрунті індивідуального вибору та особистої симпатії. Це духовна близькість, вона виражвється у взаємоповазі, взаємній довірі.

Товариськість - це сосунки на ґрунті приналежності до того самого колективу.

Дуже часто так буває , що товариські сосунки переростають у дружні.

(Співбесіда про товариські і дружні сосунки.)

Я думаю, що не помилюся коли скажу, що кожен з нас хотів би мати справжнього друга.

А що ж значить «справжній друг»?

Для того , щоб підсилити розуміння вислову програються міні-сценки:

Сценка 1.

Ситуація: подруга прийшла у нових модних джинсах.

1-а подруга: Привіт, Наталю!

2-а подруга: Вітаю, Олю!

1-а подруга: Які в тебе класні джинси!!!

2-а подруга: Батько привіз із Італії, Ну, я побігла на побачення.

1-а подруга: Щастить же їй, а мені ніколи.

Сценка 2.

Ситуація: двом хлопцям подобається одна дивчина. Зустрілись два друга та дівчина.

1-й хлопець: Ходімо сьогодні на дискотеку.

Дівчина: Не знаю (вагається).

2-й хлопець: (звертається до дівчини). Підеш зі мною в гості до Стаса?

Дівчина: Можливо.

1-й хлопець: (наполягає) Ні, краще на дискотеку, відірвемось.

2-й хлопець: У Стаса нікого не буде вдома, розслабимось.

(Бере дівчину за руку, іде з нею).

Сценка 3.

Ситуація та сама, що і в попередній сценці.

1-й хлопець: Ходімо сьогодні на дискотеку.

Дівчина: Гаразд, я згодна.

2-й хлопець: Не буду вам заважати, хай вам щастить.

Запитання:

-Як ви вважаєте про яку розіграну ситуацію можна сказати, що саме так вчинить справжній друг?

- А про вас можна сказати, що ви є справжнім другом?

Психолог пропонує учням відповісти на запитанная тесту «Чи я справжній друг?». (Додаток 2.)

Мозковий штурм.

Психолог пропонує учням поділити сторінку в зошиті на 3 частини. У першій калонці підлітки записують риси характеру та якості , що на їхню думку, притаманні справжньому другові і які кожен прагне знайти у свого друга.

Учням роздається сторінка для самостійної роботи, що є їх домашнім завданням. (Додаток 1.)Вдома вони заповнюють другу та третю колонки.

У другу колонку необхідна записати риси та якості, притаманні кожному з них, у третю - риси, яких їм не вистачає, щоб бути справжнім другом.

Психолог допомагає учням класифікувати відповіді, доповнює інформацію.

«Друг — це той, хто входить у твої двері, коли весь світ виходить з них».

Беззаперечна істина для багатьох із нас, але саме вона, ця істина, викликає безліч питань, дискусів, обговорень.

Одного разу ти зустрінеш найближчу тобі людину за думками, мріями, спільними інтересами. Дуже важко одразу зрозуміти, кого ти зустрів — справжнього друга чи просто приятеля. Яким же повинен бути справжній друг, як його виявити серед багатьох знайомих, із якими ти проводиш час?

Перш за все, справжній друг, мабуть, це та людина, яка приймає тебе таким, як ти є. Недарма ж кажуть, що друг — це той, хто знає всі твої недоліки і все-таки любить тебе.

Друг – це той хто ніколи про тебе не забуває.

Справжній твій друг теж має своє життя і купу справ. Він не має часу тобі подзвонити, не має можливості зустрітись, але він не забуває! Справжній друг завжди пам’ятає про тебе коли йому потрібна допомога.

«Друг – той, хто кожен раз, коли його потребуєш, про це здогадується».

/ Жуль Ренар /

Друг – це той, хто завжди готовий поговорити.

У кожного бувають моменти в житті коли просто хочеться з кимось поговорити. Тож твій друг завжди знайде тебе щоб приділити тобі кілька годин свого часу. Ці кілька годин він в усіх деталях розповідатиме тобі про свої проблеми.

«В радості друзі пізнають нас, в нещасті ми пізнаємо їх».

/ Джон Коллінз /

Друг – це той, кому не байдужі твої проблеми.

Справжній друг завжди спитає тебе “Ну шо ти там? Як там воно?”. Тому не варта зловживати цим і намагатись розповісти про свої негаразди, тим більше він уже змінив тему розмови.

«Де слабне дружба, там посилюється церемонна ввічливість» .

/ Вільям Шекспір /

Друг – це той, хто переживає за тебе.

Якщо таке трапиться і ти десь зникнеш, не з’являтимешся в інтернеті, не дзвонитимеш і не писатимеш йому то він обов’язково з тобою зв’яжеться. І з тремтінням в голосі спитає: “Чувак, ти не знаєш де можна телефон в ремонт здати?”

«В дружбі немає ані боржників, ані благодійників» .

/ Ромен Ролан /

Друг – це той, з ким все можна робити разом.

Друзі на то й існують, що з ними можна робити все що завгодно: і помагати їм носити меблі, і шукати їм реферат, і вигулювати їхнього кота, і ходити за кефіром в магазин. Це зближує.

«Все повинне бути спільне між друзями» .

/ Евріпід /

Друг – це той, хто вміє прощати.

Прощення – це основа всіх основ. Без нього не буває дружби. Твій друг завжди простить і забуде якщо зробив тобі щось погане. І все що винен тобі – простить.

«Істинною дружбою можуть бути пов’язані тільки ті люди, які уміють прощати один одному дрібні недоліки» .

/ Ж. Лабрюйер /

Друг – не докорятиме тебе твоїми помилками.

Аби часом тебе не образити, друг ніколи не стане тицяти тобі носом в твої помилки, піднімати цю тему чи якось тебе намагатись виправити. Він просто тихенько і делікатно розповість про них всім решта.

«Дружба — це, насамперед, щирість, це критика помилок товариша. Друзі повинні першими дати жорстку критику для того, щоб товариш міг виправити свої помилки».

/ М.О. Островський /

Друг – це той, кому завжди важлива твоя думка.

Другові не буває байдуже і саме тому він просить аби ти йому сказав все що ти думаєш. І якщо ти справжній друг, то твоя думка має абсолютно збігатись з його власною.

«Людей зазвичай зближує збіг поглядів на третіх осіб і розділяє розбіжність поглядів на власну особу» .

/ Збігнєв Земецький /

Друг – це той, хто завжди знає як тебе розвеселити.

Ти можеш завжди розраховувати, що друг не дасть тобі нудьгувати.

«Стримуй ногу свою від дому твого товариша, щоб тобою він не переситивсь, і не зненавидів тебе» .

/ Соломон /

Мораль:

Друзі – це невід’ємна частина нашого життя. Як би там не було без них нам нікуди. І всі хочуть мати справжнього друга. Але не кожен хоче ним бути.

Отож якщо ти бажаєш мати щирого відданого, справжнього друга САМ БУДЬ ВІДДАНИМ, ЩИРИМ, СПРАВЖНІМ ДРУГОМ.

Подивіться на першу колонку таблиці «Мозковий штурм» і оцініть, чи завжди проявляються у ваших вчинках ті ознаки та якості, які ви прагнете знайти у друга, а саме:

Я б хотів, щоб мій друг:

- ставився до мене з повагою, дбав про мене;

- умів прощати, коли я помиляюся;

- був зі мною щирим і чесним;

- був вірним, відданим;

Наскільки я відповідаю цим вимогам:

- чи я поважаю свого друга, дбаю про нього;

- чи я прощаю провини другу;

- чи я завжди щирий і відвертий;

- чи я вірний за будь-яких обставин ? Обговорення.

Ми побачили, яким має бути друг, і почули про те, який я друг. Багато філософів протягом існування роду людского міркували про людські взаємини. Відомий філософ Конфуцій з цього приводу сказав: «Поводься з людьми так, як ти хотів би, щоб вони поводились із тобою».

Тому давайте дотримуватися цього золотого правила й давати людям те, що хотіли б отримувати самі.

