|
Скачати 17.53 Kb.
|
Раціональні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел. УРОК 65. Тема. Додатні та від'ємні числа. Число 0 Мета. Розширити поняття числа. Формувати основні поняття додатних та від'ємних чисел. Систематизувати уявлення учнів про напрями на координатній прямій — «праворуч або ліворуч, угору або вниз». Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання. Моделі термометрів. Хід уроку I. Організаційний момент. Організація робочих місць учителя та учнів. II. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.
Перша згадка про від'ємні числа з'явилася в Китаї в І ст. до н. є. в зв'язку з розв'язуванням рівнянь. Оскільки в ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від'ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. їм раділи і зображували їх червоним кольором (китайці їх називали «чен»), від'ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»). У Європі вперше про від'ємні числа згадує італійський математик Леонардо Пізанський (Фібоначчі, ХІІ-ХШ ст.). Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо» (меншими від нуля), і пише: «Нуль міститься між істинними й абсурдними числами». У XVII ст. французький математик Рене Декарт у відомій книзі «Геометрія» зобразив від'ємні числа за допомогою монорейкової дороги. «Монос» слово грецьке і означає «один». Отже, монорейкова дорога — дорога з однією рейкою, як лінійка. Але на лінійці відкладено лише додатні числа (праворуч від нуля). А на монорейковій дорозі, крім того, ліворуч від нуля відкладають від'ємні числа. Від'ємні числа важко проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від Сатани», «породженням диявола». Німецький математик М. Штіфель (1486-1567) називав від'ємні числа «абсурдними», бо «все в них навпаки». Італійський математик Дж. Кардано (1501-1576) при розв'язуванні рівнянь користувався від'ємними числами, але називав їх «фіктивними». У Росії від'ємними числами вперше почав займатися М. В. Остроградський. ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
IV. Пояснення домашнього завдання. §5, п. 30. №№ 895, 899, 901. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 65 |
Урок №11 ... |
УРОКУ І. Організаційний момент ... |
Уроку Організаційний момент Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1) |
Хід уроку Організаційний момент Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь |
Уроку І Організаційний момент Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному |
Уроку I. Організаційний момент За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок? |
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство» |
Уроку I. Організаційний момент Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
Уроку І. Організаційний момент У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати? |