Перспективний план науково-дослідної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області
Науково-дослідна діяльність у Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області реалізується згідно з Законами України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 1 грудня 1998 р. № 284-XIV, «Про вищу освіту» від 17 січня 2002 р. № 2984-III, «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» від 11 липня 2001 р. № 2623-III, Національною доктриною розвитку освіти, затвердженою Указом Президента України від 17 квітня 2002 р. № 347/2002 і Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 р. № 522.
Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області зорієнтований на проведення ґрунтовної науково-дослідницької роботи з визначення та реалізації політики в сфері післядипломної педагогічної освіти дорослих і проблем професійного розвитку ряду категорій фахівців.
Метою науково-дослідницької діяльності є розробка шляхів оптимізації навчального процесу і покращення якості підвищення кваліфікації і перепідготовки педагогічних і керівних кадрів освіти.
Науково-дослідна тема інституту на 2013-2017 рр. «Модернізація змісту, форм та методів роботи ІППОЧО для забезпечення розвитку професіоналізму педагога».
Кафедри інституту працюють над наступними науково-дослідними темами:
кафедра педагогіки, психології та теорії управління освітою – «Психолого-педагогічні засади професійного розвитку педагогічних працівників в умовах інформаційного суспільства»;
кафедра методики викладання базових дисциплін - «Забезпечення професійної компетентності педагогічних працівників в системі післядипломної освіти»;
кафедра методики викладання філологічних дисциплін - «Складові міжкультурного іншомовного спілкування. Розвиток компетенції усного мовлення в урочній діяльності».
Науково-дослідна робота - одна з пріоритетних сфер людської діяльності, важливий чинник удосконалення теоретичної, загальнопрофесійної й спеціальної підготовки. Науково-дослідна робота співробітників інституту є такою ж обов’язковою частиною їх діяльності, як навчальна і методична та спрямована на:
підвищення кваліфікації викладачів, включаючи виконання дисертаційних робіт;
зростання творчого потенціалу викладачів;
забезпечення досконалого знання найновіших досягнень з дисциплін, які забезпечують викладачі;
органічне поєднання змісту освіти та програм наукової діяльності;
формування змісту навчальних програм лекцій, підручників та навчальних посібників з урахуванням досягнень науки;
організацію пошуково-дослідницької і експериментальної роботи;
розвиток різних форм наукової співпраці (в тому числі міжнародної) з установами, організаціями, як безпосередньо, так і шляхом організації наукових семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів тощо.
Однією з основних форм підвищення наукового потенціалу кафедр і інституту в цілому є залучення молодих науковців до дослідження актуальних проблем, що пов’язані з напрямами наукової діяльності кафедр (їхніми науковими темами). Загалом науково-педагогічний персонал братиме участь у виконанні комплексних наукових досліджень, тематика яких сформована на кафедрах, в науково-методичних центрах та інституті в цілому.
В умовах інноваційного розвитку освіти України одним із важливих напрямків роботи науково-педагогічних працівників є координація роботи дослідно-експериментальних майданчиків, як основи апробації й упровадження в практику нових управлінських, педагогічних та інформаційних технологій, методик тощо, відстеження процесу розвитку дитини, її навчання і виховання в освітніх закладах з різним середовищем. Станом на 2013 рік в Чернівецькій області налічується 14 дослідно-експериментальних майданчиків, з яких 1 має всеукраїнський рівень, а 13 – регіональний. Дослідно-експериментальна робота розрахована на період до 2017 року.
Завдання на 2013-2017 рр.
-
систематичне проведення науково-дослідної та експериментальної роботи, спрямованої на удосконалення педагогічного процесу, створення рекомендацій практичним працівникам, науково-обґрунтованих і практично виправданих технологій навчання та виховання;
організація діяльності для вирішення актуальних проблем управління освітою, освітньої теорії і практики;
розробка науково-методичних, навчально-методичних посібників, підручників для системи післядипломної педагогічної освіти регіону;
науково-дослідницька діяльність з метою створення наукового підґрунтя педагогічних інновацій, організації навчального процесу і підготовки педагогічних і керівних кадрів регіону;
здійснення наукових досліджень з проблем неперервної педагогічної освіти, підготовки педагогічних і управлінських кадрів освіти, професійної перепідготовки;
науково-методичне обґрунтування освітніх проектів і програм стабілізації та розвитку регіональної освіти, організації і координації практико-орієнтовних наукових досліджень;
участь у освітніх проектах, спрямованих на формування громадянського суспільства в Україні та інтеграцію в європейський освітній простір;
розвиток співпраці з науковими, науково-дослідницькими структурами АПН України, вищими навчальними закладами України, центрами зарубіжних країн, включаючи стажування і обмін науково-методичною інформацією;
встановлення міжнародних наукових зв’язків, обмін результатами наукових досліджень.
Заходи на 2013-2017 рр.
N п/п
|
Зміст заходів
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Науково-методична робота
|
|
1
|
Розробка навчально-методичного посібника з проблем історичної освіти
|
щорічно
|
Сахновський О.Є, викладачі кафедри методики викладання базових дисциплін
|
2.
|
Розробка програм спецкурсів з проблем історичної освіти (навчальних дисциплін)
|
щорічно
|
викладачі кафедри методики викладання базових дисциплін
|
3.
|
Рецензування навчальних посібників, навчальних програм, програм гуртків тощо.
|
щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
4.
|
Складання завдань для проведення модульного контролю та підсумкового контролю; завдань для проведення тестового контролю
|
щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
5.
|
Розробка та впровадження наочних навчальних посібників (схем, діаграм, стендів, слайдів тощо)
|
щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
|
Підготовка і представлення посібника „English Starter”для навчання англійської мови молодших школярів до МОНМС України для отримання відповідного грифа.
|
2015 р.
|
Яківчик О., вчитель англійської мови гімназії № 5 м. Чернівців;
Куриш С. М., завідувач кафедри ІППОЧО, доцент.
|
Наукова робота
|
|
1.
|
Виконання планових наукових досліджень із звітністю
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
Видання навчально-методичних посібників
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
Розробка наукового дослідження «Британський образ «Нової Європи» в роки Першої світової війни»
|
2015-2017 рр.
|
Сахновський О.Є.
|
Публікації тез доповідей на конференціях, семінарах (міжнародних, вітчизняних, регіональних)
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
|
Підготовка звітів на засідання Вченої ради Інституту та засідання кафедр
|
Щорічно
|
Завідувачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
2.
|
Рецензування монографій, підручників, навчальних посібників, словників, довідників, дисертацій, авторефератів, наукових статей, наукових проектів, тематичних планів тощо.
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки, психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
3.
|
Наукове консультування щодо написання та захисту індивідуальних творчих проектів слухачів
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
|
Участь у наукових конференціях, симпозіумах, круглих столах, веб семінарах
|
Щорічно
|
викладачі кафедр методики викладання базових дисциплін; педагогіки , психології та теорії управління освітою; методики викладання філологічних дисциплін
|
7.
|
Керівництво та науковий супровід дослідно-експериментальних майданчиків
|
2013-2017 рр.
|
наукові керівники та наукові консультанти дослідно-експериментальних майданчиків
|
|
Виконання Регіональної програми екологічної освіти та виховання в Чернівецькій області на 2013-2017 рр.
|
2013-2017 рр.
|
Григор’єва О.В.
|
|
Написання розділів дисертаційного дослідження. Здача іспитів на кандидатський мінімум
|
2013-2016 рр.
|
Пентелейчук О.В., Жук І.В., Чебаник В.В.
|
Організаційна робота
|
|
1.
|
Робота у Вченій раді ІППОЧО
|
щорічно
|
|
2.
|
Організація та проведення конференцій, семінарів, різного рівня
|
щорічно
|
|
3.
|
|
щорічно
|
|
|