|
Скачати 153.14 Kb.
|
Діагностика уявлень про природу у дітей молодшого дошкільного віку Тварини. Матеріал: картинки із зображенням тваринних різних класів, а також із зображенням стадій зростання і розвитку кішки (риби, курчати), дидактична гра "Зоологічне лото", моделі понять "птахи", "звірі", "риби", "комахи", "тварини". Бесіда по картинках. Завдання №1. Як назвати одним словом істот зображених на картках?(Дикі тварини, домашні тварини, птахи, риби, комахи) Хто це? Склади групи "звірі", "птахи", "риби", "комахи". Чому ти об'єднав риб (птахів) в одну групу ? • Дитина самостійно справляється із завданням, дає розгорнені пояснення (наприклад, всі риби живуть у воді; у всіх є плавники, хвіст; дихають зябрами; покриті лускою) • Дитина складає групи тварин, називає окремі ознаки різних груп тварин. • Дитина складає групи тварин. Завдання№2. Дитині пропонуються картинки із зображенням чаплі, миші, риби, коника . Де живе? Чим харчується? Де і як здобуває корм? Як пересувається? • Дитина відповідає на питання з невеликою допомогою дорослого. • Дитина відповідає на питання за допомогою дорослого. • Дитина не справляється із завданням або справляється частково. Завдання№3. Покажи і назви тварин яких ти знаєш? Як ти дізнався що це саме (корова, кішка, собака, лисиця, білка, їжак і т.п.) • Дитина дає відповідь, називає тварин та їх ознаки та місце проживання. • Дитина називає 2 ознаки . • Дитина називає 1 ознаку. Завдання№4. Чому тварин називають дикими? Що відбувається з тваринами (ведмідь, їжак, заєць, лисиця, вовк, білка) взимку? Чому це відбувається? • Дитина дає повну, розгорнену відповідь (наприклад, комахи сховалися під кору дерев, під опале листя, в землю; перелітні птахи відлетіли, звірі - заєць, змінюється його забарвлення; це рятує їх від холоду і від ворогів; білка, їжак запасають корм про запас; ведмідь, їжак і інші звірі залізають в барлоги, нори і засинають). • Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого. • Не справляється із завданням або називає окремі зв'язки. Рослини. Матеріал: картинки із зображенням квітника, городу, лугу, лісу, поля; кімнатні рослини; картинки із зображенням стадій зростання і розвитку гороху, дерева, моделі понять "трави", "чагарники", "дерева", "рослини", "жива природа", "нежива природа". Бесіда по картинках. 1. Дитині пропонується назвати рослину, а також місце його зростання (квітник, город, ліс, поле, сад, кімнатні рослини). • Дитина правильно називає всі рослини, а також вірно указує місце їх зростання. • Дитина не знає назв деяких рослин; невірно указує місця зростання деяких рослин. • Дитина не знає багатьох назв рослин; не знає місць зростання рослин. 2. Дитяча гра "Плутанина". Завдання: - розташуй частини рослини правильно; - чому частині рослини потрібно розташувати саме так? - навіщо рослині листя, стебло, квітки, плоди? • Дитина має чіткі уявлення про будову рослин; пояснює, чому саме так повинні розташовуватися частини рослин; розповідає про функції листя, стебла, кореня. • Дитина називає частини рослин; розповідає про функції деяких частин рослини. • Дитина називає частини рослин. 3. Що потрібно робити, щоб рослина росла? • Розповідає про всі потреби рослин (волога, світло, тепло). • Називає деякі потреби рослин. • Називає одну потребу. 4. Що буває з рослинами восени? Чому це відбувається? • Дитина дає повну правильну відповідь Дерева і чагарники скинули листя, пов'янули трави; у землі залишилося коріння рослин, з яких виростуть нові рослини). • Дитина дає неповну відповідь, потребує допомоги дорослого. • Не справляється із завданням. 5. Дітям пропонується картинки із зображенням рослин розташувати по групах: "квіти", "дерева", "чагарники". • Дитина самостійно справляється із завданням. • Дитина припускається помилок, але виправляє їх самостійно. • Дитина справляється із завданням за допомогою дорослого. Ознаки живої і неживої природи, пори року.
Чому ти так вважаєш? Які ознаки живої природи можна назвати? • Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.
Які ознаки неживої природи можна назвати? Яка користь людині від неживої природи? • Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації.
