|
Скачати 73 Kb.
|
Головне управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області Правильні відповіді на завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії 2011/2012 н.р. 19 лютого 2012 року для 11 класу Завдання 1-12 мають по 5 варіантів відповідей, з яких правильна тільки ОДНА. Позначте правильну, на Вашу думку, відповідь. Всі необхідні розрахунки можна виконувати на чернетці. 1. Виберіть значення відстані до зорі, що появилась на небі з видимою зоряною величиною +17m і абсолютною зоряною величиною −7m (2 бали)
2. Укажіть максимально можливу висоту підйому Венери над горизонтом на широті 60°, використавши такі значення параметрів орбіти планети: велика піввісь а.о., ексцентриситет е=0, нахил до площини екліптики і =3,5° (2 бали)
3. Позначте зайвий об’єкт в цьому списку. (1 бал)
4. Коли в Гринвічі 8год 15хв в пункті Х – 10год 45хв 17с. Вкажіть довготу пункту Х. (2 бали)
5. Паралакс зорі Альдебаран 0,05". Вкажіть в скільки разів вона більш віддалена від нас ніж Сонце. (2 бали)
6. Укажіть чому дорівнює середня температура Всесвіту.(1 бали)
7. Визначте яка зоря кульмінує раніше і на скільки, якщо пряме піднесення першої зорі 126015', другої –– 162030' . (2 бал)
8. Виберіть спектральний клас зір, які мають найвищу температуру (1 бал)
9. Виберіть значення зміни сонячної доби на Землі в порівнянні з зоряною, при зміні напряму її кутової швидкості на протилежний. (2 бали)
10 . Вкажіть конфігурацію планет під час якої планети стають невидимими.(1 бал)
11. Вкажіть відношення швидкостей руху Марса в афелії і перигелії ексцентриситет орбіти якого дорівнює 0,093 (2 бали)
12. Позначте яким стане період обертання Юпітера навколо Сонця, якщо збільшити масу Сонця в 10 разів, а радіус орбіти Юпітера не зміниться і становитиме 5,2 а.о. (2 бали)
13. Поясніть чому стартові площадки для літальних апаратів намагаються розташовувати якомога ближче до екватора. Наведіть приклади таких космодромів. 13. (6 балів) 1 бал – вказано, що сила тяжіння на екваторі менша ніж на полюсі 1бал - вказано найбільшу лінійну швидкість обертання точок земної кулі ( екватор 465 м/с) 1 бал – і ця швидкість віднімається від першої космічної , що призводить до економії палива по 0,5 бала за кожний вказаний космодром : Морський старт, Куру, Танегосіма, Алкантара, Мис Канаверал, Байконур. 14. Порівняйте вертикальні і горизонтальні діаметри, а також площі перерізів для різних паралелей та для різних меридіанів. 14. (5 балів) 1 бал – діаметри меридіанів однакові 1бал – меридіанальні площі однакові 1бал – r=RcosA, де А – відповідний кут широти 1 бал – відповідний «широтний» малюнок 1 бал – Плоша екваторіального перерізу найбільша; чим ближче до полюса, тим відповідна площа менша 15. Найбільша відстань від Сонця до комети Галлея становить35,4 радіуса земної орбіти, а найменша – 0,6. Проходження її поблизу Сонця спостерігалось в 1986 році. В цей же рік запущено КА Вега-1 і Вега-2. Що означала така назва? Коли в майбутньому можна запускати КА з аналогічною метою? 15. (5 балів) 0,5 бала – Ве-Венера 0,5 бала – Га-комета Галлея 1 бал – запис третього закону Кеплера 1 бал – а=(Rmax+Rmin)/2 1 бал – T1,R1 –параметри Землі, отримання числового результату 1бал – 2062р 16. За який час можливо впасти на Сонце з орбіти Землі, якщо падати з нульовою початковою швидкістю відносно Сонця (маса Сонца - г, радіус Сонца - км)? 16. (5 балів) 2бала – траекторія польоту - витягнутий еліпс 1бал – третій закон Кеплера 1бал – отримання числового результату для періоду оюертання 1бал – t=T/2 17. Опишіть, як зміниться видиме розташування зір на небесній сфері, якщо раптово зникне земна атмосфера. 17. (4 бали) 1бал – вказується явище «рефракція» 2 бала – пояснювальний малюнок з викривленням променів 1 бал – атмосфера «піднімає» світило, а при її відсутності - світило опускається Завдання 18 вимагає навиків роботи з картою зоряного неба. Всі необхідні розрахунки потрібно робити на чернетці. Звіт оформити в чистовику. Обладнання: лінійка, циркуль, транспортир, олівець. 18. Виконати практичне завдання з картою зоряного неба: a) Намалюйте контури (фігури) зимових сузір’їв. б) Позначте α-зорі у цих сузір’ях. 18. (10 балів) По 0,5 бала за з*єднання зір в межах сузір*я По 0,5 бала за кожне позначення Альфа-зорі |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Конференція відбудеться 27–28 березня 2014 року на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (вул. Івана... |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
Департамент освіти і науки молоді та спорту Чернівецької обласної... ПРО ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ |
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної... Формування позитивного психологічного мікроклімату в учнівському та педагогічному колективах |
Перспективний план науково-дослідної роботи Інституту післядипломної... Перспективний план науково-дослідної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області |
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Схвалено Вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області 11. 06. 2014 (протокол №2) |
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Д. Д. Романовська, завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької... |
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,... Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv |
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,... Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv |