| Урок цивільної оборони в 3 класі 
 Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий.
 
 Мета:ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати навички правильного,обережного користування електро-,газообладнанням;розвивати спостережливість,сміливість,винахідливість.
 
 Обладнання:малюнки дітей,плакати «Причини виникнення пожежі»,набор небезпечних предметів,предмети першої допомоги.
 
 Хід уроку
 
 I.Організаційний момент.
 
 II.Повідомлення теми уроку.
 
 -Ви,звичайно,знаєте,що таке вогонь.Де можна з ним зустрітися,побачити?(біля вогнища,в грубці,на газовій плиті,в ракеті чи літаку,на свічці,запальничці і т.п.)
 
 Вогонь завжди потрібний людям.Сила вогню дуже велика:її використовують для запуску ракет,космічних супутників,у доменних печах-для виплавки металу;в теплоелектростанціях-для одержання струму;у побуті-для тепла і приготування їжі тощо.
 
 Але вогонь буває злим і страшним:він може спричинити пожежу,що призводить до значних матеріальних збитків і навіть до загибелі людей.
 
 -Сьогодні на уроці ми познайомимось з тими небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути.Відправляємось в мандрівку по станціях.
 
 III.Актуалізація опорних знань.
 
 1.Станція «Історична».
 
 -З давніх давен пожежі були страшним лихом.Іноді від маленької свічки згоряли цілі міста,тому що будинки в них були дерев’яними.Велика пожежа в Москві виникла в 1493 році від свічки у церкві,а в 1737 році-від свічки у будинку.І зараз більша кількість пожеж відбувається в жилих будинках.Це пояснюється незнанням та невиконанням правил пожежної безпеки.А про ці правила ми зараз дізнаємось.Подивіться таку п’єсу (п’єса «Пан Вогник та Відьма Пожежа».)
 
 -Діти,а ви знаєте,як треба поводитися у таких ситуаціях?Як вберегтися від пожежі?(відповіді дітей)
 
 3.Станція «Поетична».
 
 -Я вважаю,що діти багато знають по цій темі.А що не знають,взнають сьогодні.Продовжимо бесіду про те,що є причиною пожежі на станції «Поетичній» (діти читають вірші,показують малюнки).
 
 1 учень Погляньте,малята,на цей сірничок:
 
 Червона голівка,жовтенький бочок.
 
 На вигляд-звичайний:тонкий і малий.
 
 Буває він добрий,буває і злий.
 
 Він може зігріти,зварити обід.
 
 Він плавить метал і розтоплює лід.
 
 А може і ліс велетенський спалити.
 
 Майно,і будинок,і все спопелити.
 
 Малята,ви будьте з вогнем обережні
 
 І вивчіть всі правила протипожежні!
 
 2 учень Як лагідно сонце сія в високості!
 
 Лисичка до лева зібралась у гості.
 
 Вона біля шафи крутилася радо:
 
 Свої розглядала багаті наряди.
 
 Ось вибрала сукню найкращу для себе:
 
 -Хороша,та тільки погладити треба…-
 
 Ввімкнула утюг,а як гладити стала,
 
 Сусідка-сорока якраз завітала.
 
 Про се і про те,бач,сорока тріщить.
 
 Лисичка все слуха,а сукня-горить.
 
 -Ой,що я накоїла!Як мені гірко!
 
 На сукні новенькій з’явилася дірка…
 
 Лисичка-сестричка!Ти друзів стрічай,
 
 Але при розмовах-утюг вимикай.
 
 3 учень Знайшли сірники пустотливі білчата
 
 І вогнище стали в дуплі розкладати.
 
 Трухляве дупло спалахнуло умить,
 
 І дуб загорівся,і ліс вже горить.
 
 Та добре,що близько знайшлися тоді
 
 Пожежники смілі,бобри молоді.
 
 Всі дружно вони за роботу взялися,
 
 Пожежу мерщій погасили у лісі.
 
 Врятовані вчасно малі білченята,
 
 Та в них ні горіхів,ні теплої хати…
 
 А білка навчає своїх малюків,
 
 Щоб брати не сміли вони сірників.
 
 4 учень Ялинка в убранні!Та радісні діти
 
 Схотіли бенгальські вогні запалити.
 
 І тільки вогні запалила зайчиха,
 
 Як скоїлось в хаті небачене лихо:
 
 Горять на ялинці прикраси і вата,
 
 Тріщать гілочки і вищать зайченята.
 
 І доки в пожежну зайчихи дзвонила,
 
 Дотла новорічна ялинка згоріла.
 
 Тож треба усім пам’ятати завжди:
 
 Призводять бенгальські вогні до біди!
 
 Малята,ви будьте з вогнем обережні
 
 І вивчіть всі правила протипожежні!
 
 -В мене є кошик в якому лежать різні речі,вони небезпечні.
 
 Поясніть,чому вони небезпечні?(свічка,запальничка,сірники,бенгальські вогні,газовий балон,вата,м’яка іграшка).
 
 4.Станція «Пізнавальна».
 
 а)Гра «Що вірно,а що ні?» (відповіді дітей за малюнками)
 
 б)Казка «Наталочка і пожежа» (творчі роботи дітей)
 
 в)Гра «Зателефонуй до пожежної частини».
 
 -Виберіть: 101,102,103,104,109.
 
 5.Станція «Ділова-ігрова»
 
 1.Правильно подзвони за телефоном 101.
 
 2.Допоможи друзям вийти з пожежі.
 
 3.Допоможи при опіках.
 
 4.Вікторина:
 
 -Чому пожежна машина червоного кольору?
 
 -Для чого у машині потрібна драбина,шланг?
 
 -Коли треба звільнити дорогу для пожежної машини?
 
 -Чому неможна телефонувати 101 без потреби?
 
 4.Гра «Заповни протипожежний щит».
 
 До пори вишу,до пори мовчу.
 
 А вогонь зачую-і сичу,й лютую!
 
 (Вогнегасник)
 
 Я всюди рвуся напролом,
 
 То й називаюсь просто-…
 
 (Лом)
 
 Хвіст дерев’яний,залізний рот,
 
 Скрізь вистачає мені турбот.
 
 (Сокира)
 
 Грушка та ще грушка:вушко та ще й дужка
 
 Порожнє-бринчить,а повне мовчить.
 
 (Відро)
 
 -Професія-рятувати людей,боротися з вогнем-тяжка,небезпечна.Люди ці-сміливі,відважні.У них в серці горить добра іскра.Як ми називаємо цих людей?(відповіді дітей)
 
 6.Станція «Інформаційна».
 
 Пожежник-працівник пожежної охорони.
 
 2011 рік(статистичні данні)
 
 Україна-
 
 Донецька область-
 
 Загинуло-
 
 Врятовано-
 
 Збиток-
 
 Прислів’я про вогонь(пояснити його)
 
 Вогонь-біда і вода-біда,а без вогню і без води ще більше біди.
 
 7.Підсумок.
 
 -Ось і закінчився наш урок.А ці книжки,оповідання про пожежі ви зможете знайти на станції «Бібліотечній» та в бібліотеці нашої школи.
 |