• Самостійно називає. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням, використовуючи ілюстрації. Явища природи, їх вплив на живу і неживу природу
Які причини і наслідки цих явищ на живу і неживу природу? . Дитина дає повну відповідь (стан сонця, неба, поведінка тварин, людей, стан погоди). . Відповідає на питання за допомогою вихователя. . Не справляється із завданням. Повітря. 1. Дослід з пакетом. Що в пакеті? Яке повітря? • Дитина говорить, що в пакеті повітря і називає властивості повітря: прозорий, невидимий, повітря скрізь, ми ним дихаємо. • Називає не всі властивості. • Називає одну властивість. 3. У чому користь і шкода вітру? • Дитина дає чітку і ясну відповідь: надуває вітрила, вертить крила млина, розгонить хмари і т. д.; руйнує будинки, ламає дерева і т.д. • Самостійно називає 2-3 пункти, далі справляється із завданням за допомогою дорослого. • Самостійно не відповідає на питання, справляється із завданням за допомогою ілюстративного матеріалу. 4. Як можна виявити вітер? • Дитина самостійно відповідає на питання: подивитися на верхівки дерев, по флюгеру і т.д. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань дорослого. • Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій. 3. Що забруднює повітря? Чи потрібно берегти повітря? • Дитина самостійно дає вірні відповіді: вихлопні гази, дим заводів, фабрик; щоб дихати чистим повітрям і не хворіти. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя і ілюстрацій. • Важко відповісти на питання. Вода. 1. Що таке вода? Вода яка? Стани води? • Дитина самостійно відповідає, що вода - це рідина і розповідає про властивості води: прозора, без смаку, немає запаху, рідка, не має форми і т.д. Стани води: рідкий, твердий, газоподібний. • Називає не всі властивості. • Називає декілька властивостей. 2. Кому потрібна вода і навіщо? • Дитина самостійно розповідає, що вода потрібна всім, щоб жити; наводить які-небудь конкретні приклади. • Справляється із завданням за допомогою навідних питань вихователя. • Справляється із завданням за допомогою ілюстрацій. Грунт.
• Дитина відповідає на всі три питання; наводить приклади з особистого досвіду. • Дитина не може відповісти на перше питання. • Відповідає на останні два питання за допомогою ілюстративного матеріалу. 2. Навіщо рослинам потрібний грунт? (З неї рослини одержують необхідні живильні речовини). • Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням.
• Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням. Екологічно - доцільна поведінка. Завдання. Як треба себе вести по відношенню до рослин, тварин, птахів та інших живих істот? (Запропонувати ситуативні ілюстрації.) • Дитина знає відповідь на питання. • Відповідає на питання за допомогою вихователя. • Не справляється із завданням. Рівні освоєння програми. ВИСОКИЙ - Дитина розрізняє і називає велику кількість об'єктів природи, самостійно вичленує характерні істотні ознаки. Дитина знає основні ознаки живого, встановлює зв'язки між станом живих істот і сезонними змінами. Моделює ознаки об'єктів і зв'язку. Пізнавальне відношення стійке. СЕРЕДНІЙ - Дитина розрізняє велику кількість об'єктів природи, вичленує (під керівництвом педагога) істотні ознаки. Знає деякі ознаки живого. Недостатньо опанував загальними поняттями і загальними зв'язками. НИЗЬКИЙ - Дитина розрізняє невелику кількість тварин і рослин, не вміє вичленувати їх особливості. Знає деякі їх потребі (у волозі, в їжі). Встановлює приватні зв'язки, порівнює об'єкти за окремими характерними ознаками. Пізнавальне відношення нестійке, пов'язане з яскравими, привертаючими увагу ознаками.
+ - відповідає - утруднюється 0 – не відповідає |
СУПУТНИК БУКВАРЯ 2012 В «Читаночці» вміщено твори для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку українського поета Анатолія Камінчука |
Моральне виховання дітей дошкільного віку Моральне виховання дітей дошкільного віку 227226 Зміст і методи виховання дітей ДОШКІЛЬНОГО Віку |
Використана література Дбайлива Н. Ф. Використання пісочниці в корекції емоційно-вольової і соціальної сфер дітей раннього і молодшого дошкільного віку//Дошкільна... |
БЕЛЛЬ-ЛАНКАСТЕРСЬКА СИСТЕМА АКТУАЛЬНА Й СЬОГОДНІ Реформування дошкілля відкрило перспективу розвитку навчально-виховних комплексів, які стають другою домівкою для дітей дошкільного... |
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ... ... |
РЕКОМЕНДАЦІЇ круглого столу вихователів дошкільних навчальних закладів... «група ризику», обов’язковості дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку, забезпечення необхідних умов функціонування... |
Урок №1 11 клас Тема. Розвиток уявлень про природу світла. Поширення... Навчальна: Ознайомити учнів із розвитком уявлень про природу світла, поглибити знання учнів про поширення світла в однорідних середовищах,... |
НАКА З Кінецьпіль Первомайського району загинуло 5 дітей. Недотримання правил поведінки на воді та льоду призвели до загибелі ще 5 дітей... |
Для дітей молодшого дошкільного віку Зайдемо до неї. (Заходять) Бачите, яка тиха та затишна ця господа, тому й називається ось так – світлиця. Вона прибрана, ніби чекає... |
Параметри аналізу заняття з розвитку конструктивно-технічних здібностей дітей дошкільного віку |