|
Скачати 405.64 Kb.
|
Розробка виховного заходу за тематикою 9 класу Програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини Тема Бережи себе Мета: Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності; формування валеологічного світогляду; формування та пропаганда здорового способу життя; профілактика шкідливих звичок; формування почуття відповідальності за свої дії та активної життєвої позиції учнів; розвиток вмінь працювати з додатковою літературою, вміти знаходити і аналізувати інформацію; розвиток вмінь проводити дослідження. Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійні засоби, плакати. Форма проведення: виховна година з презентацією проекту «Міфи і правда про алкоголь», робота над яким тривала 1 місяць. Хід заходу І. Вступ Вступне слово вчителя Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні. Більше тебе не буде. Завтра на цій землі Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди — Добрі, ласкаві й злі. Сьогодні усе для тебе — Озера, гаї, степи. І жити спішити треба, Кохати спішити треба — Гляди ж не проспи! Бо ти на землі — людина, І хочеш того чи ні — Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні. В. Симоненко Вчитель. Всі ми з вами неповторні і індивідуальні. Всі ми хочемо бути щасливими і хочемо, щоб наші мрії збулись. Давайте згадаємо про те, про що ми мріяли у дитинстві? А про що мрієте зараз? (відповіді учнів) Вчитель: Від кого залежать чи збудуться ваші мрії чи ні? Що ви робите для того, щоб вони збулися? А чого ви не робите, щоб не зіпсувати свого майбутнього? (відповіді учнів) Вчитель: Давайте подивимось на ці фотографії. Як ви думаєте, що чекає цих людей у майбутньому. Слайд 1(на фото усміхнені люди) А що чекає цих людей у майбутньому? Слайд 2 (на фото люди, які систематично вживають алкоголь) (відповіді учнів) Вчитель: За даними національної ради з питань охорони здоров’я щороку через алкоголізм в Україні помирає понад 40 тисяч людей. Майже 40% українських підлітків 14 - 18 років регулярно вживають спиртні напої. Алкоголь є причиною передчасної смерті майже 30% українських чоловіків, такі цифри наводять у Всесвітній організації охорони здоров’я України. На думку вітчизняних медиків, наразі в Україні нараховується 700 тисяч лише офіційно зареєстрованих алкоголіків. Слайд 3. Чому люди заглядають у чарку? Які соціальні й вікові групи страждають від алкоголізму? Все більше людей поповнює ряди алкоголіків. Які ж причини пияцтва? На всі запитання ми відповідали і на виховних годинах і на уроках біології. А сьогодні ми поговоримо про міфи, які ми часто сприймаємо за правду. Сьогодні ми презентуємо проект, над яким ви працювали цілий місяць: шукали інформацію, збирали матеріали, проводили опитування. ІІ. Презентація проекту Учениця: Щоб випити – для цього приводи: Христини, свято, зустрічі, проводи, Мороз, відлига, радість, рік Новий, Веселий настій і сумний, Розлука, поминки, весілля, Одужання і новосілля, На службі успіх, новий чин, І так – пияцтво без причин. Учень: Між традицій дивнуватих Є традиція одна: Чи то зустріч, чи то свято – Треба пить і пить до дна! П’єш одну і другу, п’яту, Сьому, восьму і дев’яту… Тиснуть друзі, ладні бить. А коли мені багато? А коли не можна пить? А коли якась причина, Завтра зранку в формі буть? То це я вже не мужчина? Хоч давись, а мусиш пить! Вчитель: Досліджуючи вплив алкоголю на організм людини, вчені провели експеримент. До нього залучили групу із шести чоловіків, їм роздали гвинтівки, однакову кількість набоїв і запропонували здійснити стрільбу по мішенях з відстані 250 метрів. Результати першої частини експерименту були такі: 86 відсотків куль влучили у мішені, а 14 відсотків — у щити, на яких були розташовані мішені. Отже, жодна з куль не потрапила за межі цілі. Потім кожному учаснику експерименту дали випити 100 грамів пива. Після цього чоловікам знову роздали таку саму кількість набоїв і запропонували вдруге здійснити стрільбу по мішеням. Як ви гадаєте, якими виявилися результати другої частини експерименту? Якою була влучність: меншою, більшою чи такою самою? Учні відповідають на запитання. Насправді результати експерименту виявилися наступними: у мішені влучило 20 відсотків куль, у щити — 34, а 46 відсотків куль взагалі не влучили у ціль. Отже, експеримент показав, що влучність стрільби навіть після вживання малої кількості алкоголю зменшилася майже наполовину. Як ви гадаєте, чому алкоголь змінив координацію рухів стрілків? Вчені довели, що навіть невелика кількість алкоголю погіршує зір (звужує поле зору, знижує відчуття кольору), слух, координацію рухів. Такі процеси відбуваються через те, що під впливом алкоголю уповільнюються фотохімічні процеси в сітчатці очей. Крім того, знижується швидкість реакції людини. Можна навести багато прикладів щодо негативного впливу алкоголю. Ось один з них. У Німеччині на початку XX століття дві групи солдатів виконували однакову фізичну роботу. Одній групі при стомленні давали пиво, іншій — ні. І не дивлячись на те, що солдати, які вживали пиво, казали, що воно викликає прилив нових сил і знімає втому, робота їх значно відставала праці солдат, які не вживали пива. Алкоголь згублено впливає на будь-який організм, навіть на фізично загартований організм спортсмена. Відомий хокеїст Борис Майоров зауважив, що нині, у вік небачених спортивних рекордів, спортсмен, щоб досягти високих результатів, повинен стримувати себе від багатьох спокус, у першу чергу від алкоголю. І це не абстрактна філософія, а висновок, зроблений на прикладі трагічних доль його близьких друзів. Спортсмен, який вживає алкоголь, може загинути пі час тренувань через розрив судин, що втрачають еластичність. Алкоголь небезпечно впливає на людину не лише одразу після його вживання, він дуже довго виходить з організму. В мозкові його рештки знаходять навіть через 16 днів. Алкоголізм — соціальне лихо, несумісне з принципами моралі. Він згубно впливає на виховання дітей, руйнує сім'ї. Внаслідок зловживання алкоголю у людини розвиваються грубість, егоїзм, розбещеність. П'яниці втрачають людське обличчя, стають порушниками закону і громадського порядку. Спирт руйнує здоров'я, позбавляє людину волі, калічить, веде до розвитку злочинності і деградації особистості. Ось далеко неповний перелік лих, до яких призводить алкоголь. Вчитель: Часто від дорослих ми можемо почути та слова: «алкоголем можна зігрітися», «алкоголь в малих дозах не шкідливий», «наші предки теж пили, і ми будемо» і таке інше. Наше завдання розібратися – міфи це все чи правда. Для цього ми виконували проект «Міфи і правда про алкоголь» Завдання проекту:
Гіпотеза: твердження про корисність і безпечність алкоголю, які лунають із засобів масової інформації, є міфами. Місяць тому ви були поділені на групи і кожна група отримала своє окреме завдання, а крім того вам потрібно було розібратися в тій інформації, яка лунає із засобів масової інформації або від дорослих людей: правдива ця інформація чи є міфом. Пригадаємо, які завдання отримала кожна група: Група 1 – дослідження традицій вживання алкогольних напоїв в Україні Група 2 – дослідження ставлення людей інших країн до вживання алкогольних напоїв Група 3 – соціологічне дослідження серед учнів 9 класів ЗОШ №18 Група 4 – пошук висловів відомих людей про алкоголь. Презентація проекту Перед учнями аркуш паперу, на якому записані твердження про алкоголь. Їх завдання: відмітити - правда це міф, використовуючи отримані результати дослідження . Аркуш1
Вчитель. А тепер давайте проаналізуємо кожен вислів (кожна група називає по черзі рішення по кожному вислову). Вчитель аналізує відповіді учнів і узагальнює їх з використанням теоретичного матеріалу.
Неодмінною складової всіх алкогольних напоїв є етиловий спирт. Всесвітня організація охорони здоров'я (ВФ) в 1975 р. винесла спеціальне рішення:« Вважати алкоголь наркотиком, таким, що підриває здоров'я ». Але в нашій країні, яка входила до складу Радянського Союзу, ще в 1972 р. діяв ГОСТ 18300-72 на етиловий спирт , в якому в розділі 5 «Вимоги безпеки» говорилося, що «етиловий спирт-легко займиста, безбарвна рідина з характерним запахом, відноситься до сильнодіючих наркотиків, що викликають спочатку збудження, а потім параліч нервової системи». А. М. Тимофєєв у книзі « Нервово-психічні порушення при алкогольній інтоксикації »(1955) пише:« Алкоголь належить до наркотичних речовин, які діють паралізуючим чином на будь-яку живу клітину. Найбільшою чутливістю до алкоголю відрізняються клітини центральної нервової системи, особливо клітини кори головного мозку .» Слайд 4 Результати соціального опитування учнів 9-х класів 42 (84%) учні із 50 вважають цей вислів правдивим.
Тиршанов і Рейц з лабораторії Бехтерєва встановили набагато сильніший вплив алкоголю на молоді організми, які розвиваються. При прийомі алкоголю цуценятами протягом 1,5-3 місяців встановлена разюча різниця у величині голови у тих, які вживали алкоголь, і у нормальних цуценят. При зважуванні у всіх випадках півкулі мозку, особливо лобові частки у цуценят, які отримували алкоголь важили менше, ніж у інших. Ефект стає помітнішим, якщо з більш раннього віку починали давати алкоголь. Смертельна доза для дорослої людини 7-8 г алкоголю на кілограм ваги, що приблизно відповідає 1-1,25 л горілки. Для дітей смертельна доза (г / кг ваги) у 4 - 5 разів менше, ніж для дорослих! Результати роботи лікарів і педагогів Відня, які оцінювали вплив різних доз алкоголю на успішність школярів, показали що, навіть при «помірних» дозах, знижується розумовий потенціал, погіршується пам'ять, з'являється апатія до навчання, допускаються помилки при математичних обчисленнях. Слайд 5 Результати соціального опитування учнів 9-х класів 46 (92%) учні із 50 вважають цей вислів правдивим.
Які б не були важкі наслідки алкоголізму, корінь проблеми не в ньому. Трагедія починається з найпершого випадку вживання алкоголю. Враховуючи, що етанол — наркотик і протоплазматична отрута, кожній освіченій людині повинно бути ясно, що боротися з алкоголізмом, не запобігаючи вживанню алкоголю — це все одно, що боротися з вбивством під час війни. Абсолютно очевидно, що якщо йде війна — будуть і поранені, і вбиті. А якщо має місце вживання спиртних напоїв, яке, до того ж, в так званих «культурних» формах позиціонується престижним, то будуть і п'яниці, і алкоголіки. Не визнати цього можуть лише ті, хто абсолютно отруїв свій мозок алкоголем, або ж задоволений існуючим становищем і хотів би стабілізації досягнутого рівня споживання, а значить — продовження деградації і повного вимирання нашого народу. |
Природа нам про все розповідає, лише треба зрозуміти її тиху і мудру мову Уважно подивись навколо себе. Дерева, зорі, птахи відкриють тобі багато таємниць. Люби і бережи природу! (28 слів) |
«Природа твій дім, бережи його» Розробила вчитель початкових класів Крупка І. М Обладнання. Виставка малюнків з теми «Природа – твій дім, бережи його!», гербарій лікарських рослин, фотовиставка «Чарівний світ... |
Тема: Самоприйняття та підвищення рівня самооцінки методом ігрової Стався до себе добре. Пам'ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має міцне здоров'я |
Тема: Агресія, її різновиди. Шляхи виходу Потрібно будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, привернути увагу до себе. Потім завдання ускладнюється тим, що його виконують... |
Урок Тема. Учень про себе Навчальна: Навчити учнів послідовно складати розповідь про себе, повторити вивчені мовні одиниці та вміти оперувати ними в мовленні,... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Фольклорне свято «У вишневому садочку або весілля Барвінка і Фіалочки» Не було б таких новинок, та хрещатенький барвінок, усіх здивував, гей! Він фіалочку блакитну, наче панночку тендітну, за себе узяв,... |
Сьогодні у нас свято. Це свято незвичайне. Ми з вами здійснимо подорож... Обладнання: вислови про красу природи, виставка малюнків із теми «Природа — твій дім, бережи його!», декорації до інсценівок |
Діагностика вад особистого розвитку (ДВОР) Ти маєш чудову нагоду погляну4ти на себе збоку і проаналізувати, що ти знаєш про себе, поділитися цими знаннями з дорослими, аби... |
ОБ′ЄКТИВНА САМООЦІНКА В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ” Мета Не має нічого більш важливого та важкого одночасно, ніж об’єктивна самооцінка. Якщо людина не любить себе з дитинства, тоді це серйозний... |