Додавання від’ємних чисел


Скачати 78.73 Kb.
НазваДодавання від’ємних чисел
Дата26.10.2013
Розмір78.73 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Банк > Документи
Тема: Додавання від’ємних чисел .

Мета: Вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв’язування вправ. Розвинути пізнавальний інтерес, виховувати цікавість, прагнення до знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський.

Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.

  • Хто ти такий? - запитав Пряник.

  • Я Колосок.

  • Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:

  • Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.

  • Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?

  • Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина - найголовніше.

Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна розминка. (слайд №2)

  1. Які числа називаються цілими? Раціональними?

  2. Як називаються числа більше нуля? А менше нуля?

  3. Де використовують від’ємні числа?

  4. Що називається модулем числа а ?

  5. Знайти серед чисел від’ємні

7,6 ; -0,9 ; 0 ; -(-3); -(+6); -0,87 .

  1. Обчислити:

7+0,08 0,23+7

0,48+0,2 7+0,05+0,8

2,01+1,3+0,09 2

  1. Вказати правильну рівність: (слайд 3)

|-7| = 7 ; |56| =-56; |-58| = 58; |-3| = 3 ; |-8,2| = 8 ; |0| = 0; || = 1,2.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 5)

Проблемне запитання 1: Нехай у березні фермер узяв у банку кредит 5 тис. грн., а у квітні - ще З тис. грн. Скільки грошей фермер заборгував банку? (відповіді учнів)

Проблемне запитання 2: Увечері температура повітря була 10 градусів морозу, а за ніч знизилася ще на 7 градусів. Яка температура повітря стала вранці? (відповіді учнів)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Тоді за березень і квітень разом фермер узяв 5 + 3 = 8 (тис. грн.) кредиту. Оскільки кредити є боргами фермера перед банком, то позначатимемо їх від'ємними числами: -5 тис. грн.; -З тис. грн.; -8 тис. грн. Тоді суму кредитів у тисячах гривень за 2 місяці можна записати так:

(-5) + (-3) = -8.

Який знак має сума двох від 'ємних чисел?

Знайдіть модулі доданків і модуль суми. Яка існує залежність між ними?

Бачимо, що сумою чисел -5 і -3 є від'ємне число; модуль суми дорівнює сумі модулів доданків: |-8| = |-5| + |-3|. Тому відшукання суми чисел -5 і -3 можна записати так:

(-5) + (-3) = -(1-51 + |-3|) = -(5 + 3) = -8.

2. Домовимося зменшення величини виражати від'ємним числом, а збільшення — додатним. Якщо температура зменшилась на 7°С, то можна сказати, що вона змінилась на -7°С.За допомогою від'ємних чисел зміну величини температури протягом ночі можна записати так: -10 + (-7) = -17.

3. Щоб додати два від’ємних числа, треба: (слайд 6)

1) знайти модулі доданків;

2) додати модулі доданків;

3) перед отриманим числом поставити знак (-).

Приклади:

4. Розглянемо координатну пряму. (слайд 7)

Якщо до числа a додати додатне число b, то точка з координатою a переміститься по координатній прямій на b одиничних відрізків праворуч.

Якщо до числа a додати від’ємне число b, то точка з координатою a переміститься по координатній прямій на b одиничних відрізків ліворуч.

Завдання: за допомогою координатного променя до числа -3 додати число -9.

-3+(-9) = -12 (слайд 8)
V. Первинне закріплення знань.

1. Обчислити усно. Заповнити таблицю . (слайд 9)

a

-5

-8

-0,5

-1,2

-16

-1,5

-80

-0,5

b

-3

-9

-0,7

-0,8

-38

-3

-190

-0,35

a+b

























2. Виконати обчислення і розкодувати слово. (слайд 10)

1) -18 + (-43); 6) -11,1 +( -14);

2) -142 + (-36); 7) - + (-2) ;

3) -13,7 + (-11,9); 8) - + (- ) ;

4) -11,1 + (-140,9); 9) - + (- 4 ) ;

5) -375 + (-6,32);

-6

-152

-3

-381,32

-26,6

-3

-178

-25,1

-61

-4

-3

Б

Р

А

Х

М

А

Г

У

П

Т

А

VІ. Історична довідка.

Відомо, що додатні і від’ємні числа біли відомі ще давнім індусам. Брахмагупта індійський математик, який жив у VII столітті. Одним з перших він почав використовувати додатні та від’ємні числа. Додатні числа він назвав «майно», від’ємні – «борг».

  • майно+майно є майно

  • богр+богр є борг



VІІ. Формування вмінь та навичок.

  1. Робота в парах за рівнем складності. (слайд 12,13)

Високий рівень складності .

Завдання: До суми чисел -2,75 і -1 додайте число, протилежне .

Достатній рівень складності.

Завдання: Знайти значення виразу а+в+с+ (-1204), якщо а= -756; в= -; с=-.

Середній рівень складності.

Завдання: Протягом першої половини дня температура змінилася на -1,5°С, а протягом другої – на -3,5ºС. На скільки градусів змінилася температура повітря протягом дня?

  1. Самостійна робота з самоперевіркою. (слайд 14,15)

1 варіант

2 варіант

1) -10+(-7)

-12+(-5)

2) -7,14+(- 12,4)

-4,6+(- 16,4)

3) -15,25 + ( - 255,05)

-12,75 + (- 388,02)

4) -2 + ( -3 )

- 3 + (- 4)

5) -0,2+(-3)


- 2 + ( -2,5)


VІІІ. Підсумок уроку

Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…» (слайд 16)

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати §28 підручника Г.П. Бевз «Математика 6 клас», вивчити правило; виконати №1004(в,г,д), 1007 (в), скласти казку про числа (додатково)

Схожі:

УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета
Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; форму­вати навички додавання багатоцифрових натуральних...
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 1 Тема. Додавання раціональних чисел
Мета: вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими знаками, формувати навички застосування цього правила до розв'язування...
Тема: Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання...
Й виконувати усне й письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Організувати творчу роботу над задачею. Розвивати обчислювальні...
Уроки 85-88 Тема: ВІДНІМАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета. Навчити учнів...
У результаті вивчення теми учні мають навчитися: формулювати правила виконання віднімання додатних і від'ємних чисел; розв'язува­ти...
Урок математики в 1 класі
Мета: узагальнити табличні випадки додавання й віднімання в межах 10; вправляти в доповненні одноцифрових чисел до 10; повторити...
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної...
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20
Уроку I. Організаційний момент
Мета. Розширити поняття числа. Формувати основні поняття додатних та від'ємних чисел. Систематизувати уявлення учнів про напрями...
УРОК 12 Тема: Віднімання. Додавання та віднімання різниці. Віднімання...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити з учнями основні одиниці вимірювання величин та додавання і від­німання іменованих чисел
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка