Діагностика уявлень про природу у дітей молодшого дошкільного віку Тварини


Скачати 153.14 Kb.
Назва Діагностика уявлень про природу у дітей молодшого дошкільного віку Тварини
Дата 10.02.2014
Розмір 153.14 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Діагностика

уявлень про природу у дітей

молодшого дошкільного віку

Тварини.

Матеріал: картинки із зображенням тваринних різних класів, а також із зображенням стадій зростання і розвитку кішки (риби, курчати), дидактична гра "Зоологічне лото", моделі понять "птахи", "звірі", "риби", "комахи", "тварини".

Бесіда по картинках.

Завдання №1.

Як назвати одним словом істот зображених на картках?(Дикі тварини, домашні тварини, птахи, риби, комахи)

Хто це? Склади групи "звірі", "птахи", "риби", "комахи". Чому ти об'єднав риб (птахів) в одну групу ?

Дитина самостійно справляється із завданням, дає розгорнені пояснення (наприклад, всі риби живуть у воді; у всіх є плавники, хвіст; дихають зябрами; покриті лускою)

Дитина складає групи тварин, називає окремі ознаки різних груп тварин.

Дитина складає групи тварин.

Завдання№2.

Дитині пропонуються картинки із зображенням чаплі, миші, риби, коника . Де живе? Чим харчується? Де і як здобуває корм? Як пересувається?

Дитина відповідає на питання з невеликою допомогою дорослого.

Дитина відповідає на питання за допомогою дорослого.

Дитина не справляється із завданням або справляється частково.

Завдання№3.

Покажи і назви тварин яких ти знаєш? Як ти дізнався що це саме (корова, кішка, собака, лисиця, білка, їжак і т.п.)

Дитина дає відповідь, називає тварин та їх ознаки та місце проживання.

Дитина називає 2 ознаки .

Дитина називає 1 ознаку.

Завдання№4.

Чому тварин називають дикими? Що відбувається з тваринами (ведмідь, їжак, заєць, лисиця, вовк, білка) взимку? Чому це відбувається?

Дитина дає повну, розгорнену відповідь (наприклад, комахи сховалися під кору дерев, під опале листя, в землю; перелітні птахи відлетіли, звірі - заєць, змінюється його забарвлення; це рятує їх від холоду і від ворогів; білка, їжак запасають корм про запас; ведмідь, їжак і інші звірі залізають в барлоги, нори і засинають).

Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого.

Не справляється із завданням або називає окремі зв'язки.
Рослини.

Матеріал: картинки із зображенням квітника, городу, лугу, лісу, поля; кімнатні рослини; картинки із зображенням стадій зростання і розвитку гороху, дерева, моделі понять "трави", "чагарники", "дерева", "рослини", "жива природа", "нежива природа". Бесіда по картинках.

1. Дитині пропонується назвати рослину, а також місце його зростання (квітник, город, ліс, поле, сад, кімнатні рослини).

Дитина правильно називає всі рослини, а також вірно указує місце їх зростання.

Дитина не знає назв деяких рослин; невірно указує місця зростання деяких рослин.

Дитина не знає багатьох назв рослин; не знає місць зростання рослин.

2. Дитяча гра "Плутанина". Завдання:

- розташуй частини рослини правильно;

- чому частині рослини потрібно розташувати саме так?

- навіщо рослині листя, стебло, квітки, плоди?

Дитина має чіткі уявлення про будову рослин; пояснює, чому саме так повинні розташовуватися частини рослин; розповідає про функції листя, стебла, кореня.

Дитина називає частини рослин; розповідає про функції деяких частин рослини.

Дитина називає частини рослин.

3. Що потрібно робити, щоб рослина росла?

Розповідає про всі потреби рослин (волога, світло, тепло).

Називає деякі потреби рослин.

Називає одну потребу.

4. Що буває з рослинами восени? Чому це відбувається?

Дитина дає повну правильну відповідь Дерева і чагарники скинули листя, пов'янули трави; у землі залишилося коріння рослин, з яких виростуть нові рослини).

Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого.

Не справляється із завданням.

5. Дітям пропонується картинки із зображенням рослин розташувати по групах: "квіти", "дерева", "чагарники".

Дитина самостійно справляється із завданням.

Дитина припускається помилок, але виправляє їх самостійно.

Дитина справляється із завданням за допомогою дорослого.

Ознаки живої і неживої природи, пори року.



  1. Що відноситься до живої природи ? (Назвати , чи вибрати з ілюстрацій.)

Чому ти так вважаєш? Які ознаки живої природи можна назвати?

Самостійно називає.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя.

Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.

  1. Що відноситься до неживої природи ? (Назвати , чи вибрати з ілюстрацій.)

Які ознаки неживої природи можна назвати? Яка користь людині від неживої природи?

Самостійно називає.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя.

Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.

  1. Назвати пори року. Назвати чи підібрати картки з відповідними явищами природи . Встановити залежність між станом живої і неживої природи.

Самостійно називає.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя.

Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.

Явища природи, їх вплив на живу і неживу природу


  1. Назви явища природи на ілюстрації.

Які причини і наслідки цих явищ на живу і неживу природу?

. Дитина дає повну відповідь (стан сонця, неба, поведінка тварин, людей, стан погоди).

. Відповідає на питання за допомогою вихователя.

. Не справляється із завданням.

Повітря.

1. Дослід з пакетом. Що в пакеті? Яке повітря?

Дитина говорить, що в пакеті повітря і називає властивості повітря: прозорий, невидимий, повітря скрізь, ми ним дихаємо.

Називає не всі властивості.

Називає одну властивість.

3. У чому користь і шкода вітру?

Дитина дає чітку і ясну відповідь: надуває вітрила, вертить крила млина, розгонить хмари і т. д.; руйнує будинки, ламає дерева і т.д.

Самостійно називає 2-3 пункти, далі справляється із завданням за допомогою дорослого.

Самостійно не відповідає на питання, справляється із завданням за допомогою ілюстративного матеріалу.

4. Як можна виявити вітер?

Дитина самостійно відповідає на питання: подивитися на верхівки дерев, по флюгеру і т.д.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань дорослого.

Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій.

3. Що забруднює повітря? Чи потрібно берегти повітря?

Дитина самостійно дає вірні відповіді: вихлопні гази, дим заводів, фабрик; щоб дихати чистим повітрям і не хворіти.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя і ілюстрацій.

Важко відповісти на питання.

Вода.

1. Що таке вода? Вода яка? Стани води?

Дитина самостійно відповідає, що вода - це рідина і розповідає про властивості води: прозора, без смаку, немає запаху, рідка, не має форми і т.д.

Стани води: рідкий, твердий, газоподібний.

Називає не всі властивості.

Називає декілька властивостей.

2. Кому потрібна вода і навіщо?

Дитина самостійно розповідає, що вода потрібна всім, щоб жити; наводить які-небудь конкретні приклади.

Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя.

Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій.

Грунт.

  1. Назви який вид грунту ти бачиш? Хто живе в ґрунті? (Дощові черв'яки). Яким буває грунт ?(за станом сухий, вологий, твердий.) При діагностуванні використовувати пошуково-дослідницьку діяльність.

Дитина відповідає на всі три питання; наводить приклади з особистого досвіду.

Дитина не може відповісти на перше питання.

Відповідає на останні два питання за допомогою ілюстративного матеріалу.

2. Навіщо рослинам потрібний грунт? (З неї рослини одержують необхідні живильні речовини).

Дитина знає відповідь на питання.

Відповідає на питання за допомогою вихователя.

Не справляється із завданням.

  1. Уміння розрізняти види грунту (чорнозем, пісок, глина, каміння), називати характерні місця їх знаходження. Як люди їх використовують?

Дитина знає відповідь на питання.

Відповідає на питання за допомогою вихователя.

Не справляється із завданням.

Екологічно - доцільна поведінка.

Завдання.

Як треба себе вести по відношенню до рослин, тварин, птахів та інших живих істот? (Запропонувати ситуативні ілюстрації.)

Дитина знає відповідь на питання.

Відповідає на питання за допомогою вихователя.

Не справляється із завданням.

Рівні освоєння програми.

ВИСОКИЙ - Дитина розрізняє і називає велику кількість об'єктів природи, самостійно вичленує характерні істотні ознаки. Дитина знає основні ознаки живого, встановлює зв'язки між станом живих істот і сезонними змінами. Моделює ознаки об'єктів і зв'язку. Пізнавальне відношення стійке.

 СЕРЕДНІЙ - Дитина розрізняє велику кількість об'єктів природи, вичленує (під керівництвом педагога) істотні ознаки. Знає деякі ознаки живого. Недостатньо опанував загальними поняттями і загальними зв'язками.

НИЗЬКИЙ - Дитина розрізняє невелику кількість тварин і рослин, не вміє вичленувати їх особливості. Знає деякі їх потребі (у волозі, в їжі). Встановлює приватні зв'язки, порівнює об'єкти за окремими характерними ознаками. Пізнавальне відношення нестійке, пов'язане з яскравими, привертаючими увагу ознаками.




з/п

Прізвище ім'я дитини

Параметри обстеження

Рівень знань

Розуміння ознак живої і неживої природи. Пори року.

Явища природи їх вплив на живу і неживу природу

Рослинний світ загальні та відмінні ознаки

Класифікація тварин загальні та відмінні ознаки

Грунт, вода, повітря – їх властивості

Елементарні уявлення про екологічну культуру

































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































+ - відповідає

- утруднюється

0 – не відповідає

Схожі:

СУПУТНИК БУКВАРЯ 2012
В «Читаночці» вміщено твори для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку українського поета Анатолія Камінчука
Моральне виховання дітей дошкільного віку
Моральне виховання дітей дошкільного віку 227226 Зміст і методи виховання дітей ДОШКІЛЬНОГО Віку
Використана література
Дбайлива Н. Ф. Використання пісочниці в корекції емоційно-вольової і соціальної сфер дітей раннього і молодшого дошкільного віку//Дошкільна...
БЕЛЛЬ-ЛАНКАСТЕРСЬКА СИСТЕМА АКТУАЛЬНА Й СЬОГОДНІ
Реформування дошкілля відкрило перспекти­ву розвитку навчально-виховних комплексів, які стають другою домівкою для дітей дошкільного...
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ...
...
РЕКОМЕНДАЦІЇ круглого столу вихователів дошкільних навчальних закладів...
«група ризику», обов’язковості дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку, забезпечення необхідних умов функціонування...
Урок №1 11 клас Тема. Розвиток уявлень про природу світла. Поширення...
Навчальна: Ознайомити учнів із розвитком уявлень про природу світла, поглибити знання учнів про поширення світла в однорідних середовищах,...
НАКА З
Кінецьпіль Первомайського району загинуло 5 дітей. Недотримання правил поведінки на воді та льоду призвели до загибелі ще 5 дітей...
Для дітей молодшого дошкільного віку
Зайдемо до неї. (Заходять) Бачите, яка тиха та затишна ця господа, тому й називається ось так – світлиця. Вона прибрана, ніби чекає...
Параметри аналізу заняття з розвитку конструктивно-технічних здібностей дітей дошкільного віку

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка