|
Скачати 88.4 Kb.
|
Тема. Їжа – джерело енергії, тепла, росту, здоров’я, сну людини. Мета: Розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров'я, вчити їх правильно харчуватися, формувати здоров’язберігаючі компетентності, уявлення про основні групи поживних речовин: жири, вуглеводи, білки, вітаміни та мінеральні речовини, їх функції і роль в організмі; дати знання учням про поживні речовини, що містяться в різних продуктах; розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі, виховувати естетичні смаки щодо зовнішнього виду страв, посуду, сервірованого столу. Обладнання: малюнки, ілюстрації, таблиці до теми. I Організація класу II Оголошення теми і мети - Прочитайте вислів, Який належить давньогрецькому філософу Сократу "Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити". - Як ви його розумієте? Сьогодні ми поговоримо про енергетичну цінність їжі, її складову та гігієну харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров'я. 1.Розповідь учителя. - Організму потрібна чимала кількість енергії. Він одержує її шляхом "спалення" калорій, які надходять з продуктами харчування. їжа є своєрідним "пальним", тому енергія, що вивільнюється під час травлення, забезпечує можливість активної життєдіяльності. Енергетична цінність їжі вимірюється одиницями тепла - калоріями. Калорія - з латини "капор" - тепло. Людина, яка дбає про своє здоров'я, завжди буде вибирати продукти, багаті на різні поживні речовини. Важливо з молодих років додержуватися правильного режиму харчування. Правильний режим харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання. Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів. 2. Бесіда. -З чого складається наша їжа? (Їжа - сукупність неорганічних та органічних речовин, які одержує людина з навколишнього середовища і використовує для росту організму, відновлення тканин, підтримання життєдіяльності та поповнення енергії), - Які основні складники харчових продуктів ви знаєте? ЇЖА Білки жири вуглеводи вітаміни мінеральні речовини клітковина вода Білки - основний будівельний матеріал, організму, жири і вуглеводи - джерело енергії, вітаміни - регулятори діяльності організму. Крім того, людині потрібні мінеральні , речовини - натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод тощо. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежать від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку - легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни і мінеральні речовини. - Що треба робити, щоб дитина росла здоровою і її зріст і маса відповідали нормам? Треба, щоб харчування було раціональне (збалансоване). 3 . Ознайомлення з основними принципами раціонального харчування.
4.Ознайомлення з набором страв на день для учнів 4 класу.
5. Бесіда про вітаміни. Пригадайте , які вітаміни ви знаєте? (А, В, С, Д і т.д. Вони містяться в усіх продуктах, особливо сирих). Вітаміни - це речовини, необхідні для життя людини. Сьогодні їх відомо близько 20.
Підсумок. Отже, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами, так необхідними для нормального росту, розвитку. Щоб їжа, яку ми споживаємо, зміцнювала наше здоров'я, давала організму поживні речовини, забезпечувала силою та енергією, приносила емоційне задоволення потрібно вибирати тільки корисні продукти. Віддавати перевагу продуктам натурального походження: фрукти, ягоди, овочі, соки, каші з круп, м'ясо, риба, молочні продукти 6. Завдання: ( робота в групах)
7. Гра «Тренуємо слух». Піймай, що серед названого зайве Суп, каша, борщ, буряк, вареники, вермішель, пиріжки, запіканка Морква, капуста, буряк, картопля, м’ясо, цибуля, часник, огірок Печиво, чай, сік, молоко, кава, компот, лимонад, вода 8. Групова робота. Гра "Смачного". Клас ділиться на 5 груп. Поділ здійснюється за картками, на яких зображені різні фрукти. "Груша" - перший сніданок. "Банан" - другий сніданок. "Апельсин" - обід. "Слива" - підвечірок. "Яблуко" - вечеря. На білих великих аркушах є прорізи, в яких учні повинні вставити предметні малюнки із зображенням продуктів, корисних для дітей. Малюнки вибирають із загального стола. В результаті роботи отримали: "Груша" - каша, варене яйце, чай, хліб, йогурт. "Банан" - сік, печиво. "Апельсин" - суп, каша, котлета, кисіль, фрукти. " Слива" - молоко, булочка, свіжі яголди. "Яблуко" - смажена риба, салат, хліб, кавовий напій, печиво. 9. Психогімнастика. Фрукти відрізняються один від одного формою, смаком, кольором. Зобразіть себе, наприклад, бананом, яблуком, грушею чи іншим фруктом з допомогою жестів і міміки. Інші учні повинні вгадати назву фрукта. 10. Культура харчування Кожна національність, народність має свої обряди, традиції та національні страви. Так, споконвіку Україна славиться борщем, варениками, пирогами; Росія - щами, пирогами, пельменями; Молдова - мамалиґою та дерунами; якщо завітаєте до Грузії, вас обов'язково пригостять шашликом та сулугуні. Кожна країна світу має свої традиційні страви, кожна народність має свої способи і техніки приготування страв. 11. Правила вживання їжі - Хліб беруть руками, їдять, відламуючи маленькі шматочки, не кусаючи від скибки і не кладуть у хлібницю недоїдків; - Котлети, запіканку, рибу, варені, смажені й тушковані овочі їдять за допомогою виделки; - Не потрібно говорити з повним ротом; - Не треба енергійно жестикулювати, тримаючи в руках виделку або ніж; - Потрібно ретельно пережовувати їжу, не ковтати великими шматками; - Не треба переїдати, бо це ускладнює роботу травних органів. 12.. Цікаві факти. Діти, які ростуть, потребують на 0,5 кг більше денних поживних речовин, ніж дорослі. Активний десятирічний хлопчик зростом 130 см і вагою 27,9кг потребує приблизно 2400 калорій на день для нормальної енергії та росту. Це стільки ж калорій, скільки потребує 51-річний чоловік зростом172,5см та вагою 69,3кг. Десятирічній дівчинці потрібно на день приблизно на 400 калорій більше, ніж її 35-річній мамі. Приблизна кількість їжі та рідини, які з'їдає і випиває людина за 70 років
IV. Узагальнення і систематизація знань. Тест 1. Що дає силу та здоров'я людині? а) надмірне вживання солодощів, б) правильне харчування, в) сидіння біля комп'ютера. 2. Які страви корисні для людини? а) цукерки, печиво, б) овочі, фрукти, в) морозиво, кока-кола. 3. Як потрібно їсти? а) спокійно, неквапливо, б) швидко, в) поспішаючи. 4. Їжа – джерело : а) енергії, тепла, росту, здоров’я; б) сну; в) приємного проведення часу; Список використаних джерел
|
Їжа – джерело енергії, тепла, росту, здоров’я, сну людини Сьогодні ми поговоримо про енергетичну цінність їжі, її складову та гігієну харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для... |
Корисна їжа і здоров'я. Мета Учитель роздає малюнки, фотографії, вирізки з газет та журналів, на яких зображено різноманітну їжу, і просить учнів вибрати ті із... |
Виховна година на тему: Корисна їжа і здоров'я. Мета Учитель роздає малюнки, фотографії, вирізки з газет та журналів, на яких зображено різноманітну їжу, і просить учнів вибрати ті із... |
Класна година «Здорова їжа – для здорового життя» Дорогі діти! Сьогодні не є секретом, що зовнішній вигляд людини, її поведінка і самопочуття залежить від здоров’я, а також від піклування... |
Увага і пам’ять, їх зв’язок із здоров’ям людини Формувати поняття «увага» і «пам’ять», встановити їх зв’язок із здоров’ям людини, розкрити залежність результатів навчання від здоров’я... |
Тема: Зоряні світи—галактики. Зорі, сузіря. Мета Мета: формувати в учнів загальне уявлення про зорі, сузір'я, галактики та знання про Сонце як зорю та основне джерело світла і тепла... |
«Рух заради здоров’я» Мета Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої... |
ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ В ГОСПОДАРСТВІ ДЕРЖАВИ І В ПОБУТІ Ключові поняття: електричний струм, споживач електричного струму, джерело електричної енергії, дріт, шнур, окінцювання дротів, електромонтажні... |
Здоров’я і навколишнє середовище (2год.) Людина в навколишньому середовищі. Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив технічного прогресу на здоров’я. Взаємозв’язок... |
Здоров’я – найдорожчий скарб Мета. Допомагати учням усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – це осередок... |