|
Скачати 140.76 Kb.
|
Тематика контрольних робіт по філософії для студентів заочної форми навчання 1. Філософія, її предмет. 2. Історія філософії як наука і як об'єктивний процес. 3. Виникнення філософії. 4. Становлення античної філософії. 5. Філософія елеатів і Емпедокла. 6. Софістика і філософія Сократа. 7. Філософія Платона. 8. Філософія Демокріта. 9. Філософія Аристотеля. 10. Елінистично-римська філософія. 11. Основні особливості середньовічної філософії. 12. Патристика, її особливості і етапи. 13. Схоластика, її особливості і етапи. 14. Основні особливості філософії Відродження. 15. Гуманізм і антропоцентризм філософії Відродження. 16. Основні особливості європейської філософії ХVII – ХVIII ст.ст. 17. Філософія Ф. Бекона. 18. Філософія Р. Декарта. 19. Філософія Б. Спінози. 20. Філософія Д. Локка. 21. Філософія Р. Лейбніца. 22. Філософія європейської Просвіти. 23. Філософія І. Канта. 24. Філософія Р. Гегеля. 25. Філософія К. Маркса і Ф. Енгельса. 26. Філософія сучасного сцієнтизму. 27. Філософія екзистенціалізму. 28. Філософія фрейдизму. 29. Філософія неотомізму. 30. Філософія і основні проблеми сучасної цивілізації. 31. Буття і небуття, форми буття. 32. Проблеми буття і його атрибутів. 33. Універсальні закони і категорії буття. 34. Проблеми свідомості у філософських системах. 35. Особливості виникнення і біологічні передумови свідомості. 36. Соціальні детермінанти свідомості. 37. Особливості науки як форми суспільної свідомості. 38. Теорія пізнання і її особливості. 39. Буття людини в світі природи. 40. Філософські концепції людини. Людина, індивід, індивідуальність, особа. 41. Специфіка загальнолюдських цінностей. 42. Філософські концепції суспільства. 43. Суспільство як система відносин. 44. Культура і цивілізація. 45. Актуальні проблеми суспільного прогресу. Методичні вказівки з вивчення дисципліни і підготовки контрольних робіт Вивчення навчального матеріалу по такому предмету як «Філософія», припускає не просто механічне запам'ятовування, а вдумливе і осмислене відношення до нього. Рівень розуміння і осмислення предмету виявляється в контрольних роботах, у відповідях на іспиті. Відповідальне і усвідомлене вивчення філософії не тільки допомагає успішно справитися з навчальним матеріалом, але і сприяє розвитку мислення і підвищенню рівня культури. Запропоновані Вам методичні матеріали допоможуть організувати самостійну роботу по вивченню курсу філософії і відповісти на наступні важливі питання: З чого починається вивчення навчального курсу філософії? 1. Обов'язкова присутність на настановній сесії. У лекціях на настановній сесії детально пояснюється, як треба працювати над навчальним матеріалом, висловлюються вимоги до контрольних робіт, до відповідей студентів на іспиті, заліку. Під час настановної сесії студенти безпосередньо спілкуються з викладачем, який може відповісти на всі виникаючі у студентів питання. 2. Обов'язкове вивчення програми з філософії. Це особливо важливо для студентів-заочників, коли вони приступають до самостійної роботи над курсом, що вивчається. Програма створює уявлення про зміст матеріалу, що вивчається, його структурі, тематиці контрольних робіт. Зміст контрольних робіт і відповіді студентів на заліку і іспиті повинні відповідати програмі курсу, що вивчається. 3. Робота над літературою. Вона припускає ознайомлення студентів із списком літератури з предмету, пошук необхідних книг в бібліотеках. При цьому треба пам'ятати, що список запропонованої літератури є зразковим, постійно виходять нові книги. Їх також можна використовувати при вивченні курсу, але при цьому студентам рекомендується проконсультуватися з викладачем, оскільки не всі книги, що поступають в продаж, відповідають рівню навчального курсу філософії. Зазвичай саме наявність відповідної літератури визначає вибір теми контрольної роботи. Крім того, на цей вибір впливає інтерес, що вже сформувався або формувався, до певних філософських або життєвих проблем, які студенти хотіли б осмислити за допомогою курсу, що вивчався. Працюючи з літературою по філософії, потрібно пам'ятати декілька простих правил: Слід звертати основну увагу на головні ідеї навчального матеріалу. Добре якщо студенти записують ці ідеї в зошиті для конспектів. Самою кращою формою таких записів є тези – основні положення якої-небудь проблеми. Необхідно працювати із словниками – філософськими і енциклопедичними. У літературі з філософії зустрічається дуже багато різноманітних термінів, не засвоївши які, важко зрозуміти суть матеріалу, що вивчається. Тому настійно рекомендується засвоювати зміст цих термінів по словнику. Дуже добре, якщо студенти роблять виписки цих термінів в своєму конспекті, виділяючи їх при цьому особливим кольором, підкреслюючи або виносячи їх на поля. Починати вивчення філософської літератури краще всього з підручників. Складніший рівень представляють монографії, статті в журналах і роботи самих філософів, тобто першоджерела, але саме ці роботи представляють найбільшу цінність. Вивчаючи літературу, необхідно звертати увагу на певні проблеми, відображені в учбовій програмі по філософії. Виконуючи всі ці рекомендації, студент повинен пам'ятати, що головне завдання, яке ставиться перед ним при вивченні курсу історії філософії, полягає в тому, щоб опанувати філософською мовою і основами філософського знання. Для цього необхідна копітка, систематична робота над літературою, вироблення навиків конспектування. Як контролювати засвоєння і розуміння навчального матеріалу? Для того, щоб переконатися, наскільки добре засвоєний навчальний матеріал, постарайтеся відповісти на наступні питання: Яка проблема філософії міститься в матеріалі, що вивчається? Які філософські поняття допомагають її визначити і вирішити? Як визначаються ці філософські поняття? Коли, хто і як в історії філософії вирішував подібні проблеми? Яке практичне значення даної філософської проблеми? Чи можете Ви привести приклади, підтверджуючі її практичне значення? Як Ви відноситеся до філософської проблеми, що вивчається, яке її значення для вашої майбутньої професії? Курсу, що з усіх питань вивчається, можна отримати консультацію у викладачів кафедри соціально-гуманітарних дисциплін. Головними формами звітності студентів заочного відділення, як вже наголошувалося, є контрольні роботи, іспит і залік. Як підготувати контрольну роботу з філософії? З курсу філософії готується контрольна робота і терміни її подання визначаються методистами заочного відділення. Терміни слід витримувати, оскільки, якщо контрольна робота оцінюється на «незадовільно», її необхідно переробити до сесії. Студенти, що не представили контрольні роботи, не допускаються до іспиту. Тема контрольної роботи вибирається студентом із запропонованого кафедрою списку. У випадку, якщо студенти добре орієнтуються в проблематиці курсу і мають в своєму розпорядженні відповідну літературу, вони можуть в рамках даної теми визначити вужче питання. Не слід визначати дуже широку тему і вибирати більше трьох питань в ній. Студенти повинні уявляти собі мету даної контрольної роботи, для чого вона пишеться. Обов'язково повинен бути складений план контрольної роботи. Він може бути простим і складним. У роботі необхідні висновки. Добре, якщо у студентів вироблено своє відношення до теми, що вивчається, і вони можуть виразити його в контрольній роботі. Думка може бути будь-яким, але воно повинне бути добре обґрунтоване. У роботі обов'язково повинен бути список використовуваної літератури. Він приводиться відразу після плану або в кінці роботи. Зміст контрольної роботи повинен відповідати плану. Об'єм висловлюваного матеріалу повинен бути розподілений достатньо рівномірно. Наприклад, студент вибирає тему «Філософія епохи Відродження». Вивчається рекомендована по темі література, визначається мета роботи – з'ясування основних проблем філософії епохи Відродження, складається план. Він може складатися з наступних питань: 1. Основні особливості епохи Відродження і їх віддзеркалення у філософії. Гуманізм. Антропоцентризм. 2. Флорентійський платонізм. Марсиліо Фічино. Пико делла Мірандола. 3. Філософія Еразма Роттердамського. АБО: Натурфілософія і природничонаукова думка епохи Відродження. Філософія Реформації. Скептицизм ХVI – ХVII століть. Далі називається література з теми. Добре, якщо, окрім навчальної літератури, використовуються твори самих філософів епохи, що вивчається, тобто першоджерела. При підготовці контрольної роботи слід уникати вельми поширених помилок: 1. Тема не відповідає програмі курсу. Бувають випадки, коли студенти беруть теми з курсів історії культури, релігієзнавства, соціології, політології і т.д., тобто близьких до філософії дисциплін, але все таки теми ці не визначають яких або філософських проблем. 2. Відсутність плану. Воно веде до того, що робота стає безструктурною і зводиться, як правило, до якогось вузького питання. 3. Відсутність списку використовуваної літератури або формально складений список. Це відбувається, як правило, при переписуванні якого-небудь одного джерела. 4. Бездумне цитування окремих авторів. Всі цитати повинні бути обґрунтовані і підтверджені логічними висновками. 5. Недостатній об'єм контрольної роботи. Об'єм контрольної роботи студентів заочного відділення визначається в розмірах учнівського шкільного зошита – мінімум 12 листів. 6. Неузгодженість теми, плану і змісту роботи. Це відбувається в тих випадках, коли студент не може підібрати літературу по темі або сформулювати план відповідно до вибраної літератури. Тематика контрольних робіт з релігієзнавства для студентів заочників
Завдання для виконання контрольної роботи з логіки студентами заочної форми навчання Варіант №1.
Варіант №2.
Колобков не є студентом нашого вузу. Висновок: Варіант №3.
Деякі молоді люди займаються бізнесом. Деякі молоді люди вчаться у вузах Деякі бізнесмени вчаться у вузах Варіант №4.
Варіант №5.
Варіант №6.
Варіант №7.
Жоден студент нашої групи не є депутатом Верховної Ради України Деякі депутати Верховної Ради України – жителі Криму. Деякі студенти нашої групи не є жителями Криму. Варіант №8.
Варіант №9.
Варіант №10.
Варіант №11.
Перший – «Іваненко отримав 3». Другою – «Невірно, що Петренко отримав 3». Третій – «Коваленко не отримав 5». Відомо, що тільки одна з цих відповідей є вірною. Яку ж оцінку отримав кожний із студентів? Відповідь обґрунтуйте. Варіант №12.
Варіант №13.
2 і 3 – парне і непарне число. 2 і 3 – 5 Висновок: Варіант №14.
Варіант №15.
Варіант №16.
Варіант №17.
Варіант №18.
Варіант №19.
Варіант №20.
Варіант №21.
Всі метали тонуть у воді. Пінопласт – не метал Пінопласт не тоне у воді. Варіант №22.
Варіант №23.
Варіант №24.
Варіант №25.
Другий свідок сказав:
Третій свідок:
Четвертий:
Четвертий свідок опинився правий. Хто ж скоїв злочин? Свою відповідь обґрунтуйте. (Р. Петер. Гра з нескінченністю. – М., 1968).
Варіант №26.
Варіант №27.
Варіант №28.
Варіант №29.
Варіант №30.
Деякі студенти живуть в Сімферополі. Сидоров – студент. Висновок. |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ... МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ |
Перелік варіантів контрольних робіт з дисципліни «Менеджмент» для... Як би Ви здійснили на практиці контроль основних робітників виробничого об’єднання? |
10. Питання для контрольних робіт студентів заочної форми навчання Основні виробничі фонди підприємства: поняття, класифікація, види оцінки та показники ефективності використання |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ та завдання контрольних робіт для студентів... Автори: Губачова О. М. – доцент кафедри бухгалтерського обліку і аудиту Полтавського університету споживчої кооперації України, к... |
Методичні вказівки та рекомендації до самостійного виконання контрольної роботи з курсу Методичні рекомендації до самостійного виконання контрольних робіт з курсу «Соціологія». Короткий словник соціологічних термінів... |
Методичні рекомендації по вивченню дисципліни “Основи теорії кіл”... Для її якісного засвоєння в умовах заочної та дистанційної форм навчання необхідно зважити на ряд специфічних моментів, зокрема |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ для студентів денної... Політологія. Методичні рекомендації до вивчення дисципліни для студентів денної та заочної форми навчання усіх спеціальностей [Текст]... |
Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів заочної форми навчання Створення та обробка даних на ПЕОМ: методичні рекомендації до самостійної роботи студентів заочної форми навчання / Укл. В. П. Ярцев... |
ЗАВДАННЯ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ... МЕНЕДЖМЕНТ В ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДІВЕЛЬ: Завдання і методичні рекомендації до виконання контрольної роботи (для студентів 5 курсу заочної... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС з дисципліні "ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБЮНИЦТВА"... Навчально-методичний комплекс з дисципліні "Організація виробництва" для студентів IV курсу заочної форм навчання / Укл., доцент... |