|
Скачати 101.36 Kb.
|
Методичні рекомендації з організації та проведення тренінгуСтворення умов для проведення тренінгу. Якщо тренінг буде проводитися в аудиторії, необхідно:
Тема: Форми та методи інтерактивного навчання
Сценарій тренінгу на тему :»Форми та методи інтерактивного навчання» Вступ Тренер. Тема нашого заняття – «Впровадження форм і методів інтерактивного навчання в навчально-виховний процес». Звісно, дорослі, як і діти, ефективно вчаться, коли мають мотивацію. Підвищити мотивацію до навчання можна лише тоді, коли посилатися на справжні потреби тих, хто навчається, і створити умови для їх забезпечення. Дуже важливо, щоб ви сприйняли мету заняття як власну, а цього можна досягти за інтерактивними методиками, лише спільним визначенням мети. Саме тому пропоную вправу «Очікування». «Очікування» (визначення мети семінару). Мета: допомогти учасникам семінару усвідомити власні очікування від заняття, скоригувати план роботи відповідно до очікувань. Тренер пропонує кожному учасникові заняття:
Тренер. Як ми почули, наші цілі в основному збігаються. Ми, організатори цього тренінгу, поставили мету – через зміст теоретичного матеріалу і форми роботи ознайомити всіх учасників із:
Метод «Криголам» Вправа «Знайомство» Тренер. Успішність будь-якого навчального заняття, подальше психоемоційне самопочуття кожного з учасників навчального процесу, як і успішність нашої роботи, залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи грубо), від атмосфери в аудиторії. Для цього і використовується метод «Криголам». Є різні способи ламання криги. Пропоную вправу «Знайомство». Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці. Учасникам пропонується об’єднатись у пари і спробувати за п’ять хвилин якомога більше дізнатися одне про одного (ім’я, де вони працюють, хобі, щось цікаве з біографії). Відтак, учасникам потрібно по черзі представити своїх партнерів у вигляді позитивної реклами. На великому аркуші паперу кожному учаснику по черзі потрібно записати своє ім’я і розповісти, чому його так назвали. Прийняття правил роботи групи. Вправа «Сонечко» Мета: прийняти правила для продуктивної роботи групи під час тренінгу, створити сприятливий психологічний клімат. Кожному учаснику потрібно видати кілька маленьких клейких папірців жовтого кольору, де запропонувати написати одну чи декілька умов співпраці, необхідних саме йому для ефективної роботи в групі. Після чого, об’єднавши учасників у малі групи, дати кожній такі завдання:
Потім прийняти правила для всіх учасників групи: обговорити кожне з них – що означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, тренеру доцільно записати його на його на аркуші паперу фломастером червоного кольору. Очікування і побоювання. Після привітання, оголошення мети тренінгу й прийняття правил доцільно звернутися до учасників з проханням висловити свої очікування. Вправа «Гора». Необхідно намалювати на великому аркуші паперу гору, а очікування учасників, записані на клейких папірцях, розмістити біля її підніжжя. По закінченні тренінгу запропонувати учасникам проаналізувати, які сподівання справдилися, і перенести їх на вершину цієї гори. Основна частина тренінгу Метод «Мозкової атаки» Тренер. Звичайно, будь-який матеріал краще сприймається, коли є опора на досвід, знання тих, хто навчається. Тому нам треба з’ ясувати, що вам відомо про інтерактивне навчання. Для цього застосуємо метод «Мозкова атака». Інструкція
Теоретичний блок Міні - лекція: «Інтерактивне навчання» А тепер розглянемо, як трактують поняття «інтерактивне навчання» в науковій літературі. Педагогічні новації пов’язані сьогодні із застосуванням інтерактивних методів у навчальній та виховній діяльності. Інтерактивний – це здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це спів- навчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де учень і вчитель є рівноправними суб’єктами процесу, розуміють, що вони роблять, рефлексують з приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють. Організація такого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі формування навичок і вмінь, вироблення цінностей, створення атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу. Інтерактивна взаємодія унеможливлює домінування одного учасника навчального процесу над іншими й однієї думки над іншою. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати виважені рішення. Структурна побудова заняття на основі інтерактивних методик змінює саму суть навчального процесу, зводячи його до спілкування, де вчитель і учень працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями життєвого досвіду. У перспективному баченні інтерактивного навчання важливим є не те, як багато діти знають, а те, як вони дізналися і що робитимуть зі своїми знаннями. Детальніше про інтерактивне навчання у наступних етапах нашої роботи. Методика «Мозаїка» «Скажіть мені, і я забуду. Покажіть, і я запам’ятаю. Дайте можливість обговорити, і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого, і я досягну досконалості». Цими словами Конфуція ми: будемо керуватися під час наступного етапу роботи. Вашій увазі пропонується методика організації роботи в групах «Мозаїка». Інструкція
Після опрацювання інформації:
Кожна група по черзі презентує свої знання, відповідаючи на запитання з аркушів, що лежать на столі ( на презентацію по 2 хв.). Запитання для груп:
Таку форму роботи ви можете використати на своїх уроках, коли треба опрацювати великий текст. Як вважаєте, які плюси та мінуси цієї форми групової роботи інтерактивного навчання? Метод «Порожнє крісло» З проведеної роботи й теоретичного матеріалу ви отримали знання про інтерактивне навчання. Щоб з’ясувати ваше ставлення до цих методик , пропоную такий вид роботи, як «Порожнє крісло». Інструкція:
а) майбутнє освіти за інтерактивними формами і методами навчання; б) майбутнє освіти за розумним поєднанням традиційних та інтерактивних форм навчання.
Цей метод можете використати, коли бажаєте залучити учнів до дискусії, обміну поглядами, до пошуку відповіді на чітко поставлене запитання. Заключна частина Зворотний зв’язок Вправа «Продовж фразу:» На цьому тренінгу я … (усвідомила, що…,дізнався про те…). Вправа «Очікування» Мета: визначити, наскільки справдилися очікування кожного учасника семінару.
Заключне слово Шановні учасники тренінгу! Не претендуючи на повне вирішення поставленої проблеми, ми сьогодні намагалися через зміст теоретичного матеріалу та форми роботи ознайомити вас із основними формами та методами інтерактивного навчання. Звичайно, інтерактивні технології потребують певної зміни всього життя класу, а також багато часу для підготовки як учнів, так і вчителя. Починайте з поступового використання цих технологій, якщо ви або учні з ними не знайомі, адже до них треба звикнути. Можна навіть скласти план послідовного їх упровадження. Краще бездоганно підготувати кілька занять у навчальному році, ніж часто проводити нашвидкоруч організовані «ігри». Використання інтерактивних технологій – не самоціль. Це лише засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка найліпше сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість реалізувати особистісно орієнтоване навчання. Завершення тренінгу Вправа «Прощання» Мета: залишити в пам’яті учасників тренінгу позитивні емоції стосовно сприйняття інформації і тим самим сформувати бажання участі у наступних тренінгах.
«Ми - молодці!» |
Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо |
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку... |
ТРЕНІНГ «Негативний вплив куріння на здоров’я та імідж молоді» Мета: дати усвідомити учасникам тренінгу основну небезпечну для молоді тютюнопаління |
АНКЕТА-ЗАЯВКА НА ТРЕНІНГ ДЛЯ ТРЕНЕРІВ «Абетка рівних можливостей» Чому Ви бажаєте взяти участь у тренінгу для тренерів та як будете використовувати отриманні знання? (3-4 речення) |
Методичні рекомендації до проведення У збірнику вміщено методичні рекомендації та розробки уроків на допомогу педагогічним працівникам навчальних закладів для проведення... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення Першого уроку в загальноосвітніх... Молода гвардія”» Перший урок у загальноосвітніх навчальних закладах Луганської області буде присвячено 70-річчю від дня створення... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ 2014» Для ознайомлення та відповідного реагування надсилаємо лист Міністерства освіти і науки України від 09. 10. 2013 №1/9-705 щодо методичних... |
Методичні рекомендації шодо проведення семінарських та практичних... Методичні рекомендації щодо проведення семінарських і практичних занять з кримінального процесу для студентів інституту фінансово-економічної... |
Про заходи щодо організації та проведення змістовного дозвілля і... Указу Президента України від 27 листопада 2013 року №653 «Про заходи щодо проведення новорічних і різдвяних свят для дітей», з метою... |
Методичні рекомендації щодо організації та проведення ярмарків з... |