|
Скачати 244.08 Kb.
|
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ (6 клас) Варіанти тестів для контролю знань до теми «Безпека повсякденного життя» 1. Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло? а) Так, воно завжди безпечне; б) ні, не завжди, тому що будь-який предмет або прилад, який полегшує наше життя, може за певних обставин завдати шкоди; в) авжеж, недарма кажуть: «Мій будинок — моя фортеця»; г) так, воно й створене для того, щоб убезпечити наше життя. 2. Які дії можуть призвести до небезпечної ситуації у повсякденному житті? а) Перехід дороги через пішохідний перехід на зелене світло; б) користування справною праскою; в) ігри із сірниками; г) їзда на велосипеді по спеціальній велосипедній доріжці. 3. Чого краще не робити, якщо ви застрягли в ліфті? а) Дзвонити черговому; б) спокійно поводитися; в) намагатися самостійно відкрити двері ліфта й вийти; г) просити сусідів, котрі проходять поруч, щоб вони повідомили про зупинку ліфта до аварійної служби. 4. Яка дія є безпечною? а) Забивати цвяхи в стіну, не знаючи розташування електропроводки; б) користуватися розетками, які хитаються й нагріваються; в) користуватися несправними електроприладами; г) виймати вилку з розетки, тримаючись за штепсель. 5. Відзначте неправильне твердження: а) небезпечно торкатися до оголених дротів; б) вода добре проводить електричний струм; в) у разі обриву лінії електропередач ділянка землі навколо кабелю, що впав, є безпечною; г) до електричних приладів не можна торкатися мокрими руками. 6.Чого не треба робити при виявленні людини, ураженої електричним струмом? а) Вимикати електрику; б) за допомогою дерев'яного предмета відкинути від постраждалого електричний дріт; в) спробувати відкинути дріт рукою; г) викликати «швидку допомогу». 7. Яка з названих дій є безпечною? а) Розмахувати чашкою, в яку щойно налили гарячий чай; б) дражнити собаку, коли він їсть; в) наливати воду в сковорідку з киплячою олією; г) мити підлогу за допомогою швабри. 8. Що треба робити, коли ви розбили градусник зі ртуттю? а) Нікому про це не говорити; б) підмести скалки й викинути у відро для сміття; в) обов'язково сказати дорослим, оскільки ртутні пари отруйні; г) підмести залишки градусника під килим. 9. Які з названих дій не можуть підвищити вашу безпеку? а) Завжди слідкувати за тим, щоб крани на газовій плиті після закінчення приготування їжі були правильно закриті; б) не смикати за шнур при витягуванні штепселя з розетки; в) не переходити дорогу на червоне світло; г) не відповідати на телефонні дзвінки під час приготування уроків. 10. Які дії не підвищать вашої безпеки? а) Не вмикайте в одну розетку одночасно кілька електричних приладів; б) не залишайте без нагляду увімкнені нагрівальні прилади; в) не тягніть за шнур, виймаючи вилку з розетки; г) не витирайте на електроприладах пил. 11. При ураженні електричним струмом постраждалий не може відсмикнути руку від джерела струму й покликати на допомогу, тому що: а) він злякався; б) від струму постраждали м'язи й голосові зв'язки; в) від струму постраждала печінка; г) від струму постраждала шкіра. 12. Чого не треба робити, надаючи допомогу при ураженні струмом? а) Штучне дихання; б) непрямий масаж серця; в) накласти на опіки від струму стерильну пов'язку; г) промивання шлунка. Газу побуті. Небезпечні речовини побутової хімії. 1. Які характеристики не стосуються газу? а) Це отруйна речовина; б) це вибухонебезпечна речовина; в) ця речовина не має кольору; г) ця речовина має запах. 2. Яка дія є непотрібною при виявленні витікання газу? а) Не користуватися електричними приладами; б) не запалювати сірників; в) перекрити крани на газових трубах; г) не відкривати кран з водою. 3. Відзначте неправильне твердження: а) удар по газовому балону може призвести до вибуху; б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху; в) витирання пилу на газовому балоні може призвести до вибуху; г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести до вибуху. 4. Відзначте, яких правил можна не дотримуватись при використанні речовин побутової хімії в аерозольних упаковках: а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню; б) їх треба зберігати так, щоб на них не потрапляло пряме сонячне проміння; в) їх не можна нагрівати вище за 50 градусів; г) ними не можна користуватися пізно ввечері. 5. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які використовують у побуті, є: а) пральний порошок; б) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах; в) засоби для миття посуду; г) вибілювачі. 6. Чого не слід робити, якщо небезпечна хімічна речовина потрапила в очі? а) Промити очі великою кількістю води, не торкаючись очей руками; б) промити очі великою кількістю води, торкаючись очей руками; в) викликати «швидку допомогу»; г) звернутися до лікаря. 7. Які характеристики не стосуються газу? а) Це не отруйна речовина; б) це вибухонебезпечна речовина; в) ця речовина не має кольору; г) ця речовина не має запаху. 8. Відзначте неправильне твердження: а) удар по газовому балону не може призвести до вибуху; б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху; в) удар по газовому балону може призвести до вибуху; г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести до вибуху. 9. Відзначте ознаки, які не свідчать про витікання газу: а) поява різкого неприємного запаху — запаху спеціальних речовин, які додають у газ; б) звук шипіння, що його створює газовий прилад; в) звук води, яка тече; г) поява мильних бульбашок на газових трубах при нанесенні на них мильного розчину. 10. До речовин побутової хімії не належить: а) клей; б) засоби для вибілювання білизни; в) крем проти комарів; г) цукрова пудра. 11. Відзначте, яких правил можна не дотримуватися при використанні речовин побутової хімії в аерозольних упаковках: а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню; б) їх не можна розбирати; в) не можна, щоб вони потрапляли в очі; г) їх не можна носити в сумці. 12. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які використовують у побуті, є: а) господарське мило; б) водорозчинні фарби; в) лаки для волосся; г) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах. Безпека в будинку. Можливі аварійні ситуації на підприємствах. Пожежна безпека. 1. Яка інформація не знадобиться вам у тому разі, коли у ванній прорвало трубу з водою і вода заливає квартиру: а) інформація про те, де розташований кран, який перекриває воду в квартирі; б) інформація про те, де розташований вентиль, який перекриває воду в будинку; в) інформація про те, що вода — найпоширеніша речовина на Землі; г) інформація про телефон, за яким можна викликати сантехніка. 2. Чого не слід робити, якщо прорвало батарею з гарячою водою? а) Наближатися до місця прориву й намагатися зупинити ' воду; б) відключити електрику й перекрити газ; в) гукнути дорослих; г) викликати аварійну службу або сантехніка. 3. Які дії не стосуються евакуації? а) Зібрати в сумку документи всіх членів сім'ї; б) узяти із собою цінні речі та гроші; в) вимкнути електрику, перекрити газ і воду; г) протерти пил і помити підлогу. 4. Які причини не можуть призвести до пожежі? а) Використання несправних електричних приладів; б) недбале поводження із сірниками та горючими хімічними речовинами; в) використання несправної системи каналізації; г) використання несправних газових приладів. 5. До плану евакуації при пожежі не входять: а) зазначення місць розташування пожежних кранів; б) зазначення місць розташування телефонів; в) зазначення розташування місць, які призначені для їди; г) зазначення місць розташування вогнегасників. 6. Чого не слід робити при пожежі? а) Гасити електроприлади, що горять; б) викликати пожежну команду; в) затулити рот і ніс мокрою тканиною; г) попередити про пожежу сусідів. 7. Коли оголошують евакуацію? а) Тільки за надзвичайних ситуацій; б) при будь-якій зміні температури та складу повітря; в) при температурі нижчій за 20 градусів; г) при швидкості вітру 20 метрів на секунду. 8. Який найбільш негативний наслідок того, що ви залишили в мийці купу брудного посуду й нещільно закрили кран? а) Мама знову буде вас сварити; б) на кухні заведуться таргани; в) мийка переповниться водою, і вашу квартиру й квартиру сусідів заллє; г) вам більше ніколи не довірять мити посуд. 9. Якщо ви заходите в ліфт зі своїм зовсім маленьким братом, то якими будуть ваші дії? а) Візьмете його на руки й зайдете разом з ним; б) пропустите його вперед, а самі зайдете потім; в) зайдете в ліфт самі, потім покличете брата; г) зайдете з ним у ліфт одночасно. 10. Які причини не можуть призвести до пожежі? а) Використання для обігріву саморобних електричних приладів; б) обгортання електричної лампи або торшера папером; в) якщо залишити без нагляду відкритий водопровідний кран; г) викидання непогашеної сигарети в сміттєвий ящик. 11. До плану евакуації при пожежі не входить: а) зазначення місць розташування пожежних кранів; б) зазначення місць розташування запасних виходів з будівлі; в) зазначення місць розташування туалетів; г)зазначення місць розташування вогнегасників. 12. Чого не слід робити при пожежі? а) Заливати водою хімічні речовини, що горять; б) викликати пожежну команду; в)кричати «Пожежа!»; г) попередити про пожежу сусідів. 13. Оберіть правильний текст, який ви повинні сказати по телефону, викликаючи пожежну машину на місце пожежі. а) «Пожежа! Пожежа! Терміново виїжджайте на вулицю Пушкінську!» ; б) «Це пожежна охорона? Тут дим валує великий. Треба щось робити! Приїжджайте!»; в) «Пожежа в житловому будинку за адресою: вулиця Пушкінська, будинок п'ять, поверх другий, під'їзд перший, з боку двору видно дим. У двір краще заїхати через арку. З вами говорив Михайло Карпенко»; г) «Пожежа в житловому будинку за адресою: вулиця Пушкінська, будинок п'ять! Терміново приїжджайте!». Безпека на дорозі. 1. До яких із названих правил пішохода закралась помилка? а) Ходити тільки по тротуарах та пішохідних доріжках, тримаючись лівого боку; б) переходити вулицю тільки на пішохідному переході на зелене світло; в) не зупинятися й не гратися на проїжджій частині вулиці; г) не перебігати несподівано дорогу, кидаючись напереріз транспорту. 2. Які з правил стосуються пасажира автотранспорту? а) Не можна їздити по тротуарах на велосипеді, під час руху триматися за інший транспортний засіб; б) не можна їздити, не тримаючись за кермо й знімаючи ноги з педалей; в) не заважати автоматичному закриванню дверей; г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території двору, парку або за містом, де немає машин. 3. Чого не повинен робити свідок ДТП? а) Викликати «швидку допомогу»; б) гукати дорослих; в) підходити близько до автомобіля, що горить; г) для надання допомоги скористатися аптечкою автомобіліста. 4. Поширеними наслідками ДТП є: а)гастрит; б) апендицит; в) струс мозку, перелом кінцівок, кровотечі; г) астма. 5. Пасажир автотранспорту не повинен: а) поступатися місцем інвалідам та людям літнього віку; б) висовувати з вікна голову або руки; в) стоячи в транспорті, триматися за поручень; г) перебуваючи в автомобілі, пристебнутися ременями безпеки. 6. Велосипедист не повинен: а) дотримуватися правил дорожнього руху; б) мати права на водіння велосипеда; в) регулярно перевіряти технічний стан велосипеда; г) бути вбраним в одяг, який не заважає їзді на велосипеді. 7. Якщо вам треба обійти автобус або трамвай, то ви: а) обійдете і автобус, і трамвай спереду; б) обійдете і автобус, і трамвай ззаду; в) обійдете автобус ззаду, а трамвай спереду; г) обійдете автобус спереду, а трамвай ззаду. 8. Які з правил стосуються велосипедиста? а) На велосипеді не можна їздити по тротуарах, під час руху триматися за інший транспортний засіб; б) не можна відволікати водія розмовами; в) чекаючи на автобус, не можна стояти на краю тротуару; г) обов'язково поступайтеся місцем літнім людям, інвалідам, батькам з маленькими дітьми на руках. 9. Свідок ДТП повинен: а) голосно кричати: «Аварія! Аварія!»; б) збирати юрбу, кажучи: «Дивіться, що сталося!»; в) викликати міліцію та «швидку допомогу»; г) підійти якомога ближче до автомобіля, що горить. 10. Чого не слід робити пасажирові: а) стоячи в транспорті, триматися за поручень; б) стояти на краю платформи при підході потяга метро; в) під час їзди на мотоциклі вдягнути мотошолом; г) не відкривати дверей до повної зупинки автотранспорту. 11. Перевозити на велосипеді дітей до семи років можна: а) будь-кому; б) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння; в) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді немає спеціального сидіння; г) підліткам, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння. 12. Які знання не знадобляться свідкові ДТП: а) найбільш поширеними наслідками ДТП є струс мозку, переломи та кровотечі; б) ознаками струсу мозку є: блідість шкіри, пітливість, нудота, прискорений пульс; в) в автомобілі обов'язково є аптечка для надання невідкладної допомоги; г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території двору, парку або за містом, де немає машин. «Особиста гігієна» 1. До предметів особистої гігієни не належить: а) мочалка; б) рушник; в) гребінець для волосся; г) мило. 2. Гребінець для волосся має бути: а) дуже твердим; б) дуже м'яким; в) з дуже гострими зубцями; г) із заокругленими зубцями або з кульками на кінцях. 3. Нігті на руках треба обрізати: а) щодня; б) щотижня; в) кожні два тижні; г) один раз на місяць. 4. Якщо на шкірі з'явилися вугрі, то це означає, що: а) шкіру погано мили; б) дія гормонів призвела до надмірного вироблення шкірного жиру; в) шкіра брудна; г) їх треба видавити. 5. Душ слід приймати: а) щодня; б) один раз на тиждень; в) раз на два тижні; г) один раз на місяць. 6. Слово «татуїровка» походить від полінезійського слова «тату», що означає: а) яскраво, красиво; б) вождь; в) попередження; г) рана, знак. 7. Стоматолога потрібно відвідувати: а) один раз на рік; б) один раз на два роки; в) двічі на рік; г) щомісяця. 8. Зуби слід чистити: а) не менше 3 хвилин; б) не менше 5 хвилин; в) не менше 7 хвилин; г) не менше 1 хвилини. 9. Зубна щітка має бути: а) дуже жорстка з досить жорсткими щетинками; б) середньої жорсткості з досить гнучкими щетинками; в) дуже м'яка з досить м'якими щетинками; г) середньої жорсткості з досить жорсткими щетинками. 10. До предметів особистої гігієни не належить: а) мочалка; б) рушник; в) гребінець для волосся; г) мило. 11. Не можна їсти дуже холодну їжу після дуже гарячої, тому що це: а) несмачно; б) призводить до руйнування емалі зубів; в) не заведено в нашій культурі; г) може викликати блювоту. 12. Чи корисно чистити язик? а) Так, корисно, тому що з язика зчищаються шкідливі бактерії; б) ні, це даремна робота; в) ні, це знизить смакову чутливість; г) з язика нічого зчищати, він і так чистий. Звички та здоров’я 1. До корисних звичок не належить: а) звичка мити руки перед їжею; б) звичка гризти нігті; в) звичка робити зарядку; г) звичка вітатися при зустрічі зі знайомими людьми. 2. Ходьба, біг, гра в м'яч, катання на ковзанах та велосипеді, гра на музичних інструментах, мовлення, читання, письмо — усе це належить до: а) корисних звичок; б) шкідливих звичок; в) навичок; г) нейтральних звичок. 3. Здатність цінувати час, дотримуватися режиму дня, доводити розпочату справу до кінця належать до: а) складних корисних звичок; б) простих корисних звичок; в) нейтральних звичок; г) шкідливих звичок. 4. До шкідливих звичок не належить: а) звичка розкидати речі, де завгодно, а потім довго їх шукати, коли вони знадобилися; б) звичка бути необов'язковим учнем, який завжди запізнюється: в) звичка бігти, не дивлячись під ноги; г) звичка прибирати після себе посуд. 5. Корисні звички формуються: а) повільніше, ніж шкідливі звички; б) швидше, ніж шкідливі звички; в) з тією самою швидкістю, що й шкідливі звички; г) рідко формуються. 6. Унаслідок вживання нікотину формується: а) тільки психологічна залежність від нікотину; б) тільки фізіологічна залежність від нікотину; в) і психологічна, і фізіологічна залежність від нікотину; г) блювотний рефлекс. 7. Виробники сигарет виготовляють їх тому, що:' а) піклуються про ваше задоволення; б) дбають про ваші забавки; в) хочуть отримати прибуток; г) самі палять. 8. При курінні виділяється велика кількість шкідливих речовин, їх відомо близько: а) 200; б) 40; в) 80; г) 150. 9. Яка доза чистого спирту на 1 кг маси тіла є смертельною для людини? а) 40 г; б) ЗО г; в) 20 г; г) 7—8 г. 10. Алкоголь найбільш впливає на такі органи людини: а) кишечник, шлунок, стравохід; б) мозок, серце, печінка; в) скелет і м'язи; г) нирки, підшлункова залоза. 11. Від алкогольної залежності: а) легко позбавитися самому; б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків; в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків; г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі. 12. Куріння — це звичка, від якої: а) легко позбавитися самому; б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків; в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків; г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі. 13. Найшкідливішою речовиною тютюнового диму є: а) метан; б) нікотин; в) ціаністий водень; г) аргон. 14. Люди, котрі пропонують нам сигарету: а) піклуються про нас; б) завдають шкоди нашому здоров'ю, можливо, не бажаючи цього; в) хочуть нам допомогти; г) добре знають про всі наслідки куріння й враховують їх. 15. У підлітків алкогольна залежність формується: а) повільніше, ніж у дорослих; б) швидше, ніж у дорослих; в) з тією самою швидкістю, що й у дорослих; г) узагалі не формується. 16. Якщо підліток почав вживати спиртне, то: а) він здаватиметься дорослішим; б) його більше поважатимуть друзі-однолітки; в) він погіршить своє здоров'я й успішність у школі; г) це жодним чином не позначиться на його організмові. 17. Алкогольне отруєння: а) безпечне; б) може призвести до смерті; в) легко виліковується; г) швидко минає. 18. Наркотична залежність: а) легко виникає й легко лікується; б) легко виникає, але дуже важко лікується; в) довго виникає, але легко лікується; г) рідко виникає, але дуже важко лікується. 19. Унаслідок вживання наркотиків формується: а) тільки психологічна залежність від наркотику; б) тільки фізіологічна залежність від наркотику; в) і психологічна, і фізіологічна залежність від наркотику; г) блювотний рефлекс. 20. Якщо вам хтось запропонував наркотики, то: а) про це краще промовчати; б) про це треба розповісти батькам або вчителям; в) на це не треба звертати уваги; г) це треба зберігати в таємниці. 21. До яких наслідків вживання наркотиків не призводить? а) Нудота, блювота, серцевий біль, прискорене серцебиття; б) зменшення обсягу пам'яті, зниження успішності навчання; в) руйнування печінки; г) поліпшення розумових здібностей. 22. Вживання наркотиків не впливає на такі фізіологічні системи: а) нервову; б) травну; в) видільну; г) майже немає фізіологічних систем, на які наркотики не мали б негативного впливу. 23. Продавці наркотиків: а) звичайні торговці; б) аморальні люди, котрі наживаються на чужій біді; в) люди, які завжди говорять правду; г) люди, які зважають на ваші інтереси. «Захистіть себе від ВІЛ» 1. ВІЛ —це: а) вірус, який розмножується в організмі людини в крові, у клітинах імунної системи; б) вірус, який розмножується в організмі людини, у клітинах слизової оболонки рота; в) вірус, який розмножується в клітинах рослин; г) вірус, який розмножується в бактеріях. 2. СНІД —це: а) глибоке ураження імунної системи, викликане ВІЛ; б) ураження нервової системи, викликане вірусами; в) ураження травної системи, викликане бактеріями; г) ураження дихальної системи, викликане бактеріями. 3. Найчастіше люди заражаються СНІДом: а) при переливанні крові; б) при використанні наркотиків, які вводяться спільним шприцом; в) при пересадці органів; г) від ВІЛ-інфікованої матері під час вагітності та годуванні грудьми. 4. ВІЛ передається: а) при контактах у громадському транспорті; б) при чханні; в) при рукостисканні; г) у разі користування спільними голками для ін'єкцій. 5. Який із заходів не належить до методів попередження ВІЛ-інфікування? а) Використання одноразових шприців та одноразових систем переливання крові; б) використання марлевої пов'язки, що закриває рот і ніс; в) перевірка донорської крові на ВІЛ; г) запобігання контакту крові здорової людини з кров'ю ВІЛ-інфікованої людини. 6. Відомо, що кількість носіїв ВІЛ-інфекції серед наркоманів становить: а) 10%; б)30% в) 50% г) 80 %. «Спілкування та здоров'я» і «Конфлікти й здоров'я» Значення почуттів та емоцій у спілкуванні. Типи спілкування людей. Стосунки людей. Типи стосунків у сім’ї. 1. Тривалі стреси: а) корисні для організму людини; б) виснажують організм, знижують його захисні сили; в) потрібні для організму людини; г) приносять користь організму людини. 2. Чи впливає спілкування на здоров'я? а) Не впливає; б) впливає тільки позитивно; в) впливає тільки негативно; г) часом впливає позитивно, часом — негативно. 3. Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою: а) слів; б) міміки, жестів, рухів тіла; в) речень; г) віршів. 4. Оберіть приклад ділового спілкування: а) Оленка з Катрусею обговорюють новий серіал; б) хлопчики 6-Б класу діляться враженнями про футбольний матч; в) учитель обговорює з учнями, як правильно оформити домашню роботу; г) Сергійко освідчується Олі в коханні. 5. Відзначте, що не є характерним для дружної сім'ї: а) спільний відпочинок; б) уміння радіти за інших членів сім'ї; в) сварки та скандали; г) уміння підтримувати одне одного. 6. Що слід робити, аби сім'я жила без сварок? а) Кожний має думати тільки про себе; б) кожний має перекладати свої справи на інших членів сім'ї; в) члени сім'ї мають розуміти одне одного й допомагати одне одному; г) члени сім'ї мають приховувати одне від одного свої почуття. 7. Маленька дитина відповідає усмішкою на усмішку: а) з трьох місяців; б) п'яти місяців; в) восьми місяців; г) десяти місяців. 8. Що не належить до способів спілкування? а) Жести; б) кашель; в) слова; г) міміка. 9. Відзначте приклад негативного спілкування: а) Кирило допоміг братові полагодити велосипед; б) Рома забрав у сусідки по парті щоденник і заховав його; в) Оля відвідала хвору подругу; г) Денис допоміг Оленці прибрати в класі. 10. Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою: а) англійської мови; б) української мови; в) російської мови; г) міміки, жестів, рухів тіла. 11. Оберіть приклад міжособистісного спілкування: а) директор обговорює з учителями на педраді підсумки олімпіади з біології; б) група чергових по школі з'ясовує, хто де чергуватиме; в) Марійка написала вірші й показала їх близькій подрузі Зіні; г) волейбольна команда визначає, хто в цій грі буде запасним гравцем. 12. Оберіть приклад ділового спілкування. а) однокласники обговорюють, як підготувати стінгазету й хто що робитиме для цього; б) Михайло обговорює з татом шахову партію; в) Світлана розповідає подрузі, як вона відпочивала на морі; г) Ігор радить своєму приятелю подивитися детектив, який йому сподобався. Стосунки дітей і дорослих, стосунки в класі та молодіжному середовищі. Вплив стосунків між людьми на їхнє здоров'я. Конфлікти. 1. Яка характеристика не відповідає підлітковому періоду? а) Прагнення до самостійності; б) бажання спілкуватись із ровесниками; в) спокій та стабільність емоційних станів; г) швидка зміна настроїв. 2. Якщо ви не згодні з тим, що сказав співрозмовник, то яка фраза, сказана вами у відповідь, не призведе до конфлікту? а) Ти дурний; б) ти не маєш рації; в) ти говориш дурниці; г) я думаю інакше. 3. Які стосунки не притаманні безпечній компанії? а) У компанії не відбувається нічого, про що не можна було б розповісти дорослим; б) у компанії є люди, яких принижують і кривдять; в) у компанії вами ніхто не командує, на вашу думку зважають; г) до вас, як і до всіх членів групи, ставляться з повагою. 4. Буває так, що вам доручили взяти участь у спільній справі, наприклад підготувати газету до Нового року. Але кожний учасник подій бачить цю газету по-своєму. Виникає конфлікт, пов'язаний із: а) різним рівнем культури; б) різними інтересами; в) діловими розбіжностями; г) різними цінностями. 5. На вулиці підліток викинув на землю обгортку з-під чіпсів. Перехожий зробив йому зауваження. Підліток у відповідь почав грубити. Який виник конфлікт? а) Конфлікт цілей; б) конфлікт норм поведінки; в) конфлікт смаків; г) конфлікт ідей. 6. Неконструктивний конфлікт відрізняється від конструктивного тим що учасники конфлікту: а) не ображають одне одного; б) користуються логічними аргументами; в) ображають одне одного; г) не розривають ділових стосунків. 7. Яка характеристика не відповідає підлітковому періоду? а) Активний захист своєї власної думки; б) бажання ствердитись у колективі ровесників; в) упевненість у собі та стабільність емоційних станів; г) прагнення до справедливості. 8. Яка група людей є колективом? а) Люди, котрі сидять у черзі до лікаря; б) покупці, котрі перебувають у супермаркеті; в) шкільний клас; г) люди, котрі гуляють у парку. 9. Які стосунки не притаманні безпечній компанії? а) У компанії всі ставляться одне до одного доброзичливо; б) у компанії вживають алкоголь, лаються, втягують вас до бійок; в) у компанії вам допомагають навчатися; г) члени групи ведуть здоровий спосіб життя. 10. Оберіть стиль поведінки, який є найефективнішим для розв'язання конфліктної ситуації: а) стиль конкуренції; б) стиль співпраці; в) стиль ухиляння; г) стиль пристосування. 11. Конфлікти виникають тому, що: а) люди дурні; б) у людей можуть бути різні цілі, інтереси, позиції або погляди; в) люди не можуть домовитися; г) люди не розуміють одне одного. 12. Неконструктивний конфлікт відрізняється від конструктивного тим, що учасники конфлікту: а) поводяться коректно; б) уважно вислуховують одне одного; в) кричать та дурять одне одного; г) намагаються зрозуміти одне одного. Розв 'язання конфліктів та шляхи їх запобігання. Вибір прикладу для наслідування. 1. Стиль конкуренції під час конфлікту передбачає: а) що ви ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або ж не хочете витрачати сили на конфлікт; б) що ви активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки впевнені, що ваше рішення правильне; в) що ви обстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони; г) що ви не обстоюєте свої інтереси й дієте спільно з протилежною стороною. 2. Відзначте, в якому випадку описано агресивну позицію в конфліктній ситуації? а) Ви не хочете нікого слухати, кричите, даєте волю рукам і навіть можете завдати шкоди тим, хто вас оточує; б) ви йдете, так і не розв'язавши конфлікту; в) ви активно спілкуєтесь із протилежною стороною, аналізуєте свої та чужі інтереси, шукаєте реальний шлях до розв'язання конфлікту; г) ви плачете, не намагаючись розв'язати конфлікт. 3. Які принципи не допоможуть розв'язати конфлікт? а) Обговорюйте проблему, а не людей; б) визначте причину конфлікту; в) не погоджуйтесь із пропозиціями іншої сторони, наполягайте на своєму; г) запропонуйте всі можливі варіанти розв'язання конфлікту. 4. Бажання бути на когось схожим: а) залишається на все життя; б) є характерним для підліткового віку; в) є характерним для періоду зрілості; г) зберігається навіть у старості. 5. Якщо ваша майбутня дитина-підліток обклеїть усі стіни кімнати портретами свого кумира, то ви: а) знімете ці портрети й поклеїте нові шпалери; б) посварите дитину за те, що вона так зробила; в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила; г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться. 6. Кумир — це: а) недосяжний ідеал, який живе в іншому світі; б) така сама людина, як і всі, зі своїми проблемами, нещастями й перемогами; в) надприродна істота; г) людина, котра завжди щаслива. 7. Стиль співпраці під час конфлікту передбачає, що ви: а) ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або ж не хочете витрачати сили на конфлікт; б) активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки впевнені, що ваше рішення правильне; в) відстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони; г) не відстоюєте свої інтереси й дієте спільно з протилежною стороною. 8. Якщо ви та ваш кривдник відкрито заявляєте про свої позиції й висуваєте свої вимоги, то це стадія: а) усвідомлення конфлікту; б) початок відкритого протистояння; в) розвитку конфлікту; г) завершення конфлікту. 9. Яка з рис характеру не допомагає людині під час розв'язання конфліктів? а) Упевненість у собі; б) уміння чітко формулювати свої вимоги; в) роздратування й лють; г) уміння тримати себе в руках. 10. Які риси людей роблять їх для нас привабливими? а) Безчесність; б) непорядність; в) відповідальність; ' г) недоброзичливість. 11. Бажання бути на когось схожим: а) ніколи не минає; б) минає після закінчення підліткового періоду; в) є характерним для періоду старості; г) зберігається в зрілому віці. 12. Якщо ваша майбутня дитина-підліток почне вдягатися так само, як її кумир, то ви: а) змусите її зняти цей одяг; б) посварите дитину за те, що вона так зробила; в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила; г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться. |
Тема. Безпека вдома. Електрика в побуті. Правила безпечного користування електроприладами Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами,... |
Виконавчий комітет Синельниківскої міської ради Безпека людини, її життя і здоров’я визнані Конституцією України найвищою соціальною цінністю. Кожний громадянин України має конституційне... |
Вчитель. Наближається до завершення старий рік. І зараз ми на порозі... Різдва Христового зібралися, щоб поговорити про наше життя. Про те, як ми живемо, які ми є, яким нам потрібно бути, щоб бути щасливими.... |
Тема : «Безпека в побуті» Автор проекту : Панченко Наталія Віталіївна, вихователь, спеціаліст вищої категорії. Дошкільний навчальний заклад №8 «Дзвіночок»,... |
ДОВІДКА Про стан травматизму невиробничого характеру в Україні та заходи щодо його поліпшення Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення... |
Невже реальний світ став надто тісним для шести з половиною мільярдів... Отримати нові стимули. Дехто, взагалі, починає жити за іншими цінностями, не відчуваючи ніякої відповідальності: мовляв тут безпека... |
СОЦІАЛЬНА ЕКСКЛЮЗІЯ ЯК СТАН ПОВСЯКДЕННОГО БУТТЯ ОСІБ З ВАДАМИ ЗОРУ Наголошується, що для спілкування з такими людьми необхідно володіти специфічними соціальними знаннями й навичками. Важливим аспектом... |
Безпека руху безпека життя Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,... |
Доступне та комфортне житло: як працюють механізми зниження ставок... Ду — будинки, побудовані 20 і більше років тому на фоні невисоких доходів населення. «Згідно з індексом, що враховує ціни на житло... |
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди... Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт одна... |