|
Скачати 67.63 Kb.
|
Тренінге заняття для старшокласників «Майбутнє для мене…» Світ навколо нас змінюється з небаченою швидкістю. Питання майбутнього стало пріоритетом не лише дорослих. Наразі успішна адаптація в суспільстві можлива лише за умови чітко визначених життєвих перспектив. Тому все частіше старшокласники ставлять перед собою подібні питання: «А що ж для мене майбутнє?..» Анастасія Фадєєва, практичний психолог ІІ категорії Мішково-Погорілівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Жовтневої районної ради Миколаївської області Мета тренінгу:
Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, індивідуальний роздатковий матеріал для інтерактивних вправ, друковані матеріали для групових вправ. Епіграф: «Terra incognita» («Невідома земля») Хід роботи
Народна мудрість говорить: «Життя прожити – не поле перейти». Яке воно – наше життя? Минуле, сучасне, майбутнє…Для когось – колосиста пишна нива, для інших – перепахане рілля, або взагалі – пустеля. Кожен із нас озирається на прожиті роки, замислюючись над завтрашнім днем – малює картину власного життя. Отже, сьогодні наша розмова піде про майбутнє, про невідому землю, яка майорить десь на горизонті та відкривається перед нашими очима. Рушаймо в путь, terra incognita чекай на нас!
Почнемо, як завжди, з прийняття, а точні – уточнення, правил роботи в нашій групі на сьогоднішньому занятті. А саме:
Мета: визначити очікування, з якими учасники тренінгу прийшли на заняття. На паперових «яблучках» учні записують свої сподівання, надії, очікування від тренінгу і по черзі клеять їх на дерево, намальоване на ватмані.
Мета: самопізнання і самовираження за допомогою метафоричних засобів. Учням по черзі необхідно заявити про себе: це може бути оголошення в газеті або усне повідомлення у вигляді реклами.
Обладнання: циферблати годинника, вирізані з паперу. А зараз пропоную помалювати. На отриманих вами паперових циферблатах напишіть цифри, які позначатимуть не час, а роки вашого життя. Спочатку ми народились – ставимо цифру «0», потім росли, дорослішали – стрілка рухалась від цифри до цифри, і зараз зупинилася на позначці, рівній вашому нинішньому віку. Малюємо далі стільки позначок, скільки б хотіли років прожити. Проте не забувайте, що дуже головне не скільки ти прожив, а як ти це зробив. Якими ви бачите себе чере 5 та 10 років? Продовжить фразу «Через 5(10) років я хочу бути…» Відповіді запишіть на зворотній стороні годинника. Отже, у кого які плани 7на майбутнє? Учні зачитують свої варіанти.
Мета: навчити учнів конкретних прийомів для успішної діяльності. Психолог пропонує об’єднатися дітям в чотири групи «Піведь», «Північ», «Захід», «Схід». Кожна група записати свої ідеї стосовно питання: «Що ж допомагає досягнути успіху в житті?» По закінченню вправи - захист роботі та обговорення результатів.
Мета: навчити робити правильний вибір, розпоряджатися своїм життям, часом, енергією, можливостями. Обладнання: слайди з відповідними лотами, «у.о.» В попередній вправі ми з вами спробували визначити, що треба робити та дотримуватись для того, щоб досягти в житті успіху. Проте не варто забувати про те, що дуже часто на нашому життєвому шляху зустрічаються альтернативи, серед яких ми повинні зробити вибір і, бажано, правильний. Тому переходимо до наступної вправи-енергізатора – «Аукціон». Кожен із учасників отримує по 18 у.о. Чому 18? Відповім: «Це вік повної самостійності особистості». І, як юнак може розпоряджатися своїм вибором, так і я даю вам змогу витрачати ці у.о. на те, що вам більш до вподоби. Отже, перед вами поставлена задача: «Витратити, або заощадити». Але пам’ятайте, перш ніж зробити свій вибір, двічі подумайте, проте і «задніх пасти» не треба, ви можете залишитись ні з чим. До вашої уваги 10 пар лотів.
- А тепер скажіть мені будь ласка, чи шкода вам того чого не придбали? - Чи хотіли ви щось змінити? Можете зробити наступний висновок: не треба поспішати з передчасними діями, проте в той же час, не треба зволікати.
Мета: показати наглядно наслідки неправильних рішень, дати зрозуміти можливість почати все спочатку. Обладнання: скріпа на кожного учасника тренінгу. Всі ми знаємо що наші вникни тією чи іншою мірою впливають та змінюють нас. А от яким чином і в який бік залежить від самих нас. Все це можна сказати про вплив нашої поведінки та способу життя та здоров’я. Яким чином приходять ці зміни я наглядно продемонструю вам за допомогою справи «Скріпа». Кожному з вас надано звичайну канцелярську скріпку, у вас 10 секунд для того, щоб розігнути її та зробити якомога рівнішою. Продемонструємо результати, усі справились, молодці. Проте розслаблятися ще зарано. Я пропоную вам за той же період часу – 10 секунд – відновити скріпку і надати їй вихідну позицію та попередньому вигляду. Тепер подивимось у кого це вийшло найбільш вдало. А зараз пропоную відповісти на запитання: - Чи можна сказати що скріпи виглядають так само, як і на початку вправи? - Що важче розгинати чи згибати скріпку? - Чому навчає нас приклад зі скріпкою? Кожне рішення, яке приймаємо в житті так чи інакше змінює нас. Незважаючи на минулі помилки, ми вже сьогодні маємо змогу розпочати все спочатку, та жити за іншими правилами.
Мета: визначити емоційний стан учасників наприкінці тренінгу. Кожен учасник заняття підходить до свого стікера-«яблучка», що розташоване на дереві, зачитує свої очікування, які були записані на початку тренінгу. Якщо побажання справдилися, психолог замінює стікер на справжнє яблуко та вручає його учню.
Мета: одержання зворотного зв’язку від групи, підвищення само оцінювання, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині. Обладнання: валіза, намальована на папері жовтого кольору. От і наближається до логічного завершення наше тренінгове заняття. Я дякую всім за те, що були активними, біли цікавими та захопливими. І на останок в нас лишилася маленька вправа – гармонія, яка носить назву «Жовта валіза». Чому жовта? Жовтий – колір сонця, позитивного настрою та відмінного самопочуття. І саме в цю, наповнену приємними почуттями валізу, ви з вами поскидаємо все, що знадобиться нам потому. А щоб згадувати нашу зустріч біло приємно, давайте кожному в його валізу напишемо теплі побажання. Наприкінці нашої зустрічі, мені хотілося б згадати один крилатий латинський вираз: «Я зробив усе, що міг, нехай хто може, зробить краще». Нехай це стане кредом вашого життя і керівництвом до щасливого майбутнього. Я дякую вам всім за увагу та співпрацю. Впевнена, що всі ми сьогодні заслуговуємо на гучні дружні оплески. |
Н. В. Розіна АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ АЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ (на основі соціологічного дослідження старшокласників): методичні рекомендації щодо проведення профорієнтаційної... |
Х ід заняття Епіграф до виховної години Необхідно збудити думку дитини... Обладнання: буклети з міського центру зайнятості; різноманітні діагностичні анкети, вправи для старшокласників; на дошці гасло: «Хочу... |
Проект Ліги старшокласників «Сім духовних святинь малої Батьківщини» Батьківщини (надалі – проект) здійснюється під керівництвом Головного управління освіти і науки облдержадміністрації спільно з обласним... |
КУРСОВА РОБОТА «Створення тестів для контролю навчально-пізнавальної діяльності старшокласників на уроках профільного навчання за допомогою інструментальних... |
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»... |
Зміст Назва заняття Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії |
Інноваційний підхід до профільного навчання і допрофесійної підготовки старшокласників Доклад предназначен для использования в общеобразовательных учреждениях, чтобы обеспечить углубленное изучение отдельных предметов... |
ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ ВСТУП |
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,... |
У вихорі вальсу… Бінарний виховний захід для старшокласників Мета Мета: формувати естетичні смаки в учнів, ознайомити з історією вальсу,видатними композиторами, прививати культуру в організації дозвілля,... |