Портфоліо педагога


Скачати 59.44 Kb.
Назва Портфоліо педагога
Дата 14.12.2013
Розмір 59.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Портфоліо педагога
Перспективи розвитку навчаль­ного закладу значною мірою зале­жать від професійної компетент­ності педагога.

Сьогодні кожний учитель повинен самостійно оці­нювати свої професійні досягнення, діагностувати власні проблеми та ускладнення в роботі.

Самоаналіз діяльності сприятиме пошуку шля­хів удосконалення професійних умінь.

Якщо педагог уміє спроек­тувати власну діяльність, оцінити свої професійні досягнення, відстежити своє професійне зростання, то й з учнем він зможе працювати на його розвиток.

З цією метою в на­вчальному закладі використовуєть­ся портфоліо педагога.
Портфоліо може бути вико­ристане для :

  • визначення динаміки профе­сійного зростання педагогів;

  • рефлексії педагогами власної професійної діяльності;

  • проектування програм влас­ного професійного зростання;

  • обговорення результатів ро­боти педагогів на педагогічних радах, засіданнях методичних об'єднань;

  • обміну педагогічним досві­дом;

  • підготовки до атестації як са­мого педагога, так і навчального закладу;

  • підготовки педагога до робо­ти в інноваційному режимі;

  • планування роботи методич­них об'єднань, творчих груп.

Портфоліо (робоча файлова папка) містить матеріали про результативність діяльності пе­дагога.

Положення про портфоліо педагога

1. Загальні положення

1.1. Портфоліо педагога Цен­тру позашкільної роботи вво­диться з метою підтримки твор­чої педагогічної діяльності пе­дагогів, популяризації індивіду­альних професійних досягнень і результативності їх роботи, підвищення професійної ком­петентності педагогів та їхньої ролі у виконанні основних за­вдань Програми розвитку закладу «Центр позашкільної роботи в інноваційному поступі сус­пільства: 2012—2015 роки».

1.2. Завданнями портфоліо є:

  • підготовка керівників творчих об'єднань до роботи в інновацій­ному режимі;

  • визначення напрямів та орієн­тирів особистісного і професійно­го розвитку;

  • формування мотиваційного поля успішної діяльності педагогів, розвиток ключових компетенцій;

  • підвищення акмеологічної культури педагогів, стимулюван­ня їх до вищих професійних до­сягнень, орієнтація на педагогіч­ний успіх;

•розвиток рефлексії педагогів, умінь діагностувати результати власної діяльності;

1.3. Моніторинг професійної діяльності педагогів за допомо­гою портфоліо дозволить:

Адміністрації:

  • здійснювати безперервну діа­гностику рівня педагогічної ком­петентності і результатів діяль­ності педагогів;

  • сприяти розвитку професійної кар'єри педагога;

  • розвивати навички і вміння про­ектування програм особистісного і професійного росту педагогів;

  • підготувати педагога до атес­тації.

Педагогові:

  • реально оцінити і представи­ти результати своєї діяльності;

  • побачити свої резерви, визна­чити ресурси для розвитку профе­сійної


  • компетентності;

  • мати стимул до самовдоско­налення;

•освоїти технологію роботи з портфоліо з позиції учня, для якісного консультування з веден­ня портфоліо учнями.

2. Структура портфоліо

  1. Портфоліо — це набір ма­теріалів за певний проміжок часу, який дає можливість зробити ви­сновок про професійну діяльність педагога.

  2. Портфоліо педагога може мати наступну структуру:

1, Загальні відомості (анкет­ні відомості; звання та нагороди; відомості про підвищення квалі­фікації; результати атестації).

2. Результати педагогічної діяльності (розділ включає ма­теріали, які показують динаміку педагогічної діяльності):

• навчальні програми творчих об'єднань (однопрофільні, комп­лексні, модульні, інтегровані, авторські тощо);

  • анотація власного досвіду роботи, в якій зазначено провідну ідею, мету, новизну, практичну значущість;

  • розробки занять гуртка, клубу, секції;

  • результати участі вихованців у конкурсах, фестивалях, змаган­нях, виставках;

  • проектні, творчі, дослідницькі роботи учнів;

  • інформація про організацію виховної діяльності з учнями, ор­ганізацію учнівського самовряду­вання;

  • результати моніторингу якос­ті навчально-виховного процесу у творчому об'єднанні;

  • матеріали роботи з батьками вихованців;

• відгуки органів управління освітою, наукових установ, громадських організацій тощо, що висвітлюють творчі здобутки пе­дагога.

3. Науково-методична ді­яльність (у цьому розділі розмі­щують методичні матеріали, що свідчать про роботу педагога з розвитку професійної компетент­ності):

  • власні методичні розробки: методичні рекомендації, науково-методичні посібники тощо;

  • публікації у фахових видан­нях;




  • творчі роботи, виконані на курсах підвищення кваліфікації;

  • матеріали виступів на педаго­гічних радах, семінарах;

  • =інформація про участь у ро­боті конференцій, круглих столів, семінарів, майстер-класів, твор­чих груп, методичних об'єднань закладу, району, міста, регіону;

  • результати участі в професій­них і творчих конкурсах;

  • інформація про участь в екс­пертній роботі;

  • матеріали про організацію са­моосвітньої роботи педагога;

  • матеріли дослідницької ро­боти.

2.3. У портфоліо також можуть бути представлені фото-, відеоматеріали, що висвітлюють творчі здобутки педагога та його вихо­ванців.

3. Оформлення портфоліо
Портфоліо педагога являє со­бою папку-накопичувач з файла­ми згідно з визначеною в закладі структурою. Педагог має право включати в папку додаткові роз­діли, рубрики, матеріали, елементи оформлення, які підкреслюють його індивідуальність, педагогіч­ний почерк.

Усі записи ведуться акуратно, розбірливо. Папка і зібрані в ній матеріали повинні мати естетич­ний вигляд.

Заступники директора, мето­дисти надають допомогу педаго­гам в організації роботи зі ство­рення портфоліо.

4. Презентація портфоліо
Презентація портфоліо про­водиться публічно на засідан­ні творчої групи, методичного об'єднання, педагогічної ради.
Презентація може проходити у формі виставки навчально-методичних матеріалів, пристендової доповіді з використанням мультимедійних технологій.
Основна мета презентації — за короткий час представити результати виконаної роботи за певний період часу.



  1. Функціональні обов'язки учасників освітнього процесу щодо впровадження в практику портфоліо


Методист позашкільного навчального закладу

1. Бере участь у розробці ло­кальних актів стосовно органі­зації допрофільної підготовки учнів, упровадження портфоліо в практику роботи закладу.

2. Визначає, розробляє та проводить навчальні семінари, тренінги з метою

підвищення компетентності педагогічних працівників із проблеми.

  1. Вивчає, узагальнює та по­ширює кращий педагогічний до­свід з допрофільної підготовки учнів, упровадження портфоліо.

  2. Розробляє рекомендації з питань організації допрофільної підготовки учнів, упровадження портфоліо в практику роботи за­кладу.

  3. Надає допомогу педагогам у процесі формування портфоліо.


Керівник творчого об'єд­нання, клубу, гуртка

  1. Проводить інформаційну просвітницьку роботу по форму­ванню портфоліо з учнями та їх­німи батьками.

  2. Надає допомогу учням у процесі формування портфоліо.

3.Залучає до формування портфоліо батьків учнів, керівників творчих об’єднань ,представників громади.

4.Бере участь у роботі творчої групи педагогів з даної проблеми.





Схожі:

План-конспект уроку з трудового навчання Тема : Портфоліо проекту
Портфоліо використовують для того, щоб більш широко розкрити уявлення про ваш проект (виріб). Також портфоліо використовують під...
План-конспект уроку з трудового навчання Тема : Портфоліо проекту
Портфоліо використовують для того, щоб більш широко розкрити уявлення про ваш проект (виріб). Також портфоліо використовують під...
«Портфоліо» у
«Портфоліо» (у широкому змісті слова) — це спосіб фіксування, нагромадження й оцінки ін­дивідуальних досягнень учня в певний період...
План-конспект уроку Тема : Зйомка портфоліо, особливості зйомки портфоліо в студії
Навчальна: засвоєння учнями технікипортфоліо; основних положень; налаштування параметрів фотоапарату
Оформлення досягнень керівника гуртка та учнів
...
Стратій Д. А. Формування електронного портфоліо вчителя технологій засобами ІКТ Анотація
Анотація. У статті ми з’ясували засоби формування електронного портфоліо вчителя технологій, окреслили шляхи його використання в...
ЕЛЕКТРОННЕ ВЧИТЕЛЬСЬКЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ
Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні форми оцінювання...
Стратій Д. А. Розробка електронного портфоліо вчителя як засіб підвищення...
Постановка проблеми. Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні...
Стратій Д. А. Розробка електронного портфоліо вчителя як засіб підвищення...
Постановка проблеми. Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні...
ПЛАН РОБОТИ школи молодого педагога
Мета «Школи молодого педагога» – надати молодим вчителям методичну допомогу в розв’язанні першорядних проблем, подоланні труднощів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка