Макіївська міська рада
Управління освіти Макіївської міської ради
Макіївський навчально-методичний центр
Макіївський навчально-виховний комплекс № 49 «Надія»
Сценарій уроку
образотворчого мистецтва
з теми
«Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему
«Вулиці рідного міста»
Підготував:
учитель образотворчого мистецтва
МНВК № 49 «Надія»
Зябченко В.Ю.
2012-2013
Модуль №6
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
1 МІНІМОДУЛЬ (30ХВ) АРХІТЕКТУРА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА
Мета: Сформувати уявлення про архітектуру як виду мистецтва; розвивати творчу фантазію і пізнавальну активність; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу.
Обладнання: Медіа-дошка, слайди із зображенням архітектурних споруд, відео кліпи.
Хід уроку
1 Організаційний момент.
2 Актуалізація опорних знань і вмінь.
Бесіда за питаннями.
Архітектура оточує людину крізь і напротязі усього життя: це житло,і місто роботи, і місто відпочинку. Це середа, в якій людина існує. Давайте пригадаємо,що таке архітектура?
Які будинки і споруди ви знаєте?
Назвіть професії пов’язані з архітектурою?
3 Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя.
Архітектор. Архітектура. Звичні слова. Кожен день ми чуємо та промовляємо їх. А де вони народились? Звідки прийшли до нас? В давньогрецькій мові слова «архі»-«старший» і «тект»-«будівельник». З цих слів зародилось третє: «архітектон» - начальник будівельних робіт.Стародавні переробили його в «архітектор». А будівлі возведені за планом архітектора,почали називати архітектурою. Архітектура це мистецтво будувати,а архітектор – головний будівельник. А тепер послухайте сучасне поняття архітектури. Архітектура – це система споруд,що формують простір для життя та діяльності людини. Це мистецтво проектувати і будувати споруди так,щоб вони відповідали практичному призначенню,були зручні та гарні. Римський архітектор Вітрувій у своєму творі «Десять книг з архітектури» визначив такі вимоги до споруд: користь, міцність і краса. Ці три складові стали на багато століть головною умовою створення споруд: сучасною мовою користь – це функціональність, міцність – конструкція,а краса визначається багатьма чинниками,зокрема кольором і декоративними елементами.
Існує три види архітектури: архітектурні споруди,ландшафтна архітектура і містобудування. У кожному виді є свої підвиди. Так споруди можуть бути громадськими, житловими і промисловими. Об’єктами ландшафтної архітектури є міські сквери,бульвари, сади і парки. Містобудування займається проектуванням міст, селищ.
4.Закріплення вивченого матеріалу.
Організація сприйняття архітектури.
(Учитель пропонує учням розглянути зображення архітектурних споруд – учні повинні визначити, до якого виду архітектури належать споруди.)
(дод. № 1)
Далі виступають творчі групи, які підготували слайди, відеофільми про архітектуру.
Виступи творчих груп
Перша творча група знайомить учнів з історичними пам’ятниками архітектури, стилями в архітектурі (показує слайди архітектурних споруд і коментує їх) (дод. № 2,3).
Друга творча група знайомить учнів з сучасною та майбутньою архітектурою, демонструє відеофільм про Дубай (дод. № 4,5).
Третя творча група знайомить учнів з архітектурними спорудами Донецька, Макіївки (дод. № 6,7).
Підбиття підсумків
Під час уроку ми засвоїли поняття «Архітектура як вид мистецтва»
Творчі групи познайомили нас з архітектурою минулого, сучасного, майбутнього з архітектурою рідного міста.
ІІ МІНІ МОДУЛЬ (30 ХВИЛИН)
Тема: Виконання композиції на тему:
«Вулиці рідного міста»
Мета: Закріпити знання учнів про лінійну перспективу як засіб передавання простору. Формувати образне, логічне, просторове мислення. Виховувати в учнів естетичне сприяття навколишнього світу.
Обладнання: Дидактичний матеріал за темою «Лінійна перспектива», фото архітектурних споруд міста, роботи учнів.
Матеріали та інструменти: Альбом для малювання, олівці, гуаш, акварель.
Основні поняття: «Закон перспективи», лінійна та повітряна перспектива.
Тип: комбінований урок
Хід уроку
Організаційний момент
Актуалізація опорних знань та вмінь
Бесіда вчителя
Для виконання композиції «Вулиці рідного міста» нам треба згадати таке поняття, як перспектива.
Питання до учнів
Що таке перспектива?
Що таке закон перспективи?
Що таке лінія горизонту і де вона знаходиться?
Де знаходиться точка сходу променів?
В чому полягає принцип фронтальної перспективи?
В чому полягає принцип кутової перспективи?
3. Вивчення і закріплення нового матеріалу.
Виступ творчої групи
З прийомами зображення споруд в перспективі вас познайомить 4 творча група. (дод. № 8)
Далі вчитель, використовує дошку та дидактичний матеріал, знайомить учнів з прийомами малювання вулиці міста в перспективі.(дод. № 9)
Вчитель демонструє роботи учнів минулих років. Знайомить їх з композицією, поняттям повітряної перспективи.
Для подання глибини простору перший план передаємо контрастно, другий м’яко.
Вчитель пропонує виконати замальовки вулиці в лінійній перспективі.
Індивідуальна робота з учнями.
Вчитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.
Підбиття підсумків.
Під час уроку учні засвоїли поняття лінійної перспективи. Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських вправ.
Рефлексія (самооцінка) своєї роботи.
Ф.І. учня
|
Відповідь
|
Презентація
|
Запитання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ МІНІМОДУЛЬ (30 ХВИЛИН)
Тема: Виконання композиції на тему:
«Вулиці рідного міста»
Мета: Закріпити знання та навички учнів щодо зображення вулиці міста, глибини простору за допомогою лінійної та повітряної перспективи.
Обладнання: Дидактичний матеріал, фото архітектурних споруд.
Матеріал та інструменти: альбом для малювання, олівці, гуаш, акварель.
Хід уроку:
Організаційний момент.
Закріплення нового матеріалу.
На І та ІІ мінімодулях ми познайомились з архітектурними спорудами рідного міста, закріпили прийоми передачі вулиці в лінійний перспективі. А зараз ми виконаємо композицію на тему: «Вулиці рідного міста».
В процесі роботи використовуємо замальовки вулиці в перспективі, дидактичний матеріал, фото з видами рідного міста.
Спочатку виконуємо композицію в кольорі улюбленою технікою, передаємо повітряну перспективу.
Учні виконують творчу роботу.
Вчитель індивідуально працює з кожним учнем.
Підбиття підсумків:
Під час уроку учні закріпили знання та навички щодо зображення рідного міста. Вчитель аналізує роботи учнів, допомагає виявити помилки, пояснює, надає практичні поради.
Після завершення роботи відбувається перегляд і оцінка учнівських малюнків.
(дод.1)
ВИДИ АРХІТЕКТУРИ:
Громадські споруди:
Промислові споруди:
(дод.1)
ВИДИ АРХІТЕКТУРИ:
Житлові споруди:
Ландшафтна архітектура:
Містобудування:
(дод.2)
ІСТОРИЧНІ СПОРУДИ:
Стародавній Єгипет. Стародавній Єгипет.
Піраміда Хіопса. Сфінкс. Корнакський храм.
ІІ тис. до н.е. ХVI – ХІ в.в. до н.е.
Стародавня Греція. Стародавній Рим.
Парфенон. Колізей.
447-438 р. до н.е. 75-80 р.
Храм Софії в Києві. Собор Нотр - дам. Париж.
1037 р. ХІV в.
(дод. № 3)
СТИЛІ В АРХІТЕКТУРІ:
РОМАНСЬКИЙ ГОТИЧНИЙ
БАРОКО КЛАСИЦИЗМ
(дод. № 4)
СУЧАСНА АРХІТЕКТУРА:
(дод. № 5)
АРХІТЕКТУРА МАЙБУТНЬОГО:
(дод. № 6)
АРХІТЕКТУРА ДОНЕЦЬКА
(дод. № 7)
АРХІТЕКТУРА МАКІЇВКИ
(дод. № 8)
ПРИЙОМИ ЗОБРАЖЕННЯ СПОРУД В ПЕРСПЕКТИВІ
ФРОНТАЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА
КУТОВА ПЕРСПЕКТИВА
(дод. № 9)
ЗОБРАЖЕННЯ ВУЛИЦІ МІСТА В ПЕРСПЕКТИВІ
І етап
ІІ етап
РОБОТИ УЧНІВ:
|