|
Скачати 99.45 Kb.
|
Тема уроку: Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на статеве дозрівання. ІПСШ, СНІД. Мета: з’ясувати особливості дії та негативний вплив на здоров’я молодої людини тютюнового диму, алкоголю і наркотиків; вплив ІПСШ, СНІДу на життєдіяльність людини; довести необхідність відмови від шкідливих звичок; формувати розуміння необхідності побудови стосунків між дівчатами і хлопцями на основах дружби і поваги; сформувати поняття про ІПСШ дати знання про шляхи зараження ними; вчити аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, щодо ВІЛ/ СНІД та ІПСШ; виховувати відповідальність за особисте здоров’я та здоров’я нащадків, сприяти вихованню гуманізму, активної позиції в житті. Тип уроку: засвоєння нових знань і формування умінь і навичок. Форми роботи: групова, індивідуальна, колективна. Обладнання: маркери, аркуші паперу А4, ілюстративний і додатковий матеріал, комп’ютерна презентація, підручник. ХІД УРОКУ. І. Організація класу. Привітання, створення позитивного настрою, перевірка готовності до уроку. IІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.
ІV. Повідомлення теми, мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу. 1. Робота у групах. Пошуково – дослідницька діяльність ( учні опрацьовують матеріал підручника §8 та додаткову літературу і готують повідомлення) - Я пропоную вам об’єднатися у 3 групи за інтересами («Спортсмени», «Художники», «Витівники»). - Кожна група отримує завдання і протягом 10 хвилин ви повинні опрацювавши матеріал підручника §8 та додаткову літературу підготувати повідомлення та презентувати його. 1 група – Особливості дії тютюнового диму на статеве дозрівання. 2 група – Особливості дії алкоголю на статеве дозрівання. 3 група - Особливості дії наркотиків на статеве дозрівання. 2. Презентації груп. 3. . Руханка « Тік – так – вау». 4. Перегляд презентації « Вплив куріння на репродуктивне здоров’я». - Давайте підведемо підсумки. В чому полягає небезпека вживання алкоголю, наркотиків та тютюну для молоді? Більшість наркотичних речовин (алкоголь, наркотики, тютюн) впливають на аспекти репродуктивної системи підлітка. Під їх впливом затримується статевий ріст, знижується кількість зрілих сперматозоїдів, порушується менструальний цикл, а повне припинення менструацій в молодому віці — прямий шлях до безпліддя. Якщо дівчина завагітніла і продовжує вживати наркотики, то вони легко проникають через плаценту матері до плоду, а потім і через молоко — до дитини. Ще одна небезпека вживання алкоголю, наркотиків, тютюну для молоді полягає в тому, що вони згубно діють на організм їхніх майбутніх дітей. Це особливо неприпустиме під час вагітності й годування дитини материнським молоком. У цьому випадку жінка завдає шкоди не тільки собі, а й організму своєї дитини. Діти, виношені й народжені такими жінками, слабкі, їхня вага на 10 % менша від маси дітей, народжених матерями, що не палять і не пиячать. В період годування алкоголь і нікотин, наркотичні речовини проникають у материнське молоко, знижуючи його якість. Внаслідок цього така дитина погано розвивається, їй загрожує виникнення малокров’я, бронхіту, пневмонії та інших респіраторних захворювань. Майбутні діти народжуються фізично і розумово недорозвиненими, погано розвиваються фізично і психічно, мають знижений імунітет, мають розлад шлунково-кишкового тракту. Кокаїн (крек) звужує судини плаценти, обмежуючи приплив крові до плоду і гальмуючи його подальший розвиток. Ризик захворювання тим вищий, чим більший ступінь впливу на живий організм. Дія алкоголю, наркотиків на плід приводить до виродливості (каліцтва, потворності), підвищеної смертності новонароджених. Сп’яніла молода людина від алкоголю та наркотиків ослаблює контроль, почуття справедливості й реальної оцінки наслідків здійсненних вчинків. Молодь в таких випадках здійснює легковажні випадкові зв’язки і вчинки, наслідком яких нерідко буває небажана вагітність (і як наслідок аборт), зловживання наркотичними речовинами, що приводить до отруєння і навіть смерті, високого травматизму, зараження інфекціями, що передаються статевим шляхом, в тому числі ВІЛ/СНІД. 5. . Повідомлення учнів ( індивідуальні завдання ): 1. « ІПСШ. Причини виникнення, наслідки». 2. « Причини, умови розвитку і наслідки ВІЛ/СНІДу» - А що таке ІПСШ (інфекції, що поширюються статевим шляхом)? На сьогодні відомо 25 інфекцій, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). До ІПСШ належать такі хвороби:
Причини виникнення ІПСШ:
Схема зараження ІПСШ така:
Пам’ятайте! Більшість ІПСШ виліковні, якщо своєчасно звернутися до лікаря-спеціаліста, а не слухати чиїхось порад. Основні ознаки, що характерні для ІПСШ:
Необхідно пам’ятати, що перші симптоми малопримітні, і на них не звертається уваги. Але при першій підозрі треба негайно звернутися до лікаря. Наслідки запушених захворювань часто дуже серйозні:
Нагадуємо: не займайтеся самолікуванням, а зверніться до лікаря-спе- ціаліста! Це забезпечить вам довге здорове життя.
ВІЛ (вірус імунодефіциту людини) — вірус, що руйнує імунну систему. ВІЛ відомий від початку 80-х років XX ст. До нинішнього часу визначенні природа і структура вірусу, дослідженні шляхи передачі та його дієздатність. Коли людина заражається ВІЛ, вірус починає руйнувати імунну систему, що відповідає за захист організму перед хворобами. Цей процес непомітний. Людина, яка живе з ВІЛ, може виглядати та почуватися добре протягом багатьох років і навіть не знати, що вона інфікована. Згодом імунна система слабшає, і людина стає піддатливою для хвороб, багатьох з яких звично могла уникнути. Виявити ВІЛ в організмі людини можна приблизно через 25 днів — 3 місяці після зараження. Цей період після зараження і до появи антитіл до ВІЛ називають «періодом вікна». Людина, що живе з ВІЛ, з часом починає хворіти частіше звичайного. Діагноз «СНІД» (синдром набутого імунодефіциту) ставиться, як правило, через кілька років після зараження ВІЛ, коли в людини розвивається одне чи кілька серйозних захворювань. Таким чином, ВІЛ і СНІД — не одне й те ж. ВІЛ — це вірус, який пригнічує імунну систему. А СНІД — це комплекс захворювань, які виникають у інфікованої ВІЛ людини на фоні ослабленого імунітету. ВІЛ Передається:
Не передається:
VI. Узагальнення та систематизація знань. « Мозковий штурм» (із записом схеми на дошці)
Щоб запобігти таким наслідкам вживання наркотиків, тютюну та алкоголю, необхідно: « Навички відмови від шкідливих звичок»
алкоголю та наркотиків;
VII. Підбиття підсумків уроку.
Аргументоване виставлення оцінок. VIII. Домашнє завдання.
Творче завдання: написати лист-звернення до однолітків про дію шкідливих звичок на статеве дозрівання. Додаткова інформація. Чи знаєш ти, що:
Найгіршою «чорною» справою є поява на світ хворих дітей, дітей-калік, розумово відсталих. Особлива небезпека вживання алкоголю жінками. Повний цикл сперматозоїда — 2 місяці, яйцеклітини 12—55 років. Тому клітини можуть бути банком для різних шкідливих речовин, у тому числі алкоголю. Ось чому коли молодому чоловікові лікар каже, що його дитина народиться здоровою, якщо він не буде вживати алкоголь протягом 2—3 місяців до зачаття, то жінці ніяких строків утриматись від алкоголю назвати не можна... їй сам Бог велів вести здоровий спосіб життя, особливо доти, поки вона збирається народжувати дітей. Медична аксіома: дитина народиться неповноцінною, якщо один із батьків незадовго від зачаття або в його момент, находився в нетверезому стані: 100:100!
Дані Всесвітньої організації охорони здоров’я: Українські школярі перші в світі по алкоголізму! «Українська та ізраїльська молодь зайняла 1 і 2 місце в світі в рейтингу вживання алкоголю серед дітей і молоді. Такі дані знаходяться в новому дослідженні Всесвітньої організації охорони здоров’я»,— пише Німецька хвиля. В рамках досліджень наукові співробітники опитали 200 тисяч учнів 5-го, 8-го і 10-го класів з 41 країни світу. За результатами одержаного матеріалу вчені склали список країн, де явище алкоголізму набуло особливо небезпечних масштабів. Перше місце — Україна, де 40 % підлітків вживають алкогольні напої один раз на місяць. На другому місці — Ізраїль, далі — Чехія. Росія займає 15 місце, останні за списком — Ісландія та Ірландія. |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |