|
Скачати 134.48 Kb.
|
КЗ «Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр» ЗОР Навчальне портфоліо з української мови з теми: «Лексикологія. Фразеологія» учня/учениці 5 класу Вчитель: Соловій Ярослава Іванівна м. Запоріжжя, 2013 р. Дата ___________________________________________________________________________________ Лексичне значення слова. Вправний художник. Уставте пропущені букви і з’єднайте їх по черзі на аркуші, щоб вийшов малюнок. Е И Н Т Д Ґ Ж Ь А З Л Ч С І Г М В
Оцінка________________ Дата ____________________________________________________________________________________ Вживання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях. Вправний редактор. Запишіть слова у дві колонки: Гостре слово, сумна дівчина, рожевий шовк, пташині крила, холодна зустріч, теплий хліб, слово вилетить, гострий ніж, солодкий сон, усміхнене обличчя, горів ліс, золоте серце, летить птах, водити за носа, солодкий подарунок, виє вовк, крила літака, гірке життя, золоті сережки, сумна погода, холодна вода, все горить у руках, тепле привітання, водити за руку, усміхнене сонце, гірка перчина, рожеві мрії, виє завірюха.
Оцінка_______________ Дата __________________________________________________________________ Усний твір-оповідання про випадок із життя. Вправний оповідач. Прочитайте початок твору, доберіть заголовок та продовжіть текст так, щоб вийшло оповідання про випадок із життя. ___________________________________________________________ Як тільки трохи стемніло, Сергійко побіг на вулицю на те місце, де вчора зустрів їжачка. Постояв трохи і вже хотів іти далі. Як раптом побачив, як через дорогу поспішав їжачок, а за ним котилися ще два маленькі колючі клубочки… _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ Оцінка ______________ Дата __________________________________________________________________ Контрольна робота. Письмовий твір. Вправний письменник-початківець. Складіть оповідання про цікавий випадок із життя на основі власного досвіду на тему «Ці кумедні тварини». В оповіданні використайте слова і словосполучення: давно, недавно, незабаром, пухнастий, вирішити, лагідні оченята, кумедна хода, бешкетник. _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Оцінка _______________ Дата _____________________________________________________________ Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Вправний дослідник-мовознавець. Продовжіть синонімічні ряди:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Доберіть антоніми: Лягти – _______________________ Далеко – ______________________ Реальний – ____________________ Пам’ятати –____________________ Білий – _______________________ Говорити –____________________ Плакати – ____________________ Світло – ______________________ З’ясуйте значення омонімів: Кілька –_______________________________________________________________ Качка – _______________________________________________________________ Ласка – _______________________________________________________________ Ліра – _______________________________________________________________ Лава – _______________________________________________________________ Оцінка _______________ Дата _____________________________________________________________ Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі. Вправний літератор–початківець. Складіть і запишіть твір-розповідь за поданим початком: Життя, по-моєму, не може бути без жартів. ___________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ __ _________________________________________________________________________________________ Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Письмовий переказ тексту, що містить опис тварини. Вправний переповідач. Прослухайте прочитаний учителем текст, визначте його тему та головну думку. Складіть і запишіть план тексту. За складеним планом напишіть переказ. (Заголовок) План переказу
__________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Вживання фразеологізмів та їх лексичне значення. Вправний мовознавець-початківець. Визначте, який із поданих фразеологізмів відповідає слову:
Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Письмовий твір-опис предмета в науковому стилі. Вправний експерт-початківець. Складіть науковий опис однієї з рослин: лікарської ромашки, проліска, нарциса, волошки або якоїсь іншої, виділивши такі ознаки:
__________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Відповідь на уроці української мови(за даним планом або таблицею) у науковому стилі. Вправний доповідач.
Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Відгук на доповідь товариша. Вправний рецензент.
Запам’ятай!
Оцінка ______________ Дата _____________________________________________________________ Тематична контрольна робота №7 з теми: «Лексикологія. Фразеологія» Оберіть правильний варіант відповіді на кожне з наступних запитань:
Оцінка ______________ Мої успіхи з вивчення теми: «Лексикологія. Фразеологія» Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Низький рівень Умовні позначення: |
УЧНЯ / УЧЕНИЦІ 5 – КЛАСУ Космос \всесвіт\ сукупність усіх форм матерії як єдине ціле; уся система світобудови Земна куля з усім, що на ній є |
Тема. Не з іменниками. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
Анкета учениці (учня) №1 |
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
Урок №2 Тема. Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних... |
Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні та присвійні. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння прикметників-означень, фразеологізмів із прикметниками. Прикметники-синоніми та антоніми |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
Та загальні тенденції розвитку Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської... |