|
Скачати 192.16 Kb.
|
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Творче проектування моніторингу якості освіти позашкільного закладу. ЗМІСТ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ ОСОБИСТІСНОГО СПРЯМУВАННЯ У Національній доктрині розвитку освіти України як головну освітню парадигму визначено особистісно орієнтовану. Основний напрямок її реалізації — створення оптимальних умов для розвитку і саморозвитку особистості, розкриття в навчально-виховному процесі її інтелектуально-особистісного потенціалу, набуття життєвоважливих освітніх компетенцій, соціалізації. Відтак категорія якості освіти за сучасних умов передовсім розглядається у вимірах її особистісного орієнтиру. Тобто якість освіти напряму залежить від міри реалізації мети особистісно орієнтованої освіти. Надійним інструментом, що дозволяє виміряти якість освіти, що має особистісне спрямування, є комплексний моніторинг як цілісна система досліджень, складовими якої є наступні взаємопов'язані та взаємодоповнюючі компоненти:
Кожний із цих компонентів окремо та сукупно надають можливість одержати, проаналізувати інформацію про стан освітньої системи, виявити основні тенденції щодо її функціонування як особистісно орієнтованої, визначити проблеми та перспективи, скласти прогноз її подальшого розвитку, реальні плани щодо підвищення її ефективності. Системне дослідження якості освіти охоплює всіх учасників освітнього процесу. Отже, програма моніторингової діяльності має складатися з таких підпрограм:
У рамках кожної підпрограми визначаються основні напрямки дослідження, інструментарій, який дозволить одержати достатню інформацію відповідно до напрямків дослідження (анкети, тести, діагностичні картки, кваліметричні програми тощо) та інструктивні матеріали для виконавців моніторингових процедур. Підпрограма «Учень» Головні напрямки дослідження
Дидактичне дослідження передбачає одержання інформації про:
Психологічне дослідження передбачає:
Соціологічне дослідження передбачає:
Валеологічне дослідження передбачає: • виявлення рівнів стану фізичного здоров'я учнів з урахуванням нормативних вікових вимог до здоров'я;
Підпрограма «Вчитель» Головні напрямки дослідження
а) виявлення готовності вчителя до здійснення навчального процесу; б) визначення змістовності педагогічної діяльності; в) визначення загальної результативності педагогічної діяльності. 5. Самооцінка комфортності вчителя в позашкільному закладі.
7.Вивчення соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі. 8.Визначення рівня психологічної компетентності педагогів. 9.Визначення моделі спілкування педагога. 10.значення рівня педагогічної діяльності з питання формування в учнів навичок здорового способу життя. Підпрограма «Батьки і громадськість» Головні напрямки дослідження
Підпрограма «Керівник» («Система управління») Головні напрямки дослідження
8.Виявлення ступеня скоординованості діяльності членів педагогічного колективу позашкільного закладу. 9.Визначення рівня психологічної компетентності керівників. 10.Визначення ділових характеристик керівника (мислення, вміння при ймати рішення, компетентність, функціональні особливості, стиму ли спонукання до роботи, ставлення до роботи, психічні властивості, етичні характеристики). 11.Вивчення рівня управління процесом формування в учнів навичок здорового способу життя. 12.Визначення стилю керівництва. Підпрограма «Зміст та технології освітнього процесу» Головні напрямки дослідження
ТЕХНОЛОГІЯ МОНІТОРИНГУ Моніторинг якості освіти здійснюється у 3 етапи: 1 етап — підготовчий, який передбачає детальне ознайомлення з концептуальними засадами, змістом та технологічним інструментарієм моніторингу, усвідомлення його мети, визначення суб'єктів та об'єктів дослідження, постановку завдань перед усіма його учасниками, встановлення термінів проведення;
Моніторинг як комплексне (педагогічне, психологічне та соціологічне) дослідження здійснюється за умов використання системи науково-теоретичних та емпіричних методів. При цьому дослідницька діяльність за кожним компонентом моніторингу забезпечується відповідними методиками, що при неодноразовому використанні в процесі наукового пошуку виявилися як валідні та надійні. Зі свого боку, кожна методика супроводжується інструкцією щодо її застосування та специфіки обробки одержаних даних. Локальні висновки за результатами дослідження є основою для загального висновку про ступінь реалізації мети особистісно орієнтованого освітнього процесу. Особливої уваги дослідників потребує використання кваліметричного підходу, сутність якого полягає в оцінюванні якісних характеристик освітнього процесу та діяльності його учасників кількісними методами. В основу побудування різноманітних кваліметричних моделей управлінської, педагогічної, учнівської діяльності покладено загальну структуру діяльності людини, що вміщує орієнтаційний, виконавчий та контрольно-коригуючий компоненти. Кожний із цих компонентів представляється через пара метри та їх питому вагу в системі діяльності, показники (критеріальні характеристики діяльності), що мають певний ступінь вияву. ПРОГРАМОВЕ ІНСТРУМЕНТАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОНІТОРИНГУ І. Інструментальне забезпечення підпрограми «Учень»
II. Інструментальне забезпечення підпрограми «Вчитель»
III. Інструментальне забезпечення підпрограми «Батьки і громадськість»
3.Анкета для батьків з питання формування в дітей навичок здорового способу життя. Анкета для учнів 9-11 класів «Мотиви вибору професії і мотивація навчальної діяльності» (Методика Б. Ф. Федоришина) Опитувальник складається з двох частин: анкети відкритого і закритого типу . 1. Анкета відкритого типу
9.Вивченню яких предметів Вам потрібно приділити посилену увагу (в плані допрофесійної підготовки)? 10.Що б Ви хотіли дізнатись про обрану Вами професію, іншу професію? 11.Якої мети Ви б хотіли досягнути у житті? Анкета закритого типу Оцініть причини вибору Вами професії за її значенням для Вас по всіх 15 пунктах за 5-бальною системою:
Анкета для учнів 7-8 класів «Чому ти вчишся?» Обведіть, будь ласка, номери тих відповідей, які Ви вибрали:
Анкета допомагає виявити ставлення учнів до навчання, домінуючий мотив учіння:
Обробка результатів: Підрахуйте кількість відповідей, що демонструють:
зовнішній негативний -> зовнішній позитивний -» внутрішній. Анкета для учнів 9-11 класів «Стиль стосунків вчителів та учнів» Оцініть за 5—бальною системою ставлення до Вас учителів. Поряд із кожним пунктом анкети поставте певний бал.
11.Індивідуальний підхід.
Обробка результатів: Визначите суму балів по всіх пунктах. 75—65 балів — вчителі позитивно ставляться до учнів; їх стосунки суб'єкт-суб'єктні. Стиль стосунків з учнями гуманно-демократичний. 64—55 балів — вчителі близькі до повноцінних позитивних стосунків з учнями. У них є всі шанси досягнути гуманно-демократичного стилю стосунків з учнями. 54—35 балів — стосунки потребують певної корекції, стиль поведінки вчителя потребує удосконалення. 34—15 балів — вчителі не готові до здійснення суб'єкт-суб'єктних стосунків з учнями. Потрібно працювати над вилученням авторитаризму, мо-нологічності у стосунках з учнями. Анкета для вчителів «Самооцінка вчителем задоволення роботою в позашкільному закладі» Оцініть, будь ласка, міру власного задоволення від роботи в позашкільному закладі.
Анкета для вчителя «Позашкільний заклад очима вчителя» Дайте, будь ласка, відверті відповіді на наступні питання:
9. Чи володієте Ви технологією планування та організації особистісно орієнтованого навчального процесу, особистісно орієнтованого заняття? (Так, ні, неповною мірою).
Шкала оцінки: 1 бал — задоволення проявляється мінімально; 2 бали — прояв критичний; 3 бали — прояв задовільний; 4 бали — прояв достатній; 5 балів — прояв високий, яскраво виражений. |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія» |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Фотографія є найпоширенішим і найпопулярнішим видом мистецтва серед учнівської молоді |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають їхні інтереси, підвищують пізнавальну активність, розвивають допитливість,... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Серед таких цінностей розуміння й усвідомлення місця і ролі особи в історичному процесі |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Те, що не так давно вважалось фантастикою, тепер, завдяки прогресу в галузі комп’ютерних технологій, стало реальністю |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Україна отримала можливість безпосереднього спілкування з іншими державами, стала суб’єктом міжнародного життя, включилася в глобальні... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Молодому поколінню українців необхідно знати свої права, вміти їх відстоювати, спираючись на норми права і положення закону, шукати... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ОРГАНІВ ДИТЯЧОГО САМОВРЯДУВАННЯ... ПРОГРАМА «САМОВРЯДУВАННЯ» В ЦЕНТРІ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. В. ГНАРОВСЬКОЇ М. ВІЛЬНЯНСЬКА |
УКРАЇНА КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ... Кіровограді на базі комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»... |
Конкурс дитячої та юнацької творчості «Музи і діти» (далі Положення) Положення про відкритий фестиваль-конкурс дитячої та юнацької творчості «Музи і діти» (далі Положення) визначає порядок організації... |