ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ?


Скачати 81.85 Kb.
Назва ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ?
Дата 05.11.2013
Розмір 81.85 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Фізика > Вопрос

Іванова Олена Геннадіївна,

викладач історії

ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»,

спеціаліст вищої категорії, викладач-методист


Тема. ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ?

Мета: ознайомити учнів із поняттям ,,надзвичайні ситуації”, з правилами безпеки під час пожежі, розвивати увагу, мислення, вчити аналізувати, робити висновки, виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я та здоров’я навколишніх людей.

Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, схеми, пам’ятки правил безпеки, відеоматеріали.

Тип виховної години: година спілкування.

Вид виховної години: «круглий стіл» - зустріч з інспектором МЧС України по м.Козятин.

Хід виховної години

І. Організація груп училища. Привітання.

ІІ. Основна частина виховної години.

Оголошення теми і мети виховної години.

Викладач. У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха, пожежі, повені, радіаційне забруднення, терористичний акт, військові конфлікти тощо. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями. Сьогодні ми розглянемо з вами один з найпоширеніших видів, що увійшов до списку надзвичайних ситуацій.

Сірники – добро і зло,

Знає місто і село.

Слід порадитись з батьками,

Що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити,

Можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі,

Можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки,

А навіщо сірники?

Якщо загорівся дім

Подзвони ти ,,101”.

І з вогнем ти не шуткуй,

Потерпілих всіх рятуй.

Їхні опіки не три,

Краще викличи ,,103”.

І не треба гріти чай –

Телевізор виключай.

Відключи ти всю мережу

І тоді гаси пожежу!

Викладач. Отже, тема нашої виховної години: «Вогонь: друг чи ворог?» Сьогодні, ми обов’язково розберемося в цьому, на перший погляд, простому запитанні. А допоможе нам інспектор служби державного пожежного нагляду СДПЧ – 11 м.Козятин, лейтенант служби цивільного захисту Фещуку О.П.

Викладач. Вогонь для людини став надійним товаришем і помічником, важко уявити собі життя людей без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися, коли холодно. На заводах та інших підприємствах вогонь використовують, щоб виплавляти метал, виготовляти посуд, пекти хліб. Автомобіль не зрушить із місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь.

Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем, газовими і електроприладами є пожежі. Вони знищують будинки і заводи, хлібні поля і ліси. Під час пожеж гинуть люди.

Викладач. Щорічно в світі трапляється близько 5 млн. пожеж. Кожну годину у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина.

Щоб запобігти пожежам, треба знати, від чого вони виникають.

Інспектор МЧСУ ………..

Основними причинами пожеж стають:

  • Несправність або неправильна експлуатація електроустаткування, газових плит, електропобутових приладів.

  • Вмикання до однієї розетки кількох побутових приладів.

  • Розігрівання лаків і фарб на відкритому вогні.

  • Сушіння речей над газовою плитою.

  • Користування саморобними електрогірляндами для ялинки, запалювання хлопавок і бенгальських вогнів поблизу хвої, використання легкозаймистих маскарадних костюмів із паперу та вати.

  • Несправна або залишена без нагляду побутова електротехніка.

  • Необережне поводження з вогнем ( відкритий вогонь, куріння в ліжку, ігри дітей з вогнем тощо).

  • Удари блискавок.

  • Несправність електропроводки.

  • Захаращеність горищ, підсобних приміщень, сходових майданчиків і сходів.

  • Зберігання на балконах , у гаражах пально – мастильних матеріалів і легкозаймистих речовин.

Учень. Як правильно загасити пожежу?

Інспектор МЧСУ. Гасіння пожежі на початковій стадії загоряння.

Перша стадія загоряння триває понад 15 хвилин.

У першій стадії пожежу можна загасити власними силами. Дії залежать від того, що загорілося: звичайна річ, електроприлад чи легкозаймиста рідина.

Якщо пожежа невелика, можна її затоптати, залити водою, засипати піском чи накрити пожежним покривалом, замість якого можна використати килим, ковдру, пальто. Але не використовувати те, що виготовлено зі синтетичних матеріалів.

Найчастіше пожежі гасять водою. Для цього найкраще підходить звичайне або пожежне відро, яке заповнюється на дві третини.

Учень. А як гасити пожежу, яка виникла внаслідок замикання електроприладу?

Інспектор МЧСУ. Електроприлад необхідно спочатку від’єднати від напруги або вимкнути електрику на щитку. Якщо прилад продовжує горіти, накрити його пожежним покривалом.

Не можна гасити електроприлад, який знаходиться під напругою. Це призводить до ураження електричним струмом.

Учениця. Чи можна самотужки погасити легкозаймисті рідини?

Інспектор МЧСУ. Легкозаймисті рідини можна загасити, засипавши землею, піском, у крайньому разі навіть пральним порошком. Спочатку треба засипати краї, а потім – середину.

Легкозаймисті рідини нівякому разі не можна заливати водою, бо вони легші за неї. І якщо на рідину вилити воду, вона спливе на поверхню і продовжуватиме горіти, поширившись по всій поверхні.

Учень. Як себе треба поводити під час пожежі, якщо вона трапилася вдома або в гуртожитку?

Інспектор МЧСУ. У будь – якій ситуації перш за все подзвоніть «101».

Якщо пожежа спалахнула в будинку, у квартирі, в гуртожитку потрібно:

  • якщо можете вийти з будинку (квартири, кімнати гуртожитку) через двері – рятуйтеся самі, допоможіть іншим людям;

  • якщо вихід перекрито вогнем, але ви живете не вище другого поверху або поряд є дерево чи пожежна драбина, вибирайтеся з квартири через вікно або балкон;

  • якщо неможливо вибратись з будинку (квартири тощо), необхідно зачинитися у кімнаті з виходом на балкон або з вікном ( під час пожежі не можна ховатись в глухій кімнаті: туалеті, ванній, коморі);

  • захищайте органи дихання і заткніть щілини під дверима (краще вологими ганчірками);

  • подавайте сигнали рятувальникам.

Якщо пожежа спалахнула в коридорі:

  • перш ніж визирнути в коридор, треба торкнутися тильною стороною долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча, не відчиняйте, там пожежа;

  • якщо ручка дверей холодна, визирніть в коридор. Якщо там вогонь або багато диму, зачиніть двері;

  • якщо диму небагато, але він йде знизу, це означає, що пожежа на нижніх поверхах. Не спускайтеся вниз, зайдіть в квартиру;

  • якщо неможливо залишити квартиру, подзвоніть «101», щоб повідомити про себе. Зачиніться в кімнаті з виходом на балкон або вікном. Захищайте органи дихання і заткніть щілини під дверима (краще вологими ганчірками). Подавай сигнали рятувальникам;

  • якщо пожежа на верхньому поверсі, спускайтеся вниз сходами, попередньо захистивши органи дихання. Не користуйтеся ліфтом.

Інспектор МЧСУ.

Учні запам’ятайте Загальні правила евакуації в разі виникнення пожежі.

  1. Дітей молодшого віку і хворих евакуюють у першу чергу.

  2. Евакуацію розпочинають із найближчих до місця виникнення пожежі приміщень і поверхів вище пожежі.

  3. Евакуюватися необхідно незадимленими сходами і коридорами.

  4. Якщо спалахнув одяг, волосся, ні в якому разі не можна бігти. Необхідно спробувати збити полум’я якоюсь великою річчю або катаючись по землі, можна накрити палаючий одяг щільною тканиною.

  5. Пробиратися до виходу через задимлене приміщення треба обережно, поповзом. Йти всім разом, орієнтуючись за стінами, органи дихання захищати мокрою тканиною.

  6. Якщо коридори та сходи задимлені й залишити приміщення немає можливості, слід вийти на балкон або залишитися у приміщенні, де немає пожежі, зачинити за собою двері, позатуляти щілини та покликати на допомогу.

  7. Підтримуйте в собі та інших цілковите самовладання.

ІІІ. Заключна частина.

Викладач. Учні, відгадайте загадку.

«Спішить, сурмить:

- Дорогу дай! –

Моргає синім оком.

Приїде вчасно – і біда

Людей обійде боком.» (Пожежна машина)

Викладач. Давайте зараз проведемо невеличку вікторину, а ваші відповіді прокоментує наш гість.

  • Якого кольору пожежна машина? (Червоного).

  • Як ви гадаєте, чому вона червоного кольору? (Щоб її швидко помітили водії інших машин на вулиці і дали їй дорогу).

  • Як водій пожежної машини попереджує водіїв інших машин про те, що вони поспішають на пожежу? (Водій вмикає світловий маяк синього кольору і звуковий сигнал – сирену).

  • Чому пожежники намагаються якнайшвидше прибути на місце пожежі? (Вони поспішають загасити вогонь, врятувати людей та їхнє майно).

  • Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона має обладнання для гасіння пожеж, високу драбину, рукави, резервуар із водою).

  • Для чого потрібна драбина? (Якщо пожежа виникла на верхньому поверсі висотного будинку, пожежники швидко піднімаються по ній до місця пожежі).

  • Для чого потрібні рукави? (Їх прикріплюють до насоса пожежної машини і по них подається вода для гасіння вогню).

ІV. Підбиття підсумків.

Викладач. Наша виховна година спілкування закінчується. То ж хто насправді вогонь: друг чи ворог?

Отже, вогонь для людини – це друг, помічник, з яким не можна жартувати, бо саме він може стати ворогом, лихом, горем. Тому, друзі, запам’ятайте найпростіші правила і вмійте ними скористатися при необхідності.

Головне - оцініть рівень небезпеки, а далі:

  1. якщо ситуація загрожує вашому життю, часу на роздуми немає, дійте негайно;

  2. якщо загрози немає, спочатку заспокойтеся;

  3. якщо самі впораєтеся, миттєво складіть простий план дій і виконуйте його, орієнтуючись на нього;

  4. якщо вам потрібна допомога, зверніться до рятувальних служб за номером «101», при неохідності за «103», до родичів, сусідів, випадкових перехожих;

  5. якщо допомога не надходить, не втрачайте надії, ситуація може змінитися на краще наступної миті.

Лиха друзі стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,

Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,

А тепер у добрий час, любі друзі, діти!














Схожі:

Бесіда Вогонь друг і ворог
Мета: визначити роль вогню у забезпеченні виживання та розвитку людства. Вогонь як символ. Сучасні напрямки використання теплової...
ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ
Мета: поглибити і закріпити уявлення дітей про користь і шкоду від вогню, сприяти формуванню навичок правильного, обережного поводження...
“ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “
МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати...
Урок суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти»
Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг)
Вогонь добрий і вогонь злий
Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу
 книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф. 
Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати...
Урок цивільної оборони в 3 класі Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий
Мета: ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати...
Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета
Мета. Розкрити значення навчання та просвіти в житті людини, донести важливість навчання протягом усього життя; розвивати пізнавальні...
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих...
Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом
«Людина хазяїн чи друг природи? » за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Тема: «Людина хазяїн чи друг природи?» за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка