|
Скачати 113.9 Kb.
|
Діагностика уявлень про природу у дітей середнього дошкільного віку Тварини. Матеріал: картинки із зображенням тваринних різних класів, а також із зображенням стадій зростання і розвитку кішки (риби, курчати), дидактична гра "Зоологічне лото", моделі понять "птахи", "звірі", "риби", "комахи", "тварини". Бесіда по картинках. Завдання №1. Як назвати одним словом істот зображених на картках?(Дикі тварини, домашні тварини, птахи, риби, комахи) Хто це? Склади групи "звірі", "птахи", "риби", "комахи". Чому ти об'єднав риб (птахів) в одну групу ? Де живуть риби (птахи, домашні і дикі тварини,комахи). Чим живляться, як пересуваються? • Дитина самостійно справляється із завданням, дає розгорнені пояснення (наприклад, всі риби живуть у воді; у всіх є плавники, хвіст; дихають зябрами; покриті лускою) • Дитина складає групи тварин, називає окремі ознаки різних груп тварин. • Дитина складає групи тварин. Завдання№2. Дитині пропонуються картинки із зображенням чаплі, миші, риби, коника . Де живе? Чим харчується? Де і як здобуває корм? Як пересувається? • Дитина відповідає на питання з невеликою допомогою дорослого. • Дитина відповідає на питання за допомогою дорослого. • Дитина не справляється із завданням або справляється частково. Завдання№3. Покажи і назви тварин яких ти знаєш? Як ти дізнався що це саме (корова, кішка, собака, лисиця, білка, їжак і т.п.) • Дитина дає відповідь, називає тварин та їх ознаки та місце проживання. • Дитина називає 2 ознаки . • Дитина називає 1 ознаку. Завдання№4. Чому тварин називають дикими? Що відбувається з тваринами (ведмідь, їжак, заєць, лисиця, вовк, білка) взимку? Чому це відбувається? • Дитина дає повну, розгорнену відповідь (наприклад, комахи сховалися під кору дерев, під опале листя, в землю; перелітні птахи відлетіли, звірі - заєць, змінюється його забарвлення; це рятує їх від холоду і від ворогів; білка, їжак запасають корм про запас; ведмідь, їжак і інші звірі залізають в барлоги, нори і засинають). • Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого. • Не справляється із завданням або називає окремі зв'язки. Рослини. Матеріал: картинки із зображенням квітника, городу, лугу, лісу, поля; кімнатні рослини; картинки із зображенням стадій зростання і розвитку гороху, дерева, моделі понять "трави", "чагарники", "дерева", "рослини", "жива природа", "нежива природа". Бесіда по картинках. 1. Дитині пропонується назвати рослину, а також місце його зростання (квітник, город, ліс, поле, сад, кімнатні рослини). • Дитина правильно називає всі рослини, а також вірно указує місце їх зростання. • Дитина не знає назв деяких рослин; невірно указує місця зростання деяких рослин. • Дитина не знає багатьох назв рослин; не знає місць зростання рослин. 2. Дитяча гра "Плутанина". Завдання: - розташуй частини рослини правильно; - чому частині рослини потрібно розташувати саме так? - навіщо рослині листя, стебло, квітки, плоди? • Дитина має чіткі уявлення про будову рослин; пояснює, чому саме так повинні розташовуватися частини рослин; розповідає про функції листя, стебла, кореня. • Дитина називає частини рослин; розповідає про функції деяких частин рослини. • Дитина називає частини рослин. 3. Що потрібно робити, щоб рослина росла? Що станеться, якщо рослину не поливати рослину (поставити в темне місце, холодне приміщення)? • Розповідає про всі потреби рослин (волога, світло, тепло). • Називає деякі потреби рослин. • Називає одну потребу. 4. Що буває з рослинами восени? Чому це відбувається? • Дитина дає повну правильну відповідь Дерева і чагарники скинули листя, пов'янули трави; у землі залишилося коріння рослин, з яких виростуть нові рослини). • Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого. • Не справляється із завданням. 5. Дітям пропонується картинки із зображенням рослин розташувати по групах: "квіти", "дерева", "чагарники". • Дитина самостійно справляється із завданням. • Дитина припускається помилок, але виправляє їх самостійно. • Дитина справляється із завданням за допомогою дорослого. Ознаки живої і неживої природи, пори року.
Чому ти так вважаєш? Які ознаки живої природи можна назвати? • Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.
Які ознаки неживої природи можна назвати? Яка користь людині від неживої природи? • Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.
• Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації. Явища природи, їх вплив на живу і неживу природу Назви явища природи на ілюстрації. Які причини і наслідки цих явищ на живу і неживу природу? Яка зараз погода? Визнач стан погоди словами: сонячно, похмуро, дме вітер, тощо). . Дитина дає повну відповідь (стан сонця, неба, поведінка тварин, людей, стан погоди). . Відповідає на питання за допомогою вихователя. . Не справляється із завданням. Повітря. 1. Дослід з пакетом. Що в пакеті? Яке повітря? • Дитина говорить, що в пакеті повітря і називає властивості повітря: прозорий, невидимий, повітря скрізь, ми ним дихаємо. • Називає не всі властивості. • Називає одну властивість. 3. У чому користь і шкода вітру? • Дитина дає чітку і ясну відповідь: надуває вітрила, вертить крила млина, розгонить хмари і т. д.; руйнує будинки, ламає дерева і т.д. • Самостійно називає 2-3 пункти, далі справляється із завданням за допомогою дорослого. • Самостійно не відповідає на питання, справляється із завданням за допомогою ілюстративного матеріалу. 4. Як можна виявити вітер? • Дитина самостійно відповідає на питання: подивитися на верхівки дерев, по флюгеру і т.д. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань дорослого. • Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій. 3. Що забруднює повітря? Чи потрібно берегти повітря? • Дитина самостійно дає вірні відповіді: вихлопні гази, дим заводів, фабрик; щоб дихати чистим повітрям і не хворіти. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя і ілюстрацій. • Важко відповісти на питання. Вода. 1. Що таке вода? Вода яка? Стани води? • Дитина самостійно відповідає, що вода - це рідина і розповідає про властивості води: прозора, без смаку, немає запаху, рідка, не має форми і т.д. Стани води: рідкий, твердий, газоподібний. • Називає не всі властивості. • Називає декілька властивостей. 2. Кому потрібна вода і навіщо? • Дитина самостійно розповідає, що вода потрібна всім, щоб жити; наводить які-небудь конкретні приклади. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій. Грунт.
• Дитина відповідає на всі три питання; наводить приклади з особистого досвіду. • Дитина не може відповісти на перше питання. • Відповідає на останні два питання за допомогою ілюстративного матеріалу. 2. Навіщо рослинам потрібний грунт? (З неї рослини одержують необхідні живильні речовини). • Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням.
• Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням. Екологічно - доцільна поведінка. Завдання. Як треба себе вести по відношенню до рослин, тварин, птахів та інших живих істот? (Запропонувати ситуативні ілюстрації.) • Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням. Рівні освоєння програми. ВИСОКИЙ - Дитина розрізняє і називає велику кількість об'єктів природи, самостійно вичленує характерні істотні ознаки. Дитина знає основні ознаки живого, встановлює зв'язки між станом живих істот і сезонними змінами. Моделює ознаки об'єктів і зв'язку. Пізнавальне відношення стійке. СЕРЕДНІЙ - Дитина розрізняє велику кількість об'єктів природи, вичленує (під керівництвом педагога) істотні ознаки. Знає деякі ознаки живого. Недостатньо опанував загальними поняттями і загальними зв'язками. НИЗЬКИЙ - Дитина розрізняє невелику кількість тварин і рослин, не вміє вичленувати їх особливості. Знає деякі їх потребі (у волозі, в їжі). Встановлює приватні зв'язки, порівнює об'єкти за окремими характерними ознаками. Пізнавальне відношення нестійке, пов'язане з яскравими, привертаючими увагу ознаками.
В – ВИСОКИЙ С - СЕРЕДНІЙ Н – НИЗЬКИЙ |
Ми опинилися в такому самому становищі в забрудненому повітрі, як і риби в забрудненій воді” Атмосфера – це повітряна (газова) оболонка Землі, яка пов’язана з нею силою земного тяжіння |
А чи замислювалися ви над тим, що собою становлять гриби? Риби одні з найдавніших мешканців нашої планети. Вони освоїли всі можливі середовища життя: ґрунт, водойми. Багато грибів оселяється... |
Жаби живуть в озерах, болотах, у лісах, і навіть у пустелях скрізь,... Жаби можуть забиратися на дерева і здійснювати триметрові стрибки. Вони не тільки стрибають, скакають, плавають, деякі з них ще й... |
1. Пояснення сторін, третіх осіб та їхніх представників Пояснення сторін, третіх осіб та їхніх представників є одним із засобів доказування. Ці пояснення мають статус доказів за умов, що... |
Конвенція ООН про права дитини Прийнята резолюцією 44/25 Генеральної... Дитина – це людська істота до досягнення нею 18-річного віку. Дитина – це людина, яка зростає. Діти – це люди на шляху в доросле... |
ЗАТВЕРДЖЕНО Поряд із здоровими дітьми живуть, ростуть, виховуються діти з особливостями фізичного або розумового розвитку. Вони, як і всі громадяни... |
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби» Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів |
Ось вони Людина, яка вміє плавати, почуває себе у воді спокійно і впевнено. Але, на жаль, для декого відпочинок біля води закінчується трагедією.... |
КАМЕРТОН ДАЖБОГА Усі живі істоти, котрі тільки є в світі, і слабі, й сильні, і довгі, й короткі, і великі, й середні, і високі, й малі, видимі й невидимі,... |
Задачі обласної олімпіади з фізики ( 8 клас) Швидкість катера в стоячій воді υк = 3 м/с. Визначите швидкість течії річки υр, якщо відомо, що середня швидкість руху катера дорівнює... |