Чи вмієте ви слухати, що говорять інщі? Питання може здаватися дивним, адже ви скажете, що колись з кимось говорите, то і чуєте його. Але чи вмієте ви слухати, думаючи про нього, а не про себе? Якщо ні, то це дуже погано.

Карнегі радив: «Якщо ви хочете стати хорошим співрозмовником, то станьте спочатку хорошим слухачем. Щоб вами цікавилися люди, цікавтеся ними! Ставте запитанная. Давайте їм відчути, що вони вас цікавлять».

Ви щодня спілкуєтеся з друзями, чи висловлюєте ви їм своє захоплення ними, чи доводиться вам їх втішати або заспокоювати? Якими словами ви це робите?

Психолог пропонує обговорити ситуації у підгрупах.

Гра «Комплімент»

Ситуація 1.

Ваш друг (подруга) отримала погану оцінку з контрольної, а ви - гарну, що ви йому (їй) скажете?

Ситуація 2.

Прийшовши до школи, ваша подруга просить у вас списати домашнє завдання з математики, бо вона не знала, як його зробити. Як ви вчинете?

Ситуація 3.

До Юри додому прийшов Володя:

Володя: Вмикай телевізор наші грають!

Юра: Не можу. На завтра не підготував математику.

Володя: Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший період!

Юра: Вибач. Володю, але не можу. Вибач!

Володя: Бач, який ти , а ще другом називаєшся.

Чи правильно вчинив Юра? А що б ви зробили на його місці?

Коротке обговорення.

Підсумок заняття.

Пам'ятаєте прислів'я «Скажи хто твій друг, і я скажу хто ти» ? Давайте його трохи змінимо : «С кажи мені, чи є у тебе друзі, і я скажу, хто ти».

Якщо у людини багато друзів то це напевне хороша людина. Адже дружба потребує багато душевних сил. Кожний друг займає своє місце в нашому житті, ми постійне пам`ятаємо про його справи, інтереси, турботи, намагаємося зрозуміти його і допомогти. По-справжньому дружити нелегко…

Наприкінці заняття мені дуже хочеться розказати притчу про дружбу

Жив на березі моря старець. Був він зовсім один, і нікого у нього не було на всьому білому світі. І ось одного разу пізно ввечері він почув стукіт у двері. Старий запитав:

- Хто там?

За дверима йому відповіли:

  - Це твоє багатство.

Але старець відповів:

- Колись я був казково багатий, але це не принесло мені ніякого щастя. І не відчинив двері.

На наступний день він знову почув стукіт у двері.

- Хто там? - Запитав він.

- Це твоя любов! - Почув він відповідь.

Але старець сказав:

 - Я був коханим, і сам кохав шалено, але це мені не принесло щастя! - І знову не відкрив двері.

На третій день до нього знову постукали.

- Хто там? - Запитав старий.

- Це твоя дружба! - Почув він у відповідь.

Старець посміхнувся і відчинив двері:

- Друзям я завжди радий. Але раптом ... разом з дружбою до нього в житло увійшли і любов, і багатство. І старець сказав:

- Але ж я запросив тільки дружбу!

На це вони відповіли йому:

- Ти стільки років прожив на землі і досі не зрозумів одну просту істину? Тільки разом з дружбою приходять і любов, і багатство!

Отож бажаю вам усім мати справжніх друзів!

 

Додаток 1.




Сторінка самостійної роботи


Щоб бути другом, необхідно мати такі риси характеру та якості

Мої сильні риси, особисті якості

Мені не вистачає

Дружелюбність

Чесність

Об’єктивність

Ввічливість

Терпіння

Довіра

Порядність

Стриманість

Щирість

Мудрість

Чуйність

Вміння прощати

Гнучкість

Повага до прав друзів

Доброзичливість

Врівноваженість

Сміливість

Жертовність

Духовність

Знання норм людської моралі

Віра

Воля










Додаток 2.
Тест "Чи справжній ви друг?"

Інструкція: вашій увазі пропонується 15 запитань. На кожне з них є декілька варіантів відповідей. Виберіть ту, яка вам підходить найбільше.

На запитання відповідайте швидко, відверто й щиро.
1. Згадайте вашого найкращого друга. Які з перерахованих нижче якостей у нього (ній) переважають:

а) надійність – він (вона) ніколи вас не підведе;

б) солідарність – він (вона) завжди буде тільки на вашому боці;

в) чуйність – він (вона) завжди знає про ваш настрій раніше, ніж ви самі;

г) вірність – він (вона) завжди з вами, що б ви не зробили;

д) сумісність – вам добре разом.
2. Якщо ваш товариш прийшов до вас увечері у сльозах, що ви зробите:

а) пригостите чаєм чи кавою і втішите;

б) не відчините дверей, вдаючи, що вас немає вдома;

в) зробите вигляд, ніби вам негайно потрібно кудись піти;

г) запросите його (її) увійти, але зауважите, що вам потрібно рано-вранці вставати;

д) вибачитесь, що не можете його (її) впустити негайно, але пообіцяєте зустрітися завтра.
3. Ви вислуховуєте довгу історію нещасть одного друга, і в цей час з'являється інший, який також потребує співчуття. Що ви зробите:

а) запропонуєте іншому другові взяти участь у розмові;

б) поясните першому другу, що вас у даний час чекають в іншому місці;

в) поясните іншому другу, що зайняті проблемами першого;

г) залишите їх удвох, щоб вони підтримали один одного;

д) почнете відхиляти всі прохання, з якими до вас звертаються.
4. Скільки у вас було друзів у перші десять років життя:

а) жодного;

б) один;

в) два;

г) троє;

д) четверо і більше.
5. Скільки у вас друзів, які знайомі між собою:

а) усі;

б) майже всі;

в) не всі;

г) небагато;

д) двоє або ніхто.
6. Якщо друг попросить у вас щойно придбану книгу, що ви зробите:

а) відразу ж погодитесь віддати її;

б) погодитесь віддати, але неохоче;

в) погодитесь, якщо ви довіряєте цій людині;

г) скажете, що ви самі сьогодні зібрались її читати, і запропонуєте іншу книгу;

д) признаєтесь, що хотіли б першим її прочитати.
7. Друг, якого ви запросили на вечерю, повідомляє вам, що він (вона) на дієті. Що ви зробите:

а) скажете, що хоч раз можна поїсти чого хочеться;

б) скажете те ж саме, але потім образитесь, коли він (вона) почне вимагати іншої страви;

в) запитаєте, чи хоче він (вона), щоб ви приготували спеціальну страву;

г) приготуєте спеціальну страву не питаючи;

д) запропонуєте таке меню, яке б підійшло і другові, і решті гостей.
8. Коли один друг попросить вас обманути заради нього іншого, ви:

а) категорично відмовитесь;

б) відмовитесь, поки не дізнаєтесь про всі обставини;

в) відмовитесь і повідомите іншому другові про прохання першого;

г) запропонуєте бути посередником при умові сказати правду;

д) погодитесь, але поясните, що ненавидите такі справи і робите це в перший і останній раз.
9. Якщо вам здається, що у друга виникли фінансові труднощі, що ви зробите:

а) спробуєте натяками з'ясувати, чи правильні ваші здогадки;

б) зробите те ж, але потім будете намагатись з'ясувати причину;

в) запитаєте, чи не потрібна допомога;

г) дасте пораду;

д) зробите вигляд, ніби вас це не стосується, якщо він (вона) не нагадає сам (сама).
10. Якщо здогадка виявилася правильною і врешті-решт до вас звертаються з проханням позичити грошей, то що отримає він (вона):

а) тільки гроші;

б) гроші плюс співчуття;

в) гроші плюс поради;

г) тільки поради;

д) ваші відмовки щодо неможливості допомоги.
11. Які з цих тварин найбільше вам симпатичні:

а) панда;

б) кішка;

в) собака;

г) мавпа;

д) слон.
12. Ваші товариші:

а) люди приблизно одного типу, але відрізняються від вас;

б) усі схожі один на одного;

в) різні – хто любить вас, хто не любить.
13. Чи вважаєте ви однокласників, з якими вчитеся:

а) справжніми товаришами;

б) друзями, поки ви у школі;

в) може й друзями, а може й ні, залежно від особистості;

г) ви нечасто заводите дружбу з однокласниками;

д) ніколи не заводите дружбу з ними.
14. Щоб стати вашим другом, потрібно:

а) уважно вислуховувати ваші скарги;

б) позбавляти вас від самотності;

в) доставляти задоволення від спілкування;

г) завжди бути на вашому боці;

д) надавати вам практичну допомогу або давати поради кожно¬го разу, коли ви цього потребуєте.
15. Що ви вважаєте найважливішим у дружбі:

а) надавати підтримку у будь-якій ситуації;

б) виявляти бажання дати пораду, коли ви вважаєте, що у цьому є потреба;

в) виявляти бажання давати пораду, коли про це просять;

г) стежити за тим, щоб ніколи не давати порад;

д) завжди бути готовим вислухати.


Обробка даних

Бали

Запитання

а) б) в) г) д)

1. 2 1 3 0 4

2. 4 0 1 3 2

3. 3 2 2 1 0

4. 0 1 2 3 4

5. 3 4 2 1 0

6. 4 2 2 0 3

7. 1 0 2 3 4

8. 3 2 0 1 0

9. 2 1 3 0 4

10. 3 4 2 0 1

11. 1 0 2 4 3

12. 0 1 2 - -

13. 0 2 4 3 1

14. 2 3 4 0 1

15. 3 0 1 2 4

Інтерпретація результатів
0-14. Ви впевнені у своїй здатності бути найкращим другом — тільки потрібно переконати у цьому інших. У глибині душі ви розумієте, що справжніх друзів у вас не так уже й багато, тільки вузьке коло шанувальників, яких приваблює ваша сила. Вас зігріває їх повага. Але ви людина, яка бере все і нічого не дає взамін. Якщо друзі про що-небудь вас просять, ви ухиляєтесь.
15-28. Ваші друзі не такі вже й погані, але ви інколи виявляєте егоїзм, коли стикаються ваші інтереси. Уявіть себе на їхньому місці. Якщо ви підводите друзів, то, як правило, це трапляється тому, що ви не поділяєте їхню точку зору. Якщо ви прагнете до справжньої дружби, то маєте бути готовим до самопожертви заради тих, хто навколо вас.
29-43. Ви найкращий з можливих друзів, уважний, великодушний, вірний, повний співчуття, але не відданий, як раб. Ваші друзі знають, що на вас завжди можна покластися і ви готові вислухати і зрозуміти їх. Вам до душі ідея взаємодопомоги. Ваші товариські стосунки нагадують вулицю з двостороннім рухом і витримують випробування часом.
44-56. Можливо, ви хотіли би вважати себе хорошим другом, але насправді ви не такий. Ви — добрий, справжній друг, однак вашій дружбі не вистачає взаємної підтримки. Ви заходите надто далеко, задовольняючи потреби й прохання інших, оскільки хочете їм подобатись. Ви легкі на підйом. Спробуйте більше подобатися самому собі і хоч раз відмовте кому-небудь у проханні. Ви можете втратити кількох друзів, проте зміцниться ваша дружба з рештою.

Схожі:

“ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “
МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати...
Бесіда-гра «Дружба єднає щирі серця» Мета
Мета: розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»;прищепити учням повагу до розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих...
Мультимедійний супровід заняття. Листи А4, ручки, стікери, роздатковий...
Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах особистісно-орієнтованого...
 книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф. 
Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати...
Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації
Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо
Виховний захід на тему: „Життя без насильства” Учасники
Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій
Інтерактивна гра з елементами тренінгу
Проблема: Конфліктні відношення між учнями класу. Підлітки пускають один про одного плітки. Вияви агресії
Урок суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти»
Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг)
Що таке дружба?
Одного разу замислилася я над поняттям "дружба" і зрозуміла, що точного визначення дати йому не можна. Зрозуміло, що це "особливий...
Методичні рекомендації з організації та проведення тренінгу Створення...
Розставити столи колом, або у формі букви «П». Потрібно переставити столи, звільнивши місце у центрі кімнати
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка