Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі


Скачати 88.25 Kb.
Назва Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі
Дата 10.02.2014
Розмір 88.25 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Я і Україна (2 клас)

Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі.

Мета: ознайомити учнів із різноманітним світом тварин;

формувати поняття: комахи, птахи, звірі;

навчити їх розпізнавати за зовнішніми ознаками;

розвивати творчість;

виховувати бережливе ставлення до всього живого – природи.

Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка, кошик з насінням для птахів, плакати з висловами, інтерактивна дошка.

Хід уроку

На дошці вислів: «Все живе на землі має одну колиску, ім’я якій - Природа»

І. Організація класу до уроку.

- Встаньте, діти, усміхніться,

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться.

Гостей наших привітаймо,

І навчання починаймо.

1 учениця: - Ми вам раді, гості добрі,

І вітаєм щиро вас.

Всіх запрошуєм ласкаво,

На урок у другий клас.

- Тема нашого уроку «Тварини: комахи, птахи, звірі.»

Девіз: «Все живе на землі має одну колиску, ім’я якій - Природа»

Учитель: - Дитинство кожної людини починається з казки. І наш урок починається з казки.

А придивись, будь ласка,

У лісі всюди казка.

Вона блукає лісом.

Прислухайся, будь ласка,

У лісі всюди казка.

С. Бабій

Учитель: - А ось і наша героїня казки.

  • Маша!

  • Так-так, діти! Це Маша. У Маші, діти, дуже багато питань до вас.

Маша задає питання: - Як його звати? Чим займається? І як почувається? А це хто? Де живе і що жує? (питання читає вчитель)

ІІ. Основна частина уроку

Учитель: - А тепер, діти, ваше завдання допомогти Маші. Вам треба познайомити її з різноманітним світом тварин, навчити розрізняти птахів від звірів, комах від птахів. Навчити Машу любити і берегти природу. Ну, що допоможемо Маші, діти?

Учитель: - Команда «Горобчики» підготувала матеріал про птахів. Надаємо їм слово (виходять учні)

1 учень: - Коли ми готували проекти з теми «Птахи», то дізналися дуже багато корисного і цікавого.

2 учень: - Я дізнався про будову птахів. Птахи мають голівку, 2 лапки, крила, а тіло їх вкрито пірячком, а ще дзьоб – це головні ознаки, за якими їх відрізняють від інших тварин.

3 учень: - А я дізнався, що є зимуючі птахи – це горобчики, ворона, сорока, синиця. Їм зимою холодно і голодно, тому наша допомога їм дуже потрібна.

4 учень: - А чим же полюбляють ласувати пташки?

Я дізнався, що:

  • Синиця – гарбузовим і соняшниковим насінням та насінням динь, кавунів, обрізками сала.

  • Горобець – крихтами хліба, насінням соняшника.

  • Снігур – насінням клена, ясена, лободи, зерновими відходами.

5 учень: - А я знайшов багато загадок про птахів. Давайте разом відгадаємо їх.

Загадки

1. Маленький хлопчик у сірій свитині по дворах стрибає, крихти збирає.

(горобець)

2. Біла латка, чорна латка по дереву скаче (сорока)

3. Хто дуже голосно кричить «Кар-р-р?» (ворона)

6 учень: - А я знайшов гарний вірш.
ЖАЙВІР

В. Павловський

У балкитнім, чистім небі

Цяточка сіренька.

-Яка дивна Божа пташка!-

Каже мені ненька.

Сипле зернами на поле

Пісеньку сріблясту,

Людям радісно віщує доброту і щастя!

7 учень: - А ще птахи вміють розмовляти. Не вірете? То послухайте!

Рольова гра «Діалог»

(годівничка, біля неї горобець і синичка)

Синичка: - Добрий день, горобчику!

Горобець: - Добрий день, синичко – синя птичко!

Синичка: - Бажаю смачного обіду.

Горобець: - Дякую!

Синичка: - Дозволь приєднатися до тебе.

Горобець: - Сідай край годівнички і пригощайся.

Синичка: - Дякую. З великою радістю пообідаю.

1 учень: - А у мене є ще цікавинки про птахів. Так, деякі птахи у людей стали символами:

Лебідь – символ вірності та любові;

Ворона та сова – символи мудрості;

Голуб – символ миру.

  • А ще я дізнався, що птахам поставили памятники!

В Америці – чайкам, у Франції – голубам, у Японії – лебедю, в США – горобцю.

2,3,4 учні: - А зараз давайте усі пограємо.

Гра «Продовж прислівя»

  • Де багато пташок, там немає…….(комашок).

  • Зруйнуєш гніздо пташине, не буде в тебе…..(родини).

  • Зозуля стала кукувати………(морозу не бувати).

Учитель: - Молодці команда «Горобчики». Дуже гарний та цікавий матеріал підготували.

Гра «На увагу»

Учитель: - Кожній команді роздані малюнки з зображенням птаха. Завдання: стрілочками вказати частини тіла птаха.

Перевірка: порівняти свою відповідь з відповіддю, яка з’явилася на інтерактивній дошці.

Самооцінювання дітьми (зелені долоні – відповідь вірна, жовті – якщо є одна помилка, червоні – якщо відповідь невірна).

Учитель аналізує відповіді дітей.

Учитель: - А що ж цікавого нам приготувала команда «Бджілки». Вони працювали над проектом «Комахи».

1 учень: Фізхвилинка

Бджілки вікна відчинили,

І швиденько полетіли.

Хто на луки, хто на поле.

Мед у вулик носять бджоли.

Команда до вулика!

(діти сідають, виходять по черзі учасники)

2 учень: - А чи знаєте ви, що на землі комах у 250 мільйонів разів більше ніж людей!? Загальна маса у 30-40 разів більша, ніж маса всіх людей.

3 учень: - А ще комахи від птахів ї звірів відрізняються своєю будовою: у них 4 крила, аж 6 лапок, вони мають 3 вусика.

4 учень: - За розміром комахи невеликі. Це бджоли, коники, мурахи, метелики та багато інших.

5 учень: - А чому ж так багато комах ви спитаєте?

6 учень: - Комахи дуже швидко розмножуються. Нюх у них дуже добрий. Це допомагає їм у пошуках їжі.

2 учень: - А я знайшов у журналі, як погоду визначити за поведінкою комах:

  • Якщо бджоли вилітають рано-вранці – на ясну погоду.

  • Бджоли скупчилися на стінах вулика – на спеку.

  • Припинився рух мурашок коло мурашника – чекай непогоду.

  • А якщо не вірите – перевірте!

Учитель: - Дякую команді «Бджілка» за цікаві повідомлення і розповіді про комах.

Гра «Хто швидше»

Учитель: - Кожній команді роздані малюнки з зображенням комах. Завдання: вказати на кількість частин тіла (лапок, крил, вусиків).

Перевірка: порівняти відповіді з правильною відповіддю на інтерактивній дошці.

Самооцінка дітей (зелені долоні – відповідь вірна, жовті – якщо є одна помилка, червоні – якщо відповідь невірна).

Учитель аналізує відповіді дітей.

Учитель: - А що ж нам підготувала команда «Зайчики»?

Гра «Мікрофон»

Учитель бере інтерв’ю у кожного члена команди.

1 учень: - Ми теж багато прочитали книг, перегорнули купу журналів, щоб знайти цікаве про звірів.

2 учень: - Звірі – це лисиця, вовк, заєць, їжак, білка і багато інших. Відрізняються від птахів і комах своєю будовою. У них 4 ноги, а тіло вкрите хутром, живуть у лісі.

3 учень: - А я знайшов цікаву чистомовку про їжачка, послухайте.

Ок-ок-ок – ось колючий їжачок.

Ми-ми-ми – приготувався до зими.

Чок-чок-чок – повна хата грушечок.

Ок-ок-ок – частуватиме діточок.

4 учень: - А я знайшов і підготував прислів’я та приказки про звірів.

  • Зайця ноги носять, вовка зуби годують.

  • Вовк лисиці не рідня, а повадка в них одна.

  • Ведмедя пасічником зробили.

5 учень: - А зараз послухайте повідомлення про звірів, я їх прочитав в енциклопедії.

Білка – справжній повітряний акробат, легко пересувається по деревах, допомагає їй в цьому пухнастий хвіст. Живиться білка насінням хвойних дерев, жолудями, грибами, горіхами, ягодами.

Їжак – невелика тварина, його тіло вкрите голками. Живиться комахами, мишами, зміями.
Зайці – живляться рослинами. Ховаються в ямах під кущами.

6 учень: - А ще ми прочитали і знаємо багато чудових казок про звірів.

  • Відгадайте в якій казці дуже багато звірів зустрілися? («Рукавичка»)

Учитель: - Молодці діти, хороші пізнавальні повідомлення ми почули про звірів.

ІІІ. Закріплення матеріалу.

Учитель: - А зараз я хочу перевірити як ви засвоїли матеріал.

Гра «Як тварина заблукала»

  • Розгляньте картинки на дошці і назвіть тварину, що є зайвою у кожному ряду. Поясніть свій вибір.

  • Синиця, горобець, лебідь, метелик (птахи мають 2 лапки, дзьоб, тіло вкрите пір’ям ).

  • Бджола, коник, мураха, ворона (комахи мають 2 вусики, 6 ніг).

  • Лисиця, зайчик, бджілка, їжак (звірі мають 4 ноги, тіло вкрите хутром).

Учитель: - Молодці!

Підсумок: - Як ви гадаєте, діти, ми відповіли на питання нашої героїні Маші? Вона навчилася відрізняти комах від птахів, птахів від звірів? Багато цікавого вона дізналася про різноманітний світ тварин.

ІІ. Творчо-емоційні вправи.

Учитель: - Заплющте очі і уявіть себе комахою чи пташкою, або звіром. Про що б вони попросили людей, щоб зберегти природу?

Інтерактивна гра «Мікрофон»

(Діти по черзі висловлюють свої прохання, а потім демонструють плакати)

  • НЕ вирубуйте ліси – без лісу ми загинемо.

  • НЕ розорюйте гнізда – нехай виросте наше потомство.

  • НЕ ловіть метеликів, не знищуйте красу навколо себе.

Всі хором: - Будь природі другом!

Підсумок: (музика, ліс)

Домашнє завдання: разом з батьками зробіть годівничку і підгодовуйте птахів. Їм зараз холодно і голодно, і ваша допомога дуже потрібна їм.

Учитель: - Слова цього віршика повинні надихати вас на добрі справи, і Машу теж.
Он повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

Не ламай ромашку, не топчи травичку.

В зелені діброва, в китицях калина.

Глянь, яка чудова наша Україна!
Учитель: - Що ж збираємось, любі діти!

Нагулялись вже у лісі.

Птахів, звірів і комах

Ми зустріли.

Час до класу повертатись,

До наступного уроку готуватись.

Схожі:

Діагностика уявлень про природу у дітей молодшого дошкільного віку Тварини
Матеріал: картинки із зображенням тваринних різних класів, а також із зображенням стадій зростання і розвитку кішки (риби, курчати),...
Дитина самостійно справляється із завданням, дає розгорнені пояснення...
Матеріал: картинки із зображенням тваринних різних класів, а також із зображенням стадій зростання і розвитку кішки (риби, курчати),...
Тема. Охорона тваринного світу. Мета
Мета: формувати поняття «комахи», «птахи», «звірі», уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, розвивати логічне мислення...
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:...
Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро...
Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії...
Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях
Дикі і свійські тварини
Обладнання. Проектор, слайди, таблиці «Дикі тварини» і «Свійські тварини», книги про тварин, енциклопедії, «чарівний чобіток»
Конспект інтегрованого уроку природознавства для 1 класу
Обладнання: ілюстрації тварин, кросворд, сигнальні картки, роздатковий матеріал для роботи в парах та в групах, аудіозапис «Спів...
Акція ”Якби тварини вміли говорити” Вихователь: Копиця В. А. Мета
Мета: вчити дітей знаходити красиве в довкіллі; збагатити знання дітей про тварини і заходи щодо їх збереження; розвинути зародки...
8 клас Тема ”Клас Птахи” Цифрові технології 2010 р. Пояснююча записка
На щастя існують технології, які можуть розбудити в дитині інтерес, дати особистості можливості для розвитку і самореалізації. Однією...
Тема. Тварини. Різноманітність тварин у природі
Привітайтеся з гостями. Усміхнімося один одному, нашим гостям, щоб урок пройшов у теплій., дружній атмосфері, адже: «Якщо хочеш,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка