|
Скачати 137.89 Kb.
|
“ Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Принципи вибору їжі. Контроль за якістю їжі. Практична робота ( вибір якісної їжі)” ( розробка уроку з основ здоров'я, 4 клас) Підготувала учитель початкових класів Стародубівської ЗОШ І-ІІІ ст. Жижома В.П. Тема. Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Принципи вибору їжі. Контроль за якістю їжі. Практична робота ( вибір якісної їжі). Мета. Продовжити формувати вміння правильно добирати їжу, знати складові їжі, встановлювати взаємозв'язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям, вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі, значення води для організму людини; виховувати прагнення берегти власне життя. Обладнання:
“ Борщ та каша — їжа наша”, “ Гадай не гадай — борщ наливай: миску з'їси — здоров'я додаси”,, “ Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити” на картах: “ Здоров'я — всього голова ”, “ Здоров'я — найбільший скарб у житті”, “Нема щастя без здоров'я , “ Хто здоровий, той багатий, а недужий — бідний”, “ У здоровому тілі — здоровий дух”, “ Бережи здоров'я змалку, щоб бути здоровим до останку”. Хід уроку І. Організаційний момент
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
- Урок я хочу почати з загадки: а) Що це таке? Коли воно є, - марно тратимо, не дбаємо, а коли його не стане — віддали б усе, щоб повернути назад.
б) Картки з прислів'ями на геометричних фігурах. в)- на запитання “ Що таке здоров'я?” сучасна наука налічує близько 300 визначень
- Повторюйте за мною: Я хочу бути здоровим! Я можу бути здоровим! Я буду здоровим!
Фізична складова здоров'я - маса тіла, зріст, відповідає віку. Гра “ Мікрофон”
2. Слово вчителя.
Складові їжі білки вуглеводи жири мінеральні речовини вітаміни вода
-В конвертах — малюнки продуктів. Один учень відбирає продукти, в яких знаходиться білки ( жири, вуглеводи) рослинного походження, другий- тваринного. - Назвіть, в яких продуктах знаходяться білки ( жири, вуглеводи) рослинного ( тваринного) походження.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
До складових їжі відносять мінеральні речовини. Це кальцій, фосфор, натрій, калій, залізо, фтор, йод, мідь. Найпоширеніші кальцій, фосфор, калій, натрій, залізо. Їх в організмі людини багато. Усі вони містяться в харчових продуктах. Завдяки кальцію і фосфору кістки і зуби стають міцними та здоровими. Кальцій і фосфор є в молоці, сирі, яйцях, круп'яних виробах. Фтор, йод, мідь потрібні організму в малій кількості. Фтор сприяє зміцненню кісток і зубів; йод потрібен ля обміну речовин; мідь працює для кровотворення.
Вода чиста, холодна шумить, руйнує, напуває Вода — велика сила. Без води не буде життя на землі.
Вживати поживне і тільки корисне. Не їсти надміру, не шкодити тілу. І пам'ятайте про .......( вітаміни) Вітаміни — це остання складова їжі. Слово “ вітаміни” походить від латинського слова “ віта” - життя. Назва ця не випадкова. Якщо людині бракує вітамінів, людина тяжко хворіє. А особливо вітаміни потрібні дитячому організму. Вітаміни — це такі речовини, сьогодні їх відомо близько 20. Вони мають складну будову, а називають їх просто буквами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Якщо їх достатньо в організмі, людина може довго працювати, не втомлюється, не дратується через дрібниці. У неї бадьорий настрій, хороший зір, гарна шкіра, блискуче волосся, міцні зуби.
Виходять діти, на голівках у них шапочки з назвами вітамінів A,B,C,D. Добрий день! Впізнали нас? Ми — вітаміни, Дуже корисні для людини. Вітамін А. Я-вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб'ячому жирі. Вітамін В. А я — вітамін И, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Мої товариші — хліб, крупи, горох, квасоля, м'ясо, картопля, буряк. Вітамін С. Я-вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багаті мною капуста, картопля, помідори, щавель, цибуля, шипшина, хрін, лимон, чорна смородина, настій хвої. Вітамін D. А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахіту. Живу у молоці, вершковому маслі, риб'ячому жирі, яйцях, житньому хлібі. Всі вітаміни разом: Хто дружити з нами буде - Всі незгоди позабуде, Виросте міцним, здоровим, Переможе всі хвороби! ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
а) Прочитаймо їх з дошки.
б) -Про овочі і фрукти складено багато загадок. З мене листя обдирають, мене квасять, в борщ кидають, пироги зі мной печуть і в салат мене кладуть. ( капуста) Для зеленого борщу кисле листя посічу. Що за листя, всі впізнали, коли борщ покуштували. ( щавель) Той, хто їсть його, той знає, всіх мікробів він вбиває. Овоч цей корисний дуже, та від нього сліз калюжа. ( цибуля) Із землі вона росте і брунатний колір має. Її смажать і печуть, її варять і товчуть. Овоч цей всі люблять дуже. Як же він зветься, друже? ( картопля) Круглий, та не місяць, зелений, та не діброва, з хвостом, та не миша. ( кавун)
в) — А ще ми з вами вчили українську народну казку “ Ходить гарбуз по городу”. Давайте проінсценізуємо її, проспіваємо. ( Інсценізація пісні)
Без їжі людина не може жити. Наше здоров'я залежить від того, як швидко, часто і що ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. Харчування дітей вашого віку має бути раціональним. Що це означає? Воно повинно бути різноманітним з достатньою кількістю вітамінів, але не надмірним. Усі харчові продукти ( рослинного або тваринного походження) мають бути доброякісними і свіжими. Їжа повинна мати приємний смак, запах і вигляд. Необхідно знати, коли її готували. На куплених пакеті, консервній банці, пляшці треба перевірити дату виготовлення і умови зберігання. Харчові продукти спеціального приготування, а саме солодощі ( тістечка, торти), копчені ковбаси, м'ясні і рибні консерви можуть бути небезпечними для дітей. Особливо корисними є всі види круп, овочі, м'ясо, риба, молочні продукти. Небажано приправляти страви гострими спеціями. Овочі для салатів слід нарізати дрібно, заправляти рослинною олією чи сметаною і посипати зеленню петрушки або кропу з додаванням подрібненого часнику. Слід привчатись до сироїдіння: листочок-два свіжої капусти, почищена картоплинка, або “ грушка” топінамбуру, невелика морквина. У жодному разі не можна їсти багато солодощів і солодких напоїв, особливо в проміжках між їжею. Замість них рекомендується випити півсклянки яблучного або морквяного соку, багатого на вітаміни.
V. Науково-практична конференція.
Теоретична частина
До конференції ми підготували виставку , де можна побачити дари природи з наших подвір'їв, крупи, макаронні вироби. Тут зібрались кореспонденти газет і журналів, які хочуть поставити запитання лікарям та вченим України про те, як правильно харчуватись, яка їжа корисна, а яка, навпаки, - шкідлива. На конференції присутні вчителі шкіл першотравневого району ( оплески), а також запрошено відомих людей, які зробили вагомий внесок в науку харчування, чим зберегли здоров'я мільйонів людей. Маю честь представити вам гордість нашої країни, вчених, людей, які регулярно проводять лекції у різних частинах світу:
Газета “ Добрий ранок”
Штипір Д.С. Розумію вас! Якщо зранку немає апетиту, організм все одно потребує білків та вуглеводів, щоб надати тілу силу та енергію. Бутерброд з маслом — це нормально, але не обов'язково. Каша — це найкращий сніданок. Тоді довго не захочеться їсти. У нас шкільний сніданок розпочинається о 10.15. Якщо вдома не поснідати або просто попити чаю, голодний мозок не зможе працювати 2 перших уроки. Увага на уроках знижується, діти гірше виконують завдання. Наприклад, чи поїде машина, якщо в неї пустий бак? Ні! Так само зі сніданками. Журнал “ Корисний сніданок”
Пінчук Р.С. Виробники продуктів добре знають, що діти часто вередують, не хочуть їсти, відмовляються від молочного. Ось що вони придумали. В дитячі йогурти, десерти, сухі сніданки додають цукру і різні добавки. Смак продуктів змінюється і нагадує скоріш смак цукерок. Потім діти вимагають саме ці йогурти, а батьки думають , що це корисно. Краще ві звичайну кашу додати ягоди, шматочки фруктів, мед, горіхи, як це колись робили наші прабабусі і прадідусі. Газета “ В здоровому тілі — здоровий дух”
Васильєва Н.П. Це всі овочі та фрукти. Любите яблука? Без них неможливо бути здоровим. Пам'ятайте! 1 яблуко на день, і лікар тобі не потрібен. Я хочу пригостити вас яблуками, щоб ви не боліли. А особливо хочу відзначити квашену капусту, моркву, буряк. Вони корисніші, ніж звичайні овочі. Простий приклад: це коза може собі дозволити жувати траву, тому що в неї довжина кішок становить35 метрів, за цей час зелень встигає сквашуватись. А у людини довжина кишечника всього 5 метрів, їжа не встигає сквашуватись. Тому організму треба допомогти, тобто їсти квашену капусту, яблука, моркву, буряк, пити чай з лимоном. Журнал “ Українці- здорова нація”
Павловська В.В. Щоб краще сприймати інформацію, треба розпочинати день з їжі, що містить вітаміни групи В. Запам'ятайте, японці щодня вживають рибу або морепродукти. Вони вважають, що 1 день без риби — страждає мозок. Запам'ятовуванню найкраще сприяє морква зі сметаною! Курага, родзинки, печені яблука покращують пам'ять. Якщо стомились, можна з'їсти банан, морепродукти. Журнал “ Здорова дитина”
Савалюк О.М. Як зробити здоровими людей в Україні — це найболючіша проблема. Тому що виробникам не заборонено придумувати нові рецепти з домішками. Та нам треба пам'ятати, що українські страви завжди сприяли зміцненню здоров'я. Наприклад, налічується понад 30 рецептів борщу ( з м'ясом, грибами, з куркою, квасолею, борщ зелений, борщ червоний тощо) Газета “ ХХІ століття”
Аніськіна М.П. Всі ці Е — попередження про небезпечність продукту, а вибір — за вами. Простий приклад: вчені взяли три групи мишей. Першу групу годували виключно сухариками, другу -сумішшю продуктів, третю — натуральною їжею. Миші першої групи прожили лише 3 тижні. Практична частина 1. - На цьому теоретична частина закінчена. Розпочинаємо практичну частину нашої конференції. Розділимося на дві групи. Кожна група отримує завдання. У вас на партах лежать інструкції-попередження про значення Е. а) Розпочинаємо операцію “ Пошук” І група - перевірити чіпси, стріляючі цукерки, льодяник. ІІ група — перевірити спрей, драже, жуйку. б) - Оголошуємо результати практичної частини конференції. Перша група досліджувала...... З'ясувалося, що ..... Друга група досліджувала...... З'ясувалося, що ..... в) - Настав час запитати, чи змінилося ваше ставлення до продуктів, які містять Е?
Гра “ Так-ні”
VІ. Підсумок уроку
Здоров'я — це сила! Здоров'я — це клас! Хай буде здоров'я У вас і у нас! Інструкція -попередження про значення Е
|
Пригоди здорової їжі” (Nutri Ventures (Cyber Group Studios) Зелене світло” (Green Light), займайтеся мистецтвом та кулінарією із головними героями мультика “Тельмо та Тула” (Telmo and Tula)... |
ВИРОБНИЧА ПРОГРАМА ТА ТОВАРООБОРОТ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧУВАННЯ ТУРИСТІВ... Оскільки самостійне приготування їжі в місцях перебування туриста не тільки утруднене, а й нерідко неможливе, то існує необхідність... |
Їжа – джерело енергії, тепла, росту, здоров’я, сну людини Сьогодні ми поговоримо про енергетичну цінність їжі, її складову та гігієну харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для... |
Їжа – джерело енергії, тепла, росту, здоров’я, сну людини Сьогодні ми поговоримо про енергетичну цінність їжі, її складову та гігієну харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для... |
Правильно кажуть: «голод не тітка». Потрапивши на острів якось треба... |
Дихання І варіант І рівень А якісний склад їжі Б артеріальний тиск В інтенсивність реабсорбції Г вміст СО2 у крові |
Дуже важливо з'ясувати причини отруєння шляхом опиту очевидців, потерпілого,... Дуже важливо з'ясувати причини отруєння шляхом опиту очевидців, потерпілого, ретельного огляду місця події (наявність залишків їжі,... |
ДИМИТРОВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ Технологія приготування їжі з основами товарознавства по темі: " Приготування вареників" |
Білети для підсумкової атестації з предмету “Технологія приготування... Скласти технологічну карту на 10 порцій м’яса смаженого великим куском (рец. 579/2) |
Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло? Завжди слідкувати за тим, щоб крани на газовій плиті після закінчення приготування їжі були правильно закриті |