Реж. момент
|
Зміст роботи
|
Мета
|
Лінії розвитку
|
Ранок
|
1.Розповідь вихователя «Вогонь – це тепло і затишно, вогонь – це боляче й страшно»
|
Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу.
|
П,М
|
2.Розгляд картинок на протипожежну тематику
|
Збагачення уявлень про властивості вогню та формування умінь стримувати його можливості. Розвивати пам'ять, мислення, увагу, мовлення.
|
П
|
3.Рухлива гра «По стежці»
|
Учити ходити по зменшеній опорі. Розвивати почуття рівноваги, спритність.
|
Ф
|
4. Розгляд картини, читання худ. твору Г.Бойко «Сірничок»
|
Доведення до свідомого сприйняття дітьми правдивості вислову «Сірник – не іграшка». Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. [14]
|
П,М
|
5.Екскурсія до куточка безпеки «Усе про вогонь»
|
Ознайомлення дітей з якостями вогню-помічника, вогню-ворога. Розвивати психічні та пізнавальні процеси.
|
П
|
6.Малювання крейдою на креативній дошці «Вогнище»
|
Поповнити знання дітей про якості та особливості вогню. Розвивати дрібну моторику рук, творчі здібності.
|
Х-Е
|
7.Обмін думками, бесіда «Обережно - вогонь!»
|
Дати дітям поняття про те, що вогонь може бути «добрим» і «злим»; про неприпустимість пустощів з сірниками. Виховувати слухняність.
|
М,П
|
Навчальна діяльність
|
Розділ: Пізнавальний розвиток [3], [11]
Тема: Вогонь добрий і вогонь злий
Мета: Пояснити дітям причини виникнення пожежі. Акцентувати увагу на користі вогню та великій шкоді, яку він може завдати. Ознайомлення з елементарними правилами протипожежної безпеки. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам'ять. Виховувати бажання бути обережним та слухняним, спостережливість.
Словник: вогонь, сірник, пожежа, вогнегасник.
Вид діяльності: читання вірша В.Загороднюка «Його величність сірничок»
Мета: Учити дітей уважно слухати й розуміти зміст прочитаного. Підвести їх до усвідомлення недопустимих ігор із сірниками. Збагачення словника, вправляння у звуковикові.
Обладнання: ілюстрації до теми, бутафорські атрибути сірника та коробки.
|
П,М
|
Розділ: Пізнавальний розвиток + фізичний розвиток [14]
Тема: Загаси вогонь
Мета: Продовжувати ознайомлення дітей з правилами поведінки під час виникнення пожежі. Розвивати швидкість реакції; під час тренінгу в ігровій формі доводити дії до автоматизму; пов’язувати теоретичні знання з практичними навичками.
Вид діяльності: закріплення в ігровій формі практичних навичок пожежогасіння.
Мета: Регулювати навантаження на дітей відповідно до їх фізичного розвитку та індивідуальних особливостей. Розвивати основні рухи (біг, повзання). Виховувати цілеспрямованість, витримку, емоційну рівновагу.
Обладнання: пласка модель хатки, лялька, дрібні іграшки (різні тваринки) відповідно до кількості дітей, 4 іграшкові відерця різного кольору, «озеро» з паперу чи тканини, 4 дуги, імітація полум’я з червоно паперу (тканини), у кожної дитини серветка з тканини.
|
П,Ф
|
С-М
|
І прогулянка
|
1.Спостереження за працею кухаря
|
Закріпити правила безпеки під час поводження з вогнем. Розвивати психічні та пізнавальні процеси.
|
П,С-М
|
2.Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою»
|
Опрацювання елементарних навичок первинного гасіння вогню. Розвивати мислення, увагу, спостережливість.
|
П,К
|
3.Ігрова діяльність:
дидактична гра «Добери риму»
рухлива гра «Дожени мене»
дидактична гра «Вогонь у мишачій хатині»
рухлива гра «Передай м’яч»
|
Продовжувати вчити дітей добирати риму (Вогонь малий водою…залий; Щоб не виникло пожежі-з вогнем будьте… обережні). Розвивати пам'ять, мислення. [14]
Учити бігати по прямій. Виховувати вміння швидко орієнтуватися та рухатись, не заважаючи один одному.
Закріпити правила поведінки під час пожежі. [3]
Учити дітей передавати м’яч один одному обома руками. Виховувати увагу, вчити орієнтуватися в напрямі руху.
|
Ф,П,М
|
4.Обмін думками, бесіди за плакатом «Сірники»
|
Розглянути сірникову коробку і сірник. Розповісти про користь від вогню і небезпеку, яку він таїть у собі. Вчити не брати сірники, не гратися з ними. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, логічне мислення.
|
М,П
|
5.Пантоміма «Я побачив вогонь»
|
Створювати умови для психологічного розвантаження дитини.
|
Е-Ц
|
ІІ половина дня
|
Вид діяльності: Перегляд діафільму або мультфільму
Тема: Кицин дім
Мета: Познайомити дітей з небезпекою від вогню та з первинними засобами пожежогасіння. Вчити дітей робити висновки. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати шанобливе ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: діафільм або мультфільм, діапроектор або ноутбук, ілюстрована дитяча книга С.Маршака «Кицин дім».
|
П,М,
Е-Ц
|
ІІ прогулянка
|
1.Ознайомлення з народною творчістю. Вивчення прислів’їв та приказок
|
Познайомити дітей з прислів’ями та приказками: «Сірниками грався-біди набрався», «Від маленького сірника-велике горе», «З малої іскри-великий вогонь». Розвивати мислення, пам'ять, мовлення. [14]
|
М,П
|
2. Ігрова діяльність:
дидактична гра «У якої мурашки загорілася хатина?»
рухлива гра «Через струмок»
рухлива гра «Діти в лісі» (повт.)
|
Закріпити правила поведінки під час пожежі. Розвивати дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, мовлення. [3]
Учити ходити по зменшеній опорі. Розвивати почуття рівноваги та спритність.
Удосконалювати навички ходьби та бігу. Виховувати увагу та розвивати спритність.
|
Ф,П,М
|
3.Сюжетно-рольова гра «Погасимо кицин дім!»
|
Набуття необхідних навичок у хвилину загоряння. Розвивати творчу ініціативу. Виховувати взаємодопомогу, колективізм.
|
С-М,К
|
4.Обмін думками, бесіди за плакатом «Дітям про вогонь»
|
Закріплення набутих теоретичних знань. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, логічне мислення,пам'ять, увагу.
|
М,П
|
5.Вивчення правил «Будь обережним!»
|
Активізувати мовлення. Розвивати пам'ять, мислення, спостережливість.
|
М, П
|