|
Скачати 46.6 Kb.
|
Відкритий урок з біології у 9-В класі вчителя біології Криворізької гімназії №95 Науменко Тетяни Володимирівни Тема : Будова головного мозку людини Мета: Сформувати уявлення про загальний план будови головного мозку людини, про будову та функції його відділів: довгастого, середнього, мосту, проміжного мозку, мозочку. Дати знання про особливості мозку людини в порівнянні з хребетними тваринами. Формувати вміння працювати у групах, розвивати логічне мислення, вміння працювати з різними джерелами знань. Продовжити формування дбайливого відношення до свого здоров’я. Обладнання: Таблиця «Нервова система людини», муляжі головного мозку, картки та фішки для гри в «Лото», картки оцінювання, роздатковий матеріал для закріплення знань. Тип уроку: Комбінований Хід уроку:
Гра «Лото»
1.Червона фішка Нервова клітина 2. Зелена фішка Скупчення тіл нейронів в головному і спинному мозку 3. Синя фішка Реакція у відповідь на подразнення на з боку нервової системи 4. Червона Скупчення довгих відростків нейронів 5. Зелена Функція сірої речовини спинного мозку 6.Синя Відділ ЦНС, розташований в каналі хребта 7. Червона Місце розташування рухових нейронів в спинному мозку 8. Зелена Функція спинного мозку, яка відповідає за передавання нервового імпульсу 9. Синя Вищій відділ нервової системи, що регулює роботу усіх систем організму і формує поведінку людини.
III. Вивчення нового матеріалу
Виступ учня, який отримав індивідуальне завдання про методи дослідження головного мозку. 2. Будова головного мозку хребетних тварин Робота з таблицею «Будова головного мозку хребетних тварин»,бесіда за запитанням: Знайдіть спільні та відмінні риси будови головного мозку людини та інших хребетних тварин. 3. Маса головного мозку людини Пояснення вчителя, проблемне питання: Чи залежить робота мозку від його маси? Середня маса мозку людини – 1375г Іван Тургенєв – 2012г Дмитро Мендєлєєв – 1751г Іван Павлов – 1653г Альберт Ейнштейн – 1230г 4. Відділи головного мозку Пояснення з елементами бесіди, робота з муляжами, складання схеми «Відділи головного мозку» Передній мозок – Проміжний мозок, Великий мозок Середній мозок Задній мозок – Довгастий мозок, Міст, Мозочок Групова робота 1 група – Довгастий мозок, міст 2 група – Мозочок 3 група – Середній мозок 4 група – Проміжний мозок Презентація роботи у групах, обговорення теми. IV.Закріплення матеріалу Проблемні питання: 1.Чому ковтальний рефлекс не може здійснюватися за відсутності слини, діючої на корінь язика? У якому відділі мозку знаходиться центр цього рефлексу? 2. Після отриманої травми голови у людини стали порушуватися рухи рук і ніг, хода стала хитка, що нагадує ходу п'яної. Робота якого з відділів мозку порушилася? 3. Після автомобільної аварії чоловік помер від задухи, при цьому органи дихання пошкоджені не були. Чому це сталося? 4. Чому маленькі діти часто ковтають дрібні предмети? З роботою якого відділу мозку це пов'язано? Індивідуальна тестова перевірка 1. Відділ мозку, відповідальний за координацію довільних рухів і збереження тіла в просторі, а також регуляцію м'язового тонусу ................................................................................. 2. Відділ мозку, відповідальний за орієнтовні рефлекси на зорові і слухові подразники, що приймає участь в регуляції пози людини ............................................................ 3. Відділ мозку, при пошкодженні якого наступає миттєва смерть .................................................................................... 4. Відділ мозку, який підтримує гомеостаз організму, пов'язаний з залозами внутрішньої секреції ..................................................... V. Підведення підсумків, оцінювання учнів VI. Домашнє завдання: Опрацювати параграфи №62,63 підручника. |
Активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин.... Фізичні вправи викликають збудження в інших ділянках кори головного мозку. Це сприяє короткочасному відпочинку ділянок, подразнення... |
ЮП – це наука про закономірності психіки людини, які проявляються... Об’єктом дослідження ЮП є психіка людини, тобто здатність мозку сприймати оточуючий світ і у відповідності до цього само врегульовувати... |
Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток ... |
Тема. Будова та різноманітність рослинних клітин. Поділ клітини.... |
Виховання та навчання дітей, психічний розвиток яких ускладнено із-за... Тому вивчення засобів виховання та корекції пізнавальних процесів д1тей з обмеженими інтелектуальними можливостями робиться інколи... |
Тема: В. Підмогильний. Роман «Місто». Зображення «цілісної» людини... Учням усвідомити глибину проблем і характерів роману; розвивати вміння аналізувати світоглядну й психологічну еволюцію характеру... |
Тема Глюкоза. Будова та властивості. Поширення в природі Девіз: «Робота... Навчальна: вивчити будову глюкози, її властивості, як представника речовин з подвійними властивостями з позицій причинно-наслідкової... |
Тема уроку. Будова та функції шкіри й похідних шкіри. Лабораторна... Кроскопічною і мікроскопічною будовою шкіри, основними функціями шкіри й основних її похідних, розвивати допитливість в учнів, розв’язувати... |
О. В. Аралін „ „ квітня 2007 р ТЕМА Правила надання першої медичної допомоги потерпілим в разі ураження електричним струмом, переломах, струсу мозку, тепловому... |
Урок у 9-му класі Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних... Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома |