ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ для учнів 2 класу із порушенням читання і письма


Скачати 57.5 Kb.
Назва ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ для учнів 2 класу із порушенням читання і письма
Дата 10.02.2014
Розмір 57.5 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
для учнів 2 класу

із порушенням читання і письма.

Підготувала

Вчитель-логопед СЗШ №10

м. Шостка

Циганок Н.М.

2012-2013 н. р.

Тема: Позначення м′якості приголосних буквою і.

Диференціація букв и – і.

Лексична тема: Дикі тварини взимку.
Мета: Вчити дітей позначати м′якість приголосних буквою і.

Диференціювати на письмі букви и – і, м′які і тверді

приголосні на слух. Закріплювати навички звукового

аналізу. Складати із складів слова. Вчити утворювати

множину іменників, присвійні прикметники. Складати

розповідь за сюжетним малюнком. Виразно і правильно

читати, передавати зміст прочитаного. Поширювати

словниковий запас з теми «Дикі тварини взимку».

Корегувати фонематичне сприймання, аналітико-

синтетичну діяльність, навички читання, пам′ять, увагу,

мислення, словниковий запас, зв′язне мовлення, дрібну

моторику рук.

Виховувати працездатність, любов до природи,

інтерес до заняття.
Обладнання: предметні малюнки диких тварин, матеріал для

звукового аналізу, гра «Снігоходи», ялинки з буквами

и, і, м′яч, сліди із складами, сюжетні малюнки, тексти

для читання «Дружба», сніжинки із завданням, шишки,

таблички із парами складів, магнітофон, таблички для

складання речення, зошити, домашнє завдання.
Хід заняття:

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент.

- Діти, до нас сьогодні завітали гості, привітайтеся, будь ласка.

- Яка пора року? Який місяць зараз? На чому можна кататися взимку?

2. Гра «Снігоходи».

- Сьогодні ми з вами відправимось у ліс на снігоходах. Для цього вам необхідно виконати завдання: поділити на склади назви предметних малюнків. Пригадайте: у слові стільки складів, скільки голосних звуків.

ІІ. Основна частина.

  1. Ми опинилися в лісі. Давайте послухаємо звуки зимового лісу: скрип снігу, виття вовка, заметіль, синичка.

  2. Відгадування згадок.

  1. Ніс, як у свинки, 2) Влітку наїдається,

Та колючі щетинки. Взимку відсипається.

(їжак) (ведмідь)

3)Руденький хвостик має, 4) Хто на своїй голові

Зайців наздоганяє. Ліс носить?

(лисиця) (олень)

5)Розбишака сірий, 6) Взимку біленький,

Нема йому віри. Влітку сіренький,

По лісу блукає, хатки не маю, з місця

Здобич шукає. На місце перебігаю.

(вовк) (заєць)

7)Маленька, руденька, їсть горішок, грибок,

З гілочки стриб, на гілочку скок.

(білка)

Логопед демонструє предметні малюнки.

  1. Бесіда про диких тварин, їх життя взимку за сюжетним малюнком.

  • Яка пора року зображена на малюнку?

  • Хто зображений на малюнку? Як їх назвати одним словом? Як вони зимують?

- Де живе білка? Як вона зимує? (Утеплює свою хатку мохом, сухою травою. Запасає на зиму горішки, жолуді, гриби, насіння. Змінює руду шубку на сіру теплу). ( у сильні морози білка майже не виходить із гнізда, а весь час спить, затуливши вхід сухою травою).

- Що можете розказати про зайчика? (Для зайців кожен кущик може бути домівкою. Восени зайці міняють сіру шубку на білу, яка ховає їх від ворогів на снігу.) . (наздогнати зайця дуже нелегко – він швидко тікає, роблячи великі стрибки і плутаючи сліди.)

- Що робить взимку ведмідь? (Восени ведмідь влаштовує барліг і залягає у сплячку. Влітку і восени він наїдає жир, щоб можна було перезимувати.).

(Ведмідь вважається всеїдним звірем.)

- Хто ще спить взимку? (їжак). Восени готує гніздо для зимівлі. Зносить до нори сухе листя і мох. У нірці під снігом проводить усю зиму. Згорнеться клубочком і спить до зими. (улюблена їжа їжаків комахи взимку комах не має, тож їжак і залягає у сплячку.)

- А лисиця робить запаси на зиму? (Лисиця взимку мишкує – ловить мишей. Вона стає на пеньок, щоб далеко було видно, слухає і дивиться: де під снігом мишка пискне. Почує, помітить – кинеться на здобич.). (Коли в лісі замало їжі, лисиця може вийти до житла людини).

- Яких звірів не має на малюнку?

- вовк. Вовки постійно бігають взимку у пошуках їжі. Їжу вони не запасають і в сплячку не впадають. (Взимку вовки об’єднуються у зграї. Вони ніколи не нападають на здобич із засідки, а заганяють її і разом накидаються на неї.)

- лось. Взимку лосі тримаються невеликими стадами. Харчуються корою і гілками дерев. Густе хутро захищає їх від холоду. (Копита у лосів – надійна зброя. Можуть забити копитами вовка. Взимку лосі можуть провалитися у сніг до колін і глибше. Ось тоді вовки становлять загрозу для лосів.).

3. Пояснення теми.

Прослухати два слова лис – ліс. Визначте перші звуки в цих словах (л , ль). Зробити на партах звуковий аналіз цих слів, порівняти. Прочитати на табличці ці слова, пояснити, що м′якість приголосного на письмі позначає буква і.

4.Прочитати пари складів, порівняти їх:

Ли – лі си – сі ти – ті ди – ді

Зи - зі ни – ні ри – рі ки - кі

5. Гра «Ялинки». Логопед називає слова, діти піднімають ялинку з потрібною буквою і або и.

Слова: зима, ліс, горіх, сніг, лисичка, вовчиця, хитра, злий, бігає, спить, стрибає, сильний, сірий, ведмідь.

6. Масаж долонь шишками.

- улюблена їжа білочки шишки. Вона приготувала їх і нам для масажу долонь.

7. Робота в зошитах. Записати в зошитах лише склади з буквою і. Склади диктує логопед. (попередньо записати в зошитах число). (си, лі, ті, ти, ни, ді, ми, ри, рі, зі, мі). Підкреслити букви і.

8. Поміняти в словах букву и на букву і. Пояснити значення слів. Записати в зошити. Підкреслити букви, якими відрізняються слова. Потім прочитати пари слів.

Кит – кіт дим – дім лис – ліс

Рис – ріс бик – бік сила – сіла

9. Фізхвилинка.

Йдуть із лісу навпрямки йдемо по колу широким кроком,

Три мисливці – це вовки. говоримо низьким голосом.

Вовк, вовчиця й вовченятко –

Тато, мама і дитятко.

Три колючих колобочки: сідаємо, зробивши круглі спинки.

Їжачиха на пеньочку,

Ось їжак, їжаченятко - рухаємось по колу навприсядки.

Мама, тато і дитятко.

Ось іде руда родина йдемо по колу крадькома.

На прогулянку із сином:

Лис, лисиця й лисенятко –

Тато, мама і дитятко.

- гра з м′ячем. Логопед називає тварин в однині, а діти утворюють множину.

10. Ми потрапили на галявину. Подивіться скільки тут різних слідів. Давайте дізнаємось, які ж тварини їх залишили. Вам необхідно із складів скласти слова. Ле, ні, о (олені), ці, ли, си (лисиці), ки, вов (вовки), ки, бі, лоч (білочки), ці, зай (зайці), сі, ло (лосі).

- які тварини не були на галявині?



Слова записати на дошці і в зошитах. Прочитати записані слова.

11. Взимку тварини потребують допомоги людей. Давайте розглянемо малюнки, як лісники підгодовують диких тварин. (лісники ставлять годівниці для лосів і оленів, підгодовують їх сіном, зайців – морквою, капустою.)

Скласти речення із поданих слів. Назвати перше слово, друге, т.д.. Підкреслити букви и, і. Підкреслити головні члени речення.

лосів., Лісники, сіно, для, привезли

(Лісники привезли сіно для лосів.)

12. Прочитати текст «Дружба». Дати відповідь на запитання: «Чому білочка і зайчик не впізнали один одного?», «Як ви думаєте, коли герої впізнають одне одного?».

13. – Діти починається хурделиця, нам треба швидше повертатися до школи. Для цього необхідно виконати ще одне завдання.

Гра «Сніжинки». Поверни звірятам вушка і запиши чиї вони: зайця, мишки, білки, лисиці, ведмедя. Пояснити дітям, що можна утворити інші назви: вушка білки - білячі, т.д. (заячі, лисячі, ведмедячі, мишачі).

ІІІ. Заключна частина.

1.Підсумки.

Гра «Мікрофон».

  • Куди ми сьогодні подорожували? Які тварини взимку сплять? Які звірі міняють колір шубки на зиму? Хто запасає їжу на зиму? Які букви розрізняли? Яка буква вказує на м′якість приголосних? Які завдання вам сподобалися більше?

2.Домашнє завдання.

- На картках вставити пропущені букви и або і.

3.- Діти, білочка вам приготувала гостинці.

  • Заняття закінчилося, попрощайтеся з гостями.

Схожі:

Сулима Юлія Вікторівна вчитель початкових класів
У цій статті розкривається проблема швидкісного читання. Адже уміння учнів читати свідомо,виразно,швидко є одним із першочергових...
ВИВЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ФОНЕТИЧНИХ УМІНЬ
З допомогою цих тестів ми перевіряємо, на стільки готова дитина до володіння навичками читання та грамотного письма
М. Ф. Достоєвський та його роман «Злочин і кара»
Грає команда з 5 учнів від кожного класу: 6-1, 6-2, 6-3 по черзі, шляхом випадкового закреслення цифр у таблиці. За кожною цифрою...
Активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин....
Фізичні вправи викликають збудження в інших ділянках кори головного мозку. Це сприяє короткочасному відпочинку ділянок, подразнення...
Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої...
Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних...
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ Підручник...
Значення письма у навчанні іноземних мов. Цілі навчання письма в середній школі 186
"ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ І СТАНОВЛЕННЯ ПИСЬМА"
Мета: поглибити знання учнів про історію виникнення і ста­новлення письма, його типи і особливості, про україн­ський алфавіт, історію...
Розвиток комунікативної компетенції
Оволодіння уміннями говоріння, аудіювання, читання та письма здійснюється шляхом реалізації цих видів мовленнєвої діяльності у процесі...
Книга дивовижний сад, будинок життя та мудрості: Виховна година для учнів 5- Б клас у  
Для чого нам потрібна книга?”, „Як з’явилася вона?”, довести, що читання книг – це насолода і відпочинок, надати практичну допомогу...
Числові нерівності
Пропоновані вправи відповідають чинній програмі з математики для 9 класу. Їх можна використовувати при актуалізації опорних знань...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка