Інтерактивна гра з елементами тренінгу


Скачати 72.23 Kb.
Назва Інтерактивна гра з елементами тренінгу
Дата 15.12.2013
Розмір 72.23 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Інтерактивна гра з елементами тренінгу

Техніка встановлення дружніх взаємин у колективі”

Проблема: Конфліктні відношення між учнями класу. Підлітки пускають один про одного плітки. Вияви агресії.

Мета інтерактивної гри: Розвиток групової взаємодії, атмосфери довіри і взаємоповаги.

Завдання інтерактивної гри:

1. Розвиток позитивних установок у спілкуванні.

2. Вміння находити рішення проблемних ситуацій.

3. Розвиток навичок розв’язання конфліктів.

4. Розвиток групової згуртованості, вміння визначати своє місце і призначення у групі.

5. Формування вміння виявляти симпатію.

Вправа «Привітання»

Мета тренінгу: створити атмосферу довіри, зняти напруження.

Соціальний педагог:

Доброго дня! Так ми звикли вітатися кожного дня. А чи знаєте ви скільки способів є вітатися? Ось як вітаються, наприклад, індуси, китайці, чукчі? Зараз я буду вас знайомити з цими способами вітання, а ви, по колу, одне одного саме таким чином і привітаєте. Згода? Тоді почали:

- обійми й трикратне цілування по черзі в обидві щоки (Росія)

- легкий уклін зі схрещеними на грудях руками (Китай)

- рукостискання та поцілунок в обидві щоки (Франція)

- легкий уклін долоні складені перед чолом (Індія)

- легкий уклін, руки витягнуті уздовж тулуба (Японія)

- поцілунок у щоки, долоні лежать на передпліччях партнера (Іспанія)

- просте рукостискання і погляд в очі (Німеччина)

- м’яке рукостискання обома рукам, торкання тільки кінчиками пальців (Малайзія)

- потертися носами (ескімоська традиція)

(При виконанні саме цієї вправи, в учнів спостерігається добра атмосфера взаємин.І при підборі пар учасників,намагайтесь підібрати учнів,які конфліктують між собою)

Вправа «Знайомство»

Мета тренінгу: розкрити свої позитивні якості, висвітлити свою індивідуальність

Соціальний педагог:

Ви з одне одним так давно знайомі, можливо хтось знає іншого ще, як говориться, з пелюшок, інші були в одній групі дитячого садочку, майже усі ви вчитесь разом з першого класу. Ви називаєте одне одного на ім’я, але навряд чи замислювались, яка людина криється за цим ім’ям. Зараз ми це встановимо.

Вам потрібно написати своє ім’я великими літерами у стовпчик (показую як), а потім напроти кожної літери записати вашу характерну якість, особливість вашої поведінки, як повинна починатися на цю літеру. Наприклад, ім’я – Аліна, літера А, якість – активна (альтруїстична, амбіціозна, авторитетна…). Зрозуміло? Тоді починаємо, а потім по колу зачитаємо, і таким чином поглянемо на себе та інших новими очима.

Вправа «Однією мотузкою»

Мета тренінгу: усвідомити, що кожен у колективі об’єднаний з іншими невидимою «мотузкою», розривання якої, приводить до критичного стану відносин.

Соціальний педагог:

1. Ви бачили фільми про тих, хто збирається на гірські вершини? Що ви помітили, коли декілька чоловік у команді збираються по схилу гори? Так, вони всі між собою поєднані однією мотузкою. Як ви знаєте, для чого це робиться?

Уявіть собі, що на крутому схилі зависла пара, перетягнута однією мотузкою і ось, той, що внизу не утримався і повис, він тягне за собою іншого. У того є два варіанти, або з усіх сил намагатися утриматися самому і допомогти товаришу, або взяти ніж і відрізати мотузку, щоб той не потягнув його самого у прірву. Який би варіант обрали б на його місці ви? А якби на тому кінці мотузки була людина, яка свого часу дуже образила вас, завдала душевного болю? А тепер уявіть собі, що над прірвою висите саме ви, а тому, що тримається, саме ви завдали колись такого болю. Уявили. Які думки з цього приводу у вас з’явилися? (обговорення ситуації)

2. Ось я тримаю у своїй руці мотузку. Ми зараз прив’яжемо до неї одне одного, при цьому, прив’язуючи свого товариша, звертаєтеся до нього з такими словами: «Я хочу бути з тобою поєднаний в одній команді, тому що…». Продовжуєте свої слова, чому саме ви хочете бачити свого товариша в одній команді, тобто які якості характеру, які його здібності ви помітили, і вони вас приваблюють в ньому. При цьому пам’ятайте, що може стати така ситуація і саме йому прийдеться вас утримувати над прірвою, допомогти з неї вибратися.

Що ви відчуваєте, будучи прив’язаними один до одного? Запишіть зараз, будь ласка, що може ось так об’єднувати вас в одному колективі? При цьому майте на увазі, що ця «мотузка», вона не просто прив’язує, що дітися нікуди один від одного, ця мотузка, в першу чергу, виконує роль підтримки, вона може врятувати життя.

(Обговорення коментаріїв учнів)

Вправа «Плутанка»

Мета тренінгу: зняття емоційної напруги, створення приязної атмосфери

Учасникам потрібно за відведений час заплутатися (вони всі ще поєднані мотузкою), а потім за той же час розплутатися.

Соціальний педагог:

Ви помітили, що заплутатись набагато легше, ніж потім все це розплутати? А ви помітили, що саме так відбувається у разі конфліктної ситуації? Не встиг помітити, як розпочалася сварка, і як же буває важко потім все поправити, все так заплутується – хто правий, а хто винний. Правда? І дуже часто, конфліктна ситуація так і залишається не розплутаною, тільки «вузликів» затягується ще більше, так що вже і наважуєшся почати, щось розв’язувати? Зараз я вам запропоную виконати одне завдання, бо якщо ми його не зробимо, ви не справитеся з тим важким випробуванням яке чекає на вас попереду.

Вправа «Листування»

Мета тренінгу: владнати стосунки між собою, вибачитись один перед одним за можливі образи, навчитись знаходити шляхи примирення.

Соціальний педагог:

Іноді буває важко висловити почуття, прямо сказати людині, що тобі не подобається, як він з тобою себе поводить. Таку ситуацію можна владнати за допомогою листів. Напишіть листа однокласнику, з яким у вас натягнуті стосунки. Поясніть, чим саме ви не вдоволені і запропонуйте шлях розв’язання конфлікту. Висловлюйте все у тактовній формі.

Чи згодні адресати з претензіями? А зі шляхами розв’язання долання труднощів? Напишіть відповідь, пояснивши свою точку зору на цю ситуацію. Чи вдалося домовитися? Що для цього ви зробили? Як далі будете будувати відносини?

Гра «Загублений острів»

Мета гри: усвідомити цінність кожного члену колективу, сформувати навички продуктивної взаємодії, вміння узгоджувати дії та спільно приймати рішення, розв’язувати конфліктні ситуації.

Хід гри:

Учасники гри виконують пропоновані їм завдання і таким чином набирають необхідну суму балів (ця сума вказує, що вони спроможні протриматися на острові до прибуття рятівників).

За кожне завдання дається від 1 до 6 балів за наступними позиціями:

- в ході розв’язання завдання не було сперечань, сварок, а була дискусія (1 бал);

- під час обговорення не було принизливих звертань один до одного (1 бал)

- завдання розв’язувалося у відведений на нього час (1 бал);

- пропонований варіант розв’язання завдання оцінюється 1-3 балами.

Випробування «витягуються» з руки тренера. Може статися так, що необхідна сума балів набереться раніше, ніж відбудуться всі скрутні ситуації.

Рятівна сума балів: 28

Соціальний педагог:

Дивились фільм «Загублені», як молоді люди опинились на ненаселеному острові, які важкі випробування їм прийшлося пройти. Але ж саме у таких випробуваннях і виявляється хто є хто насправді, і саме в таких скрутних ситуаціях формуються важливі якості характеру.

Зараз ви також опинитесь на такому острові, у вас буде багато випробувань. І щоб ви змогли повернутись додому вам потрібно буде набрати певну кількість балів.

Отже, розпочинаємо гру.

Сталася повітряна катастрофа і всі ви опинилися на острові. Літак не можна відремонтувати, але збереглися деякі з речей, які можуть вам допомогти вижити на цьому острові доки вас не знайдуть рятівники.

Завдання 1.

Разом у команді визначити, які речі у вас збереглися, але є така умова, їх потрібно бути не більше 15. Отже, вирішуйте, які речі стануть вам у найбільшій пригоді. (5 хв.)

Завдання 2.

А тепер вам потрібно визначитись, що це за острів на якому ви опинились (намалюйте його карту, дайте свою назву острову, річкам, гірським вершинам, якщо вони є, назвіть свою стоянку) (10 хв.)

Завдання 3.

Щоб витримати всі перешкоди, які неодмінно постануть перед вами на цьому острові, вижити у надзвичайних ситуаціях, вам потрібно визначити, хто візьме на себе обов’язки керівника, хто буде його радниками, визначте, які ще в кого будуть обов’язки (кухар, мисливець, шукач їстівних рослин, лікар, той що все може починити, рибалка…) (5 хв.)

Випробування

Вранці висока приливна хвиля накрила вашу стоянку і унесла в океан деякі з речей.

Завдання: визначте три речі, які опинилися в океані (3 хв.)

Випробування

Їжі стає все менше й менше. Все більше відчувається недоїдання.

Завдання: розв’язати цю проблемну ситуацію. (5 хв.)

Випробування

Почалася сильна злива, коли вже настала ніч ви помітили, що одного з ваших товаришів з вами немає і ніхто не знає коли і куди він зник.

Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)

Випробування

Між двома вашими товаришами почалася сильна ворожнеча.

Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)

Соціальний педагог:

Ви залишаєте свій острів. Але на ньому може опинитися хтось інший. Що б ви їм порадили, якими думками хотіли би поділитися. Напишіть їх на цих аркушах і прикріпить до намальованого острова.

Вправа «Все найкраще для тебе…»

Мета: залишити приємні спогади про зустріч у колі, сприяти взаємній емпатію.

Соціальний педагог:

Зараз кожен візьме аркуш паперу і внизу напише своє ім’я. Потім ви підходите одне до одного, обмінюєтеся аркушами, і кожен пише на листі свого товариша все те добре, що він хоче йому сказати, побажати.

Ці свої аркуші збережіть.

Прощання з групою учасників.

Схожі:

Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації
Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо
Виховний захід на тему: „Життя без насильства” Учасники
Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій
Інтерактивна гра “Незакінчене речення” Завдання 1
Варіант відповіді. …кнопку “Пуск”, контекстне меню, створений файл, ярлик Word (якщо він є на робочому столі)
Пояснювальна записка
«Хімічний лабіринт» – це інтерактивна гра, створена в середовищі Power Point, яка дає змогу діагностувати знання учнів правил безпеки...
ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ Дружба Справжній друг
Мета: допомогти підліткам дізнатися про ознаки справжньої дружби; оцінити себе, свої сильні та слабкі сторони в дружбі, отримати...
Мультимедійний супровід заняття. Листи А4, ручки, стікери, роздатковий...
Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах особистісно-орієнтованого...
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів
Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота...
Методичні рекомендації з організації та проведення тренінгу Створення...
Розставити столи колом, або у формі букви «П». Потрібно переставити столи, звільнивши місце у центрі кімнати
Урок засвоєння нових знань та вмінь. Обладнання: інтерактивна дошка, посібник «Зелений пакет»
Обладнання: інтерактивна дошка, посібник «Зелений пакет», таблиця розчинності речовин у воді, комп'ютери
Урок з елементами дослідження Мета
Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка