Інтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля» для старшої групи. Автор Ніжинська Валентина Антонівна вихователь ДНЗ «Зірочка»


Скачати 50.88 Kb.
НазваІнтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля» для старшої групи. Автор Ніжинська Валентина Антонівна вихователь ДНЗ «Зірочка»
Дата21.04.2013
Розмір50.88 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Інтегроване заняття сфера «Природа»

на тему «Подорож по планеті Земля»

для старшої групи.

Автор Ніжинська Валентина Антонівна

вихователь ДНЗ «Зірочка»

  • Обухів 2012 рік -

Мета заняття:

Фізичний розвиток: удосконалювати дрібну моторику очей, залучати до рухливих вправ, покращувати координацію.

Соціально – моральний розвиток: виховувати цікавість до природи, розуміння причино – наслідкових зв’язків; учити дотримуватися правил природокористування; берегти питну воду.

Емоційно – ціннісний розвиток: формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти, отримувати позитивне враження від спостереження за ними.

Пізнавальний розвиток: продовжувати розвивати пізнавальний інтерес до природи планети Земля; ознайомити з життям тварин Півдня і Півночі та лісо – степової зони; розуміти зв’язок стану води з температурою повітря; знайомити дітей з корисними копалинами, які видобувають люди; покращувати логічне мислення.

Мовленнєвий розвиток: вправляти у побудові розповідних речень, збагачувати словник словами – назвами тварин – мешканців різних широт землі; формувати вміння будувати підрядні речення, розповідати про результати своїх спостережень.

Художньо – естетичний розвиток: підтримувати бажання виконувати завдання естетичного характеру; учити помічати в природі красиве, яскраве, корисне; розвивати навички нетрадиційного малювання (по манці).

Креативний розвиток: формувати у дітей уміння виявляти схильність до аналізу явищ природи, встановлювати залежність між природним довкіллям та тваринним світом; розвивати уяву, творчу ініціативу.

ХІД ЗАНЯТТЯ.

  1. Діти заходять до групи і вітаються з гостями.

  • А чи любите ви подорожувати?

  • Я пропоную сьогодні нам стати справжніми мандрівниками і вирушити в кругосвітню подорож! Чи згодні ви?

  • А на чому можна подорожувати?

Діти: Ми веселі дошкільнята,

Нам приємно разом грати,

У подорож рушаємо,

На відкриття чекаємо!

  • А на чому можна подорожувати?

  • Тож давайте побудуємо таку машину, яка зможе проїхати всюди і назвемо її «Всюдихід»

Дидактична гра: «Побудуємо всюдихід» ( на килимку намальовано силует «всюдиходу» з цифрами. Діти отримують картки з геометричними фігурами, рахують їх, знаходять на килимку окрему деталь – геометричні фігури з відповідними цифрами, і накривають деталь на «всюдиході»).

  1. Гарний всюдихід ми з вами побудували! А де б ви хотіли побувати?

  • А допоможе нам в цьому глобус. Глобус – це макет нашої планети Земля. Уважно подивіться і скажіть:

• яких кольорів найбільше на глобусі?

• що позначено зеленим кольором?

• що позначено жовтим кольором?

• що світло – коричневим?

• якого кольору найбільше на планеті Земля?

  • Під час нашої подорожі ми можемо зустріти багато різних тварин тому що живуть вони всюди: і в лісах, і в воді, і в піску, і в землі, і в повітрі…Назвати хто з них де живе нам допоможе гра.

Дидактична гра «Хто де живе?» (на килимку три великі аркуші паперу жовтого, зеленого і синього кольорів. В довільному порядку розкладаються картинки тварин різних широт. Діти повинні розкласти картинки на жовтий колір – тих, хто живе в пустелі; на зелений – тварин лісу; на синій – тварин півночі.)

  • Молодці, ви добре справилися із завданням.

  1. Дидактична гра «Подорож до Півночі».

  • Сідаймо в наш всюдихід і поїдемо туди де багато снігу і льоду. Де це?

  • Так, відправляємось на Північ.

Діти стають навколо всюдиходу і промовляють слова:

Об’їхати увесь світ

Допоможе всюдихід.

1,2,3, ми на Північ прибули!

Зустрічаємо тварин Півночі.

  • Як ви думаєте, чому ці тварини живуть на Півночі де завжди сніг і лід?

( вони не бояться холоду, у них під шкірою багато жиру, харчуються рибою і м’ясом, плавають у холодній воді).

  • А де ж там вода, якщо навкруги лід? ( під льодом)

  • А чому лід не падає на дно?

Дослід: У велику ємкість з водою покласти лід. Він не тоне тому, що легший від води. Під кригою є життя.

  • А що трапилося б, якби увесь лід розтанув? ( стало б багато води, все б затопило, тваринам стало б жарко).

  1. – Діти подивіться на глобус, якого кольору найбільше?

  • Це означає, що на Землі більше води ніж суші. Вода є прісна, яку можна пити і солона. Де є солона вода? ( в морях, в океанах).

  • Прісна – питна вода – найцінніший скарб. Її дуже багато під землею (б’ють джерела з під землі)

  • А що ще корисного, крім води, люди видобувають з під землі? (корисні копалини – пісок, глину, вугілля, сіль камінь, нафту, золото…)

  • Погляньте, те що лежить на столі, можна назвати корисними копалинами?

  • Чи можна видобувати сіль з дна моря?

Дослід: в стаканчиках пісок, глина, сіль, камінь, вугілля. Наливаємо в них воду. Висновок: вода добре проходить через - пісок, землю; погано - через глину; коли проходить через сіль та розчиняється, тому вода в морях і океанах солона.

  1. – Повертаємось у всюдихід.

Об’їхати увесь світ

Допоможе всюдихід.

1,2,3, ми в пустелю прибули!

  • Діти, ми з’ясували, що в пустелі теж є життя. Які тварини там живуть? (які можуть довго обходитися без води: верблюд, варан, ящірки, скорпіон…)

  • Чому цей край називають пустелею? ( тому, що там пусто, дуже мало рослин, мало міст і сіл, дуже багато піску).

  • Сьогодні ми будемо шукати скарби в пустелі, але замість піску використаємо манку.

Дидактична гра: «Шукачі скарбів»

На столах для кожної дитини стоїть посуд з манкою.

  • Покладіть долоньки на манку, що ви відчуваєте? (тепло).

  • Візьміть в руки, пропустіть через пальці, яка вона? (легка, розсипається).

  • За допомогою магніту шукаємо скарб.

• у лівому верхньому куточку, що знайшли? (цифри. Викласти на стіл і назвати їх).

• у лівому нижньому куточку знаходимо кнопки. Чому магніт їх знайшов? (бо вони металеві).

• шукаємо в верхньому правому куточку, магніт нічого не знайшов, шукаємо пальчиками. Що знайшли? (квасолю – це також природа).

• шукаємо в нижньому правому куточку ( папірці з буквами).

  • Яка в нас зараз пора року?

  • Назвіть літери і придумайте зимові слова: З – зима, С – сніг, Я – ялинка, М – мороз, К – ковзани, О – ожеледиця, Л – лижі…

  1. А тепер я пропоную вам намалювати «зимові слова» чи явища. В цьому вам допоможе манка і ваш вказівний пальчик. Розгляньте поверхню манки, добре подумайте, щоб ви хотіли б намалювати і розпочинайте творити. ( під час малювання звучить спокійна «зимова» музика, по закінченню роботи діти називають, що намалювали і чому).

  2. – Об’їхали ми з вами майже всю Землю, час повертатися додому, в дитячий садок.

Діти «сідають» у «всюдихід» і говорять слова:

Об’їхати увесь світ

Допоможе всюдихід.

1,2,3, ми в садочок прибули!

  • Сподобалося вам мандрувати?

  • Подякуйте нашому Глобусу за те, що допоміг здійснити таку цікаву подорож. А чи знаєте ви який сьогодні день?

  • Так, останній день зими. Щоб ви довго пам’ятали сніжну зиму, я приготувала для вас смачний зимовий подарунок! (діти отримують білий зефір, який викладено у формі сніжинки).

Схожі:

Конспект заняття з розвитку зорового сприйняття для дітей старшої...
Обладнання: ТЗН (записи співу пташок, звуків лісу), чотири ємності з водою, ємність з сипким матеріалом, палички для викладання геометричних...
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних...
...
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ЖИВІ КАЗКИ Автор:...
«Живі казки» відображають яскраві риси дітей «іскри» особистостей вихованців автора казок, різні аспекти з їх внутрішнього світу,...
Тема: Природа і ми. Нежива природа
Річка, Земля, Сонце, дерево, парта, школа, тополя, хмара, веселка, камінчик, муха, машина, хліб, повітря, сніг
Інтегроване заняття
Матеріал: шапочки для драматизації, ширма, декорації, атрибути, музичний супровід
Навчально виховний комплекс №24 «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітній...
Вихователь: Ідучи сьогодні до дитячого садка, я зустріла Вовчика і він мені розповів, що з ним трапилась пригода. Ви хочете дізнатись,...
Упорядник та автор вступної статті Данило КОНОНЕНКО
Земля, де тісно переплелося коріння сивої давнини і нашого стрімкого невтримного сьогодення, земля, яку з любов’ю називають сонячним...
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему
«чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві)
Методичні рекомендації Черкаси 2010
Автор – Валентина Чередніченко, методист Черкаського міського методичного кабінету установ освіти
Art Photography "POKROVA PHOTOVERNISSAGE, 2010"
ВІЛЬНА, ПОДОРОЖ, ПРИРОДА Приймаються фотороботи у цифровому вигляді, записані на СД
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка