Урок цивільної оборони в 3 класі
Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий.
Мета:ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати навички правильного,обережного користування електро-,газообладнанням;розвивати спостережливість,сміливість,винахідливість.
Обладнання:малюнки дітей,плакати «Причини виникнення пожежі»,набор небезпечних предметів,предмети першої допомоги.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
II.Повідомлення теми уроку.
-Ви,звичайно,знаєте,що таке вогонь.Де можна з ним зустрітися,побачити?(біля вогнища,в грубці,на газовій плиті,в ракеті чи літаку,на свічці,запальничці і т.п.)
Вогонь завжди потрібний людям.Сила вогню дуже велика:її використовують для запуску ракет,космічних супутників,у доменних печах-для виплавки металу;в теплоелектростанціях-для одержання струму;у побуті-для тепла і приготування їжі тощо.
Але вогонь буває злим і страшним:він може спричинити пожежу,що призводить до значних матеріальних збитків і навіть до загибелі людей.
-Сьогодні на уроці ми познайомимось з тими небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути.Відправляємось в мандрівку по станціях.
III.Актуалізація опорних знань.
1.Станція «Історична».
-З давніх давен пожежі були страшним лихом.Іноді від маленької свічки згоряли цілі міста,тому що будинки в них були дерев’яними.Велика пожежа в Москві виникла в 1493 році від свічки у церкві,а в 1737 році-від свічки у будинку.І зараз більша кількість пожеж відбувається в жилих будинках.Це пояснюється незнанням та невиконанням правил пожежної безпеки.А про ці правила ми зараз дізнаємось.Подивіться таку п’єсу (п’єса «Пан Вогник та Відьма Пожежа».)
-Діти,а ви знаєте,як треба поводитися у таких ситуаціях?Як вберегтися від пожежі?(відповіді дітей)
3.Станція «Поетична».
-Я вважаю,що діти багато знають по цій темі.А що не знають,взнають сьогодні.Продовжимо бесіду про те,що є причиною пожежі на станції «Поетичній» (діти читають вірші,показують малюнки).
1 учень Погляньте,малята,на цей сірничок:
Червона голівка,жовтенький бочок.
На вигляд-звичайний:тонкий і малий.
Буває він добрий,буває і злий.
Він може зігріти,зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити.
Майно,і будинок,і все спопелити.
Малята,ви будьте з вогнем обережні
І вивчіть всі правила протипожежні!
2 учень Як лагідно сонце сія в високості!
Лисичка до лева зібралась у гості.
Вона біля шафи крутилася радо:
Свої розглядала багаті наряди.
Ось вибрала сукню найкращу для себе:
-Хороша,та тільки погладити треба…-
Ввімкнула утюг,а як гладити стала,
Сусідка-сорока якраз завітала.
Про се і про те,бач,сорока тріщить.
Лисичка все слуха,а сукня-горить.
-Ой,що я накоїла!Як мені гірко!
На сукні новенькій з’явилася дірка…
Лисичка-сестричка!Ти друзів стрічай,
Але при розмовах-утюг вимикай.
3 учень Знайшли сірники пустотливі білчата
І вогнище стали в дуплі розкладати.
Трухляве дупло спалахнуло умить,
І дуб загорівся,і ліс вже горить.
Та добре,що близько знайшлися тоді
Пожежники смілі,бобри молоді.
Всі дружно вони за роботу взялися,
Пожежу мерщій погасили у лісі.
Врятовані вчасно малі білченята,
Та в них ні горіхів,ні теплої хати…
А білка навчає своїх малюків,
Щоб брати не сміли вони сірників.
4 учень Ялинка в убранні!Та радісні діти
Схотіли бенгальські вогні запалити.
І тільки вогні запалила зайчиха,
Як скоїлось в хаті небачене лихо:
Горять на ялинці прикраси і вата,
Тріщать гілочки і вищать зайченята.
І доки в пожежну зайчихи дзвонила,
Дотла новорічна ялинка згоріла.
Тож треба усім пам’ятати завжди:
Призводять бенгальські вогні до біди!
Малята,ви будьте з вогнем обережні
І вивчіть всі правила протипожежні!
-В мене є кошик в якому лежать різні речі,вони небезпечні.
Поясніть,чому вони небезпечні?(свічка,запальничка,сірники,бенгальські вогні,газовий балон,вата,м’яка іграшка).
4.Станція «Пізнавальна».
а)Гра «Що вірно,а що ні?» (відповіді дітей за малюнками)
б)Казка «Наталочка і пожежа» (творчі роботи дітей)
в)Гра «Зателефонуй до пожежної частини».
-Виберіть: 101,102,103,104,109.
5.Станція «Ділова-ігрова»
1.Правильно подзвони за телефоном 101.
2.Допоможи друзям вийти з пожежі.
3.Допоможи при опіках.
4.Вікторина:
-Чому пожежна машина червоного кольору?
-Для чого у машині потрібна драбина,шланг?
-Коли треба звільнити дорогу для пожежної машини?
-Чому неможна телефонувати 101 без потреби?
4.Гра «Заповни протипожежний щит».
До пори вишу,до пори мовчу.
А вогонь зачую-і сичу,й лютую!
(Вогнегасник)
Я всюди рвуся напролом,
То й називаюсь просто-…
(Лом)
Хвіст дерев’яний,залізний рот,
Скрізь вистачає мені турбот.
(Сокира)
Грушка та ще грушка:вушко та ще й дужка
Порожнє-бринчить,а повне мовчить.
(Відро)
-Професія-рятувати людей,боротися з вогнем-тяжка,небезпечна.Люди ці-сміливі,відважні.У них в серці горить добра іскра.Як ми називаємо цих людей?(відповіді дітей)
6.Станція «Інформаційна».
Пожежник-працівник пожежної охорони.
2011 рік(статистичні данні)
Україна-
Донецька область-
Загинуло-
Врятовано-
Збиток-
Прислів’я про вогонь(пояснити його)
Вогонь-біда і вода-біда,а без вогню і без води ще більше біди.
7.Підсумок.
-Ось і закінчився наш урок.А ці книжки,оповідання про пожежі ви зможете знайти на станції «Бібліотечній» та в бібліотеці нашої школи.
|