Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації
Методичний кабінет
Урок розвитку
зв’язного мовлення.
Замітка до газети типу роздуму про вчинки людей.
6 клас
Підготувала вчитель
української мови та літератури
Луб’янської загальноосвітньої
школи І – ІІ ступенів
Кицун Ольга Петрівна,
спеціаліст вищої категорії
Бородянка
2013
Тема Урок розвитку зв`язного мовлення
Замітка до газети типу роздуму про вчинки людей
Мета удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, тип і стиль мовлення, запам`ятовувати конкретні
факти, ознайомити з особливостями побудови замітки до газети,
враховуючи раніше набуті знання про текст-роздум, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння створювати власні висловлювання типу роздуму у формі замітки до газети; виховувати повагу до людей, які здатні до позитивних вчинків, до
подвигів.
Тип уроку урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
Обладнання районна газета «Вперед», макет шкільної газети, схема,
пам`ятки, підручник:Глазова О.,Кузнєцов Ю. Рідна мова.-
К.:Педагогічна думка,2006.-288с.
Форма проведення робота в малих групах.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Епіграф уроку
Не краса зовнішня характеризує людину, а її вчинки
Народна мудрість
Сьогодні ми з вами, діти, на уроці перетворимо нашу класну кімнату
на редакцію шкільної газети і навчимося створювати замітку до газети типу роздуму. На кінець уроку всі рубрики нашої газети повинні бути заповнені замітками від кожної групи, таким чином, метою нашого уроку є навчитися створювати замітки до газети типу роздуму.
Працюватимете ви в малих групах, тому давайте пригадаємо основні принципи та девіз роботи в групах.
Девіз: Один за всіх і всі за одного.
Принципи роботи в групах:
Ми так само важливе як і я.
Я можу досягти своїх цілей, якщо ти досягнеш своїх.
Успіх групи залежить від зусиль та успіху кожного.
Допомагаймо один одному.
Оцінка групи-оцінка кожного.
Отже, на роботу в малих групах ми налаштувались, продовжуємо наш урок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
1. Бесіда
- Діти, пригадайте, будь ласка, з уроків етики, що ми називаємо вчинком?
Вчинок – єдність мотивів і дій, намірів і справ, цілей і засобів.
Чи кожен вчинок ми можемо назвати подвигом? (Ні)
Чому?
То який вчинок ми називаємо подвигом?
Подвиг – вчинок, що вимагає від людини великого напруження всіх сил, пов`язаних з подоланням незвичайних труднощів.
2. Робота з підручником
- Відкрийте, будь ласка, підручники на ст. 247 та прочитаємо текст вправи 536 і подумайте:
- Про який вчинок розповідається у замітці, вміщеній у підручнику?
- Як оцінює автор цей вчинок?
- Які докази наводить для підтвердження такої оцінки?
( Читання тексту учнями вголос)
Яку мету перед собою ставив автор замітки?
Навіщо розповів про випадок із дитиною та вчинок Дениса?
Який висновок можуть зробити читачі? Чи варто було розповідати про цей вчинок читачам?
Який тип мовлення у тексті замітки є основним? Який допоміжним?
До якого стилю мовлення належить замітка?
Наскільки важливим для газетної публікації є заголовок? Чому?
3. Робота з місцевим матеріалом – районною газетою «Вперед»
Читання та обговорення замітки із газети «Вперед» від 08.12.2010,
« Я стрибнув, не роздумуючи, - бо братик тонув…»
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Колективне опрацювання теоретичного матеріалу за підручником
Ст.248 розгляд теоретичного матеріалу:
Що таке замітка?
На які питання відповідає текст замітки?
Які типи мовлення наявні у замітці?
Який з них основний, а який допоміжний?
Які основні елементи роздуму? (розглянути схему побудови роздуму, розміщену на дошці).
ТЕЗА----------ДОКАЗИ-------------ВИСНОВОК
або
ТЕЗА----------ДОКАЗИ
V.Виконання практичних завдань творчого характеру
- Розпочинає роботу редакція нашої газети, не забудьте розподілити обов`язки між членами вашої групи
Інструктаж до роботи в групах
1 група - розігрування ситуації –діалогу для написання замітки;
2 група – розігрування ситуації – діалогу ;
3 група – самостійне читання ситуації та написання замітки.
Кожна група має пам`ятку, яка допоможе у написанні замітки до газети
П А М `Я Т К А
до написання замітки в газету про вчинки людей типу роздуму
1. Розглянути ситуацію
2. Придумати заголовок
3. Вказати дату, час, місце події (наскільки відомо)
4. Визначити тезу, докази
5. Зробити висновок: висловити своє ставлення до ситуації.
Виконання самостійної роботи у групах
Презентація написаного
Кожна група презентує виконану роботу
Обговорення та розміщення замітки у газеті
VІ. Підсумок уроку
Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання
Написати замітку до шкільної газети про подію вашого села, класу.
|