Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації


Скачати 405.12 Kb.
Назва Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації
Сторінка 1/3
Дата 13.04.2013
Розмір 405.12 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
Тренінг

з основ конфліктології


Вступний блок

Вступ

Мета:

Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації.

Формування групи.

Час виконання: 5-10 хв.

Хід виконання

Презентація:

  • представлення тренерів;

  • оголошення теми тренінгу;

  • ознайомлення групи з можливостями методики проведення заняття (тобто, що таке тренінгова форма навчання та які її особливості).

Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо.
Методичні поради та зауваження

Така презентація необхідна в перший день тренінгу. В наступні дні на початку тренінгу тренер коротко називає тему тренінгу чи блоку вправ, які будуть проводитися, та відповідає на запитання групи щодо запланованої роботи.
Правила

Мета:

Ненасильницький спосіб керування процесом навчання.

Створення невимушеної атмосфери спілкування та формування групи.

Час виконання: 3-7 хв.

Хід виконання

Групі пропонується прийняти Правила для того, щоб зробити процес навчання ефективнішим. Список правил пропонує тренер.

Методичні поради та зауваження

На наступному занятті обов’язково запропонуйте інший варіант вправи. Наприклад: попрохайте в малих групах намалювати правила. Також можна запропонувати групі проговорити, яке правило їм найбільше подобається і чому. Таким чином досягається більш позитивне й емоційне ставлення до правил, вони краще запам’ятовуються і виконуються.
Знайомство

Мета:

Нестандартний спосіб знайомства.

Опосередковане введення групи в тему тренінгу.

Підвищення самооцінки групи.

Створення невимушеної атмосфери спілкування та формування групи.

Час виконання: 15-20 хв.

Хід виконання

Робота в парах + презентація

Учасники працюють у парах, називаючи своє ім’я, свою організацію та коротко розказуючи одна одній про свій найбільший/останній успіх. Потім учасники в парах презентують один одного всій групі.

Коротке обговорення:

Чи легко було виконувати це завдання?

Чому ми познайомилися так нестандартно? Як на вашу думку: для чого це було необхідно?

Підсумок: Наше знайомство відбулося у не зовсім звичний спосіб. Невимушена атмосфера, яка створюється, сприяє кращому початку роботи, формує відчуття спільності. Адже нам доведеться протягом визначеного часу бути разом, відчувати себе єдиною командою, що зібралася для розв’язання складних проблем нашого життя.

Методичні поради та зауваження

Вправа хоч і займає переважно досить багато часу, але проходить динамічно, зацікавлено. Тому не слід поспішати під час виконання цієї вправи: дайте парам час, нехай учасники спокійно згадають про свій успіх. Таким чином група відчує «безпечність» цього завдання і виконання вправи налаштує учасників на позитивний лад.

Наші сподівання

Мета вправи:

Допомогти присутнім усвідомити й проговорити свої наміри та сподівання від даного тренінгу.

Допомога тренерам у розумінні рівня знань групи, своєрідності її. Можливість скоректувати свою роботу на тренінгу в залежності від потреб групи.

Формування групи, продовження знайомства присутніх між собою.

Час виконання: 10-15 хв.

1. Групі пропонується на стікерах (маленьких липких аркушах) записати відповідь на запитання:

Яких знань та вмінь ви потребуєте; про що ви хотіли б дізнатися з оголошеної теми нашого заняття, щоб ця зустріч була для вас корисною, допомагала у подальшій діяльності?

2. Потім кожна особа зачитує написане та клеїть свій аркуш на заздалегідь підготовлений великий аркуш паперу з написом зверху «Наші сподівання».

3. Коротке обговорення:

Що Ви можете сказати, переглянувши та почувши сподівання інших?

Чи можемо ми протягом саме цього тренінгу виконати всі сподівання?

Які з перерахованих потреб можна вирізнити як найважливіші? Чому?

4. Підбиття підсумку:

Отже, від того, що ми хочемо зрозуміти і чого навчитися під час тренінгу, від нашого бажання збільшити свої ресурси, залежить не тільки глибше засвоєння матеріалу, а й наші успішні подальші дії на громадській ниві. На жаль, не всі ваші побажання можна обговорити та отримати за такий короткий період. Але ми можемо окреслити проблему, а далі ви можете працювати самостійно.

Методичні поради та зауваження

Наприкінці тренінгу поверніться до записаних сподівань і запропонуйте групі їх перечитати й підбити підсумки: що вдалося реалізувати, а що потребує подальшої роботи.

Вправу наступного дня бажано провести у парах (запропонуйте парам протягом 5 хвилин коротко сформулювати одне спільне сподівання від навчання та представити на загал), а третього дня — у малих групах (свої сподівання мала група записує на великому аркуші паперу).
Блок вправ з основ конфліктології
Вправа «Що таке конфлікт»

Мета вправи:

4 сфокусувати увагу групи на розумінні причин конфліктів в організації;

і ідентифікувати поняття «конфлікт».

Час виконання: 10-15 хв.

Хід вправи

1. Бесіда. Перш ніж розглядати будь-яку проблему, необхідно дати її ідентифікацію, тобто визначення. Отже, давайте разом спробуємо визначити, як ми розуміємо конфлікт, що ми вкладаємо в це слово:

  • Що таке конфлікт? Конфліктна ситуація? Що ми під цим розуміємо?

  • Слова «конфлікт» і «насильство» означають для вас те саме чи це різні поняття? Поясніть, чому?

  • Як на вашу думку, конфлікти приносять шкоду чи користь?

  • Попрохайте групу пригадати прислів’я та вислови про те, як поводитися в конфліктній ситуації (наприклад: «Око за око — зуб за зуб», «Як гукнеться, так і відгукнеться»). Обговоріть ці приклади. Хто з присутніх пробував вирішити конфлікти так, як пропонувало прислів’я?

  • На яких засадах грунтується безконфліктне спілкування між людьми?

2. Мозковий штурм та обговорення:

  • Чому виникають конфліктні ситуації? Яка причина конфліктів?

  • Які наслідки конфлікту?

3. Підсумок. Підбити підсумок обговорення.

Методичні поради та зауваження

Можна початок вправи провести в ігровій формі. Для цього сформувати команди і попрохати виконати завдання: кожна команда має намалювати символ конфлікту, емоції, які виникають у людини, та причини початку конфліктів. Потім малюнки презентують та пояснюють.
Гра «Квадрат»

Мета вправи:

  • обговорення причин інформаційних конфліктів та засобів їх попередження;

Технологія попередження конфліктів

  • визначення ролі інформаційної взаємодії в процесі перетворення деструктивного конфлікту на конструктивний.

Час виконання: 5-7 хв.

Хід вправи

  1. Тренер пропонує присутнім індивідуально визначити, скільки квадратів є на цьому малюнку. Відповіді записуються.





















































2. Обговорення

Під час обговорення учасники виходять на усвідомлення неоднаковості бачення тієї самої події чи проблеми різними людьми.

Також обговорюються причини виникнення конфліктів у групі.

3. Підсумок

Отже, не тільки хибна чи неправдива інформація спричиняє конфлікти. У випадку надання повної інформації, різниця в розумінні цієї інформації або відмінності в оцінці її важливості можуть спричиняти конфлікти. Відмінності в баченні ситуації мають долатися шляхом надання іншій стороні необхідної та достатньої інформації щодо власного бачення проблеми, ґрунтуються на готовності спільно уточнити своє бачення, сформувати спільну позицію щодо певної ситуації, явища.
Гра «Сніжинка»

Мета вправи: зрозуміти, чому можливі різні погляди щодо певної проблеми та що кожен погляд не може бути єдино правильним.

Час виконання: 10 хв.

Необхідні матеріали: паперові серветки.

Хід вправи

1. Роздати присутнім паперові серветки.

2. Гра.

Попередити, щоб кожна особа робила вправу самостійно, швидко виконуючи інструкції тренерки без перепитувань.

Далі групі пропонується:

1) Взяти паперову серветку, скласти її вдвоє і відірвати верхній правий ріжок.

2) Знову скласти серветку вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

3) Знову скласти серветку вдвоє і відірвати верх правого ріжечка.

4) Востаннє скласти серветку вдвоє і відірвати верхній правий ріжок.

5) Розгорнути свою серветку.

3. Обговорення

Запитання для обговорення:

  • Чи можна сказати, що серветка у когось відірвана неправильно? Чому?

  • Чому серветки надірвані по-різному?

  • Якщо хтось надірвав серветку не так, як Ви, чи означає це, що він є поганою людиною?

  • Чи буває, що ми вважаємо людину гарною чи поганою залежно від того, чи робить вона щось так, як ми?

  • Яким був би світ, якщо б ми всі бачили все однаково?

Методичні поради та зауваження

Вправу проводьте досить швидко. Не намагайтеся пояснювати та довго обговорювати. Ця вправа може бути вступною до конфліктології.

Вправа «Сніжинка» є аналогом вправи «Квадрат».
Гра «Сама собою»

Мета: наочна демонстрація закону групової динаміки та аргументація демократичного стилю керівництва групою.

Час: 5 хв.

Хід вправи

1. Гра проходить у парах. Присутні стають один проти одного. Руки однієї людини звисають вздовж тіла, а інша охоплює двома долонями праву руку партнера і, міцно утримуючи її, заважає підняти руку вгору. При цьому перша особа весь час тримає праву руку прямою, з усіх сил намагаючись підняти її.

2. Через хвилину тренер каже «Стоп!» і учасники відразу припиняють свої зусилля. При цьому рука, яку утримували, сама по собі піднімається вгору.

3. Після чого тренер пропонує парам помінятися, ролями і далі гра йде за тими ж правилами. При цьому особа, руку якої тримають і яка вже знає, чим це закінчиться, може спробувати утримати руку внизу. Але ця спроба майже завжди приречена на програш.

4. Тренер проводить коротке обговорення, спочатку даючи можливість присутнім висловити свої емоції та враження. А потім пояснює, що за законами групової динаміки, утиски завжди породжують повстання. Таким чином ця вправа демонструє переваги демократичного стилю управління над авторитарним.

Методичні поради та зауваження

Для формування пар (не ділення на пари!) потрібно використовувати не традиційний (один-два) варіант, який є нудним і, крім того, ділить людей на перших і других. Тому притримуйтеся нестандартної форми: еники-беники, льоліки- боліки, день-ніч, жовте-блакитне тощо.
Вправа «Любов до себе — основа самоповаги та поваги інших»

Мета: підвищення самооцінки групи.

Час проведення: 10 хв.

Матеріали: роздатковий матеріал.

Хід вправи

1. Дискусія за планом:

  • Як Ваша поведінка Вам допомагає і як заважає у досягненні мети?

  • Яка ваша думка щодо вислову «Повір у себе — і в тебе повірять інші»?

  • Що означає, на Вашу думку, поняття «Впевненість у собі»? Які його складові?

2. Індивідуальна робота

Заповнення таблиці «Впевненість людини в собі» (див. таб. 1).

3. Обговорення:

Як ви ставитеся до вислову: «Впевненість насправді обіймає певний набір навичок, прийомів та бажань, які можна в собі виробити та розвинути»?

4. Підбиття підсумку:

Отже, варто якось знайти час, сісти й реально оцінити себе і власні сили. Не варто при цьому себе критикувати. Значно вдалішою є стратегія визначення того, над чим потрібно ще попрацювати, як змінити на краще власні здібності. Ми здатні змінитися і ми варті любові до себе!

Таблиця 1

Впевненість людини в собі


п/п

Твердження

Так

Ні

1

Я себе люблю







2

Я вважаю себе гарною людиною







3

Я вважаю себе людиною вартою поваги







4

Я турбуюсь про себе так само, як і про інших







5

Я мотивую свої поступки добрими намірами, а не критикою







6

Досвід мого життя привів мене до визнання самої себе/самого себе







7

У мене є достатньо зважена точка зору на власні позитивні риси та недоліки







8

Я не притримуюсь нереальних уявлень, ілюзій стосовно власної персони







9

Я вважаю, що маю таке ж право, як й інша людина, для того, щоб користуватися благами життя








Гра «Ти мені подобаєшся тим...»

Мета: порухатися + зняття напруги попередньої вправи + підвищення самооцінки групи.

Час виконання: 10 хв.

Хід вправи

1. Присутні стають у коло.

2. Тренер кидає м’ячик одній з учасниць, говорячи при цьому «Мені в тобі подобається...» і називає одну чи дві риси цієї людини.

3. Особа, яка отримала м’ячик, продовжує гру так само.

4. М’ячик має побувати в усіх присутніх у колі.

5. Провести коротке обговорення вражень від гри.
Вправа «Слухаємо уважно!»

Мета: ознайомити групу зі складовими активного слухання та закріпити на практиці набуті знання.

Час виконання: 20 хв.

Хід вправи

1. Підготовка учасниць

Група ділиться на дві частини. Половина групи виходить за межі приміщення і отримує від завдання: спочатку вислуховувати свою пару уважно, а потім дуже неуважно, всіляко демонструючи це. Інша половина групи залишається в приміщенні і тренер їм пропонує розповісти про те, що їх найбільше турбує.

2. Робота в парах

Після надання інструкцій потрібно запросити до кімнати половину присутніх і запропонувати їм швидко самостійно знайти собі пару. Далі в парах виконуються завдання, поставлені кожній половині групи.

3. Обговорення:

  • Як вас слухали? Як Ви себе почували, коли бачили, що вас неуважно слухають?

  • Як Ви себе почували у ролі уважної та неуважної слухачки чи слухача?

4. Брейнстормінг:

Що допомагає і що заважає нам слухати?

5о Міні-лекція

Тренер подає учасницям матеріал лекції «Складові активного слухання».

Активне слухання – це найважливіша навичка для попередження конфліктних ситуацій. Вміти не просто слухати, а чути те, що тобі говорить людина, вислухати так, щоб відчувалася підтримка та прийняття – це водночас і просто, і складно.

Активне слухання включає такі прийоми:

1. Заохочування.

Продемонструвати зацікавленість, підтримувати прагнення до розповіді.

Для цього використовуйте фрази: «Я розумію...», «Угу...», «Це цікаво...»

2. Повторення та переформулювання.

Покажіть, що Ви чуєте та зацікавлені, що Ви сприймаєте факти. Повторюйте провідні думки та останні слова в реченні, підкреслюйте важливі факти.

Фрази: «Якщо я правильно зрозумію...», «Інакше кажучи...», «Ви вирішили...».

3. Відображення.

Показувати, що Ви чуте та зацікавлені, що розумієте почуття. Відбивайте почуття співрозмовника.

Фрази: «Ви відчуваєте що...», «Ти була сильно цим стурбо- вана/Вас це стурбувало......

4. Узагальнення.

Зібрати всі важливі думки, факти. Закласти основу для подальшого обговорення. Повторюйте, відбивайте та узагальнюйте найголовніші думки та почуття.

Фрази: «Серед того, що Ви сказали, найважливішим було...», «Якщо я правильно розумію, ти з цього приводу відчуваєш ...».
Гра «Дотягнися до зірок..,»

Мета: надання можливості набратися оптимізму.

Час виконання: 5 хв.

Хід вправи

1. Учасники/учасниці стають у коло.

2. Тренер пропонує заплющити очі, потім тричі глибоко й повільно вдихнути та видихнути. Не розплющуючи очей, уявити, що над головою нічне небо, рясно всіяне зірками, і зараз можна на ньому знайти найяскравішу зірку, яка символізує заповітну мрію, мету учасника.

3. За сигналом тренерка треба розплющити очі, простягти руки до неба якомога вище, шоб дотягтися до своєї зірки. Потім треба дістати її рукою, зняти з неба і дбайливо сховати до кишені (в сумку).

4. За бажанням групи можна дістати ще одну зірку.

5. Провести коротке обговорення «зоряних мрій».
Гра «Так!»

Мета: можливість присутнім відпочити та набратися оптимізму, закріпити попередню вправу.

Час виконання: 5 хв.

Хід вправи

1. Учасники стають у коло.

2. Кожен коротко називає свою мрію чи те, чого він хоче досягнути.

3. Вся група голосно кричить «Так!».
Руханка «Пожежа на Маунт-Кук»

(Маунт-Кук – найвища гора в Новій Зеландії)

Мета: порухатися + формування пар для виконання завдання наступної вправи.

Час виконання: 5 хв.

Хід вправи

1. Учасники стають у два кола – внутрішнє та зовнішнє – обличчям один до одного.

2. Тренер починає гру словами: «Пожежа на Маунт-Кук, рятуйтеся». Гравці зовнішнього коло біжать за годинниковою стрілкою, внутрішнього – проти.

3. Потім тренер каже: «Пожежа закінчилася». Учасники зупиняються один проти одного, при цьому тренер теж стає проти когось. Той особа, кому не залишилося пари, стає в коло та керує грою на наступний раунд.

4. Коли група досхочу порухалася, формуються пари для виконання наступної вправи.
Ресурсна вправа «Всеодно ти молодець...»

Мета вправи: підвищення самооцінки групи; взаємопід- тримка та згуртованість групи.

Час виконання: 15 хв.

Хід вправи

1. Учасники об’єднуються по двоє.

2. В парах одна сторона розповідає іншій про свої складнощі та проблеми.

3. Друга сторона уважно слухає, а потім вимовляє речення «Все одно ти молодець, тому, що...».

4. Потім пари обмінюються своїми ролями.

5. Наприкінці проводять коротке обговорення відчуттів та емоцій. Групі наголошується на тому, що потрібно у колективі, у своїй родині та у спілкуванні з друзями підтримувати одне одного і допомагати розв’язувати проблеми. Але допомога має бути якісною. Якою? Будемо вчитися на цьому тренінгу.
Гра «Собачка Марійки»

Мета: продемонструвати різне сприйняття проблеми людьми; вийти на морально-етичні аспекти розуміння проблеми групою.

Час виконання: 15-20 хв.

Хід вправи

1. Тренер розповідає учасницям історію.

Історія:

Марійці подарували собачку, і вона дуже прив’язалася до цуценяти. Через якийсь час до неї прийшла подружка Валя, якій дуже сподобався собачка. Вона почала вмовляти Марійку продати їй цуцика, бо вона назбирала 50 гривень — все, що у неї є. Бідна Марійка, яка не вміла відмовляти, розгубилася й віддала собачку. Але наступного дня вона затужила за своїм дружком, зібрала сто гривень, прийшла до подружки і рішуче забрала у неї собачку. Але подружка зібрала сто п’ятдесят гривень і прийшла знову до Марійки. Марійка не хотіла віддавати цуценя, але подружка почала плакати, вмовляти, підлещуватися — і, не знаючи як, Марійка вже сиділа сама в квартирі, тримаючи в руках сто п’ятдесят гривень. Два дні Марійка набиралася відваги, проговорюючи слова, які скаже подрузі, та позичаючи гроші. Потім вона довго стояла перед будинком Валентини, збираючись з духом, поки нарешті подзвонила у двері. Коли двері відчинися, вона прожогом вскочила до квартири, кинула на стіл 200 гривень, схопила цуценя і швидко втекла. На цьому історія закінчується...

2. Гра

Трьом бажаючим (Марійка, Валя та собачка) пропонується програти цю історію.

3. Обговорення:

Чи хтось є у виграші після всіх цих перипетій? І якщо так, то хто саме й наскільки?

Завершити обговорення запитанням:

Для чого нам потрібні знання, які ми набули з цієї вправи?

4. Підсумок

Підсумок вправи пібийте, базуючись на відповідях на останнє запитання.

Методичні поради та зауваження

При обговоренні потрібно допомогти групі вийти на ети- чно-моральний аспект цієї історії. Потрібно підкреслити, що ми по різному судимо про подію та людей. Можна виходити суто з прагматичних, абстрактних міркувань, вираховуючи, скільки грошей втратила чи придбала людина. Але відповідь на поставлене запитання не математична, бо йдеться про щось цінніше — про поведінку людей та міжособистісне спілкування; про те, що ми живемо не в безповітряному просторі, й від наших дій залежать інші навколо нас: і люди, і тварини, і жива-нежива природа... Бо найбільше, здається, постраждало цуценя.

Далі можна обговорити: яким чином люди маніпулюють іншими та як від цього захиститися.
Гра-руханка «Хто я?»

Мета: допомогти групі краще зрозуміти мотиви своїх та чужих вчинків; підвищити самосвідомість групи; порухатися та зняти напругу.

Час виконання: 10 хв.

Хід вправи

Попрохайте групу стати в коло.

Завдання:

Потрібно визначитися і вибрати з трьох позицій ту, яка чомусь найближча. Для цього потрібно повністю ототожнити себе із запропонованим словом, а потім зобразити його.

Цикл запитань:

Ви: квітка, гора чи сонце?

Ви: поїзд, авто чи кінь?

Ви: завтра, вчора чи сьогодні?

Ви: пісня, вірш чи танок?

Ви: табличка з написом «Вхід заборонено», «Відкрито для відвідування» чи «Будь ласка, хвилину зачекайте»?

Обговорення:

Чому ви прийняли те чи інше рішення?

Що дала вам ця вправа?

Підбиття підсумку:

Отже, для того, щоб правильно зрозуміти людину та розв'язати конфлікт, потрібно намагатися знайти й зрозуміти мотиви своєї та чужої поведінки. А також чітко визначити своє ставлення до ситуації та людини. Щоб воно було об’єктивним, необхідно спочатку вислухати людину чи обидві сторони. А це також мистецтво, якого ми зараз вчимося!
Вправа «Шляхи розв’язання конфліктних ситуацій»

Мета: правильна інтерпретація категорій «боротьба», «поступливість», «компроміс», «ухиляння», «співробітництво»; опанування навичок розв’язання конфліктів.

Час проведення: 15-20 хв.

Матеріали: роздатковий матеріал.

Хід вправи

1. Мозковий штурм: «Айсберг»

Тренер малює айсберг і маленький човник перед ним. Групі пропонується подолати перешкоду (враховуючи, що вони всесильні) за допомогою різноманітних варіантів (напр..: розтопити, розбити на шматки, обійти, відпливти назад тощо).

Потім групі пояснюють, що це наочне зображення того, що конфлікти можна розв’язувати різними шляхами.

2. Міні-лекція

Тренер подає основні методи розв’язання конфліктів (сітка Томаса-Кілмена) та узагальнену модель розв’язання конфлікту

3. Індивідуальна робота

Запропонувати групі анкету «Як я розв’язую конфліктну ситуацію». Після виконання можлива робота над анкетою 2.

Групі пропонується уважно прочитати вислови та прислів’я й визначити, наскільки вони відповідають їхнім власним діям під час конфлікту.

Обговорення

Під час обговорення звертається увага групи на те, що успішний людина має володіти кількома (бажано всіма) методами розв’язання конфліктів.

5. Підсумок
Гра «Мух краще ловити на мед...»

Мета: обговорити можливі стратегії поведінки в парній взаємодії; показати, що підхід з позиції сили не завжди спонукає людей до змін.

Час проведення: 10 хв.

Хід вправи

1. Тренер формує пари (за веселим принципом, скажімо: сонечко-дощик, синє-жовте тощо) та домовляється, хто в парі буде номер 1, а хто номер 2.

2. Кожна пара виконує завдання: номер 1 має сильно стиснути кулак (неначе там щось дуже важливе або приємне!), завдання для номера 2 - за 1 хвилину розтулити цей кулак.

3. Потім іде загальне обговорення. Учасники діляться враженнями та розповідають про причини того, чому вони або розтулили свій кулак, або ні.

Методичні поради та зауваження

Зверніть увагу групи, що чим більшої сили докладали до того, щоб розтулити кулак, тим сильніший був опір.

Обговоріть адекватність чи неадекватність обраної стратегії як запоруки успіху.

Вправа дає можливість плавно перейти до обговорення типів поведінки у конфліктній ситуації, що визначаються тестом Томаса-Кілмена.
  1   2   3

Схожі:

Уроку : узагальнення й систематизація знань з теми
Учні повинні застосовувати навички читання для пошуку необхідної інформації на англійській мові
Урок №7. Тема: Пристрої введення-виведення інформації
Мета: ознайомити учнів з пристроями введення-виведення інформації, основними характеристиками та принципами роботи
Клавіші другого ряду клавіатури (він за рахунком третій ряд знизу)
Для введення інформації у комп’ютерну систему застосовуються різноманітні пристрої кодування інформації. Пристрій, що призначений...
Тема: Пошук інформації в Інтернеті
Мета: Формувати навички використання пошукових систем для отримання необхідної інформації в Інтернеті
Поняття економічної інформації
Довідник контрагенти. Введення інформації про контрагентів та їх банківські реквізити
Курсової роботи обирається за порядковим номером із переліку робіт...
Цивільного та сімейного права України або пов’язана з його професійною діяльності. Самовільна зміна теми курсової роботи без дозволу...
Порядок надання замовниками будівництва виконавчому комітету Кременчуцької...
Них робіт та про введення в експлуатацію закінчених об`єктів будівництва на території м. Кременчука розроблено відповідно до вимог...
Тема: Особливості ринку інформації Мета
Ринок інформації – це сукупність економічних відносин з приводу надання інформаційних послуг, збору, обробки, систематизації інформації,...
Аналіз
Порядку надання замовниками будівництва виконавчому комітету Кременчуцької міської ради письмового повідомлення (інформації) про...
ЗАКОНУКРА Ї Н И
Кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка