Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета


Скачати 77.03 Kb.
НазваТема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета
Дата15.12.2013
Розмір77.03 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити.

Мета. 1. Розкрити значення навчання та просвіти в житті людини, донести важливість навчання протягом усього життя; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати повагу до навчання.

Обладнання.

Хід уроку

(На фоні «Шкільного вальсу» лунає вірш.)

1 учень. Засиніло вересневе небо

І збираються лелеки на лугах

У природі осінь – все, як треба.

Полетить у вирій скоро птах.

2 учень. А дітей покликав дзвоник срібно

У країну знань, країну мрій

Дітям всім навчатися потрібно

Школо радна, добре й мудре сій!

3 учень. Дай знання нам – скарб великий в руки,

Щоб сміливо йшли ми в майбуття,

Щоб ніколи не було розлуки

Із знаннями протягом життя.

Вчитель. Вітаю вас, любі діти , з початком нового навчального року! Щойно пролунав для вас перший дзвінок і відчинив двері у світлі просторі класи нашої рідної школи. Ви всі підросли, гарно відпочили влітку, набралися сил для навчання. А мені цікаво, чи знаєте ви що є багатством кожного школяра? (Відповіді дітей).

Для того, щоб відповісти на це питання, вам потрібно розгадати кросворд.




1.

























2.
















3.






















4.






















5.
















6.






















  1. Дерев’яний та довгенький,

хвостик в нього є маленький.

Як у фарби хвіст мочає

все довкола розцвітає. (Пензлик)

  1. У портфелі є хатинка —

ручки там живуть, резинка,

клей, лінійка, кутники́ —

школярів помічники.    (Пенал)

  1. Настрибався зайчик вволю,

білий слід лишав по полю.

Ми за ним спостерігали,

слово «мама» прочитали.         (Крейда)

  1. Дуже я потрібна всім,

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

Хоч сама завжди мовчу. (Книжка)

  1. Ниточки, папір, тканину,

Розділяють на частини. (Ножиці)

  1. Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них —

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр,

Всі називають головною

Одну професію: … (Школяр)
Яке ключове слово ми отримали? (Відповіді дітей).

Вчитель. Так. Головним багатством для кожного учня є знання. Я пропоную вам прочитати з дошки вислів відомого педагога Василя Сухомлинського: «Найбільше багатство, яке набувається в роки дитинства, ранньої юності – це знання».

Головний Закон нашої держави – «Конституція України» в статті 53 проголошує: «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти».

Знання – це і справді головне багатство, великий скарб, який може мати людина. Адже він не загубиться, не згорить, не потоне у воді, не пропаде ніде, він завжди з людиною до самого кінця життя. Народ каже, що це найлегша ноша у житті, бо те що знаєш і те що вмієш за плечима не носити.

А де ж можна здобути міцні знання, які будуть потрібні вам в подальшому дорослому житті для отримання майбутньої професії? Звісно це школа! В ній кожен вчитель, мов Прометей, несе дітям вогонь знань, вогонь просвіти, який буде світити кожному. Вчитель, мов рідна ненька, піклується про своїх учнів, надаючи їм можливість здобувати глибокі знання, вчить їх вчитися усе своє життя. В народі кажуть : «Якщо людини дати одну рибину, вона буде сита один день, якщо дві рибини, вона буде сита два дні, а якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде сита усе життя».

Отже, навчившись вчитися ви будете самостійно підніматися зі сходинки на сходинку довгого шляху пізнання.

Які знання, який досвід повинен отримати учень під час навчання в школі? (Учні розглядають таблицю, пояснюють)

Вчитель. А чи знаєте ви, що навчальний рік не завжди починався 1 вересня?

1 учень. У давні часи навчання в школі починалося взимку, на День Наума - 1 грудня, коли закінчувалися всі польові роботи. Це була найзручніша пора, коли сільські діти мали змогу здобувати освіту. Батьки відводили до школи дітей саме в цей день, бо вважалося, що Пророк Наум наводить на ум.

2 учень. За народними уявленнями, Наум - покровитель розуму і знань. А тому селяни були переконані: якщо на це свято розпочати навчання, то дитина успішно засвоїть знання, набереться розуму.

3 учень. Тяжко давалось в ті давні роки наука дітям. Шкіл було небагато. Вчителями були здебільшого малоосвічені дячки. Як правило, до школи ходити було далеко. Незважаючи ні на що, батьки віддавали дітей в школу, бо знання були у повазі.

Вчитель. Казали: “На Наума посилай дитину до школи”, “У цей день наука в школі на ум піде”, “Пророк Наум поведе на ум”. Щоб дізнатися більше народної мудрості про навчання відкриємо «Скриньку прислів’їв». (Діти дістають із скриньки прислів’я, читають та пояснюють їх значення.)

  1. Хто бажає багато знати, тому мало треба спати.

  2. Не соромно не знати, соромно не вчитися.

  3. Знання – це скарб, а вміння вчитися – це ключ до нього.

  4. Золото добувають із землі, а знання – з книги.

  5. Людина долає перешкоди не силою, а знанням і розумом.

  6. Вищим за інших роблять людину знання і розум.

  7. Мудрим ніхто не народився, а навчився.

  8. Світ освічується сонцем, а людина - знанням.

  9. Вік живи, вік учись.


Вчитель. А зараз я пропоную вам гру. Послухайте вірш і плескайте в долоні, коли почуєте назви учбових приладь. Я перевірю наскільки ви уважні та розумні.

Що візьмеш у клас новий?

Ручку, олівець простий,

Кульки, яблука шматочок,

Брудний носовий платочок,

Зошит новий у клітинку,

Від бабусі мандаринку ,

Ниток аж цілу катушку,

Свою улюблену подушку,

Банку меду, вермишель,

Книжки, пензлик і портфель,

Клей, лінійку і блокнот,

Джем і зошит, що для нот,

Кубіки і пластилін,

Жовтий-жовтий апельсин,

Віник, тряпку і совок,

Чистий носовий платок,

Крейди білої шматочок,

Бутерброд, альбом, свисточок,

Дзеркальце, парфум, розчіску

І заколки для зачіски.

Вчитель. Молодці! Ви гарно впоралися з цим завданням.

Вчитель. Діти, а як ви думаєте, чи варто вчитися після закінчення начиння? (Відповіді дітей).

Вчитель. Давайте прочитаємо казку про двох братів і тоді дамо відповідь на це питання, а також подумаємо, чому знання та вміння названо невичерпним скарбом?

Невичерпний скарб

Жив один надзвичайно умілий, талановитий лікар, його знання i вміння не раз рятували людям життя, повертали сили, красу, радість. По допомогу до славнозвісного цілителя зверталися всі: i бідні, й багаті, навіть королі. Вдячні, вони не шкодували золота та інших дарів, тому лікар був досить заможною людиною.

Мав лікар двох синів. Він намагався передати їм свої знання з медицини, навчити того, що вмів, але старший син мало цікавився медициною, йому більше подобалося витрачати батькові гроші на всілякі розваги. Молодший уважно придивлявся до всього, що робив батько, переймав його досвід i знання.

Коли лікар постарів i помер, сини поділили спадок. Старший узяв собі все золото й коштовності, а молодшому дісталися книги з медицини та різне лікарське приладдя.

Радів старший брат, що молодшому не спало на думку ділити багатство порівну. Адже всі гроші дісталися йому, було за що розважатися! І старший брат вирушив подорожувати.

А молодший тим часом багато працював. До знань, одержаних від батька, додався власний досвід, i скоро слава про молодого талановитого лікаря облетіла весь світ.

Минуло кілька років. Витративши весь батьків спадок, повернувся з мандрів старший брат. Побачивши, що молодший став не тільки відомим і шанованим, а ще й багатим, він зрозумів, що справжнє багатство – це знання і вміння.

Цей скарб – невичерпний!
Вчитель. Чому знання та вміння названо невичерпним скарбом?

Тож чи варто вчитися все своє життя?

(Відповіді дітей).

Вчитель. Я бажаю вам, щоб тема сьогоднішнього уроку стала гаслом вашого життя: «Вогонь навчання, вогонь просвіти, буде в житті вам завжди світити!»

Учень. Знання - це гість,

а розум - це хазяїн,

у добрій спілці треба жити їм.

Хто має розум і багато знає, -

той буде довше сильним і міцним.

А, сила, що без розуму, - недужа,

бо все робити буде навмання.

Тож для творіння, для роботи,

друже виховуй розум і бери знання


Схожі:

Бесіда Вогонь друг і ворог
Мета: визначити роль вогню у забезпеченні виживання та розвитку людства. Вогонь як символ. Сучасні напрямки використання теплової...
Урок цивільної оборони в 3 класі Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий
Мета: ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати...
Вогонь добрий і вогонь злий
Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу
Сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що...
Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні...
ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ?
ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»
«Не погасити пам'яті Вогонь»
Оформлення: зал прибраний квітами та плакатами, присвяченими Дню визволення. Надписи
ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ
Мета: поглибити і закріпити уявлення дітей про користь і шкоду від вогню, сприяти формуванню навичок правильного, обережного поводження...
Він сів, декілька секунд дивився на вогонь, и потім сказав: Я думаю,...
Він сів, декілька секунд дивився на вогонь, и потім сказав: «Я думаю, все це почалося…це почалося с однієї людини, яку звали …просто...
Методична розробка конкурсу
Т. Шевченка, фотографії, репродукції картин Шевченка, презентація «Вогонь Шевченкових поезій»
Вимоги до виховних досягнень учнів
«Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся», «Чистота – запорука здоров’я», «Вогонь буває різним», «Абетка пішохода», «Пригоди маленьких...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка