|
Скачати 70.58 Kb.
|
Головне управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області Правильні відповіді на завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії 2011/2012 н.р. 19 лютого 2012 року для 10 класу Завдання 1-12 мають по 5 варіантів відповідей, з яких правильна тільки ОДНА. Позначте правильну, на Вашу думку, відповідь. Всі необхідні розрахунки можна виконувати на чернетці. 1. Позначте сузір’я в якому знаходиться яскрава зоря Вега. (1 бал)
2. Укажіть найбільший супутник у Сонячній системі (1 бал)
3. Виберіть назву планети на якій знадиться найвища гора Сонячної системи (1 бал)
4. Виберіть значення зенітної відстані зорі Альтаїр (δ=8044') під час верхньої кульмінації в Мурманську (690п.ш.) (2 бал)
5. Виберіть історичну особу яка запропонувала лічбу часу під назвою «наша ера». (1 бал)
6. Позначте групу зір до якої відноситься Сонце (1 бал)
7. Назвіть планету яка має найбільший супутник сонячної системи. (1 бал)
8. Укажіть широту місцевості, якщо схилення зорі 30010', а її висота в момент верхньої кульмінації 60020'. (2 бали)
9. Позначте меридіан по якому проходить лінія зміни дат (1 бал)
10. Укажіть можливість одночасного спостерігання Полярної зорі в Україні та в Австралії. (1 бал)
11. Позначте назву структури яку має наша галактика (2 бали)
12. Укажіть розділ науки до якого належить «космонавтика»(1 бал)
Критерій оцінювання та відповіді для 10 класу ІІ тур 13. Назвати і пояснити три причини, які зумовлюють різні значення для прискорення вільного падіння на різних широтах, втому числі на полюсах і на екваторі. Завдання 13 (5 балів) 1 бал – пояснення першої причини (еліпсоїдний форма Землі: полярний радіус менший за екваторіальний); 1 бал – пояснення другої причини (обертання Землі навколо осі); 1 бал – пояснення третьої причини (поклади руд, нафти); 1 бал – якщо вказано на причину різних значень g; 1 бал – додаткова вірна інформація. 14. Перед Вами сузір’я Оріон. Розкажіть про нього і його оточення на небесній сфері(назви сусідніх сузір’їв,імена найяскравіших зір, способи визначення їх місцезнаходження на небесній сфері і таке інше…) Завдання 14 (5 балів) 1 бал – пояснення появи сузір’я на небі та де його шукати; 1 бал – вказано назву зірки Бетельгейзе; 1 бал – вказано назву зірки Рігель; 1 бал – вказані сузір’я, які розташовані південніше; 1 бал – вказані сузір’я, які розташовані північніше. 15.Найбільша відстань від Сонця до комети Галлея становить35,4 радіуса земної орбіти, а найменша – 0,6. Проходження її поблизу Сонця спостерігалось в 1986 році. В цей же рік запущено КА Вега-1 і Вега-2. Що означала така назва? Коли в майбутньому можна запускати КА з аналогічною метою? Завдання 15 (5 балів) 0,5 бала – Ве-Венера 0,5 бала – Га-комета Галлея 1 бал – запис третього закону Кеплера 1 бал – а=(Rmax+Rmin)/2 1 бал – T1,R1 –параметри Землі, отримання числового результату 1бал – 2062р 1 бал – вказано третій закон Кеплера; 1 бал – за обчислення ; 1 бал – правильно отриманий результат; 1 бал – вказано рік запуску КА (2062); 1 бал – вказані сузір’я, які розташовані північніше. 16. Одну з космічних подорожей названо "Трасою Кондратюка". Що Вам відомо про це? Завдання 16 (5 балів) 1 бал – космічний політ на Місяць; 1 бал – американська програма «Аполло»; 1 бал – окремий місячний модуль; 1 бал – відомості про Ю. В. Кондратюка; 1 бал – додаткові відомості. 17. Опишіть історію відкриття планети Нептун. Що означає вислів "на кінчику пера"? Завдання 17 (5 балів) 1 бал – збурення Урану; 1 бал – Адамс, Левер’є – теоретичний розрахунок; 1 бал – Гале – німецький астроном, перше спостереження; 1 бал – вказана дата (вересень 1846 р.); 1 бал – пояснення вислову. 18. Виконати практичне завдання з картою зоряного неба: a) Намалюйте контури (фігури) зимових сузір’їв. б) Позначте α-зорі у цих сузір’ях. Завдання 18 (10 балів) По 0,5 бала за з’єднання зір в межах сузір’я. По 0,5 бала за кожне позначення α-зорі. |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Конференція відбудеться 27–28 березня 2014 року на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (вул. Івана... |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
Департамент освіти і науки молоді та спорту Чернівецької обласної... ПРО ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ |
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної... Формування позитивного психологічного мікроклімату в учнівському та педагогічному колективах |
Перспективний план науково-дослідної роботи Інституту післядипломної... Перспективний план науково-дослідної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області |
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Схвалено Вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області 11. 06. 2014 (протокол №2) |
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Д. Д. Романовська, завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької... |
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,... Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv |
Чернівецька обласна державна адміністрація ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,... Чернiвцi, вул. I. Франка, 20; тел./факс: (0372) 52-73-36, Е-mail: cv |