Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток


Скачати 57.15 Kb.
Назва Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток
Дата 15.12.2013
Розмір 57.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток.

Мета: сформувати в учнів поняття про будову та різноманітність квіток; продовжити формування самостійності учнів у навчанні, здатності до самоаналізу; умінні працювати в групах, з роздавальним матеріалом, порівнювати, роботи висновки; застосовувати отримані знання на практиці; працювати на уроці творчо, з натхненням; розвивати інтерес до вивчення ботаніки; виховувати бережливе ставлення до флори України, формувати культуру поведінки в природі.
Обладнання : Презентація Будова квітки , таблиці , кімнатні рослини з квітами , роздатковий матеріал для виготовлення аплікації квітки .

Основні терміни та поняття : розмноження , маточка , тичинки , пилкові зерна , завязь репродуктивний орган .

Тип уроку : засвоєння нових знань

.
Хід уроку


І. Організаційна частина.


ІІ. Перевірка домашнього завдання.
а) індивідуально. З пропонованих малюнків, гербарію вибрати ті, які підтверджують вегетативне розмноження рослин.
б) Мозковий штурм.
1. Здатність живих організмів відтворювати особину того ж виду називається розмноженням.
2. Передача основних ознак материнського організму новому поколінню особин процес розмноження.
3. Два типи розмноження статеве і нестатеве.
4. У розмноженні, в якому бере участь тільки один організм, який віддає на утворення наступного покоління одну клітину, групу клітин або частину - це нестатеве розмноження.
5. Форми нестатевого розмноження - вегетативне розмноження рослин.
6. Розмноження рослин частинами тіла або вегетативними органами називають вегетативним розмноженням рослин.
7. Здатність організму відновлювати втрачені органи називається регенерацією.
8. Способи вегетативного розмноження рослин: кореневищами (конвалія)
бульбами (картопля)
Штучне розмноження рослин
- кореневі листкові живці
- щеплення
- окулірування
- копулювання


Словникова гра розгадати кросворд « Квітка»

Кросворд «КВІТКА»

  1. Підземний орган , що виник у рослини як пристосування у рослин для життя на суходолі . Корінь

  2. Брунька , з якої можуть утворитися нові пагони. Вегетативна .

  3. Вегетативний орган , що виник , як пристосування до життя в повітряному середовищі . Пагін

  4. Бічна частина пагона . Листок

  5. Зачаток пагона . Брунька

  6. Листки в яких кілька листових пластинок на одному черешку . Складні












1.

К

о

р

і

н

ь




2.

В

е

г

е

т

а

т

и

в

н

а




3.

п

а

г

І

н




4.

л

и

с

Т

о

к







5.

б

р

у

н

ь

К

а













6.

с

к

л

А

д

н

і




ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.


У мене в руках квіткова рослина. Вона має квіти і листки. Але чи можуть ці органи існувати окремо? Ні! Тож і вчитель без учнів не існує, і навпаки. Тому зараз об'єднаємо свої зусилля для кращого опанування матеріалу. Я розраховую на вашу активну роботу і сподіваюсь, що дух партнерства допоможе вам у цьому.
Працюємо і пам'ятаємо китайську мудрість


Скажи мені, і я забуду
Пока
жи мені, і я запам'ятаю
Дай можливість діяти, я навчуся!


Квіти - неповторний дарунок природи. Їхнє безкінечне розмаїття, витончена гама барв і пахощів позитивно впливають на наші емоції і загальний психічний стан. Вирощування рослин, складання букетів і композиції створюють гарний настрій. Допомагають розвивати естетичний смак, краще розуміти світ прекрасного.
VІ. Повідомлення теми і мети уроку

Стривай! Не рви!
Квіти - це природи діти.
Дивись, як розпустились пелюстки
Повинні вміти розуміти,
Що їх потрібно берегти.
V. Вивчення нового матеріалу .

Пояснення вчителя з використанням презентації Будова квітки .

VІІ. Самостійна робота учнів з текстом підручника виконати завдання та сформувати висновки .
- Робота в группа

Завдання для роботи в групах.

Завдання 1

Прочитай текст підручника в встав пропущені терміни.

1Квітка - орган ……………….. розмноження.

2.Квітка - вкорочений і видозмінений і обмежений у рості ………………

3.Квітка - має покрив, який утворений …………………..і ………………………

4.Квітка - двостатева в якій є і …………….. і…………….., які забезпечують запилення та запліднення

5.Квітка - через яку можна провести кілька площин симетрії називають - ………………. .

6 .Квітка - складається з ……………., …………………., …………………., ……………….. і маточки.

Завдання 2

Біологічний конструктор .

Зробити аплікацію моделі будови квітки ( для кожної групи своя квітка )

Двостатева , одностатева , безстатева , кітка з простою оцвітиною , квітка з складною оцвітиною

Зробити аплікацію моделі будови квітки

Завдання 3

Скласти опорний конспект ( ОК)


Значення квіток в природі і житті людини


VІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Кожна група представляє свою аплікацію і пояснює будову своєї квітки .

  2. Кожна група по черзі озвучує одне з речень завдання 1 вчитель будує квітку таким чином формується висновок до уроку .


- орган насінного розмноження

має покрив, який утворений чашолистиками і пелюстками



двостатева в якій є і маточки і тичинки, які забезпечують



вкорочений і видозмінений і обмежений у рості пагін



квітка



через яку можна провести кілька площин симетрії називають - правильною

складається з квітконіжки, квітколоже, оцвітини, тичинок і маточки.


3.Значення квітів у природі і житті людини

У кожного народу є своя улюблена рослина - символ. У канадців - клен, росіян - береза, а у нас верба і калина, чорнобривці, волошки, нагідки, соняшник, мальви… Квіти були оберегами, ними лікували, оберігали від зла. Квіти - це історія нашого народу, квіти - це наша природа, квіти - це ми. Квіти, як і музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість:
Люби природу не як символ
Душі своєї
Люби природу не для себе
Люби для неї
Квіти - це історія народу
Квіти - це наша природа
Квіти - це ми.
Вмійте природу любити,
Кожній стеблині радіти
В полі, у лузі, над яром, -
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задарма
Гілки не втни для забави!
Ти - людина у цьому світі,
І тому ти за все в отвіті.
Бо люди у цьому світі
Лиш добро повинні творити.

ХІ. Підведення підсумків уроку .

Х.Повідомлення домашнього завдання .

Вивчити параграф 18, в зошитах зробити схематичні малюнки різних квіток .

Схожі:

Тема. Будова та різноманітність рослинних клітин. Поділ клітини....

Оцінювання навчальних досягнень з теми
Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про...
Григорій Квітка-Основ’яненко перший прозаїк нової української літератури
Тема: Григорій Квітка-Основ’яненко – перший прозаїк нової української літератури
Урок 20 Тема: Толерантність основа людського спілкування
«Жити серед людей – це однаково, що ходити в казковому саду, де навколо тебе ніжні пелюстки квітів, на яких тремтять краплини роси,...
Тема уроку. Будова та функції шкіри й похідних шкіри. Лабораторна...
Кроскопічною і мікроскопічною будовою шкіри, основними функціями шкіри й основних її похідних, розвивати допитливість в учнів, розв’язувати...
Урок формування вмінь і навичок (із використанням інноваційних технологій)
Тема. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Іронія і сатира у ній, поєднання реалізму і фантастики
Урок на тему: Різноманітність земноводних. Їх значення та охорона
Мета: розкрити різноманітність земноводних, пов’язану з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах, показати необхідність...
Урок у 9-му класі Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних...
Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома
Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт....
Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива»
3. Голонасінні. Пристосувальні риси будови і життєдіяльності. Різноманітність...
Тема Голонасінні. Пристосувальні риси будови і життєдіяльності. Різноманітність голонасінних рослин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка