|
Скачати 57.18 Kb.
|
Тема. Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів Мета: ознайомити учнів з роллю префіксів у словах, їх словотворчою функцією, з найуживанішими префіксами; формувати вміння утворювати нові слова за допомогою префіксів; розвивати уміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати; сприяти розвитку навичок само- та взаємооцінювання; виховувати працелюбність, інтерес до вивчення рідної мови, любов і бережне ставлення до природи. Обладнання: мультимедійна презентація. Хід урокуІ. Організація учнів до урокуВчитель: Сидимо… Учні: Правильно. Вчитель: Пишемо… Учні: Каліграфічно. Вчитель: Відповідаємо Учні: Чітко. ІІ. Повідомлення теми і мети урокуВчитель: Ой, яка чудова українська мова! Звідки все береться, звідкіля і як? Сьогодні на уроці ми спробуємо відкрити ще одну з цікавих сторінок нашої рідної мови – спробуємо дізнатись, звідки беруться слова у мові. Ми дізнаємось, яку роль виконує префікс у слові, для чого він існує . Вправа "ОЧІКУВАННЯ"А чого ви очікуєте від уроку? Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості. Спочатку ми з вами пригадаємо, з чого будуються слова і складемо асоціативний кущ.. Складатимемо римовані рядки та вірші, працюватимемо з підручником, в парах, у групах. Поділимося знаннями з друзями, допоможемо їм. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнівСкладання АСОЦІАТИВНОГО КУЩА "Будова слова" (на дошці) "МОЗКОВИЙ ШТУРМ" :- Яка частина слова є обов’язковою для кожного?
ІV.Мотивація навчальної діяльності учнів.Вчитель: Ви довели, що маєте гарні знання з теми " Будова слова". Тому пропоную вам здійснити подорож до наших друзів , на планету Знайок, і поділитися своїми знаннями з жителями цієї планети. Ну що, згодні? Тож, летімо! V. Вивчення нового матеріалу :1) Робота з таблицеюЗ ПО- ДО- ПРИ - ЛЕТІТИ ПЕРЕ- ЗА- ВИ- (Вчитель почергово відкриває відповідний префікс) Ми добре підготувалися до польоту, і наша ракета може ЗЛЕТІТИ і ПОЛЕТІТИ до наших давніх знайомих на планету Знайок. Передусім нам потрібно ДОЛЕТІТИ до містечка Краснопису. 2) Каліграфічна хвилинкаЩоб букви правильно писати, Хвилинку каліграфії Нам треба розпочати. Писатиму букви рівнесенько, Були щоб красиві й гарнесенькі. Будемо складати римовані рядки і писати зєднання з буквою Л: ла ла ла Вже зима … ( прийшла) ло ло ло Все снігом ( замело) лі лі лі Сніг на … ( землі) лю лю лю Зиму я …( люблю) 3) Спостереження за словотворчою роллю префіксів:Ви старанно попрацювали, і тепер наша ракета може ПРИЛЕТІТИ до містечка Старанних. Подивіться уважно на слова ЗЛЕТІТИ, ПОЛЕТІТИ, ДОЛЕТІТИ, ПРИЛЕТІТИ. Чи можна їх назвати спільнокореневими?Чому? Виділіть корінь. Назвіть і позначте префікси у словах. А тепер подумайте, чи однакове значення цих слів? Чому змінювалось значення? Отже, за допомогою якої частинки утворюються нові слова? 4) Ознайомлення з правилом, с. 100.5) Робота з підручником Вправа 241.Творення антонімів за допомогою префіксів.6)ФізкультхвилинкаVІ. Закріплення вивченого матеріалу1) Робота в групах1,3 ГРУПИ Вправа 242 Прочитайте вірш. Як хлопчик ставиться до джерельця? Випишіть виділені слова, позначте в них префікси. 2,4 ГРУПИ Вправа 244 Прочитайте текст " Тарасова криниця". Чи можна сказати, що Тарас і дід залишили своїм вчинком слід на землі? Випишіть виділені слова, позначте в них префікси. 2) Перевірка роботи груп.3) Пропоную вам ЗАЛЕТІТИ до Грай – міста і трошки погратися.Гра " Вгадай" Мій корінь міститься у слові ДІДУСЬ, а префікс шукай в слові ПРАЛІС. ( Прадід) Мій корінь ховається в слові ЗАХІД, а префікс – в слові ПРИЙТИ ( Прихід) Ви можете й самі погратися з друзями таку гру. 4)Завдання від дядечка Словотвора (Робота з малюнком)Розгляньте зображення Словотвора. Зверніть увагу на те, що воно містить. (Це умовні позначки частин слова) Вправа " НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ" Змінна частина слова називається ... Знайдіть позначки на малюнку. Частина слова без закінчення називається… Основа має трьох синів Це корінь, суфікс і … Префікс – це частина слова, що стоїть… Він служить для… Учні знаходять на малюнку відповідні позначки морфем. VІІ. Підсумок уроку1) Вчитель: У народі кажуть : "Хто знання має, той мур ламає". В цьому сьогодні переконалися, сподіваюсь, і мешканці планети Знайок. Закінчується подорож . Нам прийшов час ВИЛЕТІТИ додому з новими знаннями з української мови. Які ваші враження від уроку? Чому вдалося виконати всі завдання? Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Учні продовжують фразу "Сьогодні на уроці ми …" VІІІ. Домашнє завданняВивчити правило на с. 100, вправа 243 чи 245 (на вибір)Вчитель: Спасибі вам, діти, за вашу сумлінність та активність. Швидко сплинають хвилини – От і прощатись пора. Я на прощання всім зичу Щастя, здоров’я й добра. |
Тема: Вимова та правопис слів з префіксами з -, с. Мета Мета: Ознайомити учнів з вимовою і правописом слів з префіксами з -, с. Формувати орфоепічні та орфографічні навички. Виховувати... |
Тема: Ознайомлення з вікном текстового редактора ... |
Тема. Підсумковий урок з розділу «Лексикологія» Мета. Закріпити знання учнів про лексикологію; вдосконалювати навички та вміння учнів розпізнавати групи слів за значенням; розвивати... |
Лабораторна робота №2 Мета: Ознайомлення та вивчення основних навичок роботи з плапшетним сканером. Ознайомлення з основними прийомами корекції відсканованого... |
Тема. Лексикологія. Лексичне значення слова. Ознайомлення із тлумачним словником Сьогодні на уроці ми почнемо знайомитися із наукою, що допомагає з’ясовувати значення слів. Ім’я їй «Лексикологія». Допомагатиме... |
Тема : Музика в житті людини Мета Мета. Розвиток інтересу до музичного мистецтва, естетичних смаків дітей,ознайомлення з відомими композиторами,впливом музики на здоров`я... |
Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-) МЕТА: поглибити знання про написання слів з префіксами; сприяти зміцненню навичок правопису слів з префіксами з-, (зі-, с-), пояснювати... |
Тема. Не з іменниками. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |
Урок подорож Мета: 1 формування вміння визначати групи слів за значенням, доречно вживати омоніми, синоніми й антоніми у мовленні; 2 розвивати... |
Тема. Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін. Мета Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів і явищ |