|
Скачати 27.74 Kb.
|
Роль ментальної візуалізації у процесі професійного саморозвитку педагога Волошенко Олена Валентинівна завідувач кафедри педагогіки і психології Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук, доцент Життя схоже на подорож, якщо ви знаєте куди Ви хочете йти, імовірніше за все ви туди і прийдете. Дж.Джексон У процесі професійного саморозвитку педагога можуть бути задіяні різноманітні сфери життєдіяльності особистості, які суттєво змінюються і оновлюються за умови їх візуалізації. Візуалізація життєвого шляху, професійної кар’єри, умов професійної діяльності, сенсів професійної діяльності може здійснюватися шляхом відтворення дійсності у візуальних образах під час групової динаміки (у процесі психодрами, гештальт-терапії, наприклад, «Проектування життєвого шляху» або «Проектування професійної кар’єри педагога»), занять мистецвом (малювання, ліплення, танець), у процесі створення ментальної візуалізації реальних (бажаних) подій. Як відомо, візуалізація – це процес одержання видимого зображення певних предметів, явищ, процесів, які можуть бути недоступні для безпосереднього спостереження [1, 145]. Ментальна візуалізація – це процес цілеспрямованого управління мислеформами із метою формування візуального ряду (до якого можуть входити предмети, явища, процеси), пов’язаного із конкретними життєвими подіями у теперішньому або майбутньому часі. Ментальна візуалізація створюється у процесі розумової діяльності людини і, як правило, взаємопов’язана із її емоційно-вольовою сферою. Використання ментальної візуалізації у системі післядипломної освіти педагогічних працівників дозволяє педагогам уточнити свої життєві і професійні цілі, проаналізувати наскільки співпадає створений ментальний візуальний ряд із реальними бажаннями і потребами. Таким чином, ментальна візуалізація дозволяє педагогам створювати і моделювати своє майбутнє. У результаті уточнюється мета власної професійної діяльності, а завдяки візуальним образам з’являються ясність намірів, перспективні траєкторії професійного саморозвитку у часових та просторових межах. Дослідження, проведена на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників дають підстави стверджувати, що значна частина сучасних педагогів має суттєві труднощі із формулюванням власної мети і особистісних сенсів професійної діяльності. Наприклад, на запитання «Навіщо ви ходите на роботу?» традиційно звучать такі відповіді: «Спілкуватися», «Заробляти гроші». Дуже рідко з’являються відповіді «Дати учням знання», «Мені цікаво», «Для самореалізації». Використання вправ, спрямованих на створення візуальних образів, дозволяє педагогам наповнити власними суб’єктивними сенсами свою професійну діяльність. У багатьох педагогів виникають труднощі під час виконання вправи, пов’язаної із формуванням образу себе і візуалізацією цього образу у майбутньому (наприклад, через 3-5 років). Використання ментальної візуалізації виявилось дуже ефективним на заняттях, спрямованих на оволодіння основами емоційної грамотності. На таких заняттях використовуються вправи, які поєднують візуалізацію своїх емоцій, особистісних якостей, рис характеру у малюнках і танці із ментальною візуалізацією заміни того, що ускладнює життєвий або професійних шлях педагога на те, що буде полегшувати подальшу життєдіяльність вчителя. Наприклад, замість візуальних образів втоми з’являються образи бадьорості, замість страху, тривожності – любов до себе, замість невпевненості – впевненість. Отже, застосування ментальної візуалізації у повсякденному житті педагога дозволить йому оптимізувати процеси життєдіяльності й професійної діяльності як у теперішньому, так і у майбутньому; визначити можливі (перспективні) напрями професійного саморозвитку педагога. Література
|
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ ТА МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО |
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО Удосконалюючись, педагог ніби освітлює свій подальший шлях, а твори видатного педагога, вченого, мислителя В. О. Сухомлинського є... |
Діагностика рівня саморозвитку педагога Оберіть свою відповідь на кожне з 18 запитань. Для цього потрібно обвести літери а, б або в |
Харагірло К. В., Томашкова К. Т ВИЗНАЧЕННЯ БАР’ЄРІВ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ТА КАР’ЄРНОГО РОСТУ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В КОНТЕКСТІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ |
Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного) навчання МЕТА: сформувати розуміння змісту профільної (професійної) освіти, професійного самовизначення, види професій |
Н. В. Бугайчук методист лабораторії виховної роботи ЧОІПОПП Від створення умов сприятливих для творчої діяльності до співробітництва педагога і дітей, та до самостійної творчості, яка і формує... |
ЗНАЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РІВНЯ... Можливостей, націлена на саморозвиток і самоосвіту впродовж усієї професійної діяльності. В розв’язанні цієї проблеми значна роль... |
Міністерство освіти і науки України ДПЛКГ БІНАРНИЙ УРОК Виховувати працьовитість, волю, наполегливість та відповідальність за співпраці; почуття взаємодопомоги, своєї вагомості в колективі.... |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Основний напрямок її реалізації — створення оптимальних умов для розвитку і саморозвитку особистості, розкриття в навчально-виховному... |
Портфоліо педагога Перспективи розвитку навчального закладу значною мірою залежать від професійної компетентності педагога |