|
Скачати 51.82 Kb.
|
Тема 8. Системи лінійних рівнянь із двома змінними Урок № 72 Тема. Система двох лінійних рівнянь із двома змінними та її розв'язок Мета: сформувати уявлення учнів про розв'язок системи рівнянь із двома змінними та графічний спосіб розв'язання систем лінійних рівнянь; виробити вміння: здійснювати перевірку, чи є пара (х; у) розв'язком даної системи лінійних рівнянь; використовуючи навички побудови графіка лінійного рівняння з двома змінними, розв'язувати систему двох лінійних рівнянь графічним способом. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент Повідомляємо учням місце уроку в темі, перевіряємо готовність до уроку. II. Перевірка домашнього завдання Щоб зекономити час, перевіряємо тільки вправи підвищеного рівня складності: № 1, а також № 3, який є підготовчим для сприйняття способу введення поняття «системи лінійних рівнянь із двома змінними». III. Формулювання мети і завдань уроку Для того щоб цей етап уроку був сприйнятий учнями свідомо, можемо поєднати його з мотиваційним етапом (або спочатку звернутись до мотиваційного аспекту) IV. Мотивація навчальної діяльності Свідомому розумінню необхідності знайомства з новими поняттями уроку (система лінійних рівнянь, розв'язок системи лінійних рівнянь) сприяють розв'язування конкретних задач (практичного змісту). Саме через приклади таких задач і вводяться нові поняття уроку. V. Актуалізація опорних знань Запитання до класу
VI. Вивчення нового матеріалу Вивчення нового матеріалу можна проводити за планом:
Питання «Система рівнянь із двома змінними» є найбільш важливим у цій темі. І поняття це формується на прикладах розв'язання задач із конкретним змістом. Але після таких задач треба все ж таки абстрагуватися і пояснити учням зміст понять «розв'язати систему рівнянь» (знайти спільні розв'язки рівнянь) та «розв'язок системи рівнянь із двома змінними» (впорядкована пара невідомих, при яких кожне рівняння системи перетворюється на правильну числову рівність, акцент на слові «кожний»). Тобто важливо неодноразово підкреслити, що розв'язок системи — це розв'язок кожного з рівнянь системи. (Бажано теоретичну частину супроводити кількома прикладами.) Щодо поняття «розв'язати систему рівнянь із двома змінними», то воно аналогічне поняттю «розв'язати рівняння». Наступне теоретичне питання — спосіб знаходження розв'язку системи лінійних рівнянь — базується на геометричних уявленнях учнів про графік рівняння з двома змінними й дозволяє підійти до графічного способу розв'язування систем рівнянь із двома змінними, причому не тільки лінійних. У результаті пояснення учні виконують у зошиті записи, що мають вигляд конспекту 21.
Виконання усних вправ
1) х = 1; у = 1; 2) х = 3; у = ; 3) х = ; у = -2; 4) х = 0; у = -1? Звертаємо увагу учнів, що в разі, коли пара (х; у) не є розв'язком першого із рівнянь системи, для другого рівняння її вже не треба перевіряти — така пара не буде розв'язком системи (за означенням).
Виконання письмових вправ
1) 2) 3) 4)
VII. Підсумки уроку Контрольні запитання
VIII. Домашнє завдання № 1. Вивчіть означення нових понять уроку; повторіть питання «Графік лінійної функції», «Взаємне розташування графіків лінійних функцій», як з лінійного рівняння виразити у через х. № 2. Розв'яжіть графічно систему рівнянь: 1) 2) № 3. Складіть систему рівнянь, розв'язком якої є пари чисел 1) (2; 5); 2) х = 0; у = 3. № 4. Як розташувати в координатній площині графіки функцій: 1) у – 3х = 2 та у = 3х; 2) у = х – 1 та у = х + 5; 3) у = 3 та у = 3х? Чому? БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас |
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення... |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
Урок №73 Тема. Системи двох лінійних рівнянь із двома змінними та... Ня щодо залежності кількості розв'язків системи лінійних рівнянь від співвідношення коефіцієнтів a, b, c цих рівнянь; вироблення... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків... |
Графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними Учитель Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом».... |
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків... Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
Урок №78 Тема. Розв'язування задач за допомогою системи лінійних рівнянь Для перевірки рівня засвоєння змісту алгоритму та вмінь розв'язувати системи лінійних рівнянь із двома змінними способом додавання... |
Критерії оцінювання Учень може розпізнати рівняння з двома змінними, системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, прочитати та записати їх |
Уроку: Системи лінійних рівнянь з двома змінними Мета уроку: Формування вмінь розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом |