|
Скачати 26.82 Kb.
|
УРОК 7 Тема. Перпендикуляр і похила. Кут між прямою і площиною. Мета: формувати знання учнів про перпендикуляр і похилу, кут між похилою та площиною; показати взаємозв'язок між планіметрією та стереометрією. Обладнання. Таблиця, екліметр, кодоскоп, відкидна дошка з планом уроку. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування
III. Вивчення нового матеріалу.
План
(За цим планом один учень будує малюнок і відповідає на запитання). Запитання до класу
Якщо пряма паралельна площині або належить їй, то кут між ними дорівнює 0°. Якщо пряма перпендикулярна до площини, то кут між прямою і площиною дорівнює 90°. Кут між прямою і площиною — це кут між прямою та її проекцією на площину. Отже, 0° ≤ φ ≤ 90°. Запитання до класу
IV. Розв'язування задач. Задача 1. Знайти товщину т вугільного пласта, якщо вертикальна свердловина нахилена до нього під кутом φ = 72° і проходить по вугіллю відстань h = 2,50 м. Дано: h = 2,50 м, φ = 72°. Знайти: т. Розв'язання т = h sіn φ, т = 2,50 ∙ sіn 72° 2,50 ∙ 0,90 = 2,375 2,4 (м). Відповідь. т 2,4 м. Задача 2 (колективне розв'язування біля дошки з коментуванням). З точки М до площини α проведено похилі АМ і МВ та перпендикуляр МС, який дорівнює а. Кут між кожною похилою та перпендикуляром 45°. Знайти: 1) площу ∆АВС, якщо проекції похилих перпендикулярні; 2) кут між похилими. Дано: АМ і МВ — похилі, МС α, МС = а, АМС = ВМС = 45°; АС ВС. Знайти: SАВС, АМВ. Розв'язання Якщо МС α, то МС АС і МС ВС. ∆АМС = ∆ВМС (прямокутні, АМС = ВМС). Тоді МА = МВ, АС = ВС, МАС = МВС = 45°, АС = СМ, АС = а, ВС = а. З ∆АМС: . SABC = AC ∙ВС, . З ∆АВС: АВ = , АМ = МВ = АВ = . Отже, ∆АМВ — рівносторонній, тоді АМВ = 60°. Відповідь. , АМВ = 60°. V. Підсумок уроку. VI. Домашнє завдання. За підручником [5]: пп. 18, 32. Задачі № 23, 24, 26 до § 3. Задача. На якій глибині знаходиться станція метро, якщо її ескалатор має довжину 35 м і нахилений до площини горизонту під кутом 42°? |
Урок 31 Тема уроку. Перпендикуляр і похила. Взаємозв'язок між довжинами... Мета уроку: формування понять: перпендикуляр до площини, похила, основа похилої, основа перпендикуляра, проекції похилої на площину,... |
УРОК 9 Тема. Розв'язування задач. Самостійна робота Мета: формувати в учнів навички і вміння обчислювати довжини перпендикуляра і похилої до площини, знаходити кут між похилою і площиною,... |
Урок №36 Тема. Перпендикуляр і похила. Розв'язування задач Мета: сформувати в учнів свідоме розуміння змісту понять похилої до прямої, проекції похилої на пряму, а також властивостей перпендикуляра,... |
Урок №19 Тема. Перпендикуляр до прямої Мета: домогтися розуміння учнями змісту теореми про існування та єдиність прямої, що проходить через будь-яку точку площини перпендикулярної... |
УРОК №16 Тема уроку Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її... |
Уроку. Тематичне оцінювання №5 Знайдіть об'єм правильної чотирикутної піраміди, діагональ основи якої дорівнює 4 см, а бічне ребро утворює з площиною основи кут... |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Урок-екскурсія вчителя фізики, математики Тема. Організація роботи елеватору. Спостереження за різними видами механічного руху (поступальний, обертальний, похила площина) |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |