|
Скачати 73.4 Kb.
|
Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні та присвійні. Мета: повторити прикметник, його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; ознайомитися з розрядами прикметників за значенням – якісними, відносними, присвійними, формувати вміння розрізняти розряди якісні, відносні, присвійні, визначати їх лексичне і граматичне значення, будову; розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення, увагу та творчу уяву; виховувати інтерес до народної творчості. Соціокультурна лінія: я і ми. Я як особистість. Міжпредметні зв’язки: географія, історія, ботаніка, література. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння прикметників-означень, фразеологізмів із прикметниками. Прикметники-синоніми та антоніми. Граматика: запобігання помилкам у творенні прикметників. Культура мовлення: вимова і наголошення прикметників, використання прикметників-синонімів, антонімів. Текст (риторичний аспект): роль прикметників-епітетів у розкритті задуму висловлювання. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (особистісно зорієнтований за системою розвивального навчання). Обладнання: мультимедійна презентація, словники, підручник (О.Глазова, Ю.Кузнецов), навчальний посібник із орфографії, довідник для 6 класу, посібник «Мовний розбір», схеми, таблиця, пам’ятка для учнів, картки. Форми, прийоми, методи роботи: «Запропонуй правила уроку», мовознавча розминка, «Мовний двобій», «Незакінчене речення», «Навчаючи – вчуся», «Мозковий штурм», колективне дослідження, робота в групах, індивідуальна робота, «Влови помилку», вправа з ключем, конкурс творчих завдань, «Мікрофон», самооцінювання. Перебіг уроку І.Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання
( письмово – 1 учень); * визначення морфологічних ознак виділених прикметників у вправі (усно – 1 учень) 2. Перевірка додаткових завдань (казка, презентація) ІІІ. Установчо-мотиваційний етап 1. «Запропонуй правила уроку» (учні називають їх) 1. Бути уважними. 2.Старанно працювати. 3.Не перебивати один одного. 4.Поважати думку однокласника. 5.Допомагати і підтримувати товариша. 6.Виконувати всі завдання. 7. Записувати в зошиті згідно з вимогами орфографічного режиму. ІV. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань
1. Який розділ науки про мову ми вивчаємо? (Морфологію)
V. Цілевизначення й планування 1. Повідомлення теми й завдань уроку 2. Узгодження цілей уроку з учнями * «Незакінчене речення» – На уроці хочу почути про…
VІ. Опрацювання навчального матеріалу
Пам’ятка для учнів 1. Після того як вчитель назвав тему та мету уроку і роздав вам картки із завданням, вам потрібно ознайомитися з інформацією, що міститься на вашій картці. 2. Якщо вам щось незрозуміло, запитайте про це та перевірте у вчителя, чи правильно ви розумієте інформацію. 3. Вам необхідно ознайомити зі своєю інформацією інших однокласників. Підготуйтеся до передання цієї інформації іншим у доступній формі. 4. Ви маєте право говорити тільки з однією особою. Ваше завдання полягає в тому, щоб поділитися своєю інформацією з іншими учнями та самому дізнатися про певну інформацію від них. 5. Уважно слухайте інформацію інших, намагайтеся отримати і запам'ятати якомога більше інформації, за необхідності зробіть короткі нотатки. 6. Коли всі поділилися та отримали інформацію, розкажіть у класі, про що ви дізналися від інших. 1 картка – «Якісні прикметники» 2 картка – «Відносні прикметники» 3 картка – «Присвійні прикметники» Схеми-опори (або таблиця) записані на дошці (або складають учні) Картка №1 Я к і с н і * відповідають на питання який? яка? яке? які?; *виражають ознаку безпосередньо, яка може виявлятися в більшій чи меншій мірі: кислий – кисліший – найкисліший; *ознака за: а) кольором: червоний, зелений, синій, чорний; б) смаком: гіркий, солоний, солодкий; в) запахом: запашний, духмяний; г) вагою: важкий, легкий; ґ) віком: старий, молодий; д) формою: круглий, прямий, вузький; е) зовнішніми і внутрішніми властивостями: стрункий, високий, поганий Картка №2. В і д н о с н і * відповідають на питання який? яка? яке? які?; * виражають ознаку через відношення до інших предметів, яка не виявляється в більшій чи в меншій мірі: денне світло (світло дня), вечірня прохолода (прохолода вечора). *ознаки за відношенням до: а) матеріалу: вовняний, водяний, лляний, цегляний; б) часу: літній, зимовий, річний; в) призначення: шкільний, столярний, швейний; г) національності: український, польський, грецький; ґ) місця: лісовий, степовий, сільський, полтавський. * творяться за допомогою суфіксів -н- , -ан-, -ян-, -ов-, -ев-, -ськ-: залізний, піщаний, весняний, зимовий, валківський; *здебільшого є похідними словами. Картка №3 П р и с в і й н і * називають ознаку, що відповідає на питання чий? чия? чиє? чиї? ; *виражають належність предмета людині (Галина розповідь, татова розмова) чи тварині (солов’їна пісня, сорочине гніздо, собачий гавкіт); * творяться за допомогою суфіксів -ин, -їн, -ів (-ов, -ев, -єв) від назв людей; * –ин, -їн, -ач, -яч від назв тварин; *утворені від власних назв, пишуться з великої літери(крім фразеологізмів, наукових термінів): Сергіїв олівець, Софіїн вінок, Шевченкова поезія, езопова мова, піфагорова теорема. 2. «Мозковий штурм» – Що об’єднує, а що відрізняє розряди прикметників? VІІ. Виконання вправ на закріплення засвоєного, формування умінь і навичок
1 – вправа 377 *Індивідуальна робота. Виконати морфемний розбір 3-4 слів (на вибір) 2 – вправа 378 *Індивідуальна робота. Виконати лексикологічний розбір фразеологізмів мамин синок, вражий син 3 – вправа 379 *Індивідуальна робота. Виконати словотвірний розбір 2-3 слів (на вибір) 3. «Влови помилку». Взаємоперевірка виконаних робіт VІІІ. Закріплення практичних умінь, навичок 1.Вправа із ключем. Виписати прикметники у дві колонки: 1) якісні; 2) відносні Огрядний, гордий, внутрішній, перелітний, кволий, однобічний, бурштиновий, дотепний, грубий, змінний, щирий, кам’яний, тюлевий, старанний, тихий, учорашній, київський. * У кожному слові підкреслити другу від початку букву. З цих букв утвориться початок вислову М.Сервантеса »… – все одно що стріляти не цілячись». 2.Конкурс на цікаве творче завдання. Придумати казкову історію, яка б пояснювала назву рослини І варіант – зозулині черевички ІІ в. – собача кропива ІІІ в. – жаб’яча кислиця IХ. Підсумки уроку. Рефлексія 1. «Мікрофон». Здійснення самоконтролю роботи за питаннями – Що ви з’ясували? – Чи вдалося досягнути мети? Яким чином? – Виконання яких завдань викликало труднощі? – Що виявилося найважливішим? – Над чим варто ще попрацювати? – Чи справдилися очікування від уроку? 2. Самооцінювання навчальної діяльності за особистою карткою Особиста картка --------------------------------- Оцінюю роботу на уроці, підкресливши відповідне слово в дужках
10.Я (легко, важкувато, важко) складаю речення (текст). 11.Я (легко, важкувато, важко) працюю зі словником. Х. Домашнє завдання 1.§ 24, впр.382. 2. Укласти словник фразеологізмів (наукових термінів) із присвійними прикметниками. |
6 клас Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні Мета Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови“, “Групи прикметників зазначенням” алгоритм, індивідуальні диференційовані картки,... |
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників... Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,... |
Тема: Відносні й абсолютні посилання Мета роботи: навчитися виконувати обчислення в Microsoft Excel і використовувати у формулах відносні й абсолютні посилання на комірки... |
ТЕМА Творення прикметників (урок подорож) МЕТА Ось, наприклад, добрий стає найдобрішим, гарний –негарним, круглий – круглолицим, а малий малесеньким. Як це відбувається і що можна... |
Прикметник має 3 розряди за значенням Відносні (ознаки предмета за його відношенням до інших предметів, дій, обставин) |
Тема. Підсумковий урок з розділу «Лексикологія» Мета. Закріпити знання учнів про лексикологію; вдосконалювати навички та вміння учнів розпізнавати групи слів за значенням; розвивати... |
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під... |
ТЕМА: Табличний процесор МЕТА: навчитись виконувати обчислення в MS Excel та використовувати у формулах відносні й абсолютні посилання на комірки |
Урок подорож Мета: 1 формування вміння визначати групи слів за значенням, доречно вживати омоніми, синоніми й антоніми у мовленні; 2 розвивати... |
Тема Проект і програма соціологічного дослідження Тема Якісні методи в соціології |