|
Скачати 52.16 Kb.
|
Методична розробка конкурсу на краще читання віршів за творчістю Т.Г. Шевченка Вогонь Шевченкових поезій Мета: Розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка; розвивати навички читання віршів напам’ять; виховувати інтерес і повагу до рідної мови, любов і глибоку шану до славного сина України – Великого Кобзаря. Обладнання: Портрет Шевченка, рушники, виставка творів Кобзаря і про Т. Шевченка, фотографії, репродукції картин Шевченка, презентація «Вогонь Шевченкових поезій» Звучить мелодія «Думи мої, думи мої…»Слайд 1. «Вогонь Шевченкових поезій» Слово вчителя. У мене в руках Шевченків «Кобзар». Дивишся на нього, і мимоволі спадає на думку, яке довговічне і прекрасне його життя. Цю безсмертну книгу читали ще сучасники Тараса Григоровича, далі їх діти, внуки і правнуки, тобто наші прадіди і батьки, сьогодні в «Кобзар» вчитуємося ми. Ведучий. Магія Шевченкового слова незбагненна. І сьогодні ми зануримося у глибинний світ його поезій. Давайте пригадаємо сторінки з життя поета.Т. Г. Шевченко народився 9 березня 1814 р. в селі Моринцях на Київщині Слайд 2 «Хата батьків Шевченка» Ведуча.В похилій хаті край села Над ставом чистим і прозорим Життя Тарасику дала Кріпачка-мати, вбита горем. Нещасна мати сповила Його малого й зажурилась, і цілу ніченьку вона За сина-кріпака молилась… Звучить вірш… Слайд 3 «Смерть матері Шевченка» Слайд 4. «Батько Шевченка» Ведучий. Вірш «Якби ви знали паничі» читала … Ведуча. Вірш «Сестрі» читає …Ведуча. Рано втративши матір, а потім батька, він з дитинства зазнав багато горя, відчув на собі весь тягар кріпацтва. Деякий час Шевченко був у навчанні в дяка-вчителя на становищі школяра-попихача. Вже у ті роки в нього виявляється великий потяг до малювання. Після невдалих спроб знайти собі в сусідніх селах учителя малювання Шевченко повертається до свого села і стає наймитом у попа.Слайд 5. «Дитячі та юнацькі роки» Ведучий. Вірш «Думка» («Тяжко, важко в світі жити…» ) читає …Ведуча.Коли Шевченкові йшов 15 рік, його взяли за слугу-козачка до молодого пана Енгельгардта. Разом із паном Шевченко їде до Києва, а потім живе у Вільно і в 1831 р. приїжджає до Петербурга. Випадково знайомиться з художником Іваном Сошенком, а через нього – з відомими художниками й письменниками: Карлом Брюлловим, В. Жуковським, О.Венеціановим, Є. Гребінкою та ін. К. Брюллов малює портрет поета В. Жуковського, цей портрет було розіграно в лотерею і за виручені гроші 2500 крб. асигнаціями 22 квітня Шевченка викуплено у папа Енгельгардта. Молодий художник стає вільним слухачем Академії мистецтв, одним із улюблених учнів і товаришів К. Брюллова. Нарешті посміхнулася доля майбутньому поету. Однак, незважаючи на радісні події в петербурзький період життя, думи поета про Україну стають «сумними рядами». Слайд 6. «Початок малярської та творчої діяльності» Слайд 7. «Портрет Жуковського. Вручення відпускної» Ведучий. «І мертвим, і живим…» уривок із «Посланія» читає … Ведуча. Уривок із поеми «Наймичка» читає …Ведучий. «Русалка» читає …Слайд 8. «Відпускна. Видання «Кобзаря» 1840» Ведучий.Перша збірка Шевченка – «Кобзар» з’явилася друком майже день у день другої роковини його викупу з кріпацтва у 1840 р. Розійшовся «Кобзар» швидко. Ця невеличка книжечка з 8-ми творів молодого поета поставила Шевченка на перше місце в українській літературі. Ведуча. Вірш «Думка» («Вітре буйний…») читає …Ведучий. Вірш «Вітер з гаєм розмовляє» читає …Ведуча.Роки 1843-1847 – найплідніші в творчості Шевченка. Поїздки в Україну, перебування на Батьківщині в колі рідних і земляків, створення альбому «Живописна Україна». Злет поетичної творчості. Участь у засіданнях Кирило-Мефодіївського товариства. Враження від почутого, побаченого лягали незабутніми рядками в поезіях. До речі, є припущення, що саме в цей період у 1846 р. Тарас Григорович побував у Берестечку. Мабуть, саме тут народилися в душі поета рядки. Ведуча. Вірш «Ой чого ти почорніло…» читав …Ведучий.Тарас бачив раєм свою Україну, коли уявляв її без панського свавілля й чужоземного ярма. Але такою вона мала бути лише тоді, коли її діти стануть на захист своєї матері-Вітчизни. Тому так боліло йому безпам’ятство і рабська покірність його сучасників – безмовних нащадків славних захисників-героїв, які проливали кров за рідну землю.Ведуча. Уривок з поеми «Гайдамаки» читає….Ведуча. Було багато задумів і планів у митця, але їм не судилося здійснитися.5 квітня 1847 р. – нова неволя. Його заарештували. Царський вирок – десять років солдатчини і заслання без права писати і малювати: « О думи мої! О славо злая! За тебе марно я в чужому краю. Караюсь, мучусь ... але не каюсь...» – писав поет. Час і неволя забрали у нього здоров’я, але не виснажили таланту… Ведучий. «Утоплена» читає …Ведуча. «У тієї Катерини» читає …Ведуча. «Нащо мені чорні брови…» читає …Ведуча. Повернувшись в Україну у 1857 році, Тарас Григорович продовжує працювати. Готує до видання нового «Кобзаря». Ця книга була значно повнішою за попередні. Зазнавши цензурних поневірянь, «Кобзар» вийшов друком у 1860 р. Слайд 9. «Друзі біля хворого Шевченка » Ведучий. 9 березня 1861 р. друзі прийшли привітати хворого Тараса Григоровича з сорок сьомою річницею від дня народження, а 10 березня Великого Кобзаря не стало. Слайд 10. «Автограф «Заповіту» Ведучий. «Заповіт» читав … Слайд 11. «Могила та музей Шевченка» Ведуча. Творчість Шевченка – це книга буття українців, своєрідна візитна картка українського народу. Нас просто не існує без Шевченка. «Шевченко – це Україна, Україна – це Шевченко». Щаслива мати, порадивши сина. Щасливий син, прославивши її. На світі є Шевченко й Україна – То батько й мати, дорогі мої. Пашисті дні і ночі солов’їні, По небу сонця щирозлотий літ. І скільки літ судилось Україні – Тарасові судилось стільки літ. Слово вчителя. Шевченко наш, Він для усіх століть. Він – як Ісус Христос для України. Візьміть його вогню, хоч крихітку візьміть, І вас вже не поставлять на коліна! Нехай почуте сьогодні одному пом’якшить серце, іншому – просвітлить розум, несіть у своєму серці той великий заряд духовності і краси, який ми черпаємо з творчості Великого Кобзаря. |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА С. О. Каганець МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА. для проведення практичних занять по фізичній підготовці |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Навчально-методична розробка для студентів спеціальності “Переклад” (укладачі: Лазаренко Л. М., Богатирьова О.Є. Маріуполь: ПДТУ,... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Навчально-методична розробка для студентів спеціальності “Переклад” (укладач: Богатирьова О.Є. Маріуполь: ПДТУ,2004- с. ) |
Заходу Методична розробка підготовлена Поваляєвою Аллою Анатоліївною, вчителем методистом Тульчинської ЗШ І – ІІІ ступенів№1 |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТЕМА №18 Надягання, зняття і укладення ізолюючого протигазу. Проведення бойової та інщих перевірок |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Тема №3: Пристрій зборочних одиниць та принцип їх дії, розрахунок повітря при роботі в АСП-2 |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Мета: навчальна закріпити знання, отримані на попередньому уроці; сформувати комунікативні навички, уміння працювати в команді |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТЕМА 21 Організація роботи ГДЗС в ізолюючих протигазах при високих i низьких температурах. Заняття в АСП-2 в ТДК |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТЕМА : 19. Правила і прийоми роботи в протигазах на чистому повітрі та в задимленому приміщені. Розрахунок повітря. Відпрацювання... |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТЕМА : 18. Правила і прийоми роботи в протигазах на чистому повітрі та в задимленому приміщені. Розрахунок повітря. Відпрацювання... |