Тема уроку. Будова та функції шкіри й похідних шкіри. Лабораторна робота №5 «Будова шкіри, нігтя, волосини». Мета уроку


Скачати 45.87 Kb.
Назва Тема уроку. Будова та функції шкіри й похідних шкіри. Лабораторна робота №5 «Будова шкіри, нігтя, волосини». Мета уроку
Дата 03.11.2013
Розмір 45.87 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Тема уроку. Будова та функції шкіри й похідних шкіри. Лабораторна робота №5 «Будова шкіри, нігтя, волосини».

Мета уроку: ознайомити учнів з макроскопічною і мікроскопічною будовою шкіри, основними функціями шкіри й основних її похідних, розвивати допитливість в учнів, розв’язувати проблемні завдання, навички роботи з додатковою матеріалам, творчі здібності,спостережливість, уміння порівнювати та аналізувати; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу на основі лабораторної роботи.

Обладнання: слайди з теми «Будова шкіри», лупи, віртуальна лабораторія підручники, робочі зошити, додатковий матеріал.

Урок сприятиме формування в учнів:

  • здатності до інноваційного мислення та творчості;

  • знань про будову шкіри, пов’язану з її функціями;

  • навиків розв’язування проблемних завдань;

  • уміння аналізувати, порівнювати, спостерігати;

  • навиків роботи з підручником, додатковою літературою.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Психологічний настрій

Діти, сьогодні у нас гості, і я бачу на ваших обличчях невеличке хвилювання, але хвилюватися не потрібно. А допоможе вам у цьому веселий смайлик, який ви бачити на екрані. Це мій настрій, і я хочу поділитися ним з вами. Посміхніться і ви мені! Адже людина коли посміхається вона щаслива і задоволена. Я сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці ми будемо щасливі, бо досягнемо головної мети – здобудемо знання і отримаємо задоволення від роботи. (слайд 1)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь за декілька хвилин, для того, щоб добре засвоїти новий матеріал ви повинні дати відповіді на такі запитання (слайд 2)

  1. Як змінювались покриви у хребетних тварин?

  2. Що таке регенерація?

  3. Що таке епітеліальна тканина і які види епітелію ви знаєте?

  4. Що таке сполучна тканина, які види сполучної тканини ви знаєте?

  5. Що таке рецептори?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Науку часто плутають зі знаннями. Це велике непорозуміння. Адже наука – це не тільки знання, а й усвідомлення, тобто вміння вправно користуватися знаннями. (слайд 3)

«Не шкодуйте часу для своєї шкіри. І вона вам віддячить: очистить, захистить, зігріє, стане вашою візитною карточкою – адже зустрічають людину за зовнішнім виглядом»

Народна мудрість

«Шкіра – це орган, за яким можна дізнатися про здоров’я і навіть життєву історію людини»

Вінтерніц

Як ви розумієте ці вислові. Поясність їх.

(учні висловлюють свої судження, проводиться аналіз цієї інформації, формуються висновки)

Отже, шкіра один з найважливіших органів людини. Вона своєрідна природна сорочка, міцна і довговічна, про яку потрібно дбати і піклуватися. А для того щоб дбати про свій орган, потрібно про нього знати.

На сьогоднішньому уроці ви отримаєте знання, які зможете застосувати в своєму житті.

Тому досить актуальною цитатою нашого уроку будуть слова Сенеки: «Вчимося не задля школи, а заради життя» (слайд 4)

VI. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Формування теми й задач уроку (слайд 5)

Завдання уроку. (слайд 6)

  1. Вивчити будову шкіри.

  2. Ознайомитись з похідними шкіри їх будовою.

  3. З’ясувати властивості та функції шкіри

Відома косметична фірма Vichy рекламуючи свою косметику пишуть: «Ваша шкіра унікальна. Це найбільший орган тіла, який дихає, захищає, попереджує та реагує. Це єдиний орган, який Ви можете побачити та до якого Ви можете доторкнутися» (слайд 7)

Які особливості будови шкіри дають змогу дихати, захищати, попереджувати, регулювати? Це і буде проблемне питання нашого уроку.

Шкіра – це найбільший наш орган. Загальна її маса становить до 18% маси тіла людини. У дорослої людини вона становить приблизно 1,5 – 2 м2, а її товщина (без клітковини) коливається від 0,5 мм до понад 5 мм.

Щоб дати відповідь на проблемне питання ми повинні розглянути такі питання (слайд 8):

  1. Будова шкіра та її похідних.

  2. Функції шкіри.

Перше питання ми будемо вивчати лабораторно.

Шкіра утворена трьома шарами – епідерміс (слайд 9)

– дерма

– підшкірна клітковина

Виступ учнів: Епідерміс


(слайд 10)




(слайд 11)


(відсутня - повіки очей, товщина понад 10 см. - щоки, живіт, сідниці)

(слайд 12)

Отже, в загальному ваші відповіді можна зобразити схемою (слайд 13)

Зробити записи в таблицю лабораторної роботи

Завдання 1. Встановити відповідність (слайд 14)

Ви вже згадували, що нігті, волосся похідні шкіри

Похідними шкіри є волосся і нігті (слайд 15)

Похідні шкіри




Волосся

Нігті


Випереджувальні завдання:

1. Будова нігтя (слайд 16)

Виступ учня.

Записи в лабораторні зошити

2. Будова волосини

Виступ учня

Записи в лабораторні зошити

Завдання 2. Встановити відповідність (слайд 17)

Ви вивчили будову шкіри. А тепер, з’ясуємо її функції пов’язані з особливостями будови.

Діти висловлюють свої думки

Узагальнення у вигляді таблиці (слайд 18)

А зараз хвилинка нашого уроку «Це цікаво» (слайд 19)

VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

  1. Розглядати ребуси (слайд 20)

  2. Дати відповіді на запитання (слайд 21)

Рефлексія. На сьогоднішньому уроці я дізнався …………….. мені найбільше сподобалося

Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Побажання

Природа вибрала вас, і я бажаю, щоб життя, яке ще попереду, ви пройшли гідно, не зустрічаючись із хворобами, залишили гарний слід у житті, щоб на основі знань з біології ви віднайшли «рецепт» вічної молодості.

Схожі:

Тема уроку
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні. Клас Головохордові. Лабораторна робота №10 Зовнішня та внутрішня будова...
Батьки 6-річної дитини скаржаться на наявність у неї новоутворення...
Колір шкіри над пухлиною не змінений. Пухлина не болюча, але при нахилі голови вниз збільшується в розмірах і шкіра набирає синюшного...
План-конспект уроку Тема: “Будова довідників програми та робота з ними”
Мета: навчити основних прийомів роботи з довідниками програми «1С: Торгівля+Склад»
Як себе поводити, коли ти
Перша допомога при опіках — це оберігання обпеченої поверхні шкіри від забруднення
1. Хворі силікозом не зустрічаються серед
Холодова проба вважається позитивною, якщо температура шкіри не повертається до вихідного рівня більше: а 10 хв
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
СПЕКТРОСКОПІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ДЕФОРМАЦІЇ ШКІРИ НА ВМІСТ ШИФФОВИХ ОСНОВ У КОЛАГЕНІ ТИПУ І, ЯКИЙ В НІЙ СИНТЕЗУЄТЬСЯ
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Виробництво чавуну. Доменний процес. Робота та будова доменної печі....
Мета: Ознайомлення учнів з виробництвом чавуну, доменним процесом. Робота та будова доменної печі. Залізні руди (багата, бідна)
Уроку. Оптична система ока. Лабораторна робота №1 «Визначення акомодації...
УРОК № З. Оптична система ока. Лабораторна робота №1 «Визначення акомодації ока»
Чинбарство, кушнірство, кожухарство, шапкарство Обробка шкіри
Разом із шевським ремеслом — пошиттям взуття, а також кожухарством та шапкарством вони складали групу традиційних шкіряних промислів